300eur
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
time attack unlimited - projekti, R8 1:1
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Niin, siis tietenkin on hyvä huomata, että muttereita on yksi per rengas.
Alumiinisena noin 1100 eur/kpl. Alumiinisena saa halvalla, vain 350 eur per kappale.
Comment
-
Niisiis teräksisenä mutteri 1100e. Sen siitä saa ku puhuu puhelimessa samalla kun kirjottaa. Pidin kalliina.
Comment
-
Meillä ei vaadi. GT3:ssa varmaankin vaatii.
Kuka tekis mulle mutterit ja kaksipäiset vetonivelen pultit?
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/pa...116_193144.jpg
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/parts/Untitled.png
Avainkoko on about 50mm.
Comment
-
Pameto ainakin tekee Suomessa erikoispultteja ja muttereita jopa asiakkaan kuvien mukaan, ja miksi joku pienempi koneistamokin.
Comment
-
Motti ois paikallaan.
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/misc/IMG_0372.jpg
Askin kiinnikkeet kävi suoraan, mutta Holinger on vähän vakiota pitempi, joten moottori on TODELLA lähellä tuliseinää.
Moottorin kiinnikkeitä ei tullut mukana, emmekä olisi kuitenkaan käyttäneet mitään kumipuslia välissä, joten nikkaroin omat. Kuskin puoli on valmis, apparin puoli jäi vähän kesken. Ensi viikolla jatkuu.
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/misc/IMG_0358.jpg
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/misc/IMG_0361.jpgViimeksi muokannut Repo/promo; 21.11.2015, 01:05.
Comment
-
Braillelta vastattiin, että heidän litium-akkunsa toimivat ongelmitta pakkasella. Akku lämpiää kuormitettaessa, ja antaa kovallakin pakkasella täydet tehot.
Latauksen vastaanottokyky on samantyylisesti hidasta, kun on tosi kylmä, kuin se on lyijyakullakin. Mutta kun lyijyakun massa on valtavan suuri, se ei välttämättä pakkasella lämpiä latauslämpöihin koskaan, vaan ajoviima pitää sen kylmänä ja akku tyhjenee ajellessa. Tämä tapahtuu siis jossakin -35 asteen pakkasessa.
Varsinkin tollanen lifepo-patteri on tehty pyöreistä pariston näkösistä kennoista, jolloin ne lämpiää nopeasti, kun niitä aletaan kuormittaa. Siten tollasen lifepo-akun pitäisi siis olla pakkaskestoltaan jopa lyijyakkua parempi.
Sellanen etuhan noissa on kilpurimaailmassa vielä täysin eittämätön, että eivät tyhjene itsekseen. Jos päävirta on poikki, niin pikkusessakin akussa on parin vuoden päästä vielä täydet jännitteet, kun lyijyhyytelö tyhjenee itsekseen talven aikana. Perinteinen Varley Red top pitää ladata täyteen talven aikana, tai sen saa keväällä heittää roskikseen. Lyijyhyytelöakku kun ei kestä syväpurkausta ollenkaan.
Tässä(kään) asiassa mä en sitten tiedä kaikkia hienoja ammattitermejä enkä osaa mennä molekyylitasolle, mutta jos Pasi haluaa jotenkin täydentää tätä ammattislangilla, niin antaa palaa.Viimeksi muokannut Repo/promo; 21.11.2015, 09:26.
Comment
-
Ei ole tarvinnut mennä molekyylitasolle. Sen verran käytössä lämpeämistä epäilen, kun esimerkiksi 40 Ah:n kennon sisäresistanssi on <1 mohm. Joten 40 A:n kuormituksella (1C) häviötehoa syntyy 1.6 W. Mutta edelleen ollaan vähän liian isossa kennossa tuohon käyttöön ja pienemmällä tilanne voi olla erilainen.
