Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8tq avant kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8tq avant kunnostus

    Taaaaas olisi talliin ilmestynyt uusi projekti kohde.. Erona aiempiin on se että auto on valmiiksi "tuunattu" sitä edellisen omistajan toimesta minkä edellinen omistaja on sitten raiskannut pilalle.. Ostin kun halvalla sain...
    Auto on siis 1.8TQ, nahkasisustalla, kattoikkunalla, kolmepuolaisella ratilla, isommalla mittaristolla(ajotietokone,volttimittari, öljynlämpömittari). Sisusta on pysyny siistissä kunnossa, mitä nyt kyynärnojan kansi on eksynyt jonnekin matkalla.

    Kori:
    Facelift valot, xenonit, peilikalvot, rs4 etupuskuri, sivuhelmat, takapuskuri, Takalasin pyyhin poistettu.
    Ruostetahan on päässyt tulemaan etulokasuojiin ja takakontin alakulmaan. Lasikuituiset helmat on ottaneet itseensä kivisateessa..Muutenkin maalipinta epäsiistissä kunnossa... Hyi etttä..

    Tekniikka:
    Alkuperäinen 1.8t, 3"downpipe + putkisto + kisakatti, bsr suodatin lämpöpellillä, Isokeula cuuleri ja 2" ahtoputket rst..
    Penkitetty 205hv ja rekisteriotteessa 143kw!!
    Öljyä vuotaa jostain reilusti ja samoin laskee allensa jäähdytin nestettä.

    Alusta:
    Weitec säädettävä alustasarja, vahvistetut tukivarret, talveksi 17" nastat mustaksi maalatuilla vanteilla, kesäksi 19" inter action mess 2

    Hifit:
    Pioneer moottorisoitu dvd mankka, Vahvistimet: spl dynamics 2000d ja spl dynamics 2604. SPL DYNAMICS 2002 Etupää: Rainbow germanium tuplamideillä. Takapää:Rainbow koakselit 6.5". Basso: MDS 10" paine elementti. Konkka: avg 3f

    Ostaessani auton myyjä sanoi abs valon ja huutomerkin johtuvan kuluneista jarrupaloista edessä ja takana... Noo Vaihdoin autoon Zimmermannin rei`itetyt levyt kunnon paloilla eikä valo hävinnyt.. Vika ilmeisesti abs yksiköstä minkä tossa purin ja lähetän eräälle clulaiselle joka boksin osaa korjata.. Toivottavasti korjaantuu..
    Samalla kun levyt ja palat uusittiin eteen ja taakse uusittiin apukuskin puolen murros, taemmat alatukivarret kahtapuolta ja tehtiin aurauskulminen säätö.. kaikki muu vaikutti olevan kunnossa.. rupesi autokin kulkemaan suoraan..

    Seuraavaksi alkaa öljynvuodon selvittäminen tarvii ensiks teetättää jossain moottoripesu kun on alapuolelta niin öljyssä..

    Alla muutamia kuvia tilanteesta...







    Viimeksi muokannut joni89; 14.12.2012, 22:31. Perustelu: tekstin korjaus

  • #2
    Heti tuli mieleen että onkohan mahdollista että öljyä tulee läpi koska koneessa on 0w-50w öljyt.. Mutta tulisiko sitä ihan "lammikoksi" asti jokakerta maahan.. Vuotaa jostain vaihdelaatikon ja pakosarjan kupeesta...

    Comment


    • #3
      on. En ole nähnyt tiivistä 1.8T pannua 0w-litkulla.

      Comment


      • #4
        0W on kylmäviskositeetti. Näkisin että sillä ei ole suurta merkitystä öljyn ulostautumiseen koneesta, koska kuumana öljy on joka tapauksessa notkeampaa kuin kylmänä. 50 kuumaviskositeetin öljy taas ei ole kuumanakaan ihan notkeimmasta päästä.

        Comment


        • #5
          Katso onko öljyvana öljynsuodattimen alapuolella. Jos on, niin aika varmasti öljynjäähdyttimen o-rengas vuotaa.

          Comment


          • #6
            Ei ole sillä puolen konetta vaan enemmän downpipen kupeessa.. lammikko on auton apparin puolella jos laatikko on keskellä

            Comment


            • #7
              Neste vuodon aiheuttaja oli ainakin rikkonainen paisarin korkki.. Musta osa jäi paisariin kiinni kun korkin pyöritti irti.. uusi korkki, nestettä lisää ja nyt ei ainakaan pariin päivään ole nestettä tullut...

              Moottorin lämpötila mittarilla oli myös omaa elämään ja kun sen nelinapaisen anturin vaihtoi koneen takaosan vesiputkeen rupesi lämmöt näkymään oikein..

              Uusi oire/vika

              Käytin auton pesussa ja kun olin ajellut pakkasessa tunnin verran rupesi nopeusmittarilla olemaan oma elämä.. aluksi mittari rupesi pomppimaan 40-60km/h väliä jonka jälkeen liike oli jo 0-100km/h välissä...riippuen nopeudesta.. Kun ajelin n.30km kotio mittari rupesi jo rauhoittumaan ja sahaus väheni.. auto lämpimään talliin ja pitää katsoa jos se huomenna kuivuttuaan rupeaisi toimimaan.. Ilmeisesti mittarin anturi jossain laatikon kyljessä ei tykännyt alustapesusta tulleesta vedestä...

              Comment


              • #8
                No niii.. Tässä ne vähän kerrassaan viat ja varoitusvalot häviääpi :D...
                ABS yksikkö osoittautui vialliseksi.. yksikkö clubilaiselle ja korjattuna takaisin kiitos!!! jarrut kunnossa..
                Tänään käytettiin laturin hihnaa sen verran irti että voitiin todeta vesipumpun "rahisevan" ja ohjaustehostajan fuskaavan akselilta öljyä..

