Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 1,8T Quattro tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mulla hajosi omasta katti 3vk sitten ja ahdot tippu 1,5bar>0,5bar...et jos sulla ahtaa niinkuin pitää niin tuskin on sitten siinä vika.

    Comment


    • #32
      riippuu kuinka pitkällä tukos on putkistossa... nm katti poikittain ulostuloissa, ahdot 1.7bar, 150hv.

      Comment


      • #33
        Miullapas ahtoi sen minkä pitikin mutta ei kulkenut. Katit otin pois niin jopas alkoi kulkea ja parilla lambdalla on omakin kottero, moottorin vika valo syttyi... Kokeilun arvoinen juttu voisi olla.

        Comment


        • #34
          QUOTE. Autostasi on varmasti vikakoodit luettu? Mitä tarkoitat sillä ettei sysää? Onko tukkoinen läpi kierrosalueen vai kuinka? Esim. ahtojen huojunta on usein N75:sta kiinni.

          Minun autossani oli G83 lämpötilatunnistin rikki vikakoodit luettu. Huohotinputken kumijakoliitos, joka sijaitsee moottorin takaosassa ns. T-haara rikki. Nyt lämpötilatunnistin ja huohotinputki uusittu ja aiemmin kiihdyttäessä nykiminen hävisi, mutta voimat ovat kuitenkin edelleen kateissa. Ei sysää tarkoittanee, että alakierroksilla joutuu jopa hieman luistattamaan kytkintä, turbo tuntuu lähtevän mukaan vasta lähempänä 4000rpm ja sekin tosi ujosti. Tai ainakin turbon tuntu oli vahvempi tyhjällä katilla kuin nyt.
          Olen vakavasti harkinnut TT225hp:n suuttimia ja STEG 2R softaa.

          Comment


          • #35
            No nyt tuli lisää vikoja Audiin ja kärräsin sen tänään Putkosen Timon pajan pihalle Kouvolaan odottamaan huomista aamupäivää.

            Öljynpainevalo syttyi, jouduin liikenteen seassa ajamaan n.400m ja sitten alkoikin koneesta sellainen kilkatus-kalkatus ettei paremmasta väliä...
            Lueskelin tuolta että oireet viittaisivat öljypumpun sihdin tukkeutumiseen ja sitä kautta paineiden häviämiseen. Putkonen epäili öljynpaineventtiili-vikaa tjsp, sanoi/arveli myös että kilinä aiheutuisi nokkaketjun kiristäjän pudotessa pois pelistä. Toivottavasti en saanut konetta kokonaan hajalle tuolla ajollani ilman öljynpaineita. :/ Laakerit ei ihan hirveän kauaa kestä kuivana ajoa.

            Niin, ja tehotonhan se on edelleen, vikoja vaan tulee päivä päivältä lisää...
            Tuntuu vaan ettei kaakonkulmalta löydy sellaista VAG-asiantuntijaa joka osaisi etsiä ne tehottomuuden aiheuttamat viat ja korjata myös ne.

            Comment


            • #36
              Tuossa muutama posti ylöspäin joku puheli, että Revon softillaolisi enemmänkin vikoja. Nyt täytyy kyllä kertoa toisen suuntainen mielipide.

              Edellinen ajokkini A4 b6 1.8tq (163hp) oli Revon softalla, 3"dp, race katit ja 2,5" loppu putkisto sekä joku kartiofilsuhässäkällä varustettu, ja se kyllä pelasi todella hienosti. Vetoja oli jopa yllättävän hyvin tuolle setupille.

              Vikakoodeja ei antanut ja vääntöjä taisi olla joku 340nm.

              Tuohon Heikin ongelmaan, jos kiristäjä putoaa pois pelistä niin pahimmassa tapauksesa meni venttiilit ja kansi..... maksaa aika kivasti. Ikävä homma.

              Comment


              • #37
                Niin maksaa... eikä taida edes mansikat riittää, mutta auto kyllä lähtee käyntiin nyt normaalisti, ainoastaan diesel-tyyppinen ruksutus on moottorin lisä-äänenä, eli en nyt suoraan lähtisi tuohon venat/kansi-tuhoon. Nostajat ne siellä nyt (kai) ruksuttaa, jos/kun ei ole öljynpaineita.
                Paska homma, huomenna sitten lisätietoa - euroja menee jokatapauksessa, siltä ei voi välttyä.

