Autokohtaista optimointia ei kyllä oikeasti vakioraudalla (DPF poistoa ei lasketa) oleviin autoihin tarvita, etenkään dieseleihin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Eipä sekään kovin järkevää ole kun vauhtipyörän jousten hieman väsähdettyä pääsee jyristelemään taas ja softaa saa päivittää uudelleen.
Jonkin verran kannattaa aina jättää marginaaleja, viimeisten nyyttoneiden ja hevosten ulosmittaaminen on todella lyhytnäköistä kun kyse ei ole missään tapauksessa kilpa-autoista.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HanSolo Näytä viestiNo sepä onkin hyvä niin ei tule vahingossakaan poistettua kattia. DPF:n tyhjennyksestä seuraa ilmeisesti "limp-mode" siksi aikaa kunnes saadaan tuo DPF myös ohjelmasta pois. Onko tuo 60km/h rajoitin jotenkin ohitettavissa siksi aikaa kun ajelee Tampereelta Helsinkiin? Onko vaikutusta onko esim anturi paikoillaan vai ei?
Findiesel ei ota viimeisä tehoja ulos. Toki jos softalla alkaa pyörä heti huutamaan, niin sitten muokataan ettei huuda. Logivedoilla saa kyllä softan hiottua yhtä hyvin kuin dynossa, ottaa vain hieman kauemmin aikaa.
Comment
-
Voiko tuo softaus ja dpf-tyhjennys vaikutttaa noihin lambda jne. antureihin, mitä kaikkea siellä nyt onkaan nuuskimassa asioita. Eilen tuli tuo pakokaasujen valvontajärjestelmän herja ruutuun. Nyt se katosi? Mitään vaikutusta herjalla ei ollut mihinkään. No loppuviikosta saan koodit lukuun, kai se vielä jotakin kertoo vaikka itse herja katosikin?
Comment
-
Eipä ne ongelmat jääneet vatkaukseen jarruttaessa.. Nyt auto kävi penkissä, laitettiin marteliuksen dp, poistettiin ohjelmalla imusarjan läpät ja softattiin. Ennen softausta tehoa löytyi 240,6hp ja 515nm pientä savutusta. Softa muokattiin niin että pitäisi tulla kaikki mitä saadaan ulos. Eka veto tavoite 300, ulos saatiin 275 / 595nm. Painetta 1,75bar ja savutti niin että häävi kun hallissa näki eteensä vaikka imuri imi täysillä. Automaatti myös luisti ja tehohävikki kasvoi 64hp -> 87,7hp. Toiseen vetoon nostettiin hieman painetta ja vähennettiin vääntöä alhaalla. 272hp / 565nm hävikki 80,2hp. Laatikko luisti aina vaan joten lopetettiin leikki siltä erää. Aina vaan savutti voimakkaasti. koneeseen päätyvästä ahtopaineesta tiedetään että vähintään 1,5bar työnti koko vedon ajan.
Heräsikin kaksi kysymystä.
Mistä voi johtua tuo savutus, koska painetta oli? Voivatko läpät olla koneessa hieman epätasossa vaikka 100% auki? koneena CCWA.
Automaattiin vaihdettiin öljyt, vanhat öljyt mustat alta 150tkm ajetut, mutta ihan hyvän oloiset. Kadulla vaikea sanoa eroa. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, tippi laatikkoa ei taida voida mitenkään korjata vaan uutta etsimään?
Comment
-
Tehdasnumeroista voisi arvata, että ei se ainakaan aivan rikki ole.
Ei sen pitäisi savuttaa yhtään enempää kuin sen annetaan savuttaa.
Monet automaattivaihteiston ongelmat softauksen yhteydessä johtuu usein siitä, että vaihteisto-ohjain ei saa tietoa todellisesta vääntömomentista. Toisin sanoen silloin viritys on tavallisesti tehty pelkästään ruiskutusaikaa venyttämällä.
Minä vastaan 5 kysymyksellä :) Mikä on mittaryhmissä näkyvä vääntörajoitus ja todellinen vääntö? Entä ruiskutusmäärä ja ruiskutusaika? Pysyykö paine kiskossa edes sinnepäin? Pumput noissa ei ole mitään mahtavia.
