Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0 TQ S-Line sdn -06

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Sinun pitää ostaa rengas kiiltoa. Kumit on niin kuluneen näköiset kuvissa. :)

    Comment


    • #92
      Heh, kumit kiiltoon ja projekti on valmis !? B-)

      Piti käydä muutoskatsastamassa tuo alustasarja vaikka yritinkin oikein Trafi:in poikien kanssa kiäntää ja viäntää asian maalaisjärjellisyyttä, mutta kun noita muuten hyväksyttyjä yhtä paljon kuin alk.p. madaltavia Eibach:in jousia ei ole audiin luokiteltu niin muutoskatsastettava on. :-/ Auto täyttää huomenissa 2 vuotta mun omistuksessa, ajoa eka vuosi 18,5 tkm, tää toinen 17,1 tkm bruton ollessa 77400 km. Kahden viikon päästä pitäis olla 'keisarilla olla uudet kujeet' eli polleja olla muutama kymmentä enemmän.

      Comment


        #93
        Aiemmin aprikoidut TSW:t tuli ja ei saatu katetta sanonnalle 'less is more', eli taas kerran speksit tai sitten myyjän tietoisuus petti sillä suoraan sanoen ripitin myyjää tilausvaiheessa että speksien ( 17 lbs= 7,8 kg) on syytä pitää sillä tasolla että käsiini tulee 7,xx vanne , vanteen paino on yli 8 kiloa, tarkemmin 8,4, eli 17 kilon nurkkapainon 'tavoite' jää alittamatta
        Myy nuo vanteet mulle jos alkavat tuntumaan liian painavilta renkaanvaihdon yhteydessä ;)
        Autotekistä sain Interlagosista niin järkyttävän tarjouksen, että ennemmin ajan vaikka lyijyvanteilla.

        Comment


        • #94
          No ei noita voi ihan halvoiksi sanoa, luulenpa että tuossa on joku 'etupiiri'sopimus päällänsä - eli maahantuoja ei myy alle jälleenmyyjien, omat tuli UnderGroundMotorsport:in kautta, jos haluut tietää hinnan jonka itse maksoin niin pistä privaa.

          (edit:Olosuhteet ja etenkin kurssit ovat kyllä muuttuneet vuodenvaihteesta, kaikki tuontitavara kallistunut).

          Olen ollut noihin kyllä tyytyväinen, nämä seurannevat minua pidemmälle kuin tämä beeseiska.

          Putkien ulostuloja pitäisi muokkailla, putkenpalaset jo tehtynä, joku päivä rälläkkä ja hitsi laulamaan, tuossa olisi omaan silmään sopiva stealth lopputulos jota tavoitellaan:

          Viimeksi muokannut tontsa; 28.7.2012, 22:46.

          Comment


          • #95
            Präkäämiset olleet vähissä, nyt kumminkin huolto kolkuttaa ovella, ja saanen nuo nyt käsissäni pyörivät laikatkin paikallensa.

            Comment


            • #96
              No pentele - nyt on jarrut laitettu. 8) Kiitokset taas kerran hovimaalarilleni avituksesta, ois homma kestänyt itekseen tehden hippasen pidempään.
              Otinpa muutamat kuvatkin.
              Lähtötilanne.


              Se sisempi pala 'inan' loppu. :P


              Levyt vertailussa.

              Comment


              • #97
                Hieman maalia.

                Ja valmiina/puhtaana.

                Ja kaikki rensselit paikallaan/puhtaana.

                Laahasin pahuuttani vanhat romut kotiin tarkistusta varten, kuluneet palat oli n. 200 g uusia kevyemmät ( siis molemmat puolet) mutta kuluneet alk.p. levyt olivat n. 9,6 kg, tästä laskemalla saadaan tulokseksi yli 2 kilon ( 9,6 - 7,4 ECS-levy + 0,1) jousittamattoman
                massan häviäminen per nurkka! Koska tuo on ulosmitattavissa sekä kesä- että talvirenkailla voi sen hyödyn tuplata, niin tämän 'muutaman sadan euron' satsaus sai aikaiseksi 8 kilon laskun jousittamattoman massan osalta, sama ei enää olisi ollut mitenkään mahdollista vannevalinnoilla, tai ehkä juu RAHALLA mutta ei oikeasti.

                Eli tämä juttu kannatti tehdä. ;)

                Vähemmän tätä jousittamatonta hömpötystä seuranneelle tiedoksi että tämän levy-keissin myötä jousittamatonta massaa on oikeilla valinnoilla hävinnyt etupäässä + 8 kiloa / nurkka vs. topiikin alkukuva (= S-Line-vanteistus).
                Viimeksi muokannut tontsa; 6.10.2012, 23:30.

                Comment


                  #98
                  Punnitsematta persdyno sanoi, että kun vaihdoin 314mm patarautalevyistä 342mm kelluviin levyihin (satulat ehkä inan painavammat), niin kyllä herkistyi käytös.

