Varmaan yhtälailla kuin vajaavedossakin, eli pakoputki pois ja sitten rintapellin ja koneen välistä. Nyt vaan lisäksi kardaani on tiellä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Jep, tajusin vähän turhan myöhään että kannattaa oikeasti irrottaa se kardaanin etupätkä eikä vaan koettaa turata siitä keskitunnelin raosta kun kardaanin etulaippa on pultattu auki ja työnnetty sivuun. En tiedä onko näissä uutena holkkijatkos pakoputkessa taka-akselin edessä mutta sitä raottamalla sai dp:n pois ilman että joutui kumilenkeistä päästelemään koko hormia alas. Siinä kun osa oli kourassa niin "huolsin" katin samalla kertaa.
Laitettiin nyt tänään kulkupolitiikkakin kuntoon tuolla Jyväskylän suunnalla ja oikeassa oli se, joka edellisellä sivulla kirjoitteli että paluumatka saattaa sujua melko ripeästikin :)
Comment
-
Uutta dpf:ää tässä etsiskellään BRD- moottorin seuraksi ja heräsi kysymys että jos tilaan esim. Ebayn kautta osan joka tulee briteistä niin onko noissa jotain "kätisyys" eroja?
Esim tämä?
Autolla ajettu 244tkm ja tuntuu että autosta puuttuu muutama kymmenen heppaa. Lisäksi pidemmillä reissulla tulee usein vikakoodi p0299 ja auto menee vikatilaan.
Comment
-
Jani: Tutinaa ilmeni välittömästi tyhjäkäynnillä ja alle 2000rpm kun säädön aikana Torque laski tuonne 22-24 tuntumaan. Vaikutti ajokelvottomalle. Noin 30Nm taitaa vaikuttaa käytännön minimille kuten tuolla audi-sportilla joku posmentaakin. Kannattanee säätää kummatkin arvot kuntoon ennen seuraavia tutkintoja.
Comment
-
Seuraavina arvauslistalla sylinterikansi. Millä tavalla lienee em. kansiremppa toteutettu? Ettei vain olis halki - korjauskelvoton. Hatun pois nostamalla selviäisi samalla ovatko kiertokanget terveet. Tämän jälkeen en keksi muuta kuin vauhtipyörän, jos tehdaskunnostetut suuttimesi ovat varmasti kunnossa.
Comment
-
Itse anturi toki toimii laakista, mutta adaptaatiokartat ovat luultavasti säätyneet kaakkoon ja ovat siten pielessä toimivaan lambdaan nähden. Ilman nollausta kestää tovin, ennen kuin säätyvät takaisin oikein. Vikakoodien nollaus palauttaa adaptaatiot perustilaan.
Comment
-
2.0 TDI koneiden kotkotuksista
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiItse anturi toki toimii laakista, mutta adaptaatiokartat ovat luultavasti säätyneet kaakkoon ja ovat siten pielessä toimivaan lambdaan nähden. Ilman nollausta kestää tovin, ennen kuin säätyvät takaisin oikein. Vikakoodien nollaus palauttaa adaptaatiot perustilaan.
Täytyy ootella kun ei pääse nyt koodien nollaukseen
Comment
-
2.0 TDI koneiden kotkotuksista
Jos tuohon kuuluisaan ketjumallin öljypumppuun vaihtaisi vaan uudet hilut niin olisiko tässä kaikki tarvittava vai tarvisiko lisäksi vielä jotain? Koneena BPW.
http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-a4-a6...item19f188a207
EDIT: Asiaa tutkittuani osat on ketjupuolelle pultteja lukuunottamatta, mutta jos tasapainoakselin kolo on pyöristynyt menee myös se vaihtoon. Jatketaanpa taas..Viimeksi muokannut oopee; 15.8.2014, 05:59.
Comment
-
Onko normaalia 2.0 tdi:lle, että öljykorkin reijästä ja öljytikun reijästä puhaltaa koneen käydessä? Siis jos korkin avaa, tai tikun nostaa ylös.
Jos ei kuulu asiaan niin mistä johtuu? Kone toimii kyllä moitteettomasti, mutta sattumalta huomasin tuon ominaisuuden.
Comment
-
Jonkun verran on kokemusta:
- öljypumppu kannattaa tarkistaa, vaikka marmorilta kysyä, että onko sillä ongelmapumpulla varustettu vai ei.
- egr-jäähdytin, orkkis alkaa vuotaa läppävenan läpiviennistä. Uusi kustantaa vajaat 500e. Speediltä halvemmalla. Osanumeron kanssa voi tulla ihmettelyä, kun useimmat ei tunnista vanhaa..
- DPF-jos on, niin perusjutut.
- jonkun verran ahtimia mennyt, ei poikkea linjasta muihin verraten.
Jos ei ole pakko ostaa, niin katso joku muu kone/auto.
