Niihin metallisiin koskettimiin, joista menee sähkö taustavalon polttimolle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi V8 '94
Collapse
X
-
Tuohon ledihommaan sen verta selvyyttä että rahat tuli takaisin, myivät sarjaa eikä 10kpl ledejä.
Mittaristossakin on valot, vaan ei ledit. Kannibalisoin odotellessa luovuttajamittaristosta polttimot. Hyvä tuli näinkin ja olisin tietysti alunperinkin voinut tehdä näin.
Nyt on sitten pussillinen punaisia ja pussillinen valkoisia ledejä jouten.
Comment
-
Valkean V8:n takapuskurin mustat osat ylhäällä ja alhaalla ovat muistuttaneet lähinnä tumman harmaata tämän kesän.
Joutessani ajattelin asialle tehdä jotain. Joskus muinoin, aiemman omistajan aikana, puskuri oli tökkäisty johonkin ja sitten korjattu ja maalattu. Hyvä näin, mutta toisaalta ei prkl. Ksyleenillä otin likoja yms pois tuosta ylemmästä mustasta osasta ja kappas, kun tulee kitti näkyviin :D Olisi voinut jättää tekemättä tuon siistimisen ja hoidella vaan pintaa muovinhoitoaineilla. Lopputuloksena puskuri, josta joutuu maalaamaan ne mustat osat uudelleen.
Autossa on etupuskurin mustat osat kiiltävän mustat (tai puolikiiltävät) ja samoin ovat ovien kylkilistat. Etkaa tutkiessa paljastuikin, että pinta ovien listoissa on "high polish" malliset listat. Olen joskus noita listoja vahannut ja niistä saa suht peilaavat. Ovien alalistat ovat taasen väriltään yleinen "satin black". Löysin foorumin haulla Jyppe:n kirjoituksen, että tuon satin blackin värikoodi olisi LY9Y. Pitääkö tämä paikkaansa?
Sitä lähinnä mietin, että mitenkähän tuohon takapuskurin mustiin osiin kävisi ihan normaali kiiltävä musta, vai olisiko parempi vaihtoehto rubbercompin tekemä puolikiiltävä? https://www.toknet.fi/maston-rubberc...center-bottom1 Puskurin korjaamisen yhteydessä pohjatyöt ovat onnistuneet, niin niitä ei tarvitse itse rueta tekemään, saati kittailemaan uudelleen mitään.
Ajatuksia saa heittää, kun tuolle on pakko tehdä jotain. Eihän V8:lla voi ajaa, jos sen puskuri näyttää kittikasalta :)
Comment
-
Puskurin lista tuli vedettyä perinteisellä kiiltävän mustalla spraylla. Pinta onnistui ja lista käy hyvin kokonaisuuteen, kun ovien listat, helmat ja etupuskun mustat osat ovat semikiiltävät.
Viimeinen auto minulla, johon musiikkilaitteita olen rakennellut. Viime syksyllä sijoitin vahvistimen uuteen paikkaan kontissa, kun purkuv8:sta otetut puhelinsysteemin raudat päätyivät tähän autoon. Oikealle reunalle kontiin tuli teline, jossa on vahvistin nyt kiinni ja sen peittona tehtaan tekele (laitan kuvaa myöhemmin). Samalla päivitin kertaalleen kojelaudan erillissarjan uuteen, kun vanhat antoivat mehut pihalle. Radiota pystyi kuuntelemaan normaalivolumella, muuten olikin pärinää. Paikallisesta liikkestä löytyi järkihintaan Sinusliven sarja, jossa valmiina 4" midit yms rensselit. Tässäkin ajatuksena, että auton sisustan ilme pysyy vakiona. Eli mitään kaiuttimia ei ole esillä.
