Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 5,2 V10 -06

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tervehdys.

    Onko sinulla tietoa millaisella huoltohistorialla kyseinen moottori on ollut 0-100K km välillä..?

    Jenkki foorumeissa kertovat että V10 kone EI kannata pitää "Long Life" ohjelmassa, vaan vähintään joka vuosi puurot ulos moottorista.

    Comment


    • #32
      Otsikon ässän perässä tullut muutama kerta ajeltua täällä Lahdessa. Hieno auto ja todella makeet soundit! Kiva lukea auton historiasta ja hatunnosto omistajalle melkoisesta panostuksesta.

      Siis mitään syvällisempäähän en 5,2 v10 padoista tiedä, mutta eihän kai kellään tule mieleen pitää tällaisia moottoreita long-life huolto-ohjelmassa minimaalisen säästön vuoksi - eihän !?! Ihan mielekiinnosta mitä se tarkoittaa tällaisen moottorin kohdalla 3o tkm vaihtoväliäkö? Eli pienillä kilsoilla vaihto kerran puolessatoistavuodessa. Ei herregyyd. Litratehot kuitekin jo jonkinlaiset tuossa vaparissa. Jos itselläni olisi koskaan tällaiseen varaa laittaisin aina parasta ja taatusti lyhyellä vaihtovälillä (max 10 tkm), oli kyse sitten öljyistä tai muista nesteistä. Jos vain lompakko sallii niin parasta koneeseen sopivaa peliin ja riittävän usein. Tuli muuten mieleen että voisihan tämä olla oiva paikka testata moottoriin RVS käsittely. Jos ei muuten niin vaikka ennalta ehkäisevänä. Rohkeahan voisi kokeilla myös vaikka forten moottorinpesua, tosin en tiedä kuinka hienomekaaninen kone on kyseessä, tuohan pistää kaikki kököt samantien liikkeelle. Käsittelyt siis siinä tapauksessa ettei autolla ole jo ajettu 250 tkm LL huoltovälillä ja vauriot jo syntyneet.

      Comment


        #33
        Täytyypä tarkastaa tuo huoltoväli kun en ulkoa muista. Huolto-ohjelman mukaisesti kuitenkin huollettu. Itse ajattelin öljyjä vaihdella 10tkm välein.

        Viime viikon sateiden myötä tuli vettä apparin puolen jalkatilaan eteen sekä taakse. Sisustaa purkuun ja paikallistamaan vuotoa. Konehuoneen puolelta aloitin purkamalla kaikki rintapellin lähellä olevat suojamuovit pois. Kaukalon imurointi pienistä roskista. kuivalta ja tiiviiltä vaikutti.

        Sitten sisustan kimppuun. Hanskalokero, penkki ja kaikki sivumuovit irti että saa lattiamaton irti. Tutkin tarkasti rintapellin läpiviennit mutta en löytänyt selvää vuotopaikkaa. Kaikki hanskalokeron päällä ja sivuilla olevat pehmusteet ovat kuivat. Maton alla hieman kosteutta mutta ei pahasti. Matto pönkillä ylös ja sisätilan lämppäri puhaltamaan yöksi.

        Seuraavaksi kattoluukun kimppuun. Kattoverhoilut kuivia ja valumisen merkkejä ei näy. Luukun vuotoputkissa ei roskia eikä tukosta. Koeponnistin putket halkeamien varalta mutta ne olivat kunnossa.

        Ainoaksi mahdolliseksi vuotopaikaksi jäi mielestäni tuulilasi. Se on vaihdettu pari kuukautta sitten ja nyt se oli ensimmäistä kertaa pidempään sateessa. keskiviikkona menee lasiliikkeeseen tutkimuksiin. Testaavat lasin tiiveyden. Lasin alareunassa oleva suojamuovi oli ainakin painamatta paikoilleen jolloin vesi pääsee valumaan rintapeltiä pitkin. Voisikohan vesi päästä lämppärin kautta sisään?

        Onko kellään vuotanut apparin jalkatilaan vettä ja mikä on ollut ratkaisu?
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Revitkö penkin irti bobcatilla :) Mulla kastui vanhassa A4 B6:ssa etu -ja takajalkatilat kun oli ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki tukossa.

