Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T B5 Masitaly

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8T B5 Masitaly

    Vaihdoin edellisen Audi 80 2.3E 1992. Otsikon mukaiseen autoon vuoden 2013 lopulla. Osto hetkellä autolla oli ajettuna 197tkm.

    Speksit

    Tekniikka
    - 1.8T
    - K03-029
    - APR ohjelma

    Alusta

    - FK Coilover

    Sisusta
    - Kolmipuolainen ratti
    - Comfort vilkku
    - Automaattinen ilmastointi
    - Sport penkit ristiselän säädöllä
    - Vakionopeuden säädin

    Osto kunto


    Ensimmäiset asiat mitä autoon piti tehdä oli jakopääremontti ja turbon vaihto. Turbo vaihtui siitä syystä, että päästi öljyä väläriin. Turbon vaihdon aikana en ihmetellyt lainkaan, että oli päästänyt öljyä paikkaan mihin sitä ei kuuluisi mennä. Turbon pakopesä oli haljennut 5 eri kohdasta

    Täältä löydät lisää kuvia autosta
    Viimeksi muokannut Kuiders; 23.4.2015, 15:20.

  • #2
    Audista on ilmeisestikkin mennyt etupyörän laakeri sillä ääntää sen verran paljon, kun on liikenteessä. Kysymyksenä kuuluu kumpi laakereista on mennyt. Käännettäessä oikealle päin ääni loppuu kokonaan ja vasemalle kääntäessä ääni vain voimistuu.

    Comment


      #3
      Oikean puolen laakeri.

      Comment


      • #4
        Kiitos nopeasta vastauksesta!

        Comment


        • #5
          Mitä mieltä raati on tästä menopelistä? Parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan. :)

          Comment


            #6
            Tee ihmeessä sellaisia parannuksia joita itse koet tarpeellisiksi tai oman maun mukaisiksi. Tältä forumilta löytyy paljon rakenneltuja beeviitosia joista voi myös mallia ottaa.

            Comment


            • #7
              Jälleen kerran syttyi Airbagvalo mittaristoon. Voiko asialle tehdä mitään muuta, kun ottaa vain kuskin penkin alta liitin irti ja sumuttaa liitokseen elektroniikan puhdistusainetta? Kesällä viimeksi sain suorittaa tämän samaisen operaation.

              Comment


              • #8
                Liitin pois ja tinata pätkä johtoa tilalle. Näin tein emännän autolle eikä oo sen jälkeen valoa sytytellyt.

                Comment


                • #9
                  Okei hieman kuulostaa oudolta, että miten tuommoinen voi vaikuttaa asiaan.

                  Autolle en ole oikeastaan mitään kummempaa tehnyt tässä lähi aikoina, mutta laitetaan hieman uusia kuvia nykykunnosta. :)

                  http://i938.photobucket.com/albums/a...5/_MG_8061.jpg
                  http://i938.photobucket.com/albums/a...5/_MG_8063.jpg
                  http://i938.photobucket.com/albums/a...5/_MG_8068.jpg
                  http://i938.photobucket.com/albums/a...5/_MG_8076.jpg

                  Comment


                  • #10
                    Hieno, ei voi muuta sanoa!

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos tästä! Tässä on pyörinyt useita ajatuksia, että miten voisin jatkojalostaa tätä yksilöä esim. cupra r lippa, M3 look lippa takakontin luukulle, facelift valoja ja mahdollisesti takaikkunoihin kevyet kalvot. Tuosta kalvotuksesta en kyllä oikein tiedä. Toisalta tekisi mieli kalvottaa, mutta toisaalta taas ei.

                      Mitä mieltä raati on?
                      Viimeksi muokannut okkim; 11.11.2014, 15:29. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                      Comment


                        #12
                        Facelift valot eteen, tekee aika paljon. Se lippa takakontin päälle oiva kapistus ja noin 35e.

                        Mutta älä laita sitä cupra lippaa ainakaan tohon puskuriin, näyttää hassulle. Seat cordoban lippa kömällä kiinni vakioon.

                        Comment


                        • #13
                          Minkä näköinen tuo cordoban lippa oikein on? Ei ole omaan silmään osunut missään ja pikaisella googletuksella ei oikeen saannut selkoa.

                          Comment


                            #14
                            Tuommonen: http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-P.../IMG_9336c.jpg

                            Comment


                            • #15
                              Kappas! sehän onkin tyylikkään näköinen. Täytyneen metsästää moinen lippa jostain tuohon omaan Beefemmaan ;)

                              Comment


                              • #16
                                Akkukaukalon suojamuovit

                                Tulevana maanantaina käyn hakemassa marmorilta akkukaukalon suojamuovit. Hintaa tänä päivänä osille kertyi 105€

                                8D1 819 447A
                                8D1 819 422
                                8D1 819 401 01C
                                8D1 819 402 01C
                                8D0 819 425
                                Viimeksi muokannut Kuiders; 24.10.2014, 17:13.

