Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 vikalistaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 vikalistaa

    Tuossa olisi kiikarissa yksi avant ässä, ja Kurosen kanssa käytiin laitetta tutkiskelemassa. Tällaista tietoa jäi käteen, mitä olisi vaihdettavaa:
    -Alatukivarsien puslat
    -Ohjaustehostin vuotaa, tai tihkuu nestettä ulos tiivisteen välistä, kun pyörittelee rattia
    -hammastangon suojakumi rikki
    -isovuosihuolto olisi hyvä tehdä ja vaihtaa samalla jakohihna, vesipumppu ym.
    -jarruissa oli jotain pientä häikkää, korjaamon mukaan jarrupalat on kunnossa, mutta autocheck silti näytti sitä jarruvikaa.
    -pommi(?) suhahtelee kun nostaa jarrun ylös, omassa tuota ei muistaakseni kuulu. Normaalia?
    -vaihteiston takatyynyt kuulemma pehmeät

    Nyt lähinnä kiinnostaa, miten paha juttu tuo ohjaustehostimen vuotaminen on, saakohan ihan vaan tiivisteen vaihtamalla kuntoon?

    Ja tuo autocheck jarruista myös ihmetyttää, että onkohan jotain isompaakin jarru remonttia tiedossa.

    Kuinkahan arvokas remontti on tiedossa, kun nuo laittaa kuntoon? Itse en hirveästi pysty tekemään noita, ei ole paikkaa eikä ammattitaitoa :(

  • #2
    Tuohon ajotietokoneen jarru vikailmoon sanoinsin, että se on ihan tyyppivika. Eli näyttää vikaa vaikka sitä ei todellisuudessa olekaan. Oliko autossa ufot, vai onko vaihdettu "kunnon" jarrut? Omassani tuo jarruvikailmo on myös koko ajan näytössä, mutta syy siihen on jarrujen vaihto, eli niitä "antureita" vai mitkä ne nyt on, ei ole osattu/ pystytty laittamaan uusiin jarruihin kiinni.
    Toki jokin juotos mittaristossakin saattaa aiheuttaa tuon virheilmon....

    Comment


    • #3
      Jos vika tosiaan on sellainen, että anturi rikki tai muuten vain ei toimi oikein, pystyykö sen autochekin kiertämään tuolta osin jotenkin? Anturilla johdot yhteen tai vastaavaa? Ihan ufo jarrut tuossa k.o laitteessa on.

      Comment


        #4
        Tolpassa oleviin liittimiin voi toki tehdä oikosulun, mutta yleensä tuo vika ulottuu johonkin johtosarjaan, jolloin tuosta ei ole apua ongelmaan.

        Comment


        • #5
          Mitenköhän tuo tulkitsee sitä tietoa? Dataa vai on / off tietoa? Sittenhän tuo tarvii kaivaa johtosarjasta esiin, ja sieltä oikosulkea / avata. vai voiko vika olla jossain tuossa autocheckin sisällä?

          Comment


            #6
            http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...380&highlight=

            Kytketään akkumiinukseen niin loppuu hälytykset.

            Sama muuten pätee polttimovaroituksiin, mikäli tulee vääriä hälytyksiä niin harmaa johto autocheckiltä maihin (auttoi ainakin S2 -92).

            Comment


            • #7
              Eli tuo autocheck ei ole ongelma. Nyt vain vaivaa tuo mistä kuuluu suhaus kun nostaa jarrun ylös, ja se että korjaantuukohan tuo ohjaustehostimen vuoto vaihtamalla tiivisteen.

              Comment


                #8
                Tarkoitatko ohjaustehostimella sitä hydraulipumppua?
                Sen vuodoista pääsee eroon tiivisteiden vaihdolla. BTDT.

                Jarrujen suhaukseen en osaa sanoa yhtään mitään.

                Comment


                • #9
                  joo sitä samaa pumppua tarkotettiin. en vaan tullu aatelleeks, että ohjaustehostin käyttää samaa hytikkapainetta ku jarrut :D

                  Comment


                  • #10
                    Ilmainen vinkki: Ostakaa hyvät ihmiset mahdollisimman hyväkuntoinen auto, jos vanhaa turboa ajattelette.

                    Viat tuppaavat kertymään ja korjaamiseen käytetyllä rahamäärällä yleensä olisi saanut ihan ehjän ja kunnollisen auton...... Ranetukset eivät yleensä lupaa hyvää auton huoltohistoriasta....

                    Siis ihan offina pieni kertaus....

                    Comment


                    • #11
                      Pikafix jarrupala-anturille: konehuoneen puolelta neula läpi molemmista paloille menevistä piuhoista ja turhat pihdeillä neulasta pois. Eristys päälle. Toisaalta, joutaishan moinen varoitus olla toiminnassakin.

                      Comment


                      • #12
                        tarkkaileekos tuo pelkästään etujarruja? vai myös takajarruja?

                        Comment


                        • #13
                          Jarrupaloista...

                          Tervehdys kaikille!

                          Mun autossa rupesi kanssa ilmoittelemaan tota jarrupalojen kulumista.
                          Nopean silmämääräisen tarkastelun jälkeen totesin, että palat ovat todellakin kuluneet.
                          Kysymys:
                          Mistä kannattaisi ruveta kyselemään uusia paloja?
                          Autoni on S4 4,2l -93, eli ilmeisesti kyseessä "ufojarrut".