                  Comment


                  • #99
                    Tais mennä muuten toi askartelu ihan ok mutta yks kaveri vinkkas että levyt ovat nyt väärinpäin ....... B-) Eli urituksen pitäisi viedä likaa ulospäin, nyt tapahtuu juuri toisinpäin, hassua ettei asennustani avittanut historic-ralliharrastaja asiaa huomannut.

                    Comment


                    • Nyt ajettu eka testiajo noilla levyillä, välitön tuntuma on että auto herkisty taas inan - hienoa.

                      Vähän alko taas kutittamaan lastutus - mikä muu mod (tai pari) olisi hyvä/fiksua ( ja edullista) tehdä samalla ? Maskin kanssa touhutessa jäännyt mieleen se 'nyrkin' kokoinen välijäähy - onko sen updeittaus suotavaa? Jäi mieleen sen likaisuuden vuoksi - pentele kun en putsannut samaan settiin ( ihan itikoiden täyttämä).

                      Comment


                      • Toikin on vähän kakspiippuinen juttu tuo uritusten suunta .. Jotkut sanoo että urien pitäis mennä samansuuntaisesti kuin tuulilasi eli just toisinpäin kuin sulla.. mutta toiset sanoo että kun urat on noin kuin sulla, niin jarrutusteho on parempi, mutta jarrut saattaa pitää enemmän ääntä :-) ..
                        Ei noissa levyissä sitten ollut mitään left/right merkintää?

                        Comment


                        • En kyllä nähnyt niissä mitään mainintoja, ja se että jos ne näinpäin pitäisi enempi ääntä tarkoittaa tietenkin ääntä materiaalin muutoksesta olosuhteesta toiseen ( eli jarrupalan muuttumista pölyksi) jota en kyllä halua - pitää vaan siis vaihtaa nuo levyt keskenään.

                          Comment


                            muokattu
                            Viimeksi muokannut hapelton1; 8.12.2012, 08:51.

                            Comment


                            • Juu tuo fiitsöri on tiedossa - oma auto kulkee kyllä kuin sukkasillaan 8 kilon (etunurkista) poistamisen jousittamattoman rotaatiomassan myötä ( alk.p. 23,2 kg vannerengaskomb. - nyt alle 17 kg/ 2 kg jarrulevyistä), tuota avittaa myös kaventunut rengas ( nyt 205, oli 235 - mihin tuotakin leveyttä tarvitaan 'työmatka-autossa'?).
                              Viimeksi muokannut tontsa; 15.10.2012, 10:15.

                              Comment


                              • Nyt hieman paremman käsityksen noista jarruista saadessani ( ovat 'vain' yksimäntäiset) on arvon kaartilaisilla tiedossa onko 2-mäntäisiä saatavilla? Itsessään 4- tai 6-mäntäiset ei kiinnosta, tai ehkä sitten jos olisi sopuhintaiset ja alkuperäisiä kevyemmät.

                                Aika mörskäleet nuo jarrusatulat kyllä ovat, pitänee ottaa n. arvo matkalaukkuvaa'alla levyswapin yhteydessä.

                                Comment


                                • Sunnuntai-iltapäivän tuoksinoissa tuli tehtyä tuo levyswäppi, meinas kyllä loppua ennenkuin alkoikaan sillä 17 mm hylsy antautui toisen vannepultin kohdalla :P , onneksi naapurilta löyty moinen hylsy lainaksi. Jos ei ollut muutenkaan tarkoitus hävittää niin hyvä että oli vanhat levyt tallessa, sain siitä 'adapterin' pitämään jarrusatulaa hetkosen kun uusi siirtyi toiselle puolelle.
                                  Punnitsin matkalaukkuvaa'alla alkuperäisen satulan paloineen, tulos n. 6 kiloa (uudet palat n. kilon) joten eräät harraste 4-mäntäiset/alua alle 3 kilon kuivapainollaan aikaansaisivat n. 2 kilon kevennyksen (tai vain n. 1,5 kilon sillä ne adapteritkin painaa jotakin) jousittamattomaan massaan, en taida ryhtyä siihen projektiin, pitänee vähän märehtiä.

                                  Kattelin ebaystä käytettyjä Porsche:n satuloita, osaakos joku sanoa mistä ne on tehty? Ihan metallista varmaan?


                                  Comment


                                  • Tulitkos tänään vastaan auran abc:n kohdalla Tampereelle päin joskus siinä kymmenen maissa?

                                    Comment


                                      No jos haluat jarrusatulasta keventää, niin onnistuuhan se. Alsamiittisatulaa titaanimännillä on kyllä tarjolla... Hinta on sitten ihan eri juttu ;)

                                      Onkos noissa levyissä millaiset jäähdytyskanavat? urien perusteella näyttää meinaan olevan väärillä puolilla ;)

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
                                        Tulitkos tänään vastaan auran abc:n kohdalla Tampereelle päin joskus siinä kymmenen maissa?
                                        Auran ABC on tuttu kun siinä lähistöllä käyn töissä mutta 'ohitan' sen vanhaa tietä ajaessani tosi kaukaa - eli vastaukseni on en.

