Kai sentään avasit putsarin ensin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
freed: Voisitko valaista tuota sun dpf poistoa, onko dpf pönttö korvattu suoralla putkella vai suolistettu pönttö?
Omassa alkaa dpf olemaan tiensä päässä "kohtapuolin" ja poistoa ajattelin myös, eikä tuo tehonlisäys tossa a6 korissa pahitteeksi olisi :)
Raporttia koneen/softan toiminnasta olisi kiva kuulla, huhuja huonosti toimivista softista+dpf poistosta olen kuullut jonkin verran(ei kalectron tekemistä) nykimisiä jne.
Mitä lysti maksoi, menikö softan hinnalla tuo dpf optio (550€)?
Comment
-
Pönttö on suolistettu ja jopa kaikki anturit paikallaan, joten alkuperäisen näköinen. Nyt kokemusta poistosta + softasta n.500km eikä minkäänlaista ongelmaa.
Nykimistä oli havaittavissa aivan pintakaasulla ennen toimenpidettä, mutta nyt kun dpf poissa ja ohjelma kunnossa on tuokin hävinnyt pois. Itsellä oli pöntön täyttöaste n. 10tkm sitten 54 grammaa, joten varmaankin tuo siellä ahistanut.
Hintaan parhaan vastauksen antaa itse toimenpiteen suorittaja:
http://kalectro.com/yhteystiedot
Comment
-
Itse en henkilökohtaisesti suosittelisi korvausputken käyttöä lähinnä katsastuksessa mahdollisesti tulevien ongelmien vuoksi. Suora putki toki parantaa virtauksia, mutta ei niin merkittävästi, jotta riski kannattaisi ottaa.
Mitä itse olen noita tehnyt/alihankkijalla teettänyt, niin pönttö siististi auki ja sisukset pois. Päällepäin ei näy. Jos softaa juonittelee, niin sitähän voi muokata. Tapauskohtaisesti työn määrä DPF:n poistanisessa softasta vaihtelee helposta vaikeaan, jolloin myös hinnoissa on eroja.
Comment
-
Jep jep, eilen jäi A3 2.0 TDI (2007) Helsinki-Tampere -moottoritielle. Täydestä laukasta kone sammui hehkuvalon syttyessä. Ei lähtenyt moottorijarrulla käyntiin joten penkalle parkkiin. Hinuri vei Laakkosen pihaan, josta odotan huollon arviota lievästi pelonsekaisin tuntein.
Mittarissa 160tkm. Huollettu vajaa kaksi kuukautta sitten Autoasi -ketjun pisteessä (Lauttasaaren Autopalvelut) määräaikaishuoltona.
Comment
-
Laakkonen ja VV-Auto yllättivät positiivisesti: tuli soitto iltapäivällä, auto kunnossa ja valmiina noutoon. Yksi pumppusuutin pimeänä, mutta vaihtoivat kaikki kerralla (olivat "vanhaa mallia"). Ei kustannuksia.
Valoa pimeään siis :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja freed Näytä viestiTänään 2.0TDI BPW jätti tien sivuun, öljynpainevalo syttyi ja ajelin sivuun. Maksimissaan 50 metriä ajoa valon palaessa, hinurilla laakkoselle. Arviona öljypumpun käyttöakseli tai koko tasapainotus-öljypumppu-hässäkkä. Hinta arvio 400e-2500e.. Prkl..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja freed Näytä viestioopee: 186tkm mittarissa ja 20tkm välein vaihdettu öljyt uudesta asti.
Comment
-
Tuossa muuten selostettu todella hyvin nämä eri koneitten eroavuudet öljypumpun osalta;
http://www.audi-sport.net/vb/audi-s4...koda-seat.html
2.0TDi Oil Pump / Balancer shaft problems - the definitive guide! Audi VW Skoda SEAT
Maybe this should be a sticky? Will clear up most of the common questions asked on all the VAG forums (ive been through them all while doing my A4 BLB balancer unit/pump):
I spent some time on ETKA a while ago trying to figure out why some 2.0PD oil pump drives fail and some don't. The BKD, AZV & BMN 2.0 engines (which is what found their way into the 2.0 PD Octavia, A3, Golf, various Seats) used a chain driven oil pump very similar, but not identical, to the old 1.9 130hp PD engine. This never seems to give any problems. I can tell from ETKA these engines don't have a balancer shaft which I think is the key to it - it's the balancer shafts that cause the problems on the 'posher' VAG 2.0 PD diesels eg Passat, A4, Superb. By trying to make the engine more refined for the more expensive models they destroyed it's reliability in the process.