                                Comment


                                • #17
                                  varashälyttimen "varoitusvalot" ovissa

                                  Mistä lähteä etsimään vikaa, kun ovissa olevat "varoitusvalot" eivät vilku ovien ollessa lukossa. Auton sisävaloissa on myös ongelmaa eivät syty, kun aukaisee jonkin oven. Olisiko näillä vioilla yhteys toisiinsa? Pelkääjänpuolen takapenkin lattiamaton alta täytyneen varmaan lähteä liikkeelle?

                                  Vikakoodeja ei ole.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vetoakselin ulompi suojakumi

                                    Huomasin tuossa äsken liikenteessä ollessani, että oikeanpuoleinen vanne täynnä öljyläikkiä. Mieleen tuli heti, että onko mahdollisesti laakeririkon yhteydessä mennyt myös ulompi suojakumi?

                                    Edellisessä audissa oli samainen juttu eli ensin meni laakeri ja sen myötä meni etuakselin suojakumi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Akkukaukalon suojamuovit

                                      Yksin puhumiseksi tämä näyttäneen menevät, mutta ei se mitään. Akkukaukalon suojamuovit tuli asennettua eilen paikalleen ja hyvinhän ne sinne istui pienen pohtimisen jälkeen :)

                                      http://i938.photobucket.com/albums/a...141028_002.jpg

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kuskin puoleinen ei näytä olevan paikallaan kun katsoo pyyhkijän akselia :) Tiiviste on hyvä vasaralla koputella pohjaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Meinaatko, että tiiviste ei ole kunnolla paikallaan taikka kuskinpuoleinen muovi? muovia en saannut ylemmäs vaikka kuinka yritin. Tiiviste on ilmeisesti saannut lämpöä, joskus sillä näytti olevan ecun kohdalla sulanutta muovia akkukaukalon reunassa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuskin puoleinen muovi ei tuntuisi olevan perillä. Sama homma ittellä että hyppää kovin helposti tuohon asentoon ku on saanut sen "keskelle" pyyhkijän akselia.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Okei. Täytyneen koittaa lähi päivinä, että jos saisi laitettua sen paremmin. :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eilen ajoin auton nosturille ja aloin katsomaan tuota vetoakselin ulointa suojakumia ja kyllähän se oli irti poikki. Vaihtaessani sitä huomasin myös, että edellinen omistaja on tehnyt "hyvän" säästön oli nimittäin sisimmäiset jarrupalat aivan loppu. Jarrupalat menevät siis seuraavaksi vaihtoon ja semmoset kävinkin äsken hakemassa tiskiltä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei ole välttämättä säästöstä kiinni, vaan mm. jumittavat liukutapit saattaa aiheuttaa sitä että syö sisemmät palat.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Okei täysin uutta tietoa minulle :), mutta tosiaan sisemmissä paloissa ei ollut mitään muuta jäljellä, kun pelti.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eikä tarvitse olla jumissakaan vaan on täysin normaalia, että sisemmät loppuu ensin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Akkukaukalon suojamuovi

                                                        Tuli tässä äsken mieleen tuosta akkukaukalon suojamuovista. Raitisilmasuodattimen päällä oli semmoinen "vesikouru" mikä ilmeisesti estää veden pääsyn itse suodattimeen. Olisiko tämä pitänyt jättää paikalleen? Sillä otin sen pois näiden vanhojen tuulilasi muovien myötä eli tämä kyseinen muovi ei ole nyt paikalla.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Luulen että pitää olla. Siinähän on sellaset "kynnet" jotka samalla pitää suodatinta paikallaan. Itte jätin paikalleen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Noniin nyt on laitettu akkukaukalo laillisesti paikalleen ja myös suodattimen päällä oleva "ränni".

                                                            Nyt tarvittaisiin taas toisenlaista apua tällä kertaa. Autossa on esiintynyt viimeaikoina ongelmaa, että tahtoo öljyt "kulua" pois koneesta liiankin nopeasti. Akkukaukaloa asentaessa huomasin, että imusarjan alla oleva letku aivan öljyn peitossa ja näytti olevan myös halkeama tässä letkussa. Kysymyksenä kuuluu, että mikä on tämä letku ja mikä on sen varaosanumero?

                                                            Kyseinen letku yhdistyy siis tuohon metalliseen putkeen.

                                                            http://i938.photobucket.com/albums/a...0B5/valmis.png

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X