Noniin jonkin verran siinä meni aikaa, mutta nyt on vaihdettu tuo venttiilikopan kannentiiviste. Seuraavaksi täytyneen perehtyä kunnolla tuohon oven mikrokytkimeen sillä niin paljon on ollut kiireitä etten ole ehtinyt. Äskettäin autossa alkoi hällärit huutamaan työpaikan parkkipaikalla itsekseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8T B5 Masitaly
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Oletetaan, että oven mikrokytkin on rikki niin mistä tämmöistä kannattaa lähteä etsimään. Helpoin tapa taitaa olla vaihtaa koko lukkolaite tai onnistuuko tämmöinen lähes "ensikertalainen" vaihtamaan itse tuon pelkän kytkimen jolloin korjauskin tulee edullisemmaksi?
Ps. Mahtaako nämä sopia Audiin? http://www.partco.biz/verkkokauppa/p...a292d09d001b23
Volkkareissa ovat ainakin noita käyttäneet, mutta ei mene paikalleen ilman jotain patenttia.Viimeksi muokannut Kuiders; 21.5.2015, 11:53.
Comment
-
Tänään tuli tutkailtua hieman enemmän tuota lukkolaitetta. Huomasin, että tämä lukkolaite ei ole kunnolla kiinni tässä ovessa. vaan on irti toisesta päästä.
https://www.flickr.com/photos/131945...7649137028073/
Kuva 1: on ilmeisestikkin tämä kuuluisa mikrokytkin, jos olen oikein ymmärtänyt? Se ilmeisestikkin toimii oikein. Testasin siten, että menin auton sisällä laitoin ovet lukkoon ja "vapautin" kytkimen eikä hälyttimen alkanut soimaan samalla taivuttelin tästä kytkimestä lähteviä johtoja eikä silläkään ollut merkitystä tähän asiaan.
Kuva 2: Onko lukkopesä tälle oikea sana? kuitenkin tämä pääty on täysin irrallaan eli pääsee heilumaan aivan vapaasti.
Kuva 3: Tämän sokan avulla ilmeisesti tuon lukkopesän päädyn pitäisi olla kiinni? missä asennossa tämän sokan kuuluu olla tuolla, että lukko on laillisesti kiinni eikä heilu.
Ps. Heräsi epäilys, että voisiko tämä irtonainen lukkopesän pääty aiheuttaa nämä turhat hälytykset.
Comment
-
Mikrokytkin on tuossa kuvassa näkyvässä paikassa.
https://www.dropbox.com/s/3mv3l2ybki...4_ovi.PNG?dl=0
Comment
-
Mikrokytkin viimeinkin saatu vaihdettua. Mikrokytkimen vaihtaminen ei kuitenkaan vaikuttanut tähän sisävalo "ongelmaan" eli valot eivät syty, kun aukaisen jonkin oven. Mistä tämä voisi johtua. Samalla huomasin, että myöskään etuovissa olevat punaiset "varashälytinvalot" eivät vilku ovien ollessa lukossa. Lieneekö näillä jotain yhteistä?Viimeksi muokannut Kuiders; 10.6.2015, 12:38.
Comment
-
Juurikin näin eli ei ole väliä minkä oven aukaisen niin eivät sisävalot syty. Ovet laittaessa lukkoon kaukosäätimellä niin vilkut kyllä välähtää normaalisti. Tuli mieleen äsken, että tuossahan on kuskin puoleisen takaoven anturin tappi poikki eli vika voisi olla mahdollisesti myös siinä. Uusi anturi odottaakin tuolla tallissa vain asennusta
Ps. Vika löytyi se tosiaankin johtuu tuosta anturista. Painoin anturin tapin pohjaan ja sen jälkeen laitoin ovet lukkoon niin johan alkoi nämä punaiset valot Vilkkumaa ovissa.Viimeksi muokannut Kuiders; 10.6.2015, 13:12.
Comment
-
Otetaanpas sitten seuraava vika puheenaiheeksi. Liikkeelle lähtiessä ratti käännettynä vasemmalle päin kuuluu etuakselin suunnalta epänormaalia ääntelyä " rahinaa / kolinaa" onko tämä merkki siitä, että vetoakseli alkaa olemaan entinen tai mikä oikein voisi olla. Tosiaan liikkeelle lähtiessä tekee tätä vain.
Comment
-
Palataan vielä tuohon varashälyttimen ovianturiin. Aikaisemmin totesin, että minulla on tallissa vääränlainen anturi. Autossa olevan anturin osanumero on 3D0 947 561A, mutta tämä anturi on korvattu nyt uudella minkä osanumero on muuten sama paitsi A kirjain on muuttunut B. Olen kokeillut tätä uutta anturin monella tavalla paikoilleen, mutta en vain saa sitä sopimaan siihen millään tavalla. Korvaavan anturin muoto / koko on erilainen ja tähän menee vain yksi johto, kun vanhaan taas meni kaksi johtoa.
Comment
-
Kyseessä on siis tämän näköinen anturi mikä pitäisi saada paikalleen tuohon nykyisen tilalle.
https://www.flickr.com/photos/131945...7649137028073/
Ps. Osaako joku auttaa?
Comment
-
-
Raapustellaan vaihteeksi tänne. Auton vasemmasta etukulmasta kuuluneen Veto päällä ja vasemmalle kääntyessä kamala kolina. Vika todennäköisesti väljä raiderangonpää. Mistä voisi johtua, että auto ollessa tyhjäkäynnillä esim. Liikennevaloissa nousee moottorin kierrokset hetkellisesti 1000-1200 paikkeille ja sen jälkeen palautuu normaalisti sinne 900 paikkeille.
Comment
-
Joko anturi tai termostaatti. Äiteen polossa lämpömittari näytti aina 70 astetta vaikka termostaatti oli kunnossa. Alkuperäinen anturi tilalle niin rupesi näyttämään oikein, tosin vanhakin oli alkuperäinen. Ja hyvin harvoin antoi vikakoodia tuosta. Pari vuotta taisi mennä ja kerran syttyi moottorin vikavalo sinä aikana. Ja pariin kertaan katsastettiin tuolla viallisella anturilla eikä mitään ilmennyt päästöissä.
Comment
Comment