Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100/200 Kunnostusta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei olisi eka vanhuuttaan hajonnut paineanturi jarrutehostuksen puolelta ei.

    Comment


    • Mites tuon paineanturin toiminnan voi tarkistaa ja missä kyseinen osa sijaitsee?

      Ja alkaa nyt ttuttaan toi tehottomuus. Varsinkin kolmos vaihteella vaivaa eniten. Tuntuu kun lyö polkimen lattiaan, että kytkin luistaisi. Ykkösellä ja kakkosella ei tee samaa. Eli kun 3-vaihteella polkee niin kiihtyy ns. pätkien, eli välillä lähtee kun vapari, sitten taas hetkellinen herääminen jne. Sitten korkeilla kierroksilla mennään jo melkeimpä normaalisti. Mikähän tämmöstä voi aiheuttaa? Perus N75 vaihdettu, painetestit tehty, by-pass kunnossa, tulpat vaihdettu jne. Mitähän seuraavaksi? Vikakoodia anto map-anturista, mutta taisi johtua siitä, että eculta imusarjaan liittyvä johto oli halki-poikki. En ole sen jälkeen lukenut uudestaan koodeja, mutta voiko viallinen MAP-anturi tehdä juuri tuollaista?

      Comment


      • Paineanturin löydät kun seuraat jarrusäiliön alapuolelta sylinteriä kohti rintapeltiä. Vastaan tulee hyvin pian kaksijohtoinen anturi. Ainoa mihin jarrusylinterissä/tehostimessa menee sähköjohdot - tai jarrunestesäiliöön menee toiset. Siitä nappaat toisen tai molemmat johdot irti, jolloin hälytysvalo sammuu mikäli kyse oli siitä anturista.

        Kyseinen anturi toimii siten, että se kytkee siihen menevät kaksi johtoa toisiinsa, kun paineet putoavat liikaa.

        Comment


        • Nyt sitten vuotaa joku ja pahasti turbon/pakosarjan tiivisteistä luultavammin. Aivan hirveä puhina kuuluu kabinettiin kun vedättää. Onko mitään hajua kenelläkään mikä sieltä on mennyt? Koitin katella mutta ei oikein näkynyt mitään merkille pantavaa. Voisko by-passin letku tehdä noin ison puhallus äänen?

          Comment


          • Ettei olisi sovite letku nylon putken ja ECU:n väliltä puhki, jos kerran puhaltaa kabiiniin voimallisesti?

            Comment


            • Puhina ja puhallus tulee todennäköisemmin juurikin imupuolelta, ei pakopuolelta.

              Comment


              • Ahto/alipainevuoto.

                Comment


                • Näyttäs olevan sittenkin joku ahtimen tiivisteistä. Tossa kun käynnistin auton ja kylmänä savuttaa vähän enemmän niin puski savua sieltä liitoksista. Mistäs noita saa? En taida alkaa itse värkkäämään tuota niin vien ammattimiehelle, mutta ei olisi eka kerta kun korjaaja soittaa kun osaa ei saa mistään kuulemma kun motonetissäkään ei ollut. Eli voisko noita itse tehdä jostakin? Messingistä tai kuparista jne?

                  Comment


                  • Mistä tarkalleen vuoti? Pakopuolella ei joka laipassa edes kuulu olla tiivistettä.
                    Viimeksi muokannut jasso; 6.10.2012, 16:55.

                    Comment


                    • http://s1068.photobucket.com/albums/...t=PA070163.jpg

                      Yllä olevassa linkissä kuva luultavammin kohdasta, mistä valskaa.

                      Ja alla olevassa linkissä taas video matskua tikityksestä ja samalla huomaa kuinka pakokaasuja tulee sieltä ahtimen alta. Videon lopulla tikitys loppuu, tuolloin auto ollut käynnissä noin minuutin.

                      http://www.youtube.com/watch?v=Tz4Xj...ature=youtu.be
                      Viimeksi muokannut HallaMaster; 7.10.2012, 16:59.

                      Comment


                      • Eli turbon ja pakosarjan laippojen väli? Siihen tulee tiiviste 035129589D. Marmorilla vähän suolainen hinta, mutta saa sitä tarvikkeena ihan varaosasta. Ainakin mitä googlettelin niin Elringin tekeleenä osanumerona 277.886.

                        Jos puolestaan turbon ja downpipen väliin (eli turbon poisto pakoputkeen), niin siihen tulee tiiviste 447253115. Tuon marmorihinta näytti olevan ok.

                        Comment


                        • Juu, näyttäs olevan suht. halpoja tiivisteitä niin samalla tilaa kaikki vaan ja vaihtaa. Mitenkäs tuo nakutus vai onko toi nyt tikitystä.

                          Comment


                          • Paha sanoa tuosta videosta mitään, mutta veikataan nyt naputukseksi venttiilinnostimia. Tämä siis ihan vain kokemuspohjainen veikkaus.

                            Comment


                            • Aijaa, no tuntuu silti kuitenkin aika jännältä kun tekee aina kun käynnistää, vaikka moottorin olisi ajanut lämpimäksi. Ja loppuu aina noin 1min kuluttua, lämmin tai kylmä moottori.

                              Comment


                              • Nostajille ääni täältäkin. Millaiset öljyt koneessa on ja koska ne on viimeksi vaihdettu?

                                Comment


                                • Vaihdettu noin 2000km sitten ja laitoin Castrollin 5w40

                                  EDIT: Ja kertokaahan joku korjaamo Hämeenlinnan alueella johon tämä kannattaa viedä. Itellä ei riitä työkalut tuohon hommaan ja luultavammin ei hermotkaan. Hämeen Dieselissä kävin mutta sano että voi olla muutaman viikon rojekti, nauroin ja lähdin pois.
                                  Viimeksi muokannut HallaMaster; 10.10.2012, 15:34.

