Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vetonivelten kesto (b5) a4..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eli mulla paljastu vialliseksi takana kuskin puolella sisempi (perän puoleinen) nivel. Sain otettua irti kuskin puoleisen vetoakselin ilman pakoputken irrotusta. Pitihän siinä kynkkä päästää alapäästä irti ja jarrusatula siirtää tieltä ja vähän kampeemista, niin kyllä se sieltä putkahti tulla. Takasin laitton meinas tietättää enempi voimistelua.. Mutta kaiken tämän jälkeen, niin tuntuu myös olevan vänkärin puolen vetoakselin nivel ehtoon puolella, eli vaihtoon menee sekin tässä lähiaikona. Autolla ajettu 370tkm

    Comment


    • #32
      PItäisikö tuon napsunnan/rutinan kuulua jo kääntäessä, vai vasta kun voimaa tarjotaan kääntäessä?
      Jälkimmäinen siis tapahtuu meilläpäin, mutta kuten yllätodettu, vetarien suojakumit ovat ehjät ja käsin rempoen ei saatu rutinaa kuulumaan.

      Comment


      • #33
        Kyllä se kuuluu vasta kun tarjotaan voimaa kääntäessä.

        Comment


        • #34
          Tuolla entisellä A4 Avant 2wd -00 TDI (110hv) meni samoilla nivelillä 320tkm... eikä myyntihetkelläkään ollut mitään ylimääräisiä ääniä. Suojakumit tuli kyllä katseltua aina kuntoon. Ja tuo sai kyllä mailaa ja ei aivan vakiosta puhuttu :-).

          Comment


          • #35
            Onko tietoa miten nuo Motonetin vetonivelet, kun on eri koneille omansa, mutta sitten vielä erikseen quattroille?
            Vaimon kulkine siis 85kw 1.9TDIq, vuosimallia -00.

            Comment


              #36
              Jos eteen tarvitaan nivel, niin tuntuu ettei voi luottaa oikein mihinkään katalogiin... Itselle syksyllä vaihdoin, ja Löbron luettelon mukaan nimenomaan ATJ-koneelle tarkoitettu vetonivel ei käynyt, molemmat boorit väärät. En muista urien määriä enää, mutta V6TDI:n kohdalta taisi löytyä oikea. Tuossa ATJ-koneisessa quattrossa, 6-pykäläisellä askilla tuntuu alustan ja voimansiirron osat olevan järjestään järeämpiä kuin luettelojen mukaan pitäisi olla.

              Comment


              • #37
                Sama kone.. Pitääpä muistaa tuokin.

                Comment


                • #38
                  Jep, minäkin ostin Motonetista heidän mukaansa ainoan vaihtoehdon tuohon 74kW Passattiin.

                  Mutta eipäs se sopinut, koska tämä Passat on automaatti ja siinä käytetään sitä isompaa vaihtoehtoa...

                  Comment


                  • #39
                    Jos MR saa jostain tiedon muisteltua, olisin kovin kiitollinen. Tarvitse sitten montaa kertaa ravata tiskillä, jos tiedon saa muualtakin. Pitää huomenna vielä tiedustella huollosta jos sieltä osuisi joku osaava sälli lankojen päähän.

                    Comment


                      #40
                      Olisiko ollut 38/27 booria oikeassa nivelessä...? Lopulta tullut nivel oli booreiltaan oikeanlainen, mutta halkaisija taisi olla himpun pienempi kuin orkkis. Hyvin on toistaiseksi pyörinyt mukana. Löbron katalogista noita silloin katselin, mutta niissä kun ei ole ulkohalkaisijaa mainittuna.

                      Comment


                      • #41
                        http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/174354/0

                        Tuo 33/27 oli se minkä aiemmin kokeilit?

                        Tuolla on sitten tuo 38/27 mainittuna 81kw koneelle.

                        Comment


                        • #42
                          voisko mitenkään murros mennä hajalle ilman, että kumit olisivat rikkoutuneet. =O

                          Eipä ole vastaavaa ikinä ollut, toki voisko semmonenki vaikuttaa, että vaihteistoöljyssä jonkii verra vajausta? Semmone selvä ääni tasasessa ajossa vetarin kohilta, nyt vasta tullut. Kellää ollu vastaavaa?

                          Comment


                          • #43
                            Siis ääni on oire? Murros jos hajoaa niin se sitten oikeastaan hajoaa ja meno loppuu.

                            Comment

                            Working...