                Miten muuten on, ottaako venttiilit mäntiin kiinni B6 koneessa jos jako menee sekaisin?
                Mun tuurilla kaikki ovat napsahdelleet mäntiin ja isompi remppa on selviö. Samalla kyllä vaihtuu
                turbo, pakosarja, putkisto jne. jne...

                Ei voi muuta sanoa kuin että voi #*%&*¤*#*#!!!!!
                Viimeksi muokannut HeikkiT; 28.6.2009, 21:29.

                Comment


                • #38
                  Mitenkäs.. aihetta sivuten, itellä kanssa tuo öljynpainevalo on vilautellut muutaman kerran. Mitattiin niin painetta oli ~2bar. Jostain luin että toi öljysihdin putsaus on noin neljän tunnin homma. Pitääkös paikkaansa? Voikos tota tehdä muuten kun apurunkoa laskemalla ja öljypohja irti? Ei ole mitään "kikkaa" jolla saisi vähennettyä tuota työn määrää?

                  Comment


                  • #39
                    Kyllä se aika suuri keikka on, tosin apurunkoa ei tarvi tiputtaa jos b6:ssa on vastaavasti väänetty homma kuin b5:ssa. Ite jouduin hitsuuttelemaan öljypohjan umpeen kun edellinen omistaja oli "korjannut" sen kemiallisella metallilla...

                    Homma hoituu hyvin nosturin kanssa (jos löytyy) niin että irroitat öljypohjan (sekä tarvittavat esteet) ja siinä kohtaan kun öljypohja makoilee apurungon päällä niin avaat moottorinkannatin kumien alapultit ja pistät parrun (esim. 2x4 lankku) ilmastoinnin kompuranrungon ja maan väliin. Jonka jälkeen lasket autoa niin paljon kuin mahdollista, rajottimena toimii tulipelti johonka moottori ottaa kiinni. Sen jälkeen otat kuskinpuoleisen moottorinkannatin kumin pois kokonaan ja pyöräytät öljypohjan pois. Ja sen jälkeen onkin sihti esillä.

                    (e) mitään muuta kikkaa tuohon ei taida olla.

                    Comment


                    • #40
                      Nyt on Audi taas tienpäällä, itse en tehoja/tehottomuutta ole vielä päässyt testailemaan, huomenna sitten.

                      Viimeisin vika oli öljypumppu (170e) (sihti myös tukossa) ja itse pumpun lisäksi meni uusiksi seuraavia:

                      - Ö-pumpun vaihdossa tarvittavat tiivisteet
                      - Nokkaketjun säädin (570e)
                      - Nokkaketju (100e)

                      Lisäksi vesipumppu, hammashihna, kiristinrulla, jne... (lisähuoltona)
                      Hintaa remontille tuli reilut 1500 euroa, osien hinnan kivutessa yli 1100e.


                      Sitten taas tehottomuuden syihin kysymyksellä:

                      voiko nokkien ajoitus muuttua niin oleellisesti kiristimen kuluessa
                      paljonkin, että se vaikuttaa tehoihin?
                      Mikäli ajatellaan mekaanisen toiminnan perusteella, voisi nokan ajoitus muuttua jopa muutaman asteen jos ketjussa on kiristimen puutoksen myötä löysää. Tosin löysä ketju aiheuttaa melkoisen mekkalan koneessa, mutta viisaammat ja kokeneemmat voisivat kommentoida tätä. Olenko täysin hakoteillä ja onko tällaisesta aiheutuva tehohäviö mahdollinen?
                      Viimeksi muokannut HeikkiT; 7.7.2009, 18:39.

                      Comment


                      • #41
                        Eikai se ketju voi niin paljon venyä/löystyä, että ajoitus muuttuisi monta astetta?

                        Ketju pitää minullakin kylmänä hirmu mekkalaa, mutta vetoja kumminkin on.

