Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,8tq tuntuu laiskalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1,8tq tuntuu laiskalle

    Kävinpäs eilen ajelemassa illal vaimon autolla (A4 B6 2,0). Jotenkin tuntuu, että se liikkuu paljon herkemmin kuin tuo oma 1,8t, vaikka tehoa on hieman vähemmän. JOstain joskus olen luenut lambdan ja mafin vaikuttavan tehoa alentavasti, mutta ainakaan vikavalo ei autossa pala.

    Onko siis oikeasti niin, että tuo vapaastihengittävä on pirteämpi kuin turbo vai onko minulla autossa mahdollisesti jotain vikaa. Erityisesti alle 3000rpm ei tuo turbokone jaksa vetää yhtään.

  • #2
    Eihän se 1.8t mikään raketti alle 3000 rpm:n ole.

    Comment


    • #3
      Uudella maffilla saa herkkyyttä alarekisteriin, jos vanha alkaa olla jo elämänsä ehtoopuolella. Kannattanee vaihtaa jos ei ole selvillä koska on viimeksi vaihdettu (jos milloinkaan).

      Vapari 2.0 on varmasti jonkun verran pirteämpi alakierroksilla.

      Comment


      • #4
        Tästä lienee jo satakin keskustelua, mutta onko noissa maffeissa paljonkin eroja eli käykö siihen esim. motonet-osa vai pitääkö hakea marmoritiskiltä ja siinäkös se on imuputkessa (ilmansuodattimen vieressä) suhteelllisen helposti vaihdettavissa?

        Comment


          #5
          Miten ois vikakoodien luku ekana?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Hece R
            Tästä lienee jo satakin keskustelua, mutta onko noissa maffeissa paljonkin eroja eli käykö siihen esim. motonet-osa vai pitääkö hakea marmoritiskiltä ja siinäkös se on imuputkessa (ilmansuodattimen vieressä) suhteelllisen helposti vaihdettavissa?
            On imuputkessa ja hae osa marmorilta, koska luovuttamalla heille vanhan MAFin saat huomattavan alennuksen.

            Comment


            • #7
              Katsastuksessa ei ainakaan syyskuun puolivälissä ollut mitään mainittavaa, eikös vikakoodit katsota siinä?

              Voisikos MAFia mitata mitenkään fiksusti yleisvirtamittarilla ja minkälaisia arvoja siitä pitäisi saada?

              Comment


              • #8
                Ei ne katsastuksessa katso muuta kuin, ettei ole päästöihin vaikuttavia vikakoodeja.

                VAG-COMilla olis helpompi kattoo niitä MAF-arvoja.

                Comment


                • #9
                  MAF on vihdoin vaihdettu, kun aloin jo tottua auton tehottomuuteen, kunnes hävisi loputkin tehot. Ei se vieläkään oikein pirteä ole. MAF oli selkesäti sökö, koska virtausarvot pyöri tasossa 60, kun korjaamon äijän mukaan pitäisi olla reilusti toisella sataa.

                  Muita hyviä vinkkejä tehojen löytämiseksi takaisin?

                  Comment


                  • #10
                    Minulla havisivät tehot alhaalta ja öljynkulutus alkoi lisääntyä. Maffi vaihdettiin ekaks mutta ei auttanut paljoakaan vaikka vanhasta arvot poskellaan. Sitten vaihdettiin se pieni 18?:n takaiskuventtiili imusarjan alta. Imaisi öljyä kampikammiosta? imusarjaan. Taas tuntuu normaalitehoiselta alakierroksilla.
                    Viisaammat voinevat kertoa tuon osan nimenkin.

                    Comment


                    • #11
                      Tuo kuullostaisi loogiselta vialta, koska öljyä menee nyt reilu pari litraa/15tkm. Viime talvena ei tarvinnut lisätä yhtään vaihtovälillä.

                      Olisiko tuo joku huohotuksen takaisku?

                      Comment


                      • #12
                        Nyt olis kuvatus paikaallaan, koska itse painin samojen ongelmien kanssa

                        Comment


                        • #13
                          Saman tyyppistä vaivaa täälläkin?

                          Comment


                          • #14
                            kuinka vaikea se venttiili on vaihtaa. Imusarja irti ??

                            Comment


                            • #15
                              Täällä kanssa on vikaa, ei kulje oikein mihinkään....
                              Öljyäkin joutui lisäämään vähän aikaa sitten?
                              Sama vika täälläkin??

                              Ei oikein kone kierrä kunnolla, siis veto päällä, mutta kytkin painettuna alas ni kiertää ihan ok...
                              onko muilla ollu samaa ongelmaa?
                              Viimeksi muokannut -Juho-; 27.1.2010, 21:10.

                              Comment


                                #16
                                Mulla oli tehot kadoksissa mutta öljyn syönnissä ei havaittavaa lisää. Ratkaisuksi löytyi turbosta hukkaportin siirtyminen katalysaattoriin -> uusi turbo.

                                Comment


                                • #17
                                  Ratkaisuksi löytyi turbosta hukkaportin siirtyminen katalysaattoriin -> uusi turbo.
                                  Hukkis meni katalysaattoriin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Varmaan meinaa hukkiksen läppää :) Ei meinaa vaan tarkottaa :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Juuri näin, Akin tarkennus osui ja upposi. Aina ei tule ilmaistua itseään ihan yksselitteisesti... ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Lainaan topicia jos sopii.