                                        Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                        Onkos noissa levyissä millaiset jäähdytyskanavat? urien perusteella näyttää meinaan olevan väärillä puolilla ;)
                                        ...... jaa, juurihan mä ne vaihdoin päittäin luotettavien tietolähteitten minulle kerrottua että ne OLI väärinpäin ..... :-/
                                        Viimeksi muokannut tontsa; 22.10.2012, 21:58.

                                        Comment


                                        • Miksi näitä ei saisi sopimaan etujarruikseni?

                                          http://www.ebay.de/itm/Porsche-Cayen...item27c65689fb

                                          Comment


                                          • takasatulat, pienet männät!

                                            Comment


                                            • Juu kyllä huomasin että ovat takasatulat, miksi se olisi este laittaa noita paljon kevyemmän auton etujarruiksi? Vaikka männät olisivatkin pienet niin varmaan 4 pientä mäntää on tehokkaampi kuin alk.p. yksi iso ? Itsessään se sopiva levykoko mätsää suunnilleen.

                                              Comment


                                                Nyt tulee itseopiskeltua tietämystä, virheettömyystakuuta en myönnä.

                                                Ei kyllä voi sanoa mäntien lukumäärästä että onko tehokkaampi vai ei. Tartteis tietää mäntien pinta-alat. Eikä tehokkuus liene oleellista, vakiojarrullakin saa pyörät jarrutettua lukkoon. Lämmönkesto lienee monimäntäsatuloilla parempi kuin yksimäntäisillä.

                                                Optimitilanne olisi varmaan tässä se, että uuden satulan mäntien yhteenlaskettu pinta-ala olisi suunnilleen sama kuin vakiosatulan männän pinta-ala, sillä tavalla jarrubalanssi pysyisi suunnilleen samana jos levykin säilyy samana.
                                                Ainoa muuttuja olisi se, kuinka pitkään varteen tulee männän keskipiste. Oletuksena pienemmät männät ovat lähempänä satulan selkää, ja sitä myöten vipuvarsi kasvaa hieman.

                                                Lisäksi, jos etusatulan mäntien pinta-alaa kasvattaa, lisääntyy taakse jakautuva jarrutusvoima. Johonkin pisteeseen asti toivottavaa, mutta jonkinmoista tarkkuutta pitää olla ettei pääse käymään niin, että hätäjarrutuksessa ensiksi lukkiutuu takapyörät.

                                                Comment


                                                • Kiitos hyvästä ei maksetusta kommentista.

                                                  Itsessään tuo jarrutusteho ei ole tuon tuumailuni muutoksen kohde, mielessä etenkin jousittamattoman massan lasku, ja se että monimäntäisissä satuloissa otaksun palojen kuluvan tasaisemmin ( palat juuri vaihdettuani hieman hämmästyin kun männän puoleinen oli aivan loppu siinä missä vastakkainen kuin 'uusi').

                                                  Oli tapa toteuttaa asia mikä tahansa(mm. uutta vai käytettyä satulaa) niin tuolle kilon kaksi laskevalle painolla tulee liian kova kilohinta - en taida toteuttaa.

                                                  Comment


                                                    Kiinteällä satulalla tosiaan palat kuluvat tasaisemmin. Mäntien yhteenlaskettu pinta-ala on tosiaan merkitsevää jarrutasapainon takia. Kunhan pysyy järkevissä rosenteissa (stetsonista joku 20% sisällä) niin ongelmia ei tule, B7 kumminkin jo hoitaa tasapainoa ihan itse elektroonisesti.

                                                    Toki sitten jo nelimäntäisessä kiinteässä satulassa rupeaa vaikuttamaan sellainen juttu kuin mäntien keskinäinen suhde että pala ottaa tasaisesti jne..

                                                    Jousittamattomassa massassa pitää aina muistaa se, että vaikka keventäisit autoa 20kg, niin alusta ei reagoi yhtään sen herkemmin. Pyöriviin massoihinhan tuo satula ei vaikuta, mutta kyllä se alusta helpommalla pääsee kun on keveämpää jousittamatonta. Ei Jaguarilla turhaan ollut ties kuinka pitkään jarrut vetarin sisäpäässä :D

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti

                                                      Jousittamattomassa massassa pitää aina muistaa se, että vaikka keventäisit autoa 20kg, niin alusta ei reagoi yhtään sen herkemmin. Pyöriviin massoihinhan tuo satula ei vaikuta, mutta kyllä se alusta helpommalla pääsee kun on keveämpää jousittamatonta.
                                                      Ihan itseisarvona sen alustan toiminta ei tosiaan ole tuosta jousittamattoman massan