                        Comment


                        • #42
                          En tarkoittanutkaan venymistä, vaan kiristimen kulumisesta aiheutuvaa "löysää" ketjussa. Tätä ominaisuutta autokorjaamon heppu epäili tehottomuuden osasyyksi.
                          Kuulemani mukaan ihan pätevä kaveri VAG-laitteiden kanssa, esim. Kouvolan Auto Berner käyttää tätä korjaamoa erikoisvikojen korjaamisessa ja kiireaikoina. (lisäksi OK Auto jne. käyttävät samaa korjaamoa, Autokorjaamo Timo Putkonen)

                          Huomenna pääsen itse ajelemaan Audilla, sitten nähdään oliko korjauksilla tehottomuuteen vaikutusta.

                          Comment


                          • #43
                            Audi sen kuin hajoilee lisää, keskiviikkona meni mitä luultavammin vasemman puolen vetonivel paskaksi ja nilkutin värkin kotipihalle valohoitoa saamaan. Aikamoinen mekkala alkoi kiihdytettäessä, ei tarvi paljon kaasua painaa kun rouske kuuluu etupäästä. Ääntä kuului jo aiemminkin, mutta vain vasemmalle kääntyessä ja kiihdytettäessä. Ajattelin silloin että kyse oli pakoputken osumisesta pohjaan tms. ja ääni oli silloin enemmänkin kolinaa kuin rousketta ja rutinaa. Maanantaina/tiistaina vaihtuu nivel ja sitten taas tehottomuuden hoidon pariin.

                            Minkälainen homma tuo katalysaattori on ottaa irti? Aiemmissa autoissani katalysaattori on ollut auton pohjassa, ei suoraan pakosarjan/turbon lähdössä.
                            Vaikuttaako lambda-antureiden vika-arvot suoraan säätöarvoihin, vai sytyttääkö ainoastaan merkkivalon mittaristossa? Eli jos siis poistan katalysaattorin kokonaan tai sen sisällön?

                            Aika toivoton tilanne kohta tuon kanssa, jos ei katalysaattorikaan vaikuta tehojen puutteeseen...

                            Comment


                            • #44
                              Katin irrotuksessa alemmat pultit voivat aiheuttaa päänvaivaa, aika ahdas väli ja luultavasti ovat aika hyvin ruostuneet kiinni. Vetarin suojarauta irroittamalla tulee vähän lisää tilaa. Muuten aika simppeli homma, ilmanputsarikotelon irroituksella on jo aika hyvin käsillä ylemmät pultit. Ja tuo katin irroitus tosiaan nakkaa vain vikavalon mittaristoon, ykköslambda on se joka säätelee moottorinohjausta ja taaempi vain valvoo katin kuntoa.
                              Viimeksi muokannut JarnoN; 18.7.2009, 15:26.

                              Comment


                              • #45
                                AVJ quattro ei vastaa kaasuun

                                Lainaan tätä ketjua kun en viitsi uutta aloittaa. Vehje ei siis välillä reagoi kaasuun ollenkaan. Vika ilmenee ainoastaan lämpöisenä. Kylmänä menee aina hienosti. Lämpöisenä auto menee välillä ok ja välillä ei. Vikakoodeja ei ole. Liikkeelle lähdöissä auto meinaa välillä stumpata. Eilenkin auto rupesi puutumaan tasakaasulla ajettaessa ja kun löin kaasun pohjaan (vauhtia n.70km/h ja 5.-vaihde) pariin sekuntiin ei tapahtunut mitään. Nostin jalan kaasulta ja painoin uudelleen pohjaan niin kiihtyi todella heikosti. Vähän ajan päästä meni taas normaalisti. Mistäs lähtisi vikaa hakemaan? Autossa oli joku aika sitten tehottomuutta ja viallinen by-pass vaihtui APR R1:seen, ilmamäärämittari vaihdettu noin kuukausi sitten ja yksi alipaineletku jossa oli halkeama vaihdettu eilen.
                                Viimeksi muokannut Iironman; 25.7.2009, 09:25.

                                Comment


                                • #46
                                  Kävin ajamassa ahtomittari paikallaan ja välillä ahtoi 0,75bar ja välillä vain 0,5bar. Aivan tehottomaksi auto ei mennyt nyt kertaakaan, mutta selkeästi ahdot hukassa eli viittaa N75 vikaan???