                          Comment


                          • #14
                            ufoihin löytyy palat tarvikeliikkeistäkin, hinta oli jotakin 7:lla alkava kymmenluku.
                            nämä siis ilman noita kulumisantureita

                            Comment


                              #15
                              vain etupalat

                              Comment


                                #16
                                urS4 pommi

                                Paineakku tuntuisi olevan lopussa kun rusahtelee joissain jarrutuksissa ennen pysähdystä, vai pommistako se johtuu? Paineet kuitenki häviää aina välillä ja poljinvoima on taivaissa. Paloissa pitäisi olla vielä pintaa reilusti, mutta ne on Lucasit... Kulumisantureiden piuhat ainakin edestä pätkitty, mutta silti esim. sadekelillä vilkauttaa jarrujen/nesteen hälyvaloa, nestettä lisäsin eikä ihan heti syttynyt uudestaan. Mistäköhän tuo rusahtelu johtuu, edellisessä coupessa teki myös mutta harvemmin ja hiljempaa. Onko jokin abs-anturi viallinen vai mikä, ei tuo absien valoa kuitenkaan vilkuttele...

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellä sellanen pieni rusahdus juuri ennen pysähtymistä johtui aikanaan juuri ABS-anturista. Korjaus oli hyvinkin helppoa - työnsi anturin vaan kunnolla takaisin paikallensa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Missä kohti pyörän takana abs-anturi sijaitsee ja miten kiinnitetty? Parasta varmaan tarkastaa kaikki anturit...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Siinähän se pyörän navassa on kiinni, ihan painamalla. Toisinaan ollu vähän kiinni juuttuvaa sorttia ettei meinaa ilman voimaa ja rikkoutumisvaaraa lähteä irti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Eli kun sitä lähtee ronkkimaan, niin rikkoutumisriski on suuri... Onkohan nuo anturit arvokkaita?

                                        Comment


                                          #21
                                          En nyt menisi sanomaan suureksi rikkoutumisvaaraa. Aika jämäkkää tekoa se on, kun vaan pitää järjen päässä. Vm 90 lötköstä lähti kaikki anturit ehjinä vetämällä irti, joskin jotkut niistä on varmaankin vaihdettu matkan varrella.

                                          Comment


                                            #22
                                            Vasemman etupyörän anturihan se runksutti ja siitä olikin se kumisuojus/pääty, johon johdot tulee väännettty jo melkein irti. Painoin mokkulan takaisin, mutta välistä irtosi o-rengas. Nyt ei sitten ole abs:iä ollenkaan ja tietenkin merkkivalo palaa myös. Hajosiko tuo anturi totaalisesti vai aiheuttiko anturin käpälöiminen akun johdot kytkettynä vain jonkun vikaakoodin, minkä takia ei absintit toimi?

                                            Comment


                                              #23
                                              Eiköhän siitä tullut vainaa. Voi tietysti olla, että johto katkesi tai anturi on kiinni pulssikehässä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo, sitä minäkin. Kummallista kyllä, paikallisen vara-osaliikkeen hakukoneilta eikä mistään löytynyt/ tunnistanut audiin abs-anturia, miksihän? Onko tämä ostettava marmorilta nitrot mukana?
                                                Unohdin anturia roplatessa ottaa ylös osanumeron/ koodin, kehtaiskos joku kaivaa mulle tuon koodin ettei tarvitsisi taas ottaa autoa ylös?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Osanumerot anturille 4A0 927 803 eteen ja 4A0 924 807 taakse. Pex:ltä www.pex.de pitäisi löytyä tarvikeanturia numeroilla 410.142 eteen ja 410.143 taakse, jos löytää puljun josta kyseistä merkkiä löytyy.
                                                  Viimeksi muokannut number 6; 5.8.2008, 11:10.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Noilla koodeilla alkoi jo löytymään, mutta ei sentään mitään ilon aihetta: osaa löytyy Suomesta vain alkup.osana ja hintaa rapiat 170 ;P... Pexiä ei tuoda maahan.
                                                    Kaikissa C4 quattroissa ja ehkä etuvedoissa joissa abs varmaan samanlainen anturi? Käykö esim. coupen tai 80:n etuanturi? Jos joltain sattuisi löytymään purkuosana ehjä abs-anturi eteen niin olisin enemmän kuin kiinnostunut? Entäpä Kalskeen kautta Saksasta?

                                                    Edit. Siis nuo alkup.osat ovat Wabcolta ja niiden hinta on se mitä tuossa mainitsin...
                                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 6.8.2008, 14:15.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ainakin eri numeroilla on pikkukorisen anturit, joten sopivuudesta on paha mennä sanomaan. Wabco tuntee C4:n eteen anturin numerolla 441 032 709 0. Wabcoa voisi jostain löytyäkin..?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        No, purkuosana ehjää anturia näyttäisi löytyvän, en siis sorru kalliiseen.
                                                        Toinen vika/ häiriö on tuo airbagin merkkivalo, syttyi pari viikkoa sen jälkeen kun suoristin ratin. Viaksi veikattiin jo kellojousta, mikä se on? Toinen veikkaus oli se airbagin poksi siinä vaihdekepin edessä verhoilujen alla, mistäköhän vika löytyy?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Minkä antaa vikakoodiksi tuo airbägi?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ei ole päässyt lukemaan vikakoodeja niin ei tiedä, pitää samalla luetuttaa koodit kun laittaa pyöränkulmat.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X