Jossain 1.2 nurkilla... tarkistelen tiedonkeruusta myöhemmin. Holset HE221 ahtimena.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kumpi viritykseen AEB vai APU (~300hv)?
Collapse
X
-
Tätä kun lukee niin alkaa tuntua siltä että oma AEB+automaatti on täysin tuhoon tuomittu tekele, vääntöä ei voi saada ja kierrättämään ei pysty :)
Paikoillaan on 250Mm ajettu ahdin ja kone on aivan vakio. Tuntuu aivan säälittävän laiskalta vaikka soppaa menee sen mitä taannoisessa BiTq automaatissa... Olisiko maltillinen etenemiskeino pieneen tehonnostoon osastolla ahdin, pakosarja, dp vai pitäisikö alottaa väljemmällä pakoputkistolla? Softa-suutin-MAF-rulettiin ei ihan heti jaksaisi lähteä. Turbon imurööristä ja välkkäristä ei vissiin kannata huolehtia jos puhutaan rahtusen päältä 200 tehoista?
Comment
-
Vakiosuuttimet on tapissaan 200 hevosessa ja MAF 220 hevosessa, joten vakioahtimesta poiketessa on vähän pakko lähteä softa-suutin-maf -rulettiin.
Pelkällä softallahan saa kuitenkin jo aika radikaalin eron aikaan ja kulutustakin alenemaan. Sen jälkeen jatkot maksaa joka tapauksessa aika paljon.
Comment
-
herätellääs vanhaa topickia-
Siltä varalta että jotain muutakin sattuis kiinnostaan nii tässä ois verailusa isoreikäkansi vs pikkureikäkansi. Noista oli tässä topicisa aiemmin puhetta.
vihreät käyrät pikkureikäkansi, 110oct, 1.8bar
punainen ja sininen aeb kansi, 94oct, 1.65 bar
Before, the green, was 26 psi, 110 octane, on the small port head. After, the blue and red was on 24 psi and pump gas on the AEB head. I still have other hardware restrictions that basically limit the power to what you see in the graphs. New IC piping with larger diameter and shorter routing should help a lot. Unfortunately I'll be installing the 007 large port intake mani at the same time so it won't show gains from just the head. Overall, I have much less timing pull than before on the same chip/file. In an ideal world, I could retest, but time, money, and hardware configurations just don't allow it. So basically, 20% higher MAF readings and the same power on less boost and less octane are the only definitive results.
Comment
-
AEB/APU koneet
Tekniikkaa mietiskelen omaan projektiin ja yksi AEB tuli jo hommattua joka osoittautu sudeksi. Nyt olis yks APU kone kiikarissa. Kysymys kuuluukin siis että mikä AEB ja APU erona on? APU koneessa pikkukanavat kannessa ja sähkökaasu. Onko muuta? Jos APU raakakoneen ympärille kasaa AEB rojut niin miten mahtaa sopia?
Comment
Comment