Nyt tarvisi asiantuntijoilta apuja! Tarkoitus olisi rakentaa n.300hv 1.8t kone.
Lähtötilanne:
Audissa piti olla koodien mukaan APU kone ja hankin viritystä varten toisen 70tkm ajetun APU moottorin. Uutta konetta tutkaillessa totesin että siinähän on sähkökaasu (silloin en ollut vielä perehtynyt juurikaan näihin konevariaatioihin…) ja paikallaan olevassa koneessa vaijerikaasu?! Suojamuovi pois ja sehän olikin AEB kone! Auto on -99 A6 ja tuotu joskus Ruotsista. Oliskohan tehty koneenvaihto jossakin välissä kun konetilan tarrassa ja auton papereissa APU ja kone kuitenkin AEB : )
Kummasta koneesta nyt sitten lähtis liikkeelle?!
Paikallaan olevalla koneella ajettu 250tkm – vuotaa ja syö öljyä jonkinverran, mutta kansi korjattu (mm. venttiilit&seetit vaihdettu) 10tkm sitten. AEB koneessa ilmeisesti myös suuremmat imukanavat ja vahvemmat veivit – vai olenko ymmärtänyt oikein?
APU koneella (-2000 Passatista) ajettu se 70tkm ja kaikinpuolin hyvässä kunnossa. Onko APU kone sisuskaluiltaan vastaava kuin AEB (mm. veivit?).
Saako/saahan APU koneen toimimaan suoraan käyttämällä AEB koneen sähköt, ruiskut , anturit vaijerikaasun (vai onko antureissa edes eroja?).
Kaikki hilppeet: turbo, pakosarja, suuttimet, pumppu ja putket vielä hankkimatta… tarjouksia otetaan vastaan :)
Mietinnässä myös ohjelmoitava ruisku (jos tämä viritys lähtee taas lapasesta...) Kokemusta aiempien projektien kautta on Haltacista ja MegaSquirtista, mutta kokemukset näistä ja muista 1.8t ympäristössä kiinnostaa myös.
-kalle
Lähtötilanne:
Audissa piti olla koodien mukaan APU kone ja hankin viritystä varten toisen 70tkm ajetun APU moottorin. Uutta konetta tutkaillessa totesin että siinähän on sähkökaasu (silloin en ollut vielä perehtynyt juurikaan näihin konevariaatioihin…) ja paikallaan olevassa koneessa vaijerikaasu?! Suojamuovi pois ja sehän olikin AEB kone! Auto on -99 A6 ja tuotu joskus Ruotsista. Oliskohan tehty koneenvaihto jossakin välissä kun konetilan tarrassa ja auton papereissa APU ja kone kuitenkin AEB : )
Kummasta koneesta nyt sitten lähtis liikkeelle?!
Paikallaan olevalla koneella ajettu 250tkm – vuotaa ja syö öljyä jonkinverran, mutta kansi korjattu (mm. venttiilit&seetit vaihdettu) 10tkm sitten. AEB koneessa ilmeisesti myös suuremmat imukanavat ja vahvemmat veivit – vai olenko ymmärtänyt oikein?
APU koneella (-2000 Passatista) ajettu se 70tkm ja kaikinpuolin hyvässä kunnossa. Onko APU kone sisuskaluiltaan vastaava kuin AEB (mm. veivit?).
Saako/saahan APU koneen toimimaan suoraan käyttämällä AEB koneen sähköt, ruiskut , anturit vaijerikaasun (vai onko antureissa edes eroja?).
Kaikki hilppeet: turbo, pakosarja, suuttimet, pumppu ja putket vielä hankkimatta… tarjouksia otetaan vastaan :)
Mietinnässä myös ohjelmoitava ruisku (jos tämä viritys lähtee taas lapasesta...) Kokemusta aiempien projektien kautta on Haltacista ja MegaSquirtista, mutta kokemukset näistä ja muista 1.8t ympäristössä kiinnostaa myös.
-kalle
Comment