Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pulttijaon muutos vanteeseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    8*18vanne oikealla ET:llä menee kevyesti a3:een. ehkä kuitenkin olisi loppujen lopuksi halvempaa ja järkevämpää hommata vanteet jossa on oikea pulttijako.

    Comment


    • #32
      Spacerit jo mainittiinkin. Yksi vaihtoehto on laittaa A4/A6:sen pyörännavat autoon, jos vaan sopivat? Kalliiksi kyllä tulee, kun napoja pitää hankkia 4kpl ja laakeritkin menevät uusiksi, mutta on varmaan se paras vaihtoehto.

      Helpoimmalla pääsee, kun hankkii oikealla pulttijaolla olevat vanteet.

      Comment


      • #33
        jäi ylimääräseks vanteet ku vetäsin s4 -98 pöpölikköö :S nii katellu jos ostais a3 tai sit a4 mihi sais noi vanteet

        Comment


        • #34
          En suosittele. Myy vanteet ja osta vastaavat oikealla pulttijaolla. Kuten jo moni muukin kehotti.

          Comment


          • #35
            4x108->5x100 jaon muutos.

            Onnistuuko tuollainen jaon muutos B4 Audissa adaptereilla? Olisi ylimääräisenä 5x100 ET 35 Ultraleggerat renkaineen (3tkm ajetut) ja tuohon sopisivat ulkonäölisesti hienosti.

            Comment


            • #36
              Ei kyllä kovin helpolla, ellei vanteet sitten ole ET55-65.

              Comment


              • #37
                Poraa napoihin uuden jaon

                Comment


                • #38
                  Taitaa siis olla viisaampi pistää leggerat myyntiin ja ostaa soveltuvammat vanteet.

                  Comment


                  • #39
                    minä muutin omaan ex-cabriooni jaon 4x108->5x112, joten onnistuu...

                    Comment


                    • #40
                      Jyppe: Juurikin työstämällä uusi jako? Olisiko vinkkiä antaa missä/kukka innostuisi asiasta.

                      Comment


                      • #41
                        juurikin niin...
                        joku metallialan sorvaamo/koneistamo tms.

                        Comment


                        • #42
                          Taitaa silti olla kuitenkin järkevämpää hukata vanteet ja vaihtaa toisiin, ei kuitenkaan niin uniikeista ole kyse. Toisaalta jos tuon operaation suorittaisi olisi vanneskaala laajempi. Täytyypä kysellä mitä tuo tuttu CNC sorvaaja ottaisi.

                          Comment


                          • #43
                            Tuo 4x108-->5x100 ei kyllä onnistu mitenkään. Vanhat ja uudet reiät tulevat liian lähelle toisiaan. Kokeile vaikka asettamalla vanne navan päälle. Tuo 5x112 on siitä helpompi että reiät ovat tarpeeksi kaukana toisistaan.

                            Comment


                            • #44
                              Kyllä se 100 jakokin menee vanhan jaon päälle, kuten 112:kin
                              Ei helppo juttu, mutta ratkaistavissa.

                              Comment


                              • #45
                                Eli silloin joutuu reikiä täyttelemään? Itse joskus sovittelin tuota 5x100 jakoa mutta tuloksetta...ehkä en vain osaa ;)

                                Comment


                                • #46
                                  Pulttijaon muutos vanteeseen

                                  Onko mahdollista/järkevää vaihtaa vanteen pulttijakoa hitsaamalla (Al) vanhat reiät umpeen ja koneistamalla uusi jako?
                                  Vetääkö hitsaus vanteen kieroon?

                                  Kuka tekee?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ei tuu toimimaan.Ei ikinä saa reikiä suoraan eikä kestävää.Vaihda navat jos sulla on jotain erikoisia juttuja? Voi tietty olla muitakin tapoja mutta vanteen muokkaus ei onnistu.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Uusi jako napaan on helpompi ratkaisu.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Veikkaan että Jukka luuli löytäneensä BBS:n koottavat vanteet halvalla, vikana vain väärä pulttijako.

                                        Comment


                                        • #50
                                          5x112 ja 4x108 ei oikein taida mennä samaan napaan?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Miksei niitä pultinreikiä saisi suoraan? Teettää koneistamolla jossa on oikeat laitteet niin varmasti onnistuu. Mutta kestämisestä en tiedä. Sen verran paksusti siinä on materiaalia että voi olla hankala täyttää vanhat reiät.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Saahan sen keskireijästä tai ulkokehästä keskitettyä cnc-koneen pöydälle ja jos vanteen pyörännapaa vastaan tuleva pinta on suora niin siitä saa vaakatason. Mutta se hitsaus??

                                              Ei ole Teppo bbs..

                                              Comment


                                              • #53
                                                eikä tartte ees cnc, ihan tavan pyöröpöytä ja satkunpintaan keskitys.

                                                Taitaa vaan olla aika mysteeri mitä matksua ne fillarit on, et lisäaineen valinta voi olla haasteellinen.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  5x112 ja 4x108 ei oikein taida mennä samaan napaan?
                                                  Menee, mutta vaatii parin reiän tulppaamisen.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Kyllä tiedän, että kilpureihin jakoja on muuteltu.Eli kuulemma onnistuu!

                                                    http://www.agren.fi/alukorjauspalv.html


                                                    Tuossa ois linkki. Kannattaa eka soittaa ja kysyä.

                                                    Joitakin vuosia sitten olin autosähkön aikoja harjoittelussa työpaikassa, jossa sain tietää, että jokin muukin tekee vanteisiin jaon muutoksia. Mutta en muista kuka.
                                                    Viimeksi muokannut RS2; 7.9.2007, 14:42.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tack!!

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kerrohan Jukka minullekin paljon pulttijaon muutos kustansi:) Voisin itsekin teettää moisen operaation 5/112 -&gt; 4/108. (vaikka sulla taisi olla toisinpäin?)<br>

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tietty spesiaalispacer (molemmilla puolilla eri pulttijako) olisi helpompi ratkaisu?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Mikä mahtaisi olla teetettynä minimi tuollaiselle spacerille? Jos ajattelisi niin, että edapteri ensin pultataan autoon, ja sen jälkeen vanne siihen? - Pultit voisi olla varmaan "matalammalla" kannalla..?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Yhdet teettänyt, minimi oli 20mm. Osta pois niin saat 5x114.3 jakoiset vanteet sopimaan 5x112 audiin.

                                                              Comment

                                                              Working...