Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Taas pientä ilta-askartelua harrastettu. Eli sovittelin 60mm ahtomittarin tuuletusritilään. Defin mikälie-mittari, joka kyllä yllätti toimivuudellaan. Mittarikotelo oli harmaa, jonka vetäsin kolikolipurkilla mattamustaksi. Ei ehkä kaunein asennus/toteutus, mutta saa kelvata.
Mitään ihmeitä ei tälle "RiSto Reippaalle" ole tapahtunut. Kilsoja kertynyt mun aikana n.5500km, enempää ei vuodessa saa tullakkaan :) Toiminut lähes moitteitta, muutaman kerran saanut vikakoodin "system too rich, bank 1 ja 2. Softa on edelleen matalilla ahdoilla 1,25 bar, mutta kulkeehan toi yllättävän kivasti noinkin, ei ainakaan mennä äärirajoilla. Tuntuu että ajo-ominaisuudet loppuu aikaisemmin kuin teho.
Redline vaihteisto ja peräöljyt hommattu ja alpin pohjapanssarikin odottaa asennusmotivaatiota. Talven aikana ois tarkoitus hoitaa ainakin nokkaketjujen ja mahdollisesti kiristäjien vaihto. Nyt oon pistänyt tämän ekotuotteen syyslevolle ja kun pakkanen paukkuun sekä Quattro-keli on kohdillaaan niin otetaan taas ajoon. Muutama pakollinen kuva jynssäämisen jäljiltä:
Taitaa tuossa viidennessä kuvassa Roccon S2 ABT näkyä sivustalla? Tuollainen tilahan se kannattaa olla kun Risaa harrastaa, ei niin haittaa muita harrastuksia, vaikka sitä välillä puunaa/purkaa :) Mahtuu auton ja tallin seinän välissä vähän venytelläkkin.. Vaikka en niin mustasta välitäkkään, mutta kyllä se puhtaana on hieno ja hyvin sopiva RS:n muotoihin.
Oliko niin että Blaupartsin osat ei ollut OEM tavaraa? Ilmeisesti kuitenkin jo käyttökokemuksia useammalta. Venakoppien tiivisteet ja ketjut on jo hankittuna. Saas nähdä meneekö pakonokat myös uusiksi jos on kulumaa. Jakopään rojut kait ois kätevää pistää samalla, ajattu nykyisillä nyt n.47tkm/4 vuotta.
Halli missä kuvat otettu ei oikeastaan mitenkään liity tämän kotteron pulaamiseen tai käyttöön.
En ole varma onko ne OEM kamaa mutta kyllä ne tuntuu toimivan :) Minulle tuli se setti kiristäjineen sieltä RiSaan. Pakonokatkin on kuluneet monilla ihan erilailla, joillain enemmin joillain vähemmin. Minulla on 240000 ajettu ja ei ne nokat olleet kovin kuluneet. Toisilla on ollut tosi kuluneet jo alle 200000 ajettuna.
Menee vähän OT:ksi, mutta kun harrasteautothan ovat vähintäänkin pyhiä lehmiä niin tällainen oma talli ois kiva olla :)
Asiaan, pistin katsastuskatit paikoilleen. Mitäs luulette kannattaako laittaa tarrasivuvilkut katsastukseen vai kokeilla ihan ilman? Huomaakohan katsuri mitään? Seuraavaksi mahan pesu ja öljyt vaihtoon. Jos jollain on alkuperäinen himmenevää taustapeili ylmimääräisenä niin voi pistää viestiä, oma päästi kesähelteellä nesteet ulos :(
Tänään tuli vaihdettua JHM shifteri vanhan B&M:n tekeleen tilalle ja niin kuin odotinkin niin ero on aikamoinen. Pientä välystä on edelleen vaihteensiirtäjässa laatikon päässä, onkohan korjattavissa? Panssarin sain pistettyä paikoilleen, reunapalojen kanssa on vielä vähän työstämistä, voi olla että jää laittamatta. Nyt jos tulee pyöräytettyä auto katolleen ojan pohjalle niin näkee ohikulkijat mitä öljyä käytetty :)
Tuntuvat nuo himmenevät peilit saapuvan tiensä päähän 10-12v iässä. Omastakin meni molemmat peilit vuoden sisällä. Ja tuntuu monella muullakin menneen.
Noi tummenevat peilit on ihan kulutus tavaraa.. Itellä ne on kaikissa autoissa himmentynyt (RS4, S6 ja Suburban).. Eli, ei se pelkästään Audien ongelma näytä olevan..
Ostat siihen tilalle normaalit polarisoidut peilit, maksaa muutaman kympin per lasi. Minä puhallutin omiin uusiin laseihin RS4 logot kun meni vaihtoon juuri samasta syystä. En nähnyt mitään tarvetta ostaa tilalle himmentyviä.
Mä vasta huomasin, että mun autossa on himmentyvät (ei ole tullut juurikaan ajettua pimeällä =) hyvä varustehan tuo on, mutta hinnalla pilatut. Mulla ei ainakaan vielä mikään noista oireile.
Sori, siis tarkoitin taustapeiliä (sisällä tuulilasissa), siitä tosiaan valu nesteet ulos kesähelteellä. Tuli sellanen akvaariomainen raja siihen keskelle lasia. Ainakin B6:n vastaava peili sopii tähän. Jape, hyvän näköiset noi sun sivupeilit!
Katselin tai oikeastaan tunnustelin auton alta tuota siirtäjän väljyyttä. On aika ikävässä paikassa, ilmeisesti laatikon irroitus edessä että pääsee vaihtamaan.
Tuli käytettyä RiSa Porvoon A-katsastuksessa, katit ja tarrasivuvilkut oli paikoillaan ja muutenkin yritin katsella että ois suunnilleen kuosissa. Mielenkiintoinen katsastus sinäänsä, kun ensimmäiseksi katsuri ilmoitti että hänellä itsellään on samallainen yksilö. Tosin olen jo viime kesästä ihmetellyt kenen tuo Porvoossa pyörivä "pohjavärinen" RS4 on.
Ensimmäinen reaktio katsastuksesta oli että tämäkin vielä, että jos on vittumainen kaveri niin löytää takuulla kaikki muutokset ja valittamisen aiheet, mutta toisin kävi. Katsastus meni leppoisasti keskustellessamme risoistamme ja kaiken päätteeksi tuli vielä leima paperiin ilman huomautuksia. Vaikka tosin suullisia huomautuksia tuli kyllä muutama, mutta eivät päätyneet paperille :)
Kerrankin oli oikein mukava katsastus eikä jäänyt mitään hampaankoloon, paitsi se inssin RiSa oli vain 127tkm ajettu ja täysin orkkis kunnossa!
Kannustin tietenkin liittymistä klubiin, joten toivottavasti saadaan jossakin vaiheessa taas uusi RS4 B5 näytille.
Comment