Hyvä tietää, että akkuvalmistaja sanoo pakkastoimivuuden olevan hyvä. Perustin tuon pakkashomman siihen, mitä tuo meidän käyttämien kennojen valmistaja kertoo ja tuon mukaan meillä niitä käytetäänkin, eli pidetään myös pakkasessa lämpimänä. Akusto kun on keskellä metsää sähköverkossa ja se on tutkimuskäytössä, mutta tällä hetkellä ei ole ajatus testata valmistajan ilmoittamien suositusten ulkopuolelle menoa, vaan muita juttuja. :)
Charging Temperature: 0? ? 45?
Discharging Temperature: -20? ? 55?
En usko, että pakkasessa rikki menevät, mutta käyttöikä voi laskea. Rakenne voi olla "patterimallinen", mutta nuo meidän "prismatic"-kennot on tehty rinnankytketyistä pussimallisista kennoista, jotka on pakattu muovikotelon sisään.Viimeksi muokannut pasi_; 22.11.2015, 09:59.
Comment
-
En saa kuvia toimimaan [img] - hommelilla tuolta mun kuvat.fi-palvelusta. Kuka osais kertoa, mikä asetus mulla estää linkityksen?
Comment
-
Sun pitää klikata oikealla napilla ja kopioda linkki täysikokoiseen kuvaan. Se linkki sitten [img]-tagin sisään. Helpoiten sen saa tuolla työkalurivin nappulalla.
Edit: täysikoiset kuvat vaan näköjään on turhan suuria linkitettäväksi suoraan foorumille. Kuvat.fi -palvelussa on mahdollista muodostaa suoraan foorumille sopiva linkki. Se onnistuu ainakin kirjautuneena ollessa "-jaa tämä kuva" -rivin vasemmanpuolimaisella napilla. Tulos näyttää tältä kun linkittää thumbnailin plus linkin kuvaan.
Viimeksi muokannut TeroPee; 23.11.2015, 22:17.
Comment
-
Kun sulla on se kuva auki ja oot kirjautuneena, niin oikeella puolella näkyy "Jaa linkki" niin siinä on sellane ketjun kuva alapuolella, klikkaa siitä. Sieltä saa erikokoisena linkattua kuvia, ei tarvii täyskokoista pläjäyttää aina. :)
Comment
-
Joo, siellä pitää olla se kokotarkenne perässä. Jos ei ole, niin vaikka osoite toimii, niin linkitys ei pelaa. Sitten kun perässä on määritelty koko, niin toimii. Olinpas hassu kun en tätäkään tajunnut, vaan otin kuvan osoitteen vaan tuolta osoitepalkista.
Uppailin jotain ruutuja, jotka ei ollu ihan vitun tärähtäneitä tai muuten vithullansa.
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/misc/build1/Viimeksi muokannut Repo/promo; 24.11.2015, 01:31.
Comment
-
Venemiehenä on tullut vähän seurattua sivusilmällä noita akkuja. Ruotsista lime-power.se saa 40 Ah akun 3995 SEK. http://lime-power.se/priser.html
Comment
-
Saatiin Braillelta sen verran hyvää palvelua, että päädyttiin sellaiseen.
Kilpailevat tuotteet jäivät vain marginaalisesti (siis luokkaa satasen-kaksi) halvemmiksi, mutta vain Braillella on vyöllä voittoja ALMS:stä formula ykkösiin ja nascarista GT3:iin.
Tulee siis tuollainen 2.8kg painava LifePo - akku.
Tässä kun on noita sylinterejä paljon, niin starttivirtaa tarvitaan sen verran, että ihan kilon painavalla akulla ei lähtis välttämättä vehkeet tulille.
https://www.braillebattery.com/index...atteries/ml20c
Comment
-
Tuosta pyöränmutterista oli puhetta aikaisemmin, joten palataas siihen aiheeseen.