                Perjantaina uusi pumppu+termari+moniurahihna+ohjaustehostaja ja vesipumpunhihna..

                Comment


                • #9
                  Tarkemman tutkiskelun tuloksena todettiin että samallahan se jakopääremmikin vaihtuu koska jakopään kopan joutuu irroittamaan että vesipumppuun pääsee käsiksi.. reipas 10000km tossa olisi ollut vielä ajoja jäljellä... Konttia tuli siistittyä samoin etuovia liittyen kaiuttimiin..
                  Kuvia hommista...
                  Ovet ennen


                  Jälkeen:


                  Kontti ennen:


                  Jälkeen:
                  Viimeksi muokannut joni89; 13.12.2012, 13:58. Perustelu: kuvien lisäys

                  Comment


                  • #10
                    Millon sä tuot öljynvaihtoon tän pommin :)

                    Comment


                    • #11
                      Kuhan saa ensiks öljyvuodon selvitettyä eikä laske enää allensa :D

                      Comment


                      • #12
                        Edellisen omistajan mukaan öljyt+suodatin piti olla vaihdettu loppukesästä jonkajälkeen ajua tullut n.3000km.. Öööö öljyn suodatin kuitenkin jo pinta ruosteessa??? Vähän siis epäilyttää.. Voisikohan kuitenkin jotenkin liittyä toisiinsa liian notkeat öljyt+vanha suodatin..

                        Noo huomenna moottorin ulko pesu niin rupee vähän näkemään mistä öljyä tulee...

                        Comment


                        • #13
                          Se on se perus, että sanotaan, että on tehty. Mä kun ostin Golfin niin siihen piti olla tehty juuri hetki sitten jarruremppa. Ihmettelin sitten rohinaa jarruista, että mikä siellä voi sellaista pitää jos jarrut on kerran juuri uusittu. Noh, auto nosturille ja katsomaan ja kappas kuskin puolella oli männän puolelta jarrupala kokonaan poissa ja ulkopuolen jarrupala oli enään pelkällä raudalla ja rautakin kulunut puoleen väliin, ja tällä tyylillä oli joka kulmassa...

                          Comment


                          • #14
                            Jos on M-Filter niin voi ollakkin jo ruosteessa.

                            Comment


                            • #15
                              Muistaakseni oli m-filterin se iso suodatin

                              Comment


                              • #16
                                Keulapurettu ja vedetty eteen... samaan syssyyn vaihtuu myös nokka-akselin stefa... pikkuisen kostealle vaikutti jakopäänkotelon seutu.. Kohta on tekniikka ainakin kunnossa :D

                                Comment


                                • #17
                                  Katoppa samalla apuakselin stefa. Siis se mikä pyörittää öljypumppua.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo se tarkistettiin... Ei ollut märkä sieltä.. ainoastaan turbon alunen aivan öljyssä.. Valtaosa edellisen omistan jäljiltä(turbon öljyn paluu letku vuotanut, korjattu).. Katsotaan tarkemmin kun saadaan kone pestyä kuumapesurilla ja kunnon liuottimilla...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nonni... Keula taas kasassa ja kylläpä auto pyörii nätisti kun keulalla paljon uutta eikä vesipumppu kolise.. Moottori pesua ei keretty tekemään.
                                      Muutama kuva projekstista:





                                      Alla muutama kuva kun auto edes pesty ja kasattu (valoitus perseellään)


                                      Comment


                                      • #20
                                        Seuraavaks coolerin maalaaminen mustaks ja silikoniletkujen vaihtaminen mustaks? ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eiiii.. Seuraavaks moottoripesu ja konehuoneen siistiminen... sitten alkaa tammikuussa korin siistiminen.. Maalia sinne tänne :).. Cooleri saa olla noin

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mutta konehuoneen siistimiseenhän kuuluu juuri tuo coolerin maalaus sekä noitten sinisten silikoniletkujen vaihtaminen mustaksi ;).

                                            Comment


                                            • #23
                                              No joooo... Totta.. Cooleri saa jäädä ton väriseksi, mutta silikooni letkuja pitää miettiä..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja kun mustaat ne silikoniletkut, niin sipase maskin kromikehys samalla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuota on kyllä pakko kysästä, että minkä takia et halua piilottaa tuota cooleria? Tuoko se lisää tehoa kun se näkyy paremmin? :) (huomaa hymiö :D)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Perhana silloin, kun tuo aikanaan läks kaverilta Vaasasta, niin piti vaihdella tuo rs4 maski normiin meikältä, mutta se sitten jäi. Nyt voisit laitella sen tänneppäin :) :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      miksi se cooleri ei sais näkyä? Ja kyllähän maali eristää, eli teoriassa se kulkee kovempaa maalaamattomalla coolerilla... :D

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Teoriassa kun menee tuolla coolerilla auton katsastamaan niin sen jälkeen se ei kulje enää lainkaan. Siksi se olisi hyvä modata hieman huomaamattomammaksi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          no jo, oliko tämä nyt sitten menossa leimalle heti kohta? En minä ainakaan hoksinu omistajan moisesta kertoilevan... Ja kerran siellä konehuoneessa on vaparifiltteri yms muutoksia, niin tuskin maalaamalla cooleria niin piiloon saa että ei insinööri sitä näe jos vaan haluaa nähdä...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mikäs siin filtterissä on sellaista, että se katsastusmiestä kiinnostaisi? En ainakaan ole kuullut, että sen takia olisi hylky tullut, toisin kun coolereista niitä on tullut.

                                                            Comment

                                                            Working...