Comment
-
BMM on sieltä vähäongelmaisimmasta päästä näitä patoja, ainakin mun tietämyksen mukaan. Marmorilta kysyin, ja vastasivat, että näitä tunnetuimpia 2.0tdi-ongelmakohtia, eli suuttimia ja öljympumppua, ei näissä koneissa ole. 25 000 ongelmatonta kilometriä alla, nyt mittarissa 245tkm. BMM A3q CC siis. DPF tyhjättiin heti kun mulle tuli.
Comment
-
Nyt on kummallista käytöstä autossa, välillä savuttaa ihan pirusti ja välillä taas ei ollenkaan. Tuntuu että lämmin kone savuttaa vielä enemmän kuin kylmä. Tänään ajoin n.30km jonka jälkeen peruutin parkkiin niin hyvä että usvalta näin peruutella. Sitten taas meni pitkät pätkät ilman savua, liikkeelle lähdöissä pölläyttää vissiin eniten. Liekkö liittyy toisiinsa mutta tänään sain myös overboostilla vika-moodiin koko vehkeen?
Kylmällä koneella myös kuuluu kummallista ujellusta tyhjäkäynnin ja n.2000rpm välillä, kierrosten mukaan muuttuu äänessä sävy.
Tässä vielä suuttimien idle korjausarvot ja vikamoodista overboost fault code:
Dropbox
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiMinkä väristä savua? Itse kummastelin edellisen Passatin hetkittäistä valkoisen savuttelua, kunnes tajusin sen olevan DPF:n polttelua.
En tosin huomannut ainakaan vuoteen, että olisi enään poltellut. Uusi auto ja alussa poltteli silloin tällöin.
*niin ja dpf voi aikavarmasti sulkea pois tässätapauksessa...
17.10. Päivitystä, vuotoja etsittiin imu / ahtoputkista. Ei juurikaan ollut, mitä nyt öljytikun putki saatiin poikki kun koitettiin että miksi sieltä suhisee :/ joku oli aiemmin saanut sen murtumaan kun kupli siitä muovin ja metallin rajasta. Huomenna uutta hakemaan. Öljyä tuntui olevan olevan yli siitä tikun max rajasta, vaikka sitä jo kerran kävin vähentämässä vaihdon tehneellä pajalla? Mun mielestä tikussa ollut öljy oli myös turhan "juoksevaa". En muista oliko VilleP samaa mieltä vai vänkäsikö vastaan. EGR oli myös aivan öljy tms mömmöissä (Dropboxissa kuvia), se putsattiin mutta ei vaikutusta. Jäähdytin nestettä lisätty hieman, katsotaan jos se taas vähenee ja öljy lisääntyy¬kistuu niin taitaa mennä kansirempaksi???
(Teenkö tästä oman aiheen?)
Comment
-
Vieras
Jesse, tarkistitte ja vaihdoitte ilmeisesti öljyt?
Eli joko suuttimen pa-linja vuotaa kannessa tai sitten suutin/suuttimet.
Comment
-
Vieras
Joo totta, tandem on kans hyvä vaihtoehto. Onko naftan seassa öljyä? Sen vuotohan tummuttaa yleensä naftan samalla.
Comment
-
Ei olla vielä päästy tuota naftan tummuutta tutkimaan, tandemi saadaan huomenna ja sitten viikonloppuna asennus puuhiin.
*Mutta öljyt oli tosiaan menneet jo viikossa aivan velliksi, lensivät kaaressa ohi astiasta kun laskettiin ulos =/
**Jääköhän tuonne naftalinjaan miten paljon painetta, suihkuaako hallinkattoon kun irroitamme tandempumppua? Kuinka välttää tai minimoida suihkuaminen?
Comment
-
Noniin, eilen vaihdettu tuo tandempumppu uuteen. Ja siellähän oli tosiaan pumpun sisällä öljyä ja dieseliä samassa "kammiossa", eli oli ilmeisesti siitä keskeltä tiivisteen läpitte laskenut nesteet sekaisin (mittarilukema n. 268tkm). Kun uusi pumppu oli kiinni niin vaihdettiin vielä uudet öljyt koneeseen. Kone käyntiin ja hetken starttaamisen ja pumpun ilmanhaukkomisen jälkeen kone käyntiin ja ei savuta enää, jee. Pitää vielä alkuviikosta kattoa onko öljyntaso pysynyt kohdillaan.
Mutta ei korjannut overboost vikaa, letkut tarkistettu ja vartta tönitty ja liikkuu kaiketi ihan hyvin (ei hajua miten jäykkä kuuluu olla). Joten kai se on sitten "N75" kuollut tai ei toimi kunnolla, jos jollain on ylimääräisenä niin voisin lainata/ostaa, kun ei raaskisi uutta hakea jos vika on muualla.
VilleP myös kiinnitti huomiota että paisari puskee jostainsyystä nestettä pihalle, vaihdettiin siihen golfin vanha korkki, josko sillä kestäisi nesteet sisällä.
Comment
Comment