13x18-tuumaiset 5-pulttiset vanteet on kiven alla. Ne pitää joko teettää (maksaa vitusti, kestää ikuisuuden) painaa paljon, ovat rumia tai näiden yhdistelmiä. 13-tuumaisia vanneksia on kyllä tarjolla, mutta 19-tuumaisena tai isompana. Haluamme kuitenkin ajella 18-tuumaisilla makkaroilla.
Piiitkän etsimisen jälkeen löytyi pölhölästä kasa BBS kolmeosaisia centerlockeja.
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/mi...+stuff/bbs.jpg
12x18 eteen ja 13x18 taakse.
Koska sitten ne pyöränmutterit oli mielestäni aika helwetin kalliita, niin tehdään sitten omat. Pestattiin sorvari tiimiin, joka aluksi naputteli mitat femmiin.
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/mi.../femitysta.jpg
Koko paketista tulee about tollanen:
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/mi...f/Untitled.png
Comment
-
Porschen mutterit vedetään yli 500Nm momenttiin, jota koituu omat murheensa. Mm. sopivan pulttikoneen ja momenttiavaimen hankkimisen muodossa, joten tämä ratkaistaan vähän eri tavalla. Siitä lisää, kunhan saadaan valmista.
Eilen posti toi patterin.
http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/misc/braille.jpg
https://www.braillebattery.com/index...atteries/ml20c
Juttelin useamman valmistajan kanssa. Braillelta vastattiin tyhmiinkin kysymyksiin nopeasti, ja palvelu oli ystävällistä.
Lisäksi hinta asettui laturin kanssa samaan kuin parilla täysin tuntemattomalla brändillä, joten valinta kallistui tähän. Toki sain neuvoteltua pienen alennuksen projektin luonteen johdosta, mutta listahinnoillakaan Braille ei loppujen lopuksi olisi ollut merkittävästi tuntemattomia merkkejä kalliimpi.
Comment
-
Magentan touhuissa oli sellanen Aikuisten Miesten momenttiavain, pituutta tais olla metrin ja puolentoista välille. :) Momentinkertojallahan tuon saisi kanssa hoidettua. Niissä Possun napapulteissa oli semmonen suht fiksu sisäänpainuva haitta joka esti mutterin totaalisen irtoamisen vaikka se olisikin päässyt löystymään. Semmonen tai vastaava systeemi vois olla kiva olla olemassa tässäkin?
Comment
-
Joo, samanmoinen on Ultrassakin. Se on siitä ikävä, että jos jumittaa, niin sorvaa mutterin rikki hyvin äkkiä. Varsinkin sellasella Paolin äijämallin pulttitykillä. Kätevä toki endukisoissa, kun pallot vaihdetaan kesken kisan.
Eiköhän tähän tule ihan irtosokka, vanhaan malliin. Ajaa saman asian, ja on paljon yksinkertasempi tehdä. Ja helpompi unohtaa laittaa paikalleen.
Siinä vaiheessa kun mutteri pääsee löysälle, vanne on jo sökö. Nimim pari bbs:ää kauan sitten rikkonut. Tosin selitykseksi, ne oli ne vanhat kunnon 80-luvun M70-mutterit, ja meillä oli omatekonen avain (90mm avainväli). Ja ei vaan mekaanikon massa riittänyt vetämään mutskua tarpeeksi tiukkaan.
Comment
-
Oon ite ollu kipeenä nyt jo toista viikkoa, enkä päässyt itse tallille, mutta muu porukka on silläaikaa nikkaroinut kaikenlaista.
https://www.youtube.com/watch?v=W_Walk4beck
Comment
-
-
Tänää tuli vanteita, hetihän niitä piti sovittaa:
5x112 jako. Yhdessä vanteessa on tällänen pikku damage. Pitää keksiä, miten nuo saa kivasti irti. Ovat siis krympillä paikallaan.
Ja sit kävi säkä, kaikissa vanteissa tällänen. Ohjauspalikka ja antennit tuli mukana. Nyt saa paineet ja lämmöt näytölle.
Comment
Comment