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vinkkiä jokaiselle n75 suhteen, mitatkaa resistanssi siitä n75:sta, autosta virrat pois päältä ja piuha irti. pitäisi olla 25-35ohm.
                                    Eli [COLOR="Red"]ilmeisesti/käsittääkseni[/COLOR] 75 on p*skana jos ei ole noiden lukemien sisällä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Nyt alkaa pikkuhiljaa hermot meneen. Tässä välissä on vaihdettu n75-venttiili ja kytkinsetti teräsvauhtiksineen, kun silloin kun auto suostui menemään kytkin luisti. No nyt kun auto suostuu menemään menee se hienommin kun aiemmin, mutta välillä tehoja puuttuu oikein kunnolla ja kihtyvyys ei ole tasaista vaan nyhtää todella hienoisesti. Tekee vikaa tosiaankin ainoastaan lämpöisenä. Väillä auto on ihan tehoton ja meinaa stumpata liikkeelle lähtiessä ja välillä tehoja uupuu vain hieman. Toisinaan menee kuitenkin lämpöisenäkin hienosti. Olisko kenelläkään mitään hyvää ideaa?

                                      Comment


                                        #49
                                        Oletkos kokeillut uutta puolaa josko vaikka yksi oli huonossa hapessa (kierrättää vaikka sylinteri kerrallaan).

                                        Comment


                                        • #50
                                          On totakin kokeiltu, tosin sillon oli by-pass vielä hajalla. Vois tietysti nyt taas kokeilla kun se puoli on kunnossa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nyt on kaikki puolat testattu ja ei ollut mitään apua. Olisko kenelläkään muulla mitään ehdotuksia??

                                            Comment


                                              #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Iironman Näytä viesti
                                              Nyt on kaikki puolat testattu ja ei ollut mitään apua. Olisko kenelläkään muulla mitään ehdotuksia??
                                              Oletko vaihtanut kaiken oleellisen nyt?
                                              Eli bypass,n75,maf?
                                              Viimeksi muokannut sv; 26.8.2009, 20:39. Perustelu: Liikoja sanoja poistettu :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kaikki muut paitsi tuo termari on vaihtamatta tuosta luettelosta. Mitenkäs se voisi tuollaista aiheutta?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Oho aivopieru tai jotain muuta olen miettinyt kun tuon termarin tuohon änkäsin :) Ei siis kuulu tuohon listaan.

                                                  Paljonko sinulla oli max ahdot heti lastutuksen jälkeen? Meneekö se sinne asti ollenkaan enää?
                                                  Viimeksi muokannut sv; 26.8.2009, 20:54.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Hmm onko Iironmanilla vapaavirtaussuodatin autossa siis semmonen kartio malli? jos on niin miten asennettu?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Eipä ole vaparisuodatinta eikä tule koskaan olemaankaan. Ahdoista en osaa sanoa, ei ole kiinteästi asennettua mittaria. Täytyy lauantaina kävästä töissä näin lomallakin, että käy hakeen mittarin ja ajella sen kans. Näkee et miten noi ahdot käyttäytyy.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        No niin, nyt on ahtoja mittailtu. Pitäisi olla tuon mittarin mukaan mitä käytin max ahdot n.0,9bar. Välillä oli sitä, mutta lämpimänä useammin jäi n.0,7barin. Sitten huomasin sellaisen, että varsinkin jos alkaa vedättämään matalilta kierroksilta 5.-vaihteella(n.2000rpm) niin silloin vika tulee ainakin päälle ja ahdot voi jäädä jopa 0,5barin paikkeille vaikka jatkaa johonkin 4000rpm:n kaasu pohjassa. Mihinkäs tuo nyt sitten viittaisi?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ettei ois iiro sinun mutka sanomassa sopimusta irti? Ei paljoa jää vaihtoehtoja kohta. Mitenkäs katin laita?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            No sitä oon pelänny, katista en tiedä. Piti toi putkisto tässä vaihdella, nin siinähän sen näkis. Nyt vaan pelottaa et jos se turbo on paskana nin pitää varmaan siihen noi putkisto rahat säästellä. Semmonen asia unohtu vielä mainita et jos ton vedätyksen aikana nostaa kaasun välillä ja sit painaa kaasun uudelleen pohjaan nin ahtaa heti enemmän.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Oletko iiro jo löytänyt ongelmaan ratkaisua? Ihan mielenkiinnosta jos samoja ongelmia joskus itellekkin tulee niin osaa varautua :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X