                                  Comment


                                  • Tässä vähän ihmettelyä hetken opiskelun jälkeen..

                                    Eli tuo savutus vähän mietityttää. Ei se mitään ihan järin jäätävää savutusta ole, mutta huomattavasti isompaa kun esim viime keväänä mun mielestä. Jäähdytysnestettä tuo syö, mikä luulin ainakin ennen johtuvan lämppärinkennon vuotamisesta ja lattia onkin pari kertaa ollut märkä. Viimeksi kun alkoi piippaamaan valo niin koitin apparin puolen lattiaa ja se oli kuiva, kun viime kerralla se oli aivan märkä ja oli ihan jäähdytinnestettä varmuudella. Eli voiko tuo jäähdytinneste ohjautua jotakin muutakin kautta pois kastelematta lattiaa?

                                    Kansiremontti tähän on tehty 1999 vuonna, jonka jälkeen ajettu vain pari talvea ja suurimmanosan ajasta ollu kesä-/harrasteautona. Eli luultavammin ei vuoda?

                                    Comment


                                    • Sopivasti haljennut jäähdyttimen pääty ei merkkaa reviiriään, eikä pahasti haise glykolille...

                                      Oma urssini on halkassut ilmeisesti muovipäädyn jäähystä ylävesiletkun tienoolta, kun punaista ilmestyy, mutta ei merkkaa.

                                      Comment


                                      • Jaha, nyt kävi niin hienosti, että kun vein auton korjaamolle kun ahdot katoo johkin. No sieltä löyty haljennu ahtoputki, mutta ei senkään vaihtaminen auttanu. Vissiin by-pass jumittunu. Mutta sitten itseasiaan.. Eli kun turboa purettiin niin siellä oli kaikki tiivisteet hapettunu ja vähän vettäkin pakosarjassa. Kannentiivistekkö sieltä on mennyt? Kuulemma kun autoa käyttää ja kattoo kupliiko paisuntasäiliössä niin kertoo että vuotaako vai ei. Tossa kun katselin niin ei kyllä kuplinut, mutta mitähän muuta reittiä sinne pakosarjaa vesi pääsisi?

                                        Comment


                                        • Saattaa olla vaan kondensio vettä.

                                          Comment


                                          • En taas tiedä, nyt ei oo kuukauteen tarvinnu lisätä jäähd.nestettä. Ja taas audi kulkee ja tehotkin tullu takasin. Oli by-pass jääny auki-asentoon. Eli silikooni ahtoputket vaihdettu + by-pass vaihdettu orkkikseen. En tiedä tarkkaa mallia by-passille mutta aika ihme ääntä pitää. En tiedä onko normaalia, mutta kuulostaa että siellä olis hiiri ilokaasuissa ja aina kun nostaa kaasun niin hiiri huutaa "viuuu!"

                                            Comment


                                            • Kuulostaa vähä siltä ettei pässi toimi niin ku pitäs.

                                              Comment


                                              • Juu, se oli näköjään laitettu väärinpäiten sinne. Kun laittaa oikein sen sinne niin jousi ei jaksa pitää kiinni jolloin se on kokoajan auki ja auto ei ahda mitään. Elikkä by-pass vaihtoon.. Minkäslainen tohon kannattaa laittaa? Siinä on tällä hetkellä audi tt:n.

                                                Comment


                                                • Se TT:n on ihan hyvä. Painepuoli sivulähtöön ja purku alaspäin lähtevään. Bypassin sisään kurkkaamalla voi kyllä ihan venttiililautasen sijainnista päätellä mikä on oikea suunta. Jos laitat nurinpäin, niin takuulla aukeaa itsekseen.

                                                  Comment


                                                  • Onkos tästä mihinkään?
                                                    http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=49

                                                    Ja onko tuolla suurta merkitystä onko metalli- vai muovirunkoinen?

                                                    Ja sitten saako tuolta tepolta jakopään hilppeet tilattua?

                                                    Comment


                                                    • Nuo muoviset OE-valmisteet on olleet varmatoimisempia talvioloissa. Tepolta saat jakopään osat, sieltä ne tuli minunkin autoon peruskunnostuspaketin mukana.

                                                      Comment


                                                      • Voikohan pitää paikkansa kun kaverin pajalla katottiin kauan kestää jakopää remontti tähän niin tietokone kerto, että oliskohan ollu nyt 40min? En tarkalleen muista, mutta alle tunnin operaatio kuulemma. En tiedä meinaako se pelkästään hihnan vaihtoa sitten, kuulostaa aika oudolta ainakin omaan korvaan.

                                                        Heitti vieläkin MAP-anturista vikakoodia. Voiko map-anturi tehdä tota kun lähtee kiihdyttämään 3vaihteella tai isommalla esim 1500rpm - 7000 niin nykii sillein lievästi 5000 asti about ja sen jälkeen lähtee ns. puhtaasti vetämään. Imuvuodot on korjattu, suodattimet, tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu.

                                                        Comment


                                                        • Ei sitä jakohihnaa ihan tunnissa vaihdeta..

                                                          Oliko laittaa tarkemmin sitä vikakoodia, mitä se sanoo?

                                                          Comment


                                                          • 00519 - Intake manifold pressure

                                                            Comment


                                                            • Tuli aivopieru ja luetun ymmärtämishäiriö tässähän on jo high end moottori.....Eihän se ollutkaan perus vitonen joten tästä en tiedä mitään , kun en ole koskaan sellaista tehnyt......Tuossa 20v;ssä taitaa olla paljon enemmän rompetta hihnan kanssa pyörimässä :)
                                                              Viimeksi muokannut Castrol; 21.11.2012, 13:00.

                                                              Comment

                                                              Working...