          Comment


            #35
            Joo revin. Ei ollu sopivaa 12 kulmasta niin otin rajummat keinot käyttöön. Ei tiputa ilmastoinnistakaan. Tarkastin senkin. Tänään vielä varmistui tuokin kun tuli ilmastointi päällä ajeltua koko päivän.

            Pitäskö meidän Pitkänen ottaa oma miitti joku ilta niin jaetaan murheita porukassa?

            Comment


              #36
              Tuulilasikaukalon vedenpoisto kondiksessa?

              Comment


                #37
                Tuulilasin alla on muovinen kaukalo josta pyyhkimet tulee läpi. Sen reiät on auki. Tämän muovin alta vesi valuu hienosti alas. Varsinaista kaukaloa tässä ei ole. Apparin puolella on kaksi läpimenoa, toinen lämppärin putkille ja toisesta kulkee päävirtapiuha ja muita johtoja tiivistetyn kotelon kautta. Avasin senkin ja täysin kuiva oli sisältä.

                Kokeilin kylvettää autoa oikein kunnolla mutta en saanut enää vettä kabiiniin. Toivotaan että vuoto ei uusiudu. Lasiliike lupasi tarkastaa tuulilasin saumat ensi viikolla.

                Comment


                • #38
                  Jos se vesi lattiaverhoilun alle menee, niin en kyllä usko tuulilasia syypääksi. Akkukaukalosta/ läpivienneistä sitten vika hakemaan tosissaan. Jos vesi menee maton päälle, niin ovi seuraavaksi.

                  Comment


                  • #39
                    Omassa '99 A6 4.2:ssa tuli vedet kapiinin puolelle juurikin tuulilasin alareunasta. Uitti sieltä jostain, ja vettä oli sitten meinaan reilusti! 3 päivää kesti kuivaus...Tuulilasin vaihdolla homma korjaantui.

                    Comment


                      #40
                      Verhoilun päälle vesi tullut ja siitä valunut alle. Akku on takakontissa. Ovien tiivisteet istuu hyvin. Vaikuttaisi että tulee a-pilarin kohdalta sisään valumalla koska muissa tapauksissa pitäisi olla ylempänäkin märkää. Mystistä.

                      Comment


                      • #41
                        No joo, meillä on €uroista johtuen akku eri päässä :) Kannattaa vilaista ovien kaiuttimien tiivisteet, ettei siitä tule tai oisiko raitisilmasuodattimen kotelon kautta mahdollista?

                        Comment


                          #42
                          Sitä koteloa kanssa veikkailin itsekkin kun tein tutkimuksia. Sekin näytti kuivalle, mutta tosissaan autollahan oli ajettu kuivassa kelissä jo ainakin päivä. Kuivahan se siinä vaiheessa on! Tuulilasin muovin ollessa irti pääsi vesi valumaan puhaltimen kotelon päälle suoraan. Siitä on yhteys sisälle. Täytyypä kaivaa sisäpuoli auki jotta näkee mihin vesi pääsee kanavia pitkin.

                          Comment


                            #43
                            Mulla oli Alfassa asennettu tuulilasi vuotavasti vielä sekin jälkeen kun se asennettiin uudelleen vuodon takia. Eli kahdesti väärin ja vettä tuli sisään A-pilareiden tienoolta. Tietysti ihan eri auto, mutta tuulilasin asentaminen oikein tuntuu olevan yllättävän vaikeaa.

                            Comment


                              #44
                              Tätä epäilen itsellänikin. Huomenna testiin.

                              Laittelen uusia kuvia alustanvaihdon jälkeisestä korosta kunhan saadaan käytyä räpsimässä pesun jälkeen. Kallistelu ja puskeminen väheni kyllä paljon uusien vieterien myötä. Korkokin omaan silmään juuri passeli.
                              Viimeksi muokannut javis; 12.8.2014, 06:40.

