Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100/200 Kunnostusta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Mistähän mahtaa saada eteen nimenomaan alatukivarsia edullisesti?

    Ja vielä tuosta pumpun vuodosta. Tossa zoomailin just niin näytti vuotavan tuosta paineenvaraajan liittimen kohdalta. Onko muilla ollut vastaavaa, millainen homma ihan kotioloissa tiivistää toi pumppu? Kuulostaa suht. helpolta, mutta itellä kun ei ole mahdollisuuksia tehdä noita työkaluja kun ei ole hitsaus välineitä. Mutta samalla varmaan kun joutuu vaihtaa yhden tiivisteen niin vaihtaa kaikki kerralla. Ja se paineenvaraajan liitin on siinä ensimmäisenä näkyvillä, mutta ei silti taida onnistua vaihto pumpun kiinni ollessa? Ja saako noita tiivisteitä ihan esim. motonetistä? Leiman uusinta kolmen viikon päästä niin ois hyvä saada jonkun näkönen aloitus rojektille.

    Comment


    • #92
      CustomAutoCraftilla on aika edullisia osia. Itse ostin kyllä ihan paikallisesta varaosasta nuukuuksissanin jotkut italialaiset tyyliin ~60e/kpl.

      Paineenvaraajan letkun saa irti pumpusta ihan hyvin. Se on vain tuettu pumpun takapäätyyn laipalla.

      Comment


      • #93
        Febi/Bilsteinit maksoi vähän toista sataa C4:n tossa pari kolme vuotta sitten ja ne sisälsivät kallistuksen vakaajan puslat. Pitäisi olla ns. laatukama. Kallistuksen vakaajan puslissa oli OE-osanumeron kohdalla viilan jäljet.

        Alkuperäiset taisi olla TRW:n valmisteet.

        Comment


        • #94
          Sitä edullisinta tukivartta en mihinkään pitoaudiini ostaisi, vaan suoraan se saksalainen tms. Hinta voi olla tuplat, mutta uskon myös kestävyydenkin olemaan jotain muuta kuin esim. italialaisella tekeleellä (tosin ei ole omakoht. kokemusta halvemmista osista).

          V8:iin tuli cac:lta tukivarret eteen. Olivat englantilaiset ja esim alapallonivelen kumi oli hyvälaatuinen, kuten myös vakaajan puslat. Hintaa oli 64€/kpl. Sinun kannattaa sitten mitata se alapallonivelen tapin paksuus. Voi olla 18 tai 19mm, vähemmän urheilua kun mittaat. Noista tekniikanvaihtoautoista kun ei aina tiedä, mitä osaa käytetty.

          Comment


          • #95
            Okei, kauan kesti tulla cac:lta tuotteet? 20.8 pitäs olla viimestää, sillon saan nosturin käyttöön illaksi. Vähän mukavampi, kun tuossa pihassa tunkin ja puupölkkyjen kanssa pelleily.

            http://homepage.internet.lu/customau...AC437151-A.jpg

            ja siis vissiinkin tuo kyseessä? 19mm oli kun kävin vielä mittaamassa.
            Viimeksi muokannut HallaMaster; 9.8.2012, 21:48.

            Comment


            • #96
              Ei siinä kahta viikkoa mennyt tilauksesta.

              Comment


              • #97
                Jepulis jep.. otin ton pumpun nyt irti. Aloin purkamaan sitä ja ajattelin, että noiden pulttien irrottaminen onnistuu ilman ruuvipenkkiä, mutta ei kyllä mitään tullu. Ei tossa mitään muitakaan keinoja ole. Mietin kun rolle ois myymässä käytettyä pumppua joka ei vuoda, että ostaisko sitten sen. Pääsis vähän helpommalla.

                Comment


                • #98
                  Mitäs nää alatukivarret muuten mitä motonet myy on?

                  Alatukivarsi Audi 100 vasen

                  200 82->90 Alatukivarsi vasen (tehostin, 43C022303->) [1982-1990] hintaa 58.0 euroa.

                  Comment


                  • #99
                    Lisäsin pari uutta kuvaa tonne tuosta pumpun irroitus prosessista.

                    http://s1068.photobucket.com/albums/u460/HallaMaster

                    On se vähän juu ruikkinu nesteitä sinne sun tänne. Joutuu pesemään taas.



