17min olisin voinu käyttää googlailuun, mutta Mikko tarjosi laiskalle siinä ajassa jo vastauksen :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autokatosasentaja, C5 S6
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
V8 oireili viime viikolla yhden päivän niin että ilmeisesti ainakin yksi sylinteri oli pois käytöstä, putputti kaasuttaessa siihen malliin. Kaveri tosin lohdutti että on sulla vieläkin 3 sytyttävää enemmän kuin hänellä... Ennenkuin ehdin vikakoodeja lukea, käynti tasaantui ja toiminut siitä asti. Kai sieltä joku puola tai tulppa oireilee enkä usko että itsestään korjaantui lopullisesti.
Vahvasti näyttää siltä että ketjun nimi pitää muuttaa huhtikuussa, hankin tallin tuosta lähettyviltä niin saa alkaa harrastamaan vähän enemmän. Luovun mclarenista ja yksi ajatus on ässälle kaveriksi A8 D3, toinen aloittaa alusta joku ahtamisprojekti B5 tmv.. (tai ostaa joltain väsyneeltä keskeneräinen).
Audien epäluotettavuuden tuntien olen taannut liikkumisen -96 Corsalla jonka haen ens kuussa Sastamalasta, ette arvaa kenen vanha :)
Comment
-
Jäiden polttelua. Talli valmistuu huhtikuulle ja toivottavasti ässä pysyy kasassa sinne asti. No tottahan se pysyy, luottopeli, käyttöauto!! Aiemmin mainittu sytytysongelma ei ole uusinut, eikä jättänyt mitään vikakoodeja.
Ensi viikolla talous täydentyy ainakin Corsalla ja oikean tullessa Tallinnan reissulla vastaan, toisella konsernituotteella.
Hukatun avaimen tilalle olen projektoinut uutta:
- foorumilta jonkun vanha lähetin ja rfid (25e)
- ebaystä kokonainen tyhjä kuori jyrsimättömällä avaimella (10e)
- avaimen jyrsintä (30e, aavistuksen ehkä suolainen hinta, Isokadulla Pepperssiä vastapäätä joku liike)
Kaukosäätimen paritus (ja vanhan disablointi) onnistui nätisti VCDS:llä eli total 65e ja muuten siis valmis mutta vielä uupuu immon konffaus sille uudelle avaimelle.
Pikainen laskutoimitus osoittaa että koska koko prosessi olis maksanu Audicenterillä 270e ja tällä jyrsijäliikkeellä 250e, mulla on vielä 185e tuhlata vag tachoon tai muihin mahdollisiin softiin ja kaapeleihin. Ja jos ei sittenkään onnistu niin otan nämä oppirahoina ja teippaan sen toimivan rfid:n lukkopesän lähelle pysyvästi -> immon disablointi dirty workaround.
Comment
-
Avainprojekti saatiin päätökseen. Edellämainittujen lisäksi tarvittiin siis vag tachon hankinta jolla selvisi auton pin-koodi. Ja kun sen tietää, onnistuu rfid:n paritus vcds:llä:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index..._%28Cluster%29
Kirsikaksi kakkuun uusi avaimenperä ja koko setti siis kustansi noin 90e, jättäen vag tachon työkaluksi tulevaisuuteen sekä taas paljon uutta oppia.
Comment
Comment