Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kanki kaikkonen poikki 200:sta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    vaatii alakerran tasapainotuksen ja silmälaakerin kampuraan.
    Paljonkohan tuo tasapainoitus maksaa? tekeekö kukaan keski-suomessa?
    Silmälaakeri on kampiakselin päähän? Mitä kustantaa? Olisiko jotain kokoa? Käykö perus skf laakeri?

    Comment


    • #62
      tasapainotus on jotain 100-200eur luokkaa,moottori koneistamot tekee noita

      silmälaakeria on kahta kokoa,mittaa kytkinakselin halkaisia tai mittaa se toisen moottorin kampurasta

      ulkomuistista vedettynä se on pienempi 016 laatikossa,mutta se on puhdas arvaus.hinta oli muistaakseni 20-30eur

      Comment


      • #63
        Itse saattaisin jättää painotuksen tekemättä ellei olla nyt sitten hieromassa ihan viimeisen päälle. Taisi loppupään 016 kanssa olla eri laakeria jopa kun alkupään. Valitse askin mukaan. Ei ole kallis, joten ei tarvii metsästää mistään muualta kuin autotarvikeliikkeestä.

        Comment


        • #64
          joo ei noita läheskään kaikki tee,mutta vitutus käyrä nousee,jos moottori rikko tuon syytä.

          mutta ne taitaa olla enemmän kierros koneitten ongelmia.

          niin se muuten tais ollakkin,että torsen laatikoissa ja junttilukollisissa eri paksuiset akselit.
          Viimeksi muokannut kessu74; 15.12.2009, 18:19.

          Comment


          • #65
            JariN help! Mikä laatikko?
            Tietenkin huomenna voin käydä vilkaisemassa/mittaamassa kytkinakselin ja hommata tuon laakerin valmiiksi...
            En ole ottanut vanhaa alakertaa auki, mutta voisihan siihen tutustua miten laakerit sielä ovat niin osaa arpoa tuon toisen alakerran kanssa=)

            Onko jotain Spesiali työkaluja mitä tarvitsen?
            Momentti avain jne?

            Sitten gallup...
            Ajatellen tulevaisuutta missä tehoissa tuo tasapainoitus kannattaa tehdä?
            Mitenkäs tuon alakerran laakerointi?
            Männän renkaiden vaihto?
            Vauhtiksen pultit arp? vai vakiot?

            Tiivisteet samat?->

            Kannen tiiviste vakio 2 kerros? Onko AAN ja 3b identtinen yläpään tiivisteiden osalta?
            Öljypohjat ovat samat?!
            Pakosarja sama?!
            Imusarja sama?!

            Tuleeko "guruilla" muuta mieleen?=)
            Viimeksi muokannut GTI 2.0; 15.12.2009, 22:29.

            Comment


            • #66
              Lötkön vakiolaatikko, en nyt enää muista silmälaakerin kokoa mutta ihan normitarvikeliikkeestä aikoinaan löytyi.

              Kampuran hihnapyörän lukitsin varmaakii kannattaa hankkia/nikkaroida, mut eiköhän tuossa muutoin pärjää ihan normaaleilla harrastajan välineillä.

              Eikös se samalla kannattais laakeroida ja rengastaa jos veivit vaihtuu?

              Pakosarjat samat, imusarjat ei. AAN öljypohja siellä mun jäljiltä oli, en muista onko identtinen mutta käy.
              Muuta mitä mulla tulee mieleen:
              Vaihda molemmat kytkinsylinterit, lienee helpointa silloin kun kone on pois paikaltaan.
              Kannen vesijakotukissa oli joku ero jossain päässä, eli kato onko tarvetta ottaa vanhasta.
              Turbon öljyputki tulee erimalleissa eri paikkaan, mut ei liene ongelma kun öljylinjoja joutuu kuitenkin modaamaan uudelle ahtimelle.
              Hihnapyörät, apulaitteet kannakkeineen, venakoppa, koneenkorvat ym vanhasta.

              Comment


              • #67
                ota huomioon myös että 3b ja aan lohko ovat erilaisia jakopään osalta.

                Comment


                • #68
                  Lähdetään liikentees ihan tyhjältä pöydältä:
                  Vanhasta koneesta ei tule muuta uuteen, kuin kansi täydellisenä eli imusarja ja suuttimien bansa kisko. Sekä vauhtipyörä ja kytkin paketti.

                  Eli tuo uusi kone minkä hain, niin siitä otan alkerran täydellisenä vaihdan vain nuo veivit ja laakeroin mahdollisesti?
                  Sekä pakosarjan, ahtimen, suuttimet...

                  Vai vaihdan vain tuon imusarjan tuosta vanhasta tuohon AAN koneeseen?
                  Mitä ogelmia tulee?
                  Jakopään rakennus millä osilla?