Very briefly, the 2.0 PD differs from the 1.9 in having twin Lanchester balancing shafts which contra-rotate at 2x crank speed. The first engines used a chain drive which was a complete disaster (pictures on this website) and the later engines a gear drive. All 2.0 PD got the geared drive towards the end of 2005.
The problem with the 2.0 PD engine is the drive from the slave balancer shaft to the oil pump, which is a piece of 6 AF hex bar which has inadequate engagement depth with the grooves in the slave shaft. It's the torsional oscillations caused by the balance shafts which destroy the oil pump coupling (the 6mm AF bit of hex) and the chain drive to the balancer shafts before the gear driven systems came out, though these still give problems with the hex key rounding. Think washing machine -> unbalanced load -> keep doing it = new machine.
PSA had no problem at all driving their oil pump from the slave balancer shaft on the bigger HDi engines so it's poor VAG engineering at the bottom of it all - as usual.
As I said earlier, the problem is with lack of concentricity of the drive socket into which the drive rod/hex fits. Since I've started looking at this problem, I've seen three cars where the drive socket is off centre by at least 0.1mm. In engineering terms, this is a massive defect. Since I've starting checking the concentricity, all the drive sockets in the failed units were off centre, but all the replacement balancer units were dead centre and have not led to a repeat failure in the people i have spoken too. Some replacement balancer units have now done 100k+ miles according to some garages.
So, to sum up. You will get this problem at some point if you have a 2.0TDi WITH balancer shafts. If your 2.0TDi does NOT have balancer shafts, you will be ok. If you fit the lastest balancer shaft/ pump assembley from VAG it will more than likely cure the problem for life as they have made the hex longer and centered it all properley.
Dealers do not admit any liability. You will not get any fiscal help with changing for the new balancer/pump unit. The fact that VAG have released and re-released different pumps/shafts/engines etc.. is "purely coincidence", according to Audi customer services! I am voting with my feet and never buying a VAG car ever again, they are not worth the extra money and the customer service is a disgrace. If you have this problem yourself, STOP driving the car. If you havent blown the turbo and your engine is not rattling you may get away with not replacing the lump, just the pump/balancer. If you havent had the problem yet and you do have a balancer shaft engine, I would advise either changing the balacer system now or getting rid of the car. From what i can assertain, CR engines are safe. Anything before that..well, Audi/VAG wont say exactley when they started to fit the units that actualy work properley.....
GOOD LUCK!
N.B. Thanks to all the contributers from across the VAG network and various garages
Toisaalta, tuon em. tekstin mukaan ongelma akseleitten epäkeskeisyydessä on korjaantunut uudemmissa tasapainotus- tai öljypumppu-osissa, mikäli ymmärsin oikein.
Comment
-
Polskit ainakin tuunailleet BKD:n pumppua tuon tilalle http://www.klubseatibiza.pl/forum/ct...le-t34284.html
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja freed Näytä viestiTuomio tuli eilen, uusi tanko paikoilleen ja meno jatkuu. Tulen tarkastuttamaan tuon kyllä vielä ensi vuonna jonkin huollon yhteydessä.
Eikä edes kovin pahan hintainen projekti: tangon vaihto + normi pieni huolto = 690e.
Comment
-
A4 B8 syttyi moottorinmerkkivalo ajossa tänään. Jäi päälle, ei vilkkumaan. Handbok auki että nyt jotain isoa ku moottorivalo syttyi. Mutta ilmeisesti joku pakokaasujärjestelmän vika? Eilen tosin huomasin ekaa kertaa myös että hehkuvalo ilmeisesti (niin nopeasti välähti pariin otteeseen että en ole varma) parit kerrat välähti. Liittynee toisiinsa? No liikkumisturvaan soitto niin sanoivat vaan että ajoa vain ja pyhien jälkeen soittoa audille ja huoltoon...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiMikähän saatanan järki tuos on? Ilmeisesti niin mainio moottori ettei tarvi paineita alle 2000 kierroksen. Taitaa olla sama systeemi lähtöisin jo 80-luvulta?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Petri R Näytä viestiBPW on käsittääkseni ratasvälitteinen.
Comment
-
Olis imusarjan puhdistus projekti tulossa kunhan tuo uusi egr saapuu sakemannien maalta.
Osaako kukaan sanoa minkälaiseen momenttiin nuo imusarjan pultit pitäisi laittaa? Vai pistänkö vaan noin suunnilleen kiinni?
Käytin tuon vanhan egr:än irti ja puhdistin niin samalla kattelin tuota imusarjaa niin semmonen puolen sentin / sentin kerros kuraa ympäriinsä. Mahtaa haitata jo melkoisesti ilman kulkua.
Comment
Comment