Paha lähteä arvioimaan mikä vikana jos valo palaa. On nimittäin jokunen kymmen vaihtoehtoa:) Vikakoodeista selviää tarkemmin. Itselläni antoi koodia "matkustajan turvavyön kiristin - liian suuri resistanssi". Purin koko sisustan kun seurasin johtoa, jossa oletin vian olevan. Sitten kuskin hanskalokeron alta löytyi liitin joka näytti päältä päin ihan kunnossa olevalta, otin sen irti ja tökkäsin takaisin paikalleen. Eipä enää antanut koodia ja valo mittaristosta hävisi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 vikalistaa
Collapse
X
-
Juu vikakoodi 588: liian korkea impedanssi ja katkonainen virtapiiri. Kun tuo ratti oli vähän aikaa irti niin onko tuo johtospiraali voinut murtua? Vai onko tuo ratin päässä oleva liitin vain heikosti kiinni? Onko vikakoodin nollaukseen kotikonsteja? Esim kaverin bemussa (-97 316i) saa rautalangalla(!) nollattua vikakoodit...
Sähköpuolellehan nämä kuuluis, mutta jos kiusaa jotain niin siirtää sinne...
Comment
-
Kun tuo ratti oli vähän aikaa irti niin onko tuo johtospiraali voinut murtua?
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...8&postcount=25
Kysessä oli siis saman ikäinen urssi ja vian paikansin siihen spiraaliin.
Sen oikein purinkin, mittailin ja tutkin lähemmin, mutta en löytänyt siitä vikaa. Ehkä siitä oli ne johteet menossa poikki, välillä pätkäisi ja enimmäkseen toimi ok.
Valo syttyi usemmiten risteyksestä kääntyessä.
Comment
-
Hain viihde-elektroniikkaa huoltavasta liikkeestä vastuksen.
En nyt suosittelisi mitään vetämään poikki. Saa sen vastuksen tökättyä esim. liittimen nastoihin ja vaikka jeesusteipillä kiinni.
Valo sammui sitten nollaamalla.
Sit vaan ei ole bagia toiminnassa autossa, ja täytyy yrittää pitää se mielessä varsinkin myydessä autoa ;)
Comment
-
Lambdan ja by-passin vaihdettuani tuo alkoi vilkuttamaan moottorin vikavaloa. Irrottelin ja putsasin samalla kaikki konetilan liittimet, joten olisko joku liitin jäänyt huonosti? Jännä kuitenkin kun auton lämmittyä sytyttää valon tietyn ajomatkan jälkeen ja sammuu, kun pysähtyy ja lähtee vähän ajan päästä ajamaan.
Toinen asia liittyy päästöihin. Katit on kyllä hajalla ja menossa vaihtoon, mutta mikä muu aiheuttaa lämpöisenä kohoavia päästöjä? (Tänään varmistuu normalisoituiko lambdan vaihdolla) Onko joku anturi, mikä pitäisi vaihtaa? Auto tuntuis käyvän myös aika rikkaalla, koska pakokaasu tuoksahtaa reippaasti bensalle...
E. päästöarvot ja vikakoodit tulee, kunhan ehdin... vasta ennakkoarviota kyselinViimeksi muokannut vV8m5; 22.9.2008, 12:41.
Comment
-
Päästöt olivat ok, kattien kuntoon nähden erittäin hyvät. Eli ei siitä enempää. Vikakoodia ei juuri sillä hetkellä antanut, koska valo syttyy vasta lämpimällä koneella n.30min ajon jälkeen ja sammuu seuraavalla käynnistyksellä. Jotainhan se tuolla valolla yrittää viestittää, mutta taidan repiä sieltä polttimon...Viimeksi muokannut vV8m5; 2.10.2008, 11:13.
Comment
Comment