                  Comment


                  • #69
                    vanhasta imusarja,vesiharava,vauhtipyörä + kytkin,imunokka(aan nokassa väärä ratas pyörittämään 3b jakajaa),virranjakaja,dampperi,apulaitteet, nuo ainakin mieleen tuli.

                    kasaus aan jakopään osilla

                    Comment


                    • #70
                      Soittelin tuossa lähi kylän putiikkiin ja seuraava ohjeistusta tuli:
                      Männän renkaat n.100e - 120e (sis. 5 sarjaa)
                      Alapään kaikki laakerit n.150e
                      Kampuran tasapainoitus vauhtiksen ja kytkimenn kanssa n.70-100e
                      Sylintereiden hoonaus 16.5e reikä eli yht. n.80e
                      Alakerran kasaus n.200e
                      Silmälaakeri n. 20e
                      Kuulostaako liian pahalta?

                      Vesiharava = Sähkövesi pumppu?

                      imunokka(aan nokassa väärä ratas pyörittämään 3b jakajaa)
                      Jos laitan vanhan kannen?
                      Mites jakopään kasaus noilla?

                      Comment


                      • #71
                        vesiharava on imusarjan alle tule kampe,mihin tulee pari antúria + ylävesiletku

                        vanhalla kannella saaa unohtaa nokkien vaihdot ja vesiharavan,kasaus edelleen aan osilla

                        hinnat kuulostaa normaaleilta

                        Comment


                          #72
                          Joskus muistelisin kuulleeni, että tuo vitosen tasapainotus ei oikein onnistu kaikilta...
                          Viimeksi muokannut jta; 16.12.2009, 17:08. Perustelu: vesiharavan poisto kun Rami ehtikin jo vastata :)

                          Comment


                          • #73
                            Halvalta tuo painoitus vaikuttaa, jos tehdään vastapainoilla. Vaikuttais tuo hinta suoran 4 / 6 syl. painoitukselta?

                            Comment


                            • #74
                              Kyllä kuulostais tasapainotukselle ilman vastapainoja tuohon hintaan. Kesällä etsiskelin noita vitosen tasapainottajia ja moni sanoi pystyvänsä tekemään, mutta kun kysyi miten he sen tekee niin keskustelu päättyi yleensä nopeasti. Loppujen lopuksi sellaisiksi "varmoiksi" tasapainottajiksi karsiutui R-koneistus, GT-motor ja Racer's Place. Eli käytännössä paikat jotka painottelee kasien kampuroita. Racer's Placessa on huhun mukaan uusimmat ja parhaat vehkeet tasapainotukseen ja myös asenne kohdallaan siihen hommaan. Ja hintaakin sitten kertyy, romujen käynti Keravalla tuli kustantamaan 400e + rahdit.

                              R-koneistuksen ja GT-motorin tekotapaa en siis itse kysynyt/tarkistanut mutta heidän pitäisi pystyä homma tekemään vastapainojen kanssa. Muitakin paikkoja varmasti löytynee.

                              Comment


                              • #75
                                Sellaisen kuvan sain, että jotain tietävät?
                                Muutamia Audin 5Cyl koneita kasanneet...

                                Sitten mikä kannentiiviste?
                                AAN:ssä on vakiona massatiiviste?
                                Tarvitaanko säädettävää nokkapyörää? Vai saako sytkän kohdalleen vakio merkeillä?
                                Sitten vielä semmoinen että tuossa AAN koneessahan on kaksoismassa vauhtis ja siinä on hall-anturi ja jokin muu anturi, mutta mikä?
                                Otanko irti vai jätetään paikalleen?

                                Sitten osaako joku viisas kertoa jotain hintoja seuraaville tuotteille:
                                kkk k24 hyvä kuntoinen ahdin
                                S4:sen vauhtipyörä sachsin race asetelma ja sintterillä ajettu n.3000 Km uskoakseni ehjä
                                AAN imusarja se missä kaasuläppä on oikella alhaalla koneen edestä katsottuna
                                AAN kansi? vai jätänkö itselle varalla ja vien kairaajalle jossakin välissä edellyttäen, että on ehjä...

                                Onko muuten noilla koneistamoilla mitään takuita jos he kasaavat tuon alakerran?
                                Viimeksi muokannut GTI 2.0; 16.12.2009, 20:51.

                                Comment


                                • #76
                                  Vakiona peltitiiviste, vakio toimaa hienosti

                                  Comment


                                  • #77
                                    jos tarkoitat vauhtipyörän antureita,samat anturit löytyy 3b:stä,eli voit jättää
                                    ei tarvi säädettävää pyörää,jos vakio nokissa pysytään.

                                    turbo 200-300eur
                                    imusarja 50-100eur
                                    sachs asetelma + sintteri levy 200-300eur
                                    kansi,kunnosta riippuen 100-600eur

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kaveri jolta kysyin tiivistettä niin kehui, että on S4 tiiviste, mutta massa tiiviste voiko olla?