1.75 barilla ei vielä kuuhun mennä CCWA:n kanssa. Eikä varsinkaan 1.5:llä, joka on vakion tasolla.
Comment
-
A4 3.0tdi bkn tipillä tuntuu hieman laiskanpuoleiselta. Pohdintana olisikin mitä ilmamassojen ja pyyntien kuuluisi olla lastutetussa (n.280hp 650Nm DPF-poistettu)
Vikakoodien puolelta löytyy
009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 002 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 371498 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 1533 /min
Torque: 97.5 Nm
Speed: 51.5 km/h
Duty Cycle: 13.9 %
Duty Cycle: 10.0 %
(no units): 0.0
(no units): 64.0
008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 - 002 - Signal too High (Rich)
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 371501 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 1638 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 30.2 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Duty Cycle: 12.0 %
(no units): 0.0
(no units): 80.0
Tuosta löytyyLogitus
Comment
-
Vieras
-
Mulla kävi puoli vuotta lastutuksen jälkeen niin, että auto alkoi antamaan vikakoodia P2195 lambdasta, eli lohko 1 tunnistin 1, "järjestelmä liian laihalla". Kaikilla muilla näköjään on ollut liian rikkaalla. Voi toki olla, että ei liity lastutukseen / dpf poistoon mitenkään ja on vain muuten vaan mennyt rikki ja huonoa tuuria siten. Auto on A4 3.0 TDi -2010, moottorikoodi CCWA. Huomattiin tämä lambdan rikkoutuneisuus vasta muutama päivä sitten huoltoa tehdessä, lokakuusta lähtien on tullut 225 kertaa sama vikakoodi :D Hassua, kun lambdavika ei sytytä mitään valoa mittaristoon ja juuri kävin katsastamassakin auton ilman vikoja. Tosin eipä ne näistä dieseleistä katso siellä kuin k-arvon. Mietin vaan, että onkohan vika välttämättä edes lambdassa vai jossain muualla, yksi viisas sanoi että tuo "järjestelmä liian laihalla" viittaisi ennemmin imuvuotoon...
Comment
-
Päivitänpäs tähän näin, vaihdoin parikuukautta sitten yhden suuttimen ja lambdan ja kyseiset viat P2414 ja P2196 poistuivat, suuttimen vaihtoon päädyin kun korjausarvo oli huomattavasti muista erillään. Enään ei dieselinkatku ja valkoinen sinertäväsavu vaivaa pitkän tyhjäkäynnin jälkeen.
Comment
-
Viriviri lastun kytkentäpaikka moottorissa 3,0 TDI (BMK)
Eli, minulla on tuo A6, 3,0 TDI (BMK) ja edellisen omistajan mukaan siihen on tuupattu lastu kiinni.
Nyt minun pitäisi saada ongittua hieman lisäinformaatiota ko. kikkareen kyljestä, mutta enpä ole ennen tarvinnut Audista asiaa tarkastella, eli mistä kohtaa konetta tämän lastun ko. moottorista löytää
Comment
-
Vieras
-
ok, pitää seurata polttoainekiskon painetunnistimen johtoa ja muutenkin yrittää lisää etsiä onko siinä sellaista kiinni. Autoon tuli vain sellainen "oire", että se on pari kertaa tupsauttanut kunnolla sinistä savua varsinkin kylmänä ja tyhjäkäynnin aikana/jälkeen. Turbo vaikuttaisi olevan kunnossa, autolla ajettu n. 190000 km, auto ei ole kuluttanut n. 10000 km matkalla yhtään öljyä.
Suuttimet on tarkastettu (en muista oliko niihin tehty jotain remppaakin) ja korjaamolla epäilivät, että hirttäisikö joku suuttimen kärki hieman auki, jonka vuoksi vuotaisi polttoainetta koko ajan pyttyyn ja siitä johtuisi ko savutus (tehnyt n. 2 kertaa 10000 km aikana) ja olivat vain kiinnostuneita mahdollisen lastun tyypistä ja tiedoista,
Comment
Comment