                              Comment


                                #45
                                Lasi tarkastettu ja sieltä ei vuotokohtaa löytynyt. Lasipaikan omistajan kanssa tutkittiin perusteellisesti ja syylliseksi paljastui tuulilasin alareunassa oleva muovi joka ei ollut painettu kunnolla pohjaan. Pääsee vuotamaan suoraan puhaltimen kotelon päälle ja siitä kanavan kautta sisään. Pikku moka ja paljon vaivaa.

                                Comment


                                  #46
                                  Pientä päivitystä taas tehty. Kaikkiin laseihin tuli jo itseasiassa talven aikana 3M kalvot jotka asennettiin Lahdessa Mark Artissa. Samalla laitettiin takavaloihinkin tummennusta. Kyseisessä narikassa tullut teetettyä kaikenlaista kalvotuksista mainoskyltteihin. Palvelu ja työnlaatu ollut aina priimaa ja hinnatkin on mielestäni kohtuulliset.

                                  Kone on käynyt hieman karkeasti kylmänä jo jonkin aikaa. Vikakoodit lukuun ja sieltä löytyi herja kampiakselin ja apparin imunokan välisestä korrelaatio virheestä. Pahimmat epäilykset kohdistuivat nokan ajoituksen säätöpyörään. Kiikutin auton Power Byte:en. Apparin puolen nokkien säätösolenoidit käytettiin pöydällä ja toimivat niinkuin pitääkin. Sihdit olivat puhtaat ja oikein paikallaan. Nokkien säädöt toimivat. Aaamun tutkailun jälkeen vikakin löytyi kun imunokan säätimen piuha otetiin irti. Vikakoodi tuli saman puolen pakonokan säätimestä. Eli jossain vaiheessa huollossa laitettu liittimet ristiin!! Joutuupi taas käymään pienen reklamaation merkeissä huollon tehneessä firmassa.

                                  Samalla puukotettiin softaa niin että kun laatikko vaihdetaan sport asentoon, manuaalille tai vaihdetaan viiksistä, niin putkiston läpät aukeavat aina. Kun softa jouduttiin vaihtamaan niin samalla laitettiin lisää voimaa softan muodossa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Vaparin softavirityksestä on saatu herkullisia vääntöjä ennenkin, joten kysyn, löytyykö tuon virityksen vaikutukselle mustaa valkoisella? Tuliko sitä voimaa lisää ja mihin kohtaan kierrosaluetta?

                                    Comment


                                      #48
                                      APR;n käppyrät näyttää tältä, voinee odottaa jotain samaa luokkaa. Onko softa muuten Powerbyten omaa käsialaa?:
                                      http://www.goapr.com/includes/img/pr...k_93_crank.gif

                                      Comment


                                        #49
                                        Niinhän tuolla lukikin että vähän lisää voimaa. :) Taitaa perustua S8 softaan ellei ole sama. En tiedä vielä vaikutuksesta kun en ole päässyt vielä autoa hakemaan. Enpä muuten olisi moista ottanut mutta tuli kaupantekijäisinä.

                                        Comment


                                          #50
                                          Ei ole suhteessa iso muutos, mutta ilmeisen todistetusti jotain kuitenkin.

                                          Comment


                                            #51
                                            Juu, eihän näihin softalla saa juuri muita kuin kosmeettisia hepoja. Vaihtuu samalla laatikon öljytkin niin saa taas hetkeksi mielenrauhan.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kesä tulikin lähinnä kruisailtua vailla huolia. Pimeiden tultua havahduin valojen surkeuteen. Päätin tilata kerralla polttimot ja Hella EvoX-R bi-xenon projectorit. Sumareiksi Philipsin X-treme Vision H7. Viikonloppuna pitäisi vaihtaa setti paikalleen. Joskohan alkaisi taas näkymään.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #53
                                                Valot päivitetty. Ei mennyt ilman ongelmia, mutta lopputulos oli vaivan arvoinen. Kirjoittelin tuonne valotopikkiin kertomuksen vaihdosta. Löytyy viestistä #179.
                                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=129777&page=2

                                                Tälläinen kulkeutui tallin seinälle.
                                                Attached Files

                                                Comment

                                                Working...
                                                X