Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
TdiTuningissa poikkesin. Ny on läpät auki ja egr ei suotta sotke konettaa enää.
300hv@650Nm on pyynnit, joo vähän varovasti pyysin laittaan vääntöjä mut kun varovainen olen.
Auto tuntuu aivan toiselta ja toimii niin hiton hienosti. Edellisessä Audissa oli joku "hollannin piriste"
ja ei se kyl näin hyvä ollut. Ohjelmissa on eroja!
Kaiken kaikkiaan summattuna, asiakaspalvelu, tietotaito ja asenne 10+. Kiitos Hannu! :)
Oli muuten hymy herkässä himaan ajellessa ja mikä parasta, ajotietokoneen mukaan hetkellinen kulutus
ainakin näytti pienempiä lukemia kuin ennen ohjelmaa. Katsotaas kun pääsen muutaman kerran tankkaamaan ja laskemaan kulutuksen.
Onkos nuo brittien korvausputket ihan asiallisia, onko kellään kokemusta? Pitäis itekin heittää varmaan softauksen yhteydessä DPF pois kun yli 220tkm jo ajettu, tuskin siellä enää hirveästi tyhjää tilaa on.
Ja toinen kysymys että minulta löytyy DPF:stä numerot 8K0131703A ja 8K0178EA, niin eikös tuo ole se lyhyempi malli? Olin näkevinäni sen laipan aika lähellä tuota pönttöä eli irroitus ei pitäisi olla kovin paha rasti?
Itse itselleni vastaten;
Kysyin suoraan valmistajilta kun ei muuta vastausta tullut. Molemmilta tuli vastaus että lyhyt malli käy ja heiltä löytyy putki tilalle. Valinta kohdistui lopulta RM-motorsin tuotteeseen josta löytyi kahta eri halkaisijaa tuohon tilalle, päädyin isompaan (osanro 211102). Löytyy valmistajalta itseltään ja löytyy myös paikallinen toimittaja:
Tiivisteet tilasin autodocilta osanumeroiden perusteella ja sopivat tuli. Putken vaihdatin maanantaina paikoilleen ja kyllähän se sinne kävi. Sain tosin soiton kesken päivää että putken muotoilusta johtuen imusarjan läppien anturi jää todella lähelle putkea ja voi ottaa kipeää ajan myötä. Eipä tässä vaiheessa ollut enää mitään tehtävissä kuin jatkaa, katotaan tuleeko jossain vaiheessa ongelmia.
Vaihtotyön päätteksi porkkis saapui paikalle ja hoiti pöntön poiston ohjelmasta ja siinä samalla hieman lisää tehoja.
Löytyykö Audille kolmelitraisille vastaavaa "viriohjelmaa" laatikkoon kuin Bemarilla? Ainakin BMW-miehet ylistävät laatikon toimintaa ohjelmoinnin jälkeen...
Ollaan ainakin maantieteellisesti lähin, kun Pajan osoite on Vanha Pornaistentie 1. :) Erikoismoottorin softaa ja onnistuu tempit cduc:lle. Laita mailia terho@terhonpaja.fi
Huhut kertoo että jatkossa diisseleiden, 06 ja uudempien savutesti muuttuu obd testiksi jolla.katsotaan onko saastelaitteet kunnossa. Mitenhän dpf poisto ohjelmallisesti enään jatkossa onnistuu ettei pomppaa leimalla?
Hyvä kysymys. Vikakoodeissa ei pöntön tyhjennykset näy. Ja jos on fataalivika niin merkkivalo palaa. En tiedä mitä tuolla haetaan, muuta kuin että tarkastus nopeutuu ja huudatukset jää pois, etenkin kun se on turhaa kun ei nykylaitteet enää kierrä paikoillaan.
Joskus uhkasivat että mitta-arvoja pöntöistä luettaisiin mutta se lienee utopiaa kun eri merkeissä ne tiedot on eri paikoissa.
Lastutusta suunniteltaessa suositeltiin vaihtamaan 3 bar map anturi bmk koneiseen. Osaisiko joku kertoa mistä sellaisen löytää tampereelta perjantaihin mennessä?
Noniin, aika A5:n ohjelmoinnille (CDUC) varattu Carplus Oy:lle Turkuun (Finndieselin ohjelma). Kyselin myös Erikoismoottori Oy:n ohjelmointia toiseltä jälleenmyyjältä mutta auto olisi pitänyt jättää pajalle 2-3 päivän ajaksi, joten se ei tullut kysymykseen. Finndieselin softa myös edullisempi. Malttamattomana odottelen että pääsee kokeilemaan miten persdynossa se softaus tuntuu.
Mulla 2013 A4 farkku jossa 180 kW CDUC 3.0TDI ja S-Tronic.
Vakiona mitattiin 265 hv / 580 Nm.
Ekalla softalla 736 Nm, tehot jää 306 hevoseen.Ja huipputeho 3000 rpm ! Teho ja vääntö aaltoilevat voimakkaasti 3300 rpm alkaen.Taitaa jäädä suuttimet pieneksi ?
Kokeiltiin muokata softaa. Saatiin aaltoilu pois ja 326 hv, vääntö 630 Nm.Mutta tuntui kyllä niin pehmeältä ja voimattomalta verrattuna tuohon 730 Nm versioon että laitettiin se versio takaisin.
Kehitys-ja kokeilu jatkuu. Sen verran huomasin, kun kokeilin vapaavirtaussuodattimella ilman koteloa että takapuolituntumalla vakio ilmanputsarisysteemi tuntuisi jarruttavan aivan yläkierroksilla( 4400 yläpuolella), vetää raikkaammin kyllä 5000 asti.
Ton 730 Nm väännön kyllä huomaa. Luistonesto puuttuu peliin 1. ja usein jopa 2. vaihteilla nelivedosta huolimatta. Lähdössä mitattu 1,15 G.
Laatikkoa ei voimalla saa rikki, se kyllä särkyy ihan muutenkin. Eli sitä on turha lastutuksen yhteydessä pelätä. Ota vaan sellaiselta softa joka ei tee sitä durrihuijaamalla niin säilyy laatikon toiminta sellaisena kuin tehdas on tarkoittanut. Jos alkaa softaamisen jälkeen laatikko tökkii niin pyydä rahat takaisin.
Tietyllä platformilla on annettu ymmärtää että täällä on kaikki tieto heti esillä. Haku on vieras käsite aina.
Itse topikkiin. Onkos kellään kerhotoverilla ollut moista murhetta ettei softa vaan kertakaikkiaan ei liiku kumpaankaan suuntaan portin kautta? BKN näyttää kärsivän mulla moisesta kroonisesta vaivasta. Bdmlla menee toki kyselemättä. Onkos noihin joku mahdollinen syy ja/tai tehtävissä jotain?
Oulussa ääni Turbotec:lle. Käsittääkseni Karalan softia käyttävät. Just oman kotteron siellä käytin. Kahdessa autossa ollu heidän ohjelmoinnit ja ei kyl mitään pahaa sanottavaa.
Comment