                    Samalla otin satulat irti. Mitenkäs niitä jarruja kannattais alkaa herkisteleen? Ajattelin palat vaihtaa nyt sinne samalla. Levyt näyttäs olevan hyvässä kunnossa vielä kumminkin. En tiedä onko hyötyä, mutta eipä haittaakaan.
                    Viimeksi muokannut HallaMaster; 11.8.2012, 17:33. Perustelu: linkki

                    Comment


                    • Tarkista ehdottomasti tukivarresta alapallon tapin ja navasta tapinreiän halkaisija! Muissa satasissa ja kakssatasissa on 18 millin tappi, mutta 20v:ssä 19 mm. Koska autosi on hieman kootut seokset-mallia, siinä voi olla navassa kumpi tahansa. 18 millin alapallo ei pysy 19 millin reiässä. Äkkiä väittäisin että Motonjetin varsi on 18 millin pallolla eikä käy 20v:hen.

                      Comment


                      • Takasatuloihin riittää periaatteessa uudet rasvat liukutappeihin, jos mäntä ja käsijarrun käyttöakseli liikkuvat hyvin ja helposti. Jos ei liiku, osia irti, uusilla tiivisteillä kasaan, jos liikkuvat osat eivät ole ihan pilalle hapettuneet. Muussa tapauksessa uudet satulat.

                        Comment


                        • Jep. No mä nyt laitan uudet palat sinne ja rasvon tarvittavat kohteet, niin katotaan auttoko mitään. Kyllä ne liikku tossa kun vähän puhdisti ja rasvo niitä ihan käsivoiminkin.

                          EDIT: JA niin joo, tuli yöllä hirvee flashbackki, että tähän olisi uusittu tuo ohjaustehostimen pumppu hiljattain ku selailin noita kuitteja. Tarkistin asian äsken niin 2007 vuonna todellakin uusittu 410e maksava pumppu. Muutenkin auto seissy 2007 vuoden jälkeen ja ajettu vain noin 10tkm sen jälkeen, joten eiköhän pumppu ja sen tiivisteet ole kunnossa? Ajattelin vaihtaa noiden letkujen tiivisteet mitkä tulee siihen pumppuun kiinni. Selviäispä niin helpolla.. sormet ristiin.
                          Viimeksi muokannut HallaMaster; 12.8.2012, 18:19.

                          Comment


                          • Btw. Saako alatukivarren tukikumeja ostettua erikseen mistään, vai pitääkö koko alatukivarsi uusia?
                            Niin, alatukivarren sisäpään puslanhan saa vaihdettua, jos siinä on väljää, kuten myös kallistuksenvakaajan puslat saa vaihdettua. Nivelen kuminkin sai vielä marmorilta erikseen kun katsoi type43:sen alta. Väljä nivel on sitten tekemätön paikka.

                            Comment


                            • No joo, tilasin nyt uuden tukivarren sinne kumminkin jo, kun sanottiin että tukikumeja ei saa erikseen mistään.

                              Comment


                              • Mittasitko sitä alapallon tapin paksuutta, kuten ohjeistin ensin ja wisakin sitä painotti?

                                Comment


                                • Mittasin mittasin, 18mm se oli. Ainakin anto saman mitan, kun haki alatukivartta ohjaustehostimelliseen audi 200 2.2 20v tq 89 vuosimalliin. Mutta siis kyllä tarkistinkin, tosin toi mauseri jolla mittasin oli aika lelu. Mutta luotetaan nyt.

                                  Tossa toi penteleen kohta, mikä luultavammin vuotaa. Siihen haetaan huomenna jostakin tiivisteet ja noiden letkujen päihinkin.

