Löytyykö Forumilta kohtalotovereita tai tietoa mistä kyseinen ilmiö voisi johtua ?
Eli renkaiden sisäreuna kuluu syvälle uralle 5-10tkm ajolla. Renkaan "pyöristykseen" tulee n.10-15mm leveä ura joka lopulta kuluu kankaille saakka, eli ei perinteistä viistoa kulumista sisäkanttiin vaan ura. Muualla rengasta on pintaa kuten uudessa renkaassa kuuluukin.
Lisätietoja:
-2 rengassarjaa tuhoutunut samalla tavalla (eri merkkisiä sarjoja).
-4-pyöräsuuntaus tehty (varmuuden vuoksi 2:lla eri koneella).
-autossa on h&r jouset -40mm ja vakio iskarit.
-nivelissä ei huomattavaa välystä.
-rengas ei tiedettävästi hankaa mihinkää (rengastus 235/35/19 ja vanteet 8,5" RS-repsut).
Voiko nivelistö/jousitus joustaa suurella kuormalla niin paljon että aurauskulmakin muuttuu ja täten kuluttaa rengasta noin oudosti vai mistähän mahtaa johtua ?
Autolla ajetaan matka-ajoa yleensä takakontti suht täynnä. Näillä ajoilla menee 3-sarjaa renkaita kesään, melkoista vekslausta.
Auto on A6 C5 Quattro avant
Eli renkaiden sisäreuna kuluu syvälle uralle 5-10tkm ajolla. Renkaan "pyöristykseen" tulee n.10-15mm leveä ura joka lopulta kuluu kankaille saakka, eli ei perinteistä viistoa kulumista sisäkanttiin vaan ura. Muualla rengasta on pintaa kuten uudessa renkaassa kuuluukin.
Lisätietoja:
-2 rengassarjaa tuhoutunut samalla tavalla (eri merkkisiä sarjoja).
-4-pyöräsuuntaus tehty (varmuuden vuoksi 2:lla eri koneella).
-autossa on h&r jouset -40mm ja vakio iskarit.
-nivelissä ei huomattavaa välystä.
-rengas ei tiedettävästi hankaa mihinkää (rengastus 235/35/19 ja vanteet 8,5" RS-repsut).
Voiko nivelistö/jousitus joustaa suurella kuormalla niin paljon että aurauskulmakin muuttuu ja täten kuluttaa rengasta noin oudosti vai mistähän mahtaa johtua ?
Autolla ajetaan matka-ajoa yleensä takakontti suht täynnä. Näillä ajoilla menee 3-sarjaa renkaita kesään, melkoista vekslausta.
Auto on A6 C5 Quattro avant
Comment