Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4:100+S4= S100 "Ei niin kiire perhefarmari"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Paino on ajohommissa kaikkiaan huono asia, niin ohjautuvuuden, pysähtyvyyden kuin menemisen kannalta noin yleensäkin, myös polttoainetalouden. Ei siinä pelkkää tehoa spekuloitu.

    Pidetäänpä keskustelu taas aiheessa ja jätetään ylimääräinen puutosten spekulointi pois.

    Julkiselle foorumille projektin jakamisen luonteeseen kuuluu keskustelu aiheesta. Keskustelu saattaa sisältä myös oman näkemyksen vastaisia kannanottoja. Kirjoittaja voi valottaa tekemiensä ratkaisujen taustoja ja juurisyitä jo kirjoittaessaan tekemisistään. Näin jäänee turha spekulointi minimiin.
    Viimeksi muokannut arto s; 3.8.2011, 21:12.

    Comment


      #32
      Ihan rauha maassa nyt. Vaikka ei tehoa haetakaan lisää niin ei kai silti ole järkevä ajatus kantaa takaluukullista hiekkasäkkejä mukana vaikka ilmaiseksi saisikin kuinka priimaa tavaraa?

      Comment


      • #33
        Oo huoleti Crash, kyllä minäkin pääsin mukavasti ohi vanhoilla satkuilla (2-litran koneilla) koska tehon puute ilmeisesti kasvattaa kuskia, ja täytyy myöntää että en kestä niitä jotka ajaa alinopeutta...

        Nyt ajan tolla profiilin a6:lla ja jotenkin tuntuu siltä että toi tomaatti ei oikeen ole mun juttu. Kyllähän se sopeutuu pikkuhiljaa ja olen jo tehnyt hienoja ohituksia ;) Vaimoke voi todistaa, se ajaa itsekin 'kuin mies', olen ylpee siitä!

        Farkkua lähdin vaan ostamaan ja kaikki noi muut tuli niinkun kaupan päälle. Ajaminen on mielentila nykyään meikäläisellä.

        Comment


        • #34
          Eipä oo mua koskaan vaivannu tuo tehon puute noilla satkuilla. Johan tuo on jo 4 samaa korimallia edustava yksilö. Erot lähinnä ollu väreissä ja varuste paketissa. Olisinhan mä voinut ostaa tehokkaamman jos olis sellaiselle tarvetta. Niin kuin todettu sen miljoona kertaa että kauppaan ei ole koskaan kiire ja kohta siirtyy satkun takapenkistöön turva-istuin nii viimostaan silloin se kiire jää pois.

          ja se että satku jaksaa,pystyy ja kykenee liikkumaan radalla nopeasti hinaus apuna eli ei ajeta kiltisti rataa pitkin vaan reippaasti oikoen pusikkojen läpi. koskaan ei tiedä et jos se ulos ajo onkin vakavampi esim jotain syttyy palamaan tms. Kuinkakohan moni Urssin omistaja olisi valmis painelee sitä tahtia pusikkojen läpi et etupuskin huutaa hoosiannaa, ihan vaan työn puolesta.

          Tosissaan tämän päivän purku hommat jäi toisaalle ku kaveri mahassa päätti olla erimieltä kaikesta mun kanssa neuvola käynnin jälkeen nii ihan suosiolla olen sohvalla maannu koko päivän tekemättä mitään. Kivahan se on seurata Thai-nyrkkeily harkkoja mutta ne tuolla mahassa ei tunnu kovin kivalta :/

          Comment


          • #35
            Eiks tän projekti-osion alanimike ollu jtn "tallissa tapahtuu" tms. Eikä "max tehot hakusessa", mitä useimmat projektikertomukset kylläkin on. Ja saa ollakkin, mut ei muita kannata heti lytätä. Parempi harrastus autojen parissa ruuvailu on ku mitä ihmisten kirveellä murhaaminen :D

            Ite ohitin just eilen 1.1 litrasella fiestalla kivuttomasti rekan + 3 henkilöautoo yhellä kerralla, huipputehot romussa 52 konia mutku se ei paina mitn. Ei se maksimiteho vaan miten sitä osaa käyttää(kierrokset) + paino. Muutama 325 BMW-kuski on ollu vähän ihmeissään ku ei oo fiesta jääny liikennevaloissa :D

            Sen verran Monicalle täytyy sanoa et heivaa se vararengas nurkka-ajossa huitsin nevadaan, renkaanpaikkausaine vie vähempi tilaa, painaa vähemmän(kulutus pienenee) ja oikeesti toimii, ellei rengasta ihan riekaleiks aja. Itellä ei oo yhessäkään kulkineessa ollu aikoihin enää varapyörää kyydissä, ellei johki tosi pitkälle oo lähössä...

            Ja mettäreissuilla matala auto ei todellakaan oo paras mahollinen, nimimerkillä Viron ralliteillä yhen putkiston pudottanut...

            Comment


            • #36
              Sen verran Monicalle täytyy sanoa et heivaa se vararengas nurkka-ajossa huitsin nevadaan, renkaanpaikkausaine vie vähempi tilaa, painaa vähemmän(kulutus pienenee) ja oikeesti toimii, ellei rengasta ihan riekaleiks aja.
              Tuon lauseen ku tuumais eräälle kaverille nii sais juosta aika helvatun lujaa xD Muistu mieleen ku vielä oulussa asustelin eräs arki yö ku puhelin soi, kaverin honduras oli jääny miljoona montun kupeeseen kumi puhki ja paikkaus pullo jäässä. Ei ku se surullisen kuuluisa vara rengas toimittaa ja vaihtelee siellä yön pimeydessä pikku pakkasessa. Itse en ajatellu samaa kokea samaa joten aattelin ihan suosiolla pitää sen mukana. Ja kun tota reissu ajoa tulee aika paljon nii sais olla ees taas nostelee sitä kyytiin ja pois.

              Comment


                #37
                Pitää Crash:lle nostaa hattua kun jaksaa vetää projektia maha pystyssä, ja vielä kestää "asiantuntijoiden" (ei herneitä, please) mielipiteitä miten ja mitä pitäisi edetä, onneksi taas pidetään keskustelu aiheessa.
                Seuraan mielenkiinnolla.

                Comment


                • #38
                  No nii. Tänää ässä sai sitten viimoisen "voitelun" eli se on nyt ketarat ojossa. Seuraava vaihe sitten olis alkaa purkaa satkusta sisusta,loksut yms ja vaihella ässän palikkaa tilalle. Jos sitä huomen jaksais pitänee yhdistää nuo mittarit. Eli satkun mittaristosta se paljonko on ajettu ja siirtää se siihen ässän mittaristoon. En jaksa alkaa kokeilee ruuvailla mittaria et saa oikean lukeman sinne. Jahka tuo lataus on valmis nii laittelen videota ässän kaadosta myös tänne.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Ilmotelkaas toimiiko video vai ei.

                    http://www.facebook.com/video/video....50284316092372

                    Comment


                    • #40
                      Toimii ainakin kun kirjautuneena naamakirjaan.

                      Comment


                        #41
                        Kyllä toimii jos kirjautuneena.

                        EDIT: pahus kun tää ei päivitty kovin nopeasti, sonnik ehti ennen mua!

                        Comment


                        • #42
                          Tosissaan ei ihan juutuuppiin asti jaksais latailla. ideahan oli se et ässä on nyt ketarat ojollaan taivasta kohden. Oli muuten kohtuu helppo purkaa alusta osat veks samoin perä.

                          Comment


                          • #43
                            No niin. Kiva huomata että audi on päättänyt samaiseen korimalliin kehittää ainakin 2 eri mallista sivupeiliä siis koskien kiinnikkeitä. Ajattelin ässän pelit siirtää satkuun lähinnä kosmeettisista syistä. satkussa mustat peilit ja ässässä korin väriset. No semmoinen pikkuinen kiva ylimääräinen tappi siellä ässän peilissä ja satkussa ei ole reikää siinä kohti joten. Vaihtoehdot A. porata reikä. B rälläkällä se tappi pois....Ei ku rälläkkä soimaan...

                            Ässäläistä ku viimeistelin löyty verhoilun alta joku tehtaan lappu ja sen sitten lukaisin nii jos oikein ymmärsin nii sisusta siihen on valmistettu 10.1.1991. Mietitytti vaan ku papereissa lukee et se olis 92. Oliko joku netti sivu missä pysty tarkistaa missä ja milloin auto on tehty jos on se runkonumero tiedossa??
                            Saapi nähdä löytyykö satkusta samanlaista lappua ku alkaa purkailee.

                            Comment


                              #44
                              -92 vuosimalli on ollut mynnissä jo syksyllä -91, joten ei tuo liene mitenkään mahdotonta...

                              Comment


                                #45
                                Kyllä ne osat pitää tehdä ennen kuin se auto tehtaalla kasataan ;)

                                Comment


                                • #46
                                  Hyvä pointti Aleksilta!:)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tänää raivattiin pihaa ja kävi romu auto hakemassa 5 autoa pois nurkista pyörimästä. Pääsi S4 viimeiselle matkalleen. Siinä mitä isäntä hieman sitä traktorilla taas runnoi aamulla ei meinannu tuulilasi eikä takasivulasit hajota millään vaikka kori ja katto oli ihan mutkalla. Tuli kylmät väreet ku muisteli ex audi jonka matka päätyi mettä hallituksen puolelle. Silloin tuli tuulilasi syliin ja pitkää takasivulasia ei koskaan löytynyt, jonnekki hemmetin kauas se lensi kalvoineen. Pakko se todeta et kuinka jukevää tekoa tommosen kori on.

                                    Rälläkkää laulatin aamulla ja huitasin ne "ylimääräiset" tapit poies peileistä. Jos sitä kohta lähtis laittelee ne kiinni. Vinkkinä kaikille vastaavan korin omistajille: Kannattaa välillä kattoa ne peilien johdot ja liitin sillä toinen oli hapettunu ja polttanu maajohdon kokonaan että oli sulanu osa siitä liittimestä. No onneksi pysyy kolvi kädessä nii ongelma korjattu (oli sitä edellinen omistaja patentoinut että on toiminut)

                                    Ensi viikolla pitäs lähtee satku näyttämään konttorille, olis taas se aika vuodesta. pitänee antaa hyvä hoito kaverille (siis satkulle) että menee laakistä läpi. Eipä ole koskaan tuo auto saanut edes korjauskehoituksia, kaikki katsastus laput on tallessa. Käsijarru vaijerit pitäs vaihtaa sekä päivittää taka jarrut. Ässäläisen jäähdytetyt (reijitetty) uudet levyt olis tossa ja satulat saatiin tosta S4:sta.


                                    http://www.facebook.com/video/video....50285798567372 ässäläisen viimoinen matka alkaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Nyt taas tullu tallissa häröiltyä. Saimpas ovi pahvit vaihdettua satkuun, ja muutaman tunnin tappelin per ässän jarrusatula et sai levyistä irti. Oli meinaa ruostunu aika hyvin kiinni. Tainnu joku joskus kili kalin kanssa leikkiä ku oli punaista väriä pinnassa tai siis osittain oli. Teräs harja+rälläkkä sai kivan kiillon aikaa ja lähti vanhat maalit irti. Tässä pähkäilen että millä väril nuo satulat nyt vetäis ku tuo räikee punainen ei sovi mun makuun.

                                      Tänää on ollu marsu tallissa työn alla ja huomenna tulee yks omega hitsattavaksi jos sit sen jälkee pääsis satkun jarruja kattelee et ens maanantaina suunta olis sit konttori ja hakee leimaa lappuun.

                                      Comment


                                      • #49
                                        muutaman tunnin tappelin per ässän jarrusatula et sai levyistä irti. Oli meinaa ruostunu aika hyvin kiinni.
                                        Kiinniruostuneiden osien irrottelua helpottaa yleensä -> http://www.wd40.fi/

                                        Grafiitinharmaa on käytännöllinen värivalinta satuloille, ei erotu jarrupöly kovin helposti. Kirkkaankeltasia tms saa olla jatkuvasti pesemässä...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mä lähinnä aattelin tumman siniset tai mustat satulat. Jokunen purkki tuli tuhottua noihin oikee järeetä teollisuus kamaa jolla pitäs ruosteet lähtee yms. Jos ei muuta nii ainaki iho pakeni käsistä...

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ilta vierähti nopeastii tallissa ku sai tapella ruosteisten pulttien ja vaijereiden kanssa. Kuskin puolelle oli nyt taakke vaihdettu ässän levy ja satula. Samoiten tuli uusi vaihdettua uusi käsijarru vaijeri, olipa ruosteessa ei oo varmaa koskaan käytetty. Nyt vois hyppiä suihkuu ja nukkuu ja jatkaa huomenna vänkärin puolen päivitystä. Huomenna vois lisäillä kuvia sit ku homma ohi.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Nyt olis sitten taakke päivitetty ässän levyt ja satulat. Väriksi sitten tuli tumman sininen joka sattuu olemaan myös ex audini värikoodi. Jokunen pullo jääny sen paikka pulloja varastoon. Tietenkään en muistanu montaa kuvaa räpsiä mutta tossa ennen ja jälkeen tulos, ja kuvat on siis eri puolilta.

                                              Samalla katselin et kaikki näyttäs ok maanantain leimaa varten. Ainoo mistä saattaa hylky tulla on et toinen pakki poltin ei toimi ku se liitin on hajonnut. Vaihdan kuitenkin ensi viikolla sen ässän takaluukun nii ei jaksais alkaa johtoja katkoo ja vaihtelee liittimiä. Pitää toivoa nuorta katsuria ja hymyillä nätisti ;)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kyllä valot leimalla kannattaa kunnossa olla. Ei tule yleensä kuin korjauskehotus, mutta ryökäleet kun nykyään pysyvät otteella seuraavan leimaan asti, vaikka ote katoaisi.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Juu se ei haittaa vaikka otteeseen tulis merkintä ku ens viikon aikana vaihtuu kuitenkin koko takaluukku.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    No entäs sitten kun se pakkipoltin palaa tässä katsastusten välillä ja virkaintoinen poliisi pysäyttää ja toteaa ettet ole korjannut vieläkään katsastuksessa merkattua vikaa?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viesti
                                                      No entäs sitten kun se pakkipoltin palaa tässä katsastusten välillä ja virkaintoinen poliisi pysäyttää ja toteaa ettet ole korjannut vieläkään katsastuksessa merkattua vikaa?
                                                      Tämä on periaatteessa mahdollista, mutta tapahtuman todennäköisyys jäänee melko pieneksi.

                                                      En menettäisi yöuniani tuollaisen vuoksi, mutta jos pieni epäilys jää vaivaamaan, niin ongelmaan löytyy yksinkertainen lääke: uudet polttimot hansikaslokerossa. Jos poliisi pysäyttää, niin vian voi korjata heti paikan päällä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mul on aina polttimoita ja sulakkeita matkassa. Samoin perus työkalu pakki. Ihan kivoja nuo on olla mukana niin kuin tunkki ja varapyörä. No katotaan hylkääkö leima mies huomenna vai ei. Jarruista ei voi ainkaan sanoa etteikö pysähtyisi.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Jarpale: Onhan se mahdollisuus tosiaan pieni, eikä yöunien menettämisen arvoinen. Mutta eipähän nuo yleensä niin isoja hommia ole etteikö noita kuntoon voisi pikku näpertelyllä leimalle laittaa, jos kerran on tiedossa. Itsellänihän otteessa komeilee maininta toimimattomasta takasumuvalosta kun ei tullut katsottua ennen viime katsastusta. Kaipa noista seriffeistäkin jotkut ymmärtää että lamppuja voi palaa vuoden aikana.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tänää tuli purettua keski konsoli ja koelauta pois edestä. Mittaristoakin tuli mallailtua, yllätys sinänsä että kaikki johdot lisä mittareilla oli valmiina siellä. Ainoa vaan että ässän mittaristo herjaa koko aika "Bremchs lihts" vai mikä hitto se teksi nyt olikaan siellä. Ex audissa tuo hävisi ku paino jarrua kerranmutta eipä auta tossa.

                                                            Samoin se herjaa että olis joku jarru poltin pimeenä vaikka kaikki toimii, voisikohan asiaan vaikuttaa se että multa puuttuu vielä toistaiseksi tuo spoikka missä on myös jarruvalo et laskeeko se sen puuttumisen sillä että poltin pimeenä??

                                                            Seuraavaksi pitäs jostain metsästää hiilari lookki teippiä, alkaa suunnittelee penkkien vaihtoa ja pitäs varmaa alkaa rakentaa subi boxi konttiin. Harmi ku taito ei riitä nii tekis kaikki pikku yksityis kohdat ihan oikeasta hiilarista.

                                                            Huomaa muuten nyt taas että iso maha saattaa haitata hommia erittäin paljon, mutta on hyvä syy istua vähän väliä pikku paussille ja nauttia pala tai kaksi suklaata :P
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Voi jee mistä tollasia audeja harrastavia naisia oikeen löytyy? :)
                                                              Kyllä täytyy hattua nostaa kun jaksaa maha pystyssäkin vielä väntää, jotta kyllä ittekkin joskus sairaslomalla lastoitettu käsi koetaulun sisällä poppiksia tullut laitettua. (ei vaan millään malta vaan olla )

                                                              Ei ole satunut jäämään viskon akselilla olevaa hihnapyörää nurkkiin?
                                                              Olisi tarvetta...
                                                              Viimeksi muokannut Perämettä; 24.8.2011, 23:02.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X