                                  http://s1068.photobucket.com/albums/...=audivuoto.png

                                  Comment


                                  • Jihuu, sain tiivisteet paikallisesta hydrauliikka liikkeestä. Nyt on pumppu kiinni ja kunnossa. Mutta sitten noi takajarrut vittuilee. Aloin laittamaan paloja, mutta se mäntä on vissiin tosi jumissa kun ei painu pohjaan ei sitten millään. Koitin pikku puristimellä puristaa sitä kasaan, mutta ei liikkunu kun ehkä 5mm. Onko kenelläkään ideoita? Ja jarruletkun lenkin koko on joku 14-15mm.. 14mm liian pieni ja 15mm pyörähti ja nyt toi saatanan pulttiki on melkein pyöreä jo. Kohta vedän tylysti jarruletkun poikki ja haen uudet satulat jos ei nyt muu auta. Mutta kertokaas jotakin niksejä.

                                    Comment


                                    • Mäntää pitää samalla kiertää/pyörittää jotta sen saa pohjaan.

                                      Comment


                                      • Jaaha, no mitenkäs se onnistuisi? Ja pysyyks se siellä sitten kun puristimen ottaa pois kun on aika laittaa satula palojen päälle?

                                        Comment


                                        • Siihen on olemassa erikoistyökalu tai sitten vain pihdeillä,kyllä se pohjassa pysyy jos sen sinne saa.

                                          Comment


                                          • Vaikka tuollainen: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/765142/0

                                            Comment


                                            • Juu sainpa ton pyörimään, pitäiskö sen männän mennä ihan pohjaan asti? Itellä ainakaan ei mee, tuntuu kuin pyöris tyhjää.

                                              Comment


                                              • Ruuvipuristin on myös todettu toimivaksi.

                                                Comment


                                                • Kokeiltu tuollakin. Eli siis samalla vai puristaa ja samalla kiertää pihdeillä mäntää alas?

                                                  Comment


                                                  • Kiertää vaan myötäpäivään (muistaakseni), niin mäntä menee alas.

                                                    Comment


                                                    • Kyllä sitä pitää samalla myös puristaa sisäänpäin.

                                                      Comment


                                                      • Tollanen mätänetin työkalu painattaa mantää juu. Ennen tuon työkalun hankintaa pyörittelin hyvillä papukaijapihdeillä männän sisään, ilman painamista. Satula pöydällä irtaalleen tuolloin.

                                                        Mäntähän on eräänlaisessa "kierretapissa" kiinni, ei vapaana kuten etujarrusatuloissa. Siksi pyörittämisen pitäisi riittää.

                                                        Comment


                                                        • Mäntähän on eräänlaisessa "kierretapissa" kiinni, ei vapaana kuten etujarrusatuloissa. Siksi pyörittämisen pitäisi riittää.
                                                          ja tuo kierretappihan on kiinni siinä männän "pitkässä mutterissa", joka on laakeroitu mäntään kiinni, eli tuon "mutterin" pitäisi pyöriä vapaana, jos on kunnossa. Tämän vuoksi pitää painaa ja pyörittää samanaikaisesti. Tämä tuli esille siinä vaiheessa, kun vaihdoin takasatulaan uudet männät ja vanhoista männistä piti irroittaa "koneisto" uusiin.

                                                          Sisuskalujen irrottaminen vanhoista vaatikin sitten metallisorvia, koska vanhojen mäntien sisuskalut olivat hiukan jumissa. Sorvilla kun otti männän päältä sopivasti tavaraa pois niin sai napautettua sisuskalut irti. Uudet männät ~30€/kpl. Tiedä sitten olivatko halvat vai kalliit, mutta uudet ja toimivat jarrut noilla sai aikaiseksi.
                                                          Viimeksi muokannut saheva; 15.8.2012, 06:48. Perustelu: lisäystä

                                                          Comment


                                                          • Yo. Motonetin työkalusta pitää sorvissa vetää toi reunan kaulus pois tai ei sovi 43mm männän päähän, se kun on tehty VAG:n 38mm mäntää varten. Kulmahiomakone tai viilakin kelpaa.

                                                            Comment


                                                            • Kappas vaan. Purkaessa huomasin vaan tuon kierretapin, en laakeria. My bad :)

                                                              Matrikkelin vinkkiin liittyen: itsekin tuon lipsumisen kanssa pelannut, mutta eipä ole tullut mieleen, että työkalusta voisi ajaa metallia pois. Joka päivä viisastuu.

                                                              Comment

                                                              Working...