                                        Tuossa A4 B6 1.8tq:ssa ilmennyt välillä kanssa pientä nuhaisuutta.
                                        Tänäänkin, kun rekkaa lähti ohittamaan vitosella auto ei kiihtynytkään normaalisti vaan tuntui kuin vapari olisi ollut. Eli juuri mitään ei tapahtunut.
                                        No kokeilin sitten useamman vedon 90-120kmh. Ensimmäisellä vedolla ei mitään muutosta, mutta toisella kiihdytyksellä vetikin jo aivan normaalisti.
                                        Ja nyt kun tarkemmin ajattelee, niin jääradallakin tapahtui muutaman kerran "puutumisia", arvelin johtuvan että ottaisi pienestä lumikerroksesta pitoa sen verran, mutta nyt en olekaan varma.

                                        Auto on lastutettu ja by-pass vaihdettu 1kk sitten. Tie oli myös pitävä eli esp ei tehoja rajoittanut, ilmeni myös esp pois päältä. N75:tä epäilen, mutta käsittääkseni jos tuo vetää auton limp modeen, niin tarvitsisi virrat käyttää pois, että palautuu normaaliksi? Nyt siis ihan suoraan peräjälkeen vedoissa eroja, kuin yöllä ja päivällä.
                                        Niin juu ja vikakoodit luin, mitään ei löytynyt.
                                        Viimeksi muokannut Cid; 28.1.2010, 18:42. Perustelu: lisäys

                                        Comment


                                          #21
                                          Ymmärtääkseni se N75 voi kuitenkin tuollaista aiheuttaa, jumii ja toimii miten sattuu jos toimii ja kuitenkaan ei vikakoodeja näy..

                                          Comment


                                            #22
                                            Mulla oli samantyylinen ongelma. Auto tosin toimi suurimman osan ajasta mutta välillä veti limp modeen. N75 oli ainakin ihan kaput ja nyt on 3 päivää ainakin toiminut. Aika näyttää korjasko kokonaan tuon ongelman.

                                            Niin ja ei tarvitse autoa käynnistää jos menee limp modeen. Mulla ihan vauhista meni välissä ja taas rupes vähän ajan päästä toimimaan normaalisti.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ok, eli täytyypä seurata tilannetta. Mikäli alkaa useamminkin tehdä niin pitää vaihtaa tuo N75, toistaiseksi vain näillä kovilla pakkasilla ilmennyt.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo mullakin eka tuli kovilla pakkasilla ja sitten rupes jumii pienelläkin pakkasella. En tiedä olisiko kesällä juminut mutta sama vaihtaa kun oli tosiaan aika huonossa hapessa kun irti otin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Missähän kohdassa tuo N75 mahtaa olla? Viitataanko sillä nyt tuohon ylempänä mainittuun "huohotusventtiiliin"?

                                                  Onko se osa 36 kuvassa sivulla: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4Q...49/49/3127712/

                                                  Mistähän siihen pääsisi käsiksi?
                                                  Viimeksi muokannut Hece R; 29.1.2010, 08:13. Perustelu: Etsitty lisää tietoa välissä...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Hece R Näytä viesti
                                                    Missähän kohdassa tuo N75 mahtaa olla? Viitataanko sillä nyt tuohon ylempänä mainittuun "huohotusventtiiliin"?

                                                    Onko se osa 36 kuvassa sivulla: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4Q...49/49/3127712/

                                                    Mistähän siihen pääsisi käsiksi?
                                                    On 36. Pääset käsiksi kun otat sen pancake-filterin (sellainen ufon-näköinen) mäkeen siitä edestä. Tuo N75 kyllä näkyy suoraan siinä pancaken alla kun katsot nytkin, mutta et saa irti sitä ilman tuota filterin irroittamista.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Noniin... Vika selvisis, mutta ei vielä syytä siihen.

                                                      Loppui omat konstit kesken, niin vein pajalle, joka tempaisi imuletkun irti ja pyöräytti kädellä turboa, joka ei kuulemma liikkunut ensin mihinkään. Sitten hilppeet kasaan ja kaasua koneeseen. Johan alkoi homma futaamaan. Nyt on tehot palanneet ja auto lähtee taas kuin hauki rannasta.

                                                      Muttamuttamutta... Eihän homma liian helppoa voi olla. Kone huohottaa öljyä imusarjaan. Olisiko tähän nyt mahdollisesti syynä se imasarjan alla oleva huohotusventtiili? Mikähän se voisi olla nimeltään tai mistä kuvasta sen VAGCATista voisi löytää?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        pyöräytti kädellä turboa, joka ei kuulemma liikkunut ensin mihinkään.
                                                        Mulla vastaavaan jumitukseen syynä oli haljennut kansi ja jäähdytinneste jumittanut turbon ja tukkinut katin. Ei kai ole jäähdytinnestettä kadonnut?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei oo kadonnu jäähdytinnestettä. Viimeksi on lisätty yli vuosi sitten ja sen jälkeen kuitenkin ajettu varmaan 20000km.

                                                          MAFin "jättöpäässä" oli ritilässä öljyä eli jostain sitä tulee imupuolelle.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eilen tuli testailtua autoa. Jotenkin tuntuu, ettei turbo ole mukana kuin yli 3000rpm pyörimisnopeuksilla. Miten se kuuluisa N75 ja dump valve vaikuttavat tuohon asiaan?

                                                            Comment

                                                            Working...