**Update**
Projektin tavoitteet ja lopputulos on käsistä lähtemisen vuoksi varmaankin nyt kirjoitettava uusiksi.
Vanha suunnitelma löytyy alhaalta.
Kommenteissa hyppää suoraan 15-> eteenpäin koskien tätä uutta setuppia.
Minulle kävi perinteiset autoharrastuksen parissa, ja homma lähti aivan lapasesta.
Kaveripiirin rata-autoiluharratus puraisi kalliisti lompakkoon ja nyt oma auto on pikkuhiljaa valmistumassa TimeAttack kilpuriksi Modified luokkaan.
Moottori:
-EFR8374 twinscroll singleturbo jäykällä kellolla/ Turbosmart BOV
-Maxxecu Race
-2.7 AGB takoveiveillä/vakiomännillä vakiopuristuksella
-Fluidamper
-180A tiquanin laturi custom kiinnikkeillä ja 70mm2 kaapeloinnilla akulle
-2.8 kannet ja nokat supertechin jousi/lautassarjalla
-DIY equal lenght twinscroll pakosarjat ( alkukäyrät 37.2mm id, yhdistymisen jälkeen loppuosa 43.1mm id )
-4.5 in downpipe ja auton alla loppuosa 3.5in
-2xisoja öljycoolereita keulassa sivussa termostaattiohjattuna
- Sähköinen vesipumppu ilman termostaattia ecun ohjaamana.
-"paremman mallinen" imusarja kupupohjalla ja vakio 68mm kaasuläppä
-Ahtoputket 75mm id ja välijäähy 60x30x10cm
-TFSI puolamodi virransyöttö releytettynä
-Custom moottorin johtosarja ( käytetty vanhaa sarjaa ja tehty osin uutta)
-Custom huohotus. Kansista imusarjan alle boksiin, boksista isolla putkella kerääjäsäiliöön.
-Kaikki vakio päästö/huohotus/alipainelaitteisto, letkusto ym poistettuna.
-Billet 034 voimansiirron kannakkeet moottorista perään asti.
-Billet vauhtipyörä RS4+15% kytkimellä.
-Laatikon cooleri vaihdettu ilma/öljy cooleriksi
Kori:
-Syyläri kontissa, ilmanotot takasivuikkunoista. Ilmanpoisto kanavaa pitkin puskurista ulos. 2 Isoa Mishimoton PWM ohjattua flektiä isolla imukotelolla.
-Akk turvakaaret /penkin kiinnikkeet
-Tulipelti poistettu
-RS4 tyyliset helmat pellistä
-Eturenkaan takana isot ilmanpoistot
-Sisusta riisuttu kokonaan poislukien kojelauta.
-Sisustan sähköt riisuttu keskuslukkoa ja etusähkölaseja lukuunottamatta pois.
Polttoaine:
-2x AEM400 3litran kerääjäsäiliössä Ecun PWM ohjaamana
-AN 8 meno/paluulinjat
-AEM FPR
-960/3bar suuttimet
Alusta:
-BC RACING BR alustasarja sarjan mukana tulevilla "vakioilla " jousijäykkyyksillä.
-90SHA polypuslat kaikkialla
-Rautaiset apurunkojen puslat
-Z18 jarrut edessä, b6s4 täysi jarrusetti takana, teräspunosletkut 4 nurkassa.
Speksejä So Far:
-785HV/ 817 NM / 1.8Bar / 22 Astetta ennakkoa E85
-Kadulla säädetty "all in" setti 2.3->2.1 bar ahtoa, ennakot 24 850 hv?
-100-200KMH 5.4 sek 0.55 sek vaihteenvaihdolla.
*********************************Vanha projekti-idea ja osalista*********************************
Rakentelun alle oma musta -2000 (facelift) S4 2.7Bit AGB
Auto on tällä hetkellä -vakio- kaikilla mahdollisilla tavoilla 275 000 kilometreillä, tuotu saksasta 2009 ja ollut hki alueella viimevuoteen asti.
Ostin forumilaiselta varamoottorin josta rakennetaan voimanlähde nykyiseen. Tehotavoite n 500whp/RE85
Tekniikkaa tulossa:
Moottori;
-RS6 Turbot Finturbon modaamana isommilla sisuksilla (clubilaiselta valmiiksi modatut ässään myöhemmin)
-Eaglen H-profiili veivit (Ahtoja.com), tilattu
-Kaikki laakerit avauksen yhteydessä (034motorsport), tilattu
-Männänrenkaat ( männät säilyy jos ovat kunnossa)
-Downpipet 3 tuumaa, Sillyrabbitmotorsport, tilattu
-Coil conversion kit 2.0tfsi (034motorsport), tilattu
-Bosh 044 bensapumppu (034 motorsport), tilattu
-Suuttimet säätäjän valitsemana sitten lähempänä totuuden hetkeä
-Välijäähyt. Yritän teettää mitoilla, jos ei onnistu niin SRM SMIC
-Kytkin+VP ( vielä auki. Monella toiminut RS+15% setti mutta olen hieman epävarma kestosta)
-Rs4 maf+suodatinkotelo+haitari
-moottorin ja laatikon tukikumeja
-Kannet 2.8 vapari +RS nokat
-jakopää
-Öljynjäähdytinadapteri suodattimen jalkaan (034) ja jäähdytin
-kaikkea sälää, egt, laajakaistalamda...
(EDIT Osalistaa päivitetty ja tehoja realisoitu :) )
*********************************Vanha osalista ja projektin idea päättyy *********************************
Projektin tavoitteet ja lopputulos on käsistä lähtemisen vuoksi varmaankin nyt kirjoitettava uusiksi.
Vanha suunnitelma löytyy alhaalta.
Kommenteissa hyppää suoraan 15-> eteenpäin koskien tätä uutta setuppia.
Minulle kävi perinteiset autoharrastuksen parissa, ja homma lähti aivan lapasesta.
Kaveripiirin rata-autoiluharratus puraisi kalliisti lompakkoon ja nyt oma auto on pikkuhiljaa valmistumassa TimeAttack kilpuriksi Modified luokkaan.
Moottori:
-EFR8374 twinscroll singleturbo jäykällä kellolla/ Turbosmart BOV
-Maxxecu Race
-2.7 AGB takoveiveillä/vakiomännillä vakiopuristuksella
-Fluidamper
-180A tiquanin laturi custom kiinnikkeillä ja 70mm2 kaapeloinnilla akulle
-2.8 kannet ja nokat supertechin jousi/lautassarjalla
-DIY equal lenght twinscroll pakosarjat ( alkukäyrät 37.2mm id, yhdistymisen jälkeen loppuosa 43.1mm id )
-4.5 in downpipe ja auton alla loppuosa 3.5in
-2xisoja öljycoolereita keulassa sivussa termostaattiohjattuna
- Sähköinen vesipumppu ilman termostaattia ecun ohjaamana.
-"paremman mallinen" imusarja kupupohjalla ja vakio 68mm kaasuläppä
-Ahtoputket 75mm id ja välijäähy 60x30x10cm
-TFSI puolamodi virransyöttö releytettynä
-Custom moottorin johtosarja ( käytetty vanhaa sarjaa ja tehty osin uutta)
-Custom huohotus. Kansista imusarjan alle boksiin, boksista isolla putkella kerääjäsäiliöön.
-Kaikki vakio päästö/huohotus/alipainelaitteisto, letkusto ym poistettuna.
-Billet 034 voimansiirron kannakkeet moottorista perään asti.
-Billet vauhtipyörä RS4+15% kytkimellä.
-Laatikon cooleri vaihdettu ilma/öljy cooleriksi
Kori:
-Syyläri kontissa, ilmanotot takasivuikkunoista. Ilmanpoisto kanavaa pitkin puskurista ulos. 2 Isoa Mishimoton PWM ohjattua flektiä isolla imukotelolla.
-Akk turvakaaret /penkin kiinnikkeet
-Tulipelti poistettu
-RS4 tyyliset helmat pellistä
-Eturenkaan takana isot ilmanpoistot
-Sisusta riisuttu kokonaan poislukien kojelauta.
-Sisustan sähköt riisuttu keskuslukkoa ja etusähkölaseja lukuunottamatta pois.
Polttoaine:
-2x AEM400 3litran kerääjäsäiliössä Ecun PWM ohjaamana
-AN 8 meno/paluulinjat
-AEM FPR
-960/3bar suuttimet
Alusta:
-BC RACING BR alustasarja sarjan mukana tulevilla "vakioilla " jousijäykkyyksillä.
-90SHA polypuslat kaikkialla
-Rautaiset apurunkojen puslat
-Z18 jarrut edessä, b6s4 täysi jarrusetti takana, teräspunosletkut 4 nurkassa.
Speksejä So Far:
-785HV/ 817 NM / 1.8Bar / 22 Astetta ennakkoa E85
-Kadulla säädetty "all in" setti 2.3->2.1 bar ahtoa, ennakot 24 850 hv?
-100-200KMH 5.4 sek 0.55 sek vaihteenvaihdolla.
*********************************Vanha projekti-idea ja osalista*********************************
Rakentelun alle oma musta -2000 (facelift) S4 2.7Bit AGB
Auto on tällä hetkellä -vakio- kaikilla mahdollisilla tavoilla 275 000 kilometreillä, tuotu saksasta 2009 ja ollut hki alueella viimevuoteen asti.
Ostin forumilaiselta varamoottorin josta rakennetaan voimanlähde nykyiseen. Tehotavoite n 500whp/RE85
Tekniikkaa tulossa:
Moottori;
-RS6 Turbot Finturbon modaamana isommilla sisuksilla (clubilaiselta valmiiksi modatut ässään myöhemmin)
-Eaglen H-profiili veivit (Ahtoja.com), tilattu
-Kaikki laakerit avauksen yhteydessä (034motorsport), tilattu
-Männänrenkaat ( männät säilyy jos ovat kunnossa)
-Downpipet 3 tuumaa, Sillyrabbitmotorsport, tilattu
-Coil conversion kit 2.0tfsi (034motorsport), tilattu
-Bosh 044 bensapumppu (034 motorsport), tilattu
-Suuttimet säätäjän valitsemana sitten lähempänä totuuden hetkeä
-Välijäähyt. Yritän teettää mitoilla, jos ei onnistu niin SRM SMIC
-Kytkin+VP ( vielä auki. Monella toiminut RS+15% setti mutta olen hieman epävarma kestosta)
-Rs4 maf+suodatinkotelo+haitari
-moottorin ja laatikon tukikumeja
-Kannet 2.8 vapari +RS nokat
-jakopää
-Öljynjäähdytinadapteri suodattimen jalkaan (034) ja jäähdytin
-kaikkea sälää, egt, laajakaistalamda...
(EDIT Osalistaa päivitetty ja tehoja realisoitu :) )
*********************************Vanha osalista ja projektin idea päättyy *********************************
Comment