                                      Comment


                                      • #79
                                        alunperin saattanut olla,nykyisin korvattu peltisellä

                                        Comment


                                        • #80
                                          Periaatteessa kaikella työllä josta laskutetaan / kirjoitetaan kuitti, on jonkinlainen takuu. Jos / kun tuota viritetään / on viritetty, takuu saattaa olla hyvinkin rajallinen.
                                          Vielä jos viet sinne itse hankkimasi osat, "saattaa" mahdollisen takuutapauksen sattuessa olla käsittely "mielenkiintoista"

                                          Comment


                                          • #81
                                            No niin alkaisi olemaan kaikki osat kasassa ja palapelin kasaus alkaa kohta...

                                            Periaatteessa kaikella työllä josta laskutetaan / kirjoitetaan kuitti, on jonkinlainen takuu. Jos / kun tuota viritetään / on viritetty, takuu saattaa olla hyvinkin rajallinen.
                                            Vielä jos viet sinne itse hankkimasi osat, "saattaa" mahdollisen takuutapauksen sattuessa olla käsittely "mielenkiintoista"
                                            Niinhän tuo taitaa olla...

                                            Kytkimenä sachs race asetelma sekä vakiolevy
                                            Noilla päästään kuinka pitkälle?
                                            Mietin että tuossa AAN mukana tuli kanssa racen asetelma ja sintteri levy, niin käykö tuo sintteri tuohon omaan pakettiin vai pitääkö pistää tilaus/tehdä itse?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viesti
                                              No niin alkaisi olemaan kaikki osat kasassa ja palapelin kasaus alkaa kohta...

                                              Noilla päästään kuinka pitkälle?
                                              Mietin että tuossa AAN mukana tuli kanssa racen asetelma ja sintteri levy, niin käykö tuo sintteri tuohon omaan pakettiin vai pitääkö pistää tilaus/tehdä itse?
                                              ei käy,väärä boori levyssä

                                              Comment


                                              • #83
                                                Sitten ei niin aiheeseen liittyvää, mutta onko 3b,AAN ja Aby:n pakosarjat samanlaisia?
                                                Projekti alkaa hieman etenemään.
                                                Kampura ja vauhtis + kytkimen vien keski-suomen koneistamoon.
                                                Lohko menee hoonaukseen Kantasille ja alakerran kasaus tapahtuu näillä näkymin sielä (jos jostain syystä joutuu kankia hiomaan tms)
                                                Saakos tuota öljypohjan tiivistettä kuinka halvalla yleensä vai massalla kasaan?

                                                1.Sitten mitä mieltä olette siitä vakio coolerista, jos tekisi siihen Al päädyt?
                                                Riittääkö miten "pitkälle"

                                                2. Jokin kiinajäähy?

                                                3. Toimiiko tuossa "3b" (yleensäkkään missään) että coolerin lähtö ja paluu samassa päädyssä?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  sama on pakosarja,adussa ainoastaan eri.

                                                  eiköhän tarvikkeena saa,ota huomioon että tivisteitä menee kaksin kappalein,loiskelevyn ylä ja alapuolelle.

                                                  kiinan jäähyä keulille.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Menin "tyhmänä" hukkaamaan jonkin aikaa sitten 600x300x75mm kennon se olisi ollut sitten aika sopiva tuohon no uutta etsimään...
                                                    Eli tuo orkinelli ei ole hyvä Al päädyillä?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Ei ne päädyt sitä miksikään muuta, liian pieni se on joka tapauksessa.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tämä selvä.
                                                        Teppo paiskaatko YV:llä hinnan tuosta öljypohjan tiivisteestä?
                                                        Onkos tuossa teräksisessä alapyörässä näillä momenteilla "järkeä"?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          kyllä tuo teräksinen on hyvä keksintö,kiila paljon parempi kuin alkuperäisessä.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Paholainen ennen liimausta=)



                                                            Ja liiman kuivuttua...



                                                            Sekä kerääjä säiliö (öljypohja)



                                                            Tepolta tilasin tuossa osia ja taitaa olla matkahuollossa tulossa.
                                                            Teräksinen alahihna pyörä, 1.8t puolakonversio vermeet,tiivisteitä ja laakerit tarttui matkaan
                                                            Pikku hiljaa voisi viedä koneistamoon osasia...
                                                            Viimeksi muokannut GTI 2.0; 25.2.2010, 21:55.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Mitenkäs tuo kampuran tasapainoitus nyt todellisuudessa menee?
                                                              tuli mieleen, että vauhtipyörähän ei käy kuin yhdellä tapaa tuohon kampuraan pulttijaon vuoksi...
                                                              Kiitokset muuten Tepolle tavaran toimituksesta!

                                                              Comment

                                                              Working...