Sitten jokavuotinen öljynvaihto paisui hieman. Öljypohja vaihtui suoraan ja öljynpainemittarin anturi vaihtui "vähemmän ajettuun" osaan, joka ei toivottavasti vuoda läpi. Kertaalleen vaihdettu öljypohjan tiiviste, mutta ei vaan pidä. Liekkö syynä malli "banaani". Öljypohjan 4 pultin irrottamiseksi piti kallistuksenvakaajan apurungon kiinnikkeet päästä irti. Mikään työkalu väliin ei olisi sopinut ja tehtaan korjausoppaassa ei tuosta ollut mainittu mitään. Öljypohjan pulttien kiristysmomentti on 10nm, eli normi 6mm pultille?
Muuten moottorin sisältä ei paljastunut mitään ihmeellistä. Sihti täysin puhdas ja kaikki paikat siistinnäköiset reilu 270tkm ajetuksi öljypolttimoksi. Suoran öljypohjan laitoin vain moottorikäyttöön tarkoitetulla tiivistesilikonilla. Omansa tiiviste jäi välistä pois. Moottoriöljyiksi tuli gulfin 5w-40 tällä kertaa. Saas nähdä miten kestää sisällä :D
Comment
-
Lauantaina tuli hyvä idea sovitella ratteja pappamallisen paikalle. Jemmasta löytyi kolme vaihtoehtoa, joista yksikään ei tähän autoon siltikään tule.
Victorin ratin kuvassa värit hieman vääristyneet. Ratin nahkaosat passaavat suht hyvin auton sisustaan, mutta puun väri eroaa paljolti jalopuiden väristä. Pystyisikö näitä puuratteja jotenkin lakkaamaan uudelleen siistiksi tms? :)
Urkin ratti on puolestaan käteen kaikkein sopivin, mutta vaatisi täyden kunnostuksen. Kuten myös tuo S4:n ratti kaipaa kunnostuksen. Laitoinkin ostoilmoituksen C4-koppasen ässäläisen tai a6:ssa käytetyistä bägillisistä kolmepuolaisesta ratista. Näyttäisi hyvältä myös tässä autossa, kuten näytti ex-S6:ssakin. Noita ei vaan taida kovin paljon olla Suomessa liikenteessä?
Comment
-
Mulla on sellanen kuva, ettei V8:iin olisi tuollaista bägirattia saanut lainkaan. Normipappamallinen bägin kera järjestään. Pitäisi tosin etkasta varmistaa tuo kolmepuolaisen bägillisen ratin oikeellisuus tähän autoon. Niin minullahan ei tuollaists rattia vielä harmiksenikaam ole. Joutuuko jostain ostamaan kokonaisen Audin yhden ratin takia? :D
Toisaalta kaikki bägiin liittyvät sähköt yms osat voisi poistaa aika helposti, kun näitä tehty ilmankin ko varusteita. Ei vaan ihan helpolla anna luonto periksi purkaa tehtaan varusteita pois.
Comment
-
Kyllä, jos asiallisesti ja oikein pykälien mukaan tuon homman haluaa tehdä. Sekin yksi syy purkamattomuudelle.
Sattuuko joku tietämään, mistä saisi netistä laakereiden shimmilevyjä eri paksuudella? Paikallisesta industrial-myymälästä ostin viimeksi, mutta ei ollut suoraan oikeita kokoja. Tarvitsisi n. 12.5 - 12.8mm akselille, jotka ovat virranjakajissa. Coupen jakajasta poistin välyksen sopivalla shimmilevyllä (joutui työstämään) ja ajattelin samaa tämän V8:n molemmille jakajille. Saattaisipa hidastaa pyörijän ja kopan kulumista.
Comment
-
=#126# kuvan sensorit:
voiskohan ne saada vaihdettua tuohon mun Audi D11 kulkineeseen eturenkaan kotelon kautta poistamalla rengas ja se suojakumi raidetangonpään ympäriltä?
Alakautta mun käsi ei mene sellaiselle mutkalle että pääsis edes tunnusteleen tuota hässäkkää.
Ja kun löytäsi vielä oikeet liitokset konehuoneessa..
Auto olis sitten katsastuskunnossa ja lähdössä baanalle.
Comment
Comment