Testiajojen aikana huomasin, että rajoitin on melko raju omaan makuun. Hienon kuuloinen se on, mutta tarkoitus olisi että auto elää mahdollisimman kauan.
Rajoittajan iskiessä putkesta tulee lisäksi haulikon ääntä kuvastava pamaus, joka on niin raju, että se näkyy jo nakutunnistimissa eculla.. Ensimmäisessä kuvassa peruskäyrä nakuantureilta pyörii n 40-120 alueella tyhjis-> täys veto. Rajoittajalla ollessaan KO arvo hyppää luokkaa yli 300, joka liipaisee ecun nakukorjauksen. ( vaikkakin "turhaan" )
Kuvissa vasemmalla 2 ensimmäistä kuvaa alkuperäiset rajoittajaan liittyvät asetukset,joilla ääntä lähti.
Kuvissa 2 seuraavaa kuvaa on hienotunteisemmat rajoittajan asetukset.
Viimeisessä kuvassa pätkä logista, jossa näkyy rajoittajan hetki.
Kaasuläppää aletaan ajaa kiinni ennen varsinaisen PA ja sytkärajoittajan kiinniottamista, sitten katkaistaan bensa, viimeisenä kipinä. Tällä ehkäistään jälkipalon/pamauksen syntyä.
Itseä huolettaa voimansiirtoon aiheutuva rasitus rajoittajalla ajamisessa, sekä se, että jos se putkessa palava pamaus pääsisi nostattamaan pakoventtiiliä yli jousivoiman, jolloin venttiili yltää mäntään. Mulla on ne rosstechin titaanijouset, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Auto tulee näkemään rataa enemmän kuin katuajoa, joten se on verraten kovalla rasituksella.
Kesäkuussa ajettu pari ratapäivää kotiradalla kuopiossa, sekä motoparkissa pieksämäellä.
Auto vetää hyvin, lämmöt napottaa n 88 asteessa, eikä flektien tarvitse pyöriä ollenkaan radalla !!
Voisin väittää ilmanottojen onnistuneen varsin hyvin, sapettaa vaan tuo flekteihin ja niiden PWM ohjaukseen käytetty yli 500euroa, kun ne ei nyt tee mitään muulloin kun varikolla = D
Pyöritän CWA400 bemarin vesipumppua 40-100% teholla automaattisesti lämpöjen mukaan, toisena ohjaavana ahtopaine, jonka ylittäessä 0.9 bar menee pumppu täydelle teholle. Tämä lämpöpiikkien tasaamiseksi koneessa.
Miksen vinkkaamana laihensin soppaa 0.78-> 0.81 hujakoille ahdoilla, ja tuntuu että moottori tykkää tuosta naksun laihemmasta sopasta !
Kesä 22 meni ratoja ajellessa. Tarrakilvillä tuli ajeltua monta kertaa, viimeisimmän kerran lokakuussa, jolloin tuli todettua, etten pysty ylläpitämään audia kadulla SEKÄ työpaikkaa -> tein päätöksen jättää tämän pois kadulta.
2023 alussa leikkasin korin poikki tuulilasin alta, sekä tyhjensin perän käytönnössä taka-apurungosta taaksepäin.
Keula alkaa hahmottua muotoonsa, perä on vielä tekemättä tässä vaiheessa.
Tavoitteena jäykistää runkoa, säästää painoa merkittävästi, sekä tehdä huoltamisesta ja laitesijoittelusta konehuoneessa ja perässä helpompaa.
Konepeitto, takakontti, ovet ym on kairattu niin kevyeksi kun saa.
Comment