Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Potilaana A4 B7 Avant 2.0tdi;

    1 Fault Found

    001027 - EGR Valve (N18)

    P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent

    Freeze Frame:

    Fault Status: 00100000

    Fault Priority: 0

    Fault Frequency: 4

    Mileage: 175678 km

    Time Indication: 0

    Date: 2111.15.31

    Time: 31:63:63

    Freeze Frame:

    RPM: 1596 /min

    Speed: 82.0 km/h

    Duty Cycle: 0.0 %

    Voltage: 14.44 V

    Mass Air / Rev.: 1005.0 mg/str

    Duty Cycle: 63.8 %

    Bin. Bits: 00000000

    Readiness: 0 1 0 0 0

    Sytytti myös moottorin vikavalon, ja kadotti tehoista reilusti yli puolet kesken moottoritieajon. Yön seistyään vikavalo ja vika oli tiessään, mutta koodi jäi. Auto ostettu pari viikkoa sitten, joten myyjän vastuulle tuo varmaan menee? Onko EGR järkevä tulpata, vaihtaa, vai huoltaa olemassaoleva?

    Comment


    • EGR:ää ei 2.0tdi:stä saa tulpattua ilman, että sen puukottaa myös ohjelmasta. Jos kerran myyjän piikkiin menee niin vaihdata ihmeessä uusi venttiili ja asenna sen jälkeen itse supistava tiiviste.

      Comment


      • Yllättäen myyjä sanoi ettei aio ottaa osaa kustannuksiin, ja pitäisi itse puhdistaa EGR, wtf? Reilua autokauppaa. Tarviipa raapaista tulikivenkatkuinen kirjelmä ja katsoa josko mieli muuttuisi.

        Comment


          No jos se pitää puhdistaa, niin annat myyjäliikkeen viedä auton korjattavaksi. Jos vika uusiutuu, on se vastuu edelleen heillä.
          Tulikivenkatkuiset kirjeet on syytä unohtaa vielä tässä vaiheessa, niillä et saa kuin vihaisen automyyjän vastaan, joka ei maksa mitään ennen kunnon taistelua, jos sittenkään.

          Edit: Paljonkon autolla on ajettu? Jos yli 200tkm niin ei ota Kuluttajavirasto kantaa, joten sitte on hieman heikoilla. Mutta luulisi myyjällä olevna pelisilmää ja hoitaa tuo homma, edes tuo puhdistus.

          Comment


          • 175tkm oli ostaessa, nyt reilu tonni enemmän. Olin mielestäni reilu asiakas ja luin koodit itse, enkä vienyt esim. AC:lle ja lähettänyt satasen laskua tästä myyjälle. Kiitokseksi sain mailin jossa myyjä pesee kätensä ja kehottaa puhdistamaan venttiilin itse...

            Comment


              No niin, öljypohja avattu ja pumpun välitintanko oli vaihtokunnossa. Tämä BPW kone on ratasvälitteinen.

              Sitten lisää hunajata: mittaristo pimeni huollon aikana, syyksi kerrottiin pakkasesta lämpimään tuotu auto ja kondessivesi??? Onko tän b7:n kotkotuksiin lisättävä myös heikko mittarista - vaihtoväli 160 tkm a' 800 euroa :(
              Auto piippaa hoosiannaa ja seisoo siten vielä ainakin viikon. Olisikohan syytä aloittaa auton vaihtoprosessi...

              Comment


              • Kyllä kai näissä nuo mittarit aika hyvin pelaa. Taitaa olla huollossa jotenkin ranetettu ja rikottu mittari? Käyttäjä Amalin osaa antaa varmasti neuvoa?

                Comment


                  Minä en ole ainakan kuullut että A4 B6/B7 mittareita olisi mennyt. Pelästyin kerran kun väkersin RNS-E jälkiasennusta kerran, jopa sen verran että piti oikein soittaa Akille. Mutta pistoke oli vain jäänyt puolitiehen kiinni, niissä on sellainen asento jossa se tuntuu siltä että se on mennyt kiinni mutta ei vain ole. Kylmähiki nousi silloin vähän otsaan.

                  Mutta että miten öljypohja ja mittariston takaiset liittimet liittyisivät toisiinsa?

                  Comment


                  • Musta vähä tuntuu nyt että sulla maksatetaan joku kämmäys nyt...
                    Kuulostaa paskapuheelta nuo selitykset.

                    Comment


                      Kerroin olevan tyytymätön selitykseen minäkin ja kyselin oliko esim. maadotuksia jouduttu poistamaan operaation tieltä. Ei kuulemma ollut. Öljypohjan avaamisen lisäksi autoon vaihdettiin samalla pakosarja.

                      Comment


                        Käännetään toisinpäin: Miten öljypohjaa korjatessa, mekaanikko voisi rikkoa mittariston? Hytissä tarvitsee olla sen aikaa, että ajaa auton sisälle ja avaa konepellin.
                        On B6/B7 koreihin joudutta uusimaan mittaristoja, mutta melko harvinaista se on. Jotain vikakoodeja olisi tietty kiva tietää.

                        Comment


                          No joo, varmaan hankala tunnistaa mikä rikkoi mittariston. Ajankohta vaan sattuu olemaan tuo korjaustilanne korjaamolla. Vikakoodeja ei ole minulla ja korjaamo toivottavasti korjaa auton kuntoon mahdollisimman nopeasti. "Lapsenuskoni" vaan on Audia ja sen laatua (huoltotoimintaa myöten) kohtaan on tällä hetkellä kovin heikko viime ajan sattumuksista johtuen :/ Ehkä aika parantaa (tai merkin vaihto). Roger and out.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja antmar Näytä viesti
                            ...Olisikohan syytä aloittaa auton vaihtoprosessi...
                            Kuulostaa siltä, että prosessi kannattaa kenties aloittaa.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja oodiaatulle
                              Jep jep, eilen jäi A3 2.0 TDI (2007) Helsinki-Tampere -moottoritielle. Täydestä laukasta kone sammui hehkuvalon syttyessä. Ei lähtenyt moottorijarrulla käyntiin joten penkalle parkkiin. Hinuri vei Laakkosen pihaan, josta odotan huollon arviota lievästi pelonsekaisin tuntein.

                              Mittarissa 160tkm. Huollettu vajaa kaksi kuukautta sitten Autoasi -ketjun pisteessä (Lauttasaaren Autopalvelut) määräaikaishuoltona.
                              Sama auto samalta vuodelta, kilsoja jotain 85k. En kerinnyt ajella kun 100m parkkikselta ja siihen sammu eilen illalla hehkua vilkutellen. Eikun hinurilla Laakkoselle huoltoarvioon.

                              Comment


                              • Pumppusuutinhan se oli mennyt, kaikki neljä vaihdetaan Audin piikkiin.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja ilpo Näytä viesti
                                  Pumppusuutinhan se oli mennyt, kaikki neljä vaihdetaan Audin piikkiin.
                                  Jep, kuulostaa tutulta. Hyvä, että tuli kuntoon. Tuntuu menevän mainosti tehtaan piikkiin ilman vääntöä, ainut tuska tulee huollattamisesta.

                                  Lisää hauskuutta sain tammikuussa kun hitaasti alkanut jäähdytinnesteen vuoto alkoi kiihtyä. Maksimista hälytysvalon huutoon 200km matkalla. Aatu huoltoon, päivän paineistuksen jälkeen ongelmaksi seuloitui EGR-venttiili. Kapistus ilmeisesti valutti nestettä turboon ja sitä kautta pakosarjaan. Ihmettelinkin mistä valkoinen savupilvi lehahti perääni moottoritiellä... No, venttiili ei ollut kallis, mutta vaihtamista varten irrotettiin puolet konehuoneesta, tukivartta jne. Laskua 1100e ja rapiat. Oli tyytyväinen olo.

                                  Comment


                                  • EGR-cooleri sen on täytynyt olla jos on ahtimelle valuttanut nesteitä. Mukavia keksintöjä.

                                    Comment


                                    • Jepulista, täälläpä olikin pakokaasun lämpötila-anturin lisäks tästä pirun käkättimestä mennyt myös egr-venttiili ja pakosarja halki. Oli ilm tuon halkeemisen seurauksena se anturi tykännyt huonoa ja lopulta kärähtänyt. Jännä sattuma että vikavalo syttyi ekaa kertaa parisen vk sen jlk kun maskisuojat otettiin käyttöön. ( http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119906 ) . Ihme että jokseenkin ok vielä kulkenut, eikä mitään outoja ääniä oo kuulunu vaikka tommone halkeema siellä onki ollu. Kulutus ollu työmatkoilla 6.1l / 100km koko ajan.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja oodiaatulle
                                        Jep, kuulostaa tutulta. Hyvä, että tuli kuntoon. Tuntuu menevän mainosti tehtaan piikkiin ilman vääntöä, ainut tuska tulee huollattamisesta.
                                        Laakkosella annettiin ymmärtää, että viallisia pumppusuuttimia vaihdettais nyt ihan kampanjanomaisesti vaikka ei ois vielä kerinnyt laueta. Kannattaa soitella ja kysellä, mikäli kyseistä suutinta on vielä autossa.

                                        Comment


                                        • Duunikaverilta pamahti perjantaina iltapäivällä BRD:stä suutin. Vietiin hinurilla AC Airportiin ja tänään olivat puolilta päivin soitelleet että tervetuloa korjattu ja pesty auto.
                                          Kyseessä pikkasen alle satkun ajettu ruotsintuonti, käsittääkseni ei ihan täydellisellä huoltokirjalla.
                                          Kaikkeen tähän meni siis käytännössä vain yksi viikonloppu.

                                          Comment


                                            Vaihtaako ne samoja paskoja tilalle vai onko noihin suuttimiin tullu parannuksia?

                                            Comment


                                            • Parannetut suuttimet olleet mont v. Olikoha maininta mullaki työmääräyksessä et jos loppuosa tx tai sx ni ei tartte uusia (kaikki vaihdettu v.10 ja 11 jo).

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                                Vaihtaako ne samoja paskoja tilalle vai onko noihin suuttimiin tullu parannuksia?
                                                Mitään varmuutta uusien paremmuudesta ei tietenkään ole esittää, mutta vo.numero on vaihtunut pariin otteeseen, joten eiköhän jotain muutosta ole tullut.

                                                Comment


                                                • Kertokaapa aivan viimeisen version 2 litrasen tdi koneen kokemuksista?
                                                  Koe ajajat kehuu niitä,onko asiassa perää.
                                                  Onko niistä saatu jo viat kokonaan pois,joita joissakin malleissa näyttää olleen.??

                                                  Comment


                                                  • tarkoitatko viimeisiä pumppareita vai viimeisiä commonrail vehkeitä?

                                                    Comment


                                                    • No vuosimalli 11-13

                                                      Comment


                                                      • Onkos kenellekkään käynyt niin että on varannut huoltoa autolle ja tarjottu suuttimien tarkistusta ja tarvittaessa vaihtoa?
                                                        Työkaverin isälle tämmöistä tarjottiin jyväskylän autotarvikkeella ja kun vei auton sinne katsottiin suuttimia ja sanottiin että vaihto kunnossa on. Ja kaikki suuttimet vaihtoon ilmaiseksi. Autona oli 400tkm ajettu passatti.

                                                        Itse ihmettelin kyllä että oikein tarjosivat tuota.

                                                        Comment


                                                          On tarjottu, mutta vaadittiin öljyn- ja jarrunesteen vaihtoa kokonaisedulliseen 500 € hintaan. Hinurilla tuotiin tosin, ja edellinen huolto ei ollut marmorin tekemä. Paha siinä inistä, paitsi suoritetun työn hinnasta.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja minä itse
                                                            Duunikaverilta pamahti perjantaina iltapäivällä BRD:stä suutin. Vietiin hinurilla AC Airportiin ja tänään olivat puolilta päivin soitelleet että tervetuloa korjattu ja pesty auto.
                                                            Kyseessä pikkasen alle satkun ajettu ruotsintuonti, käsittääkseni ei ihan täydellisellä huoltokirjalla.
                                                            Kaikkeen tähän meni siis käytännössä vain yksi viikonloppu.
                                                            Asiaa tarkemmin tarkasteltuani huomasin että autoon oli vaihdettu kaikki 4 suutinta. Ja siis näiden lisäksi auto oli pesty. Ei muita toimenpiteitä. 0eur.
                                                            Ongelma lienee nyt siis oikeasti myönnetty ja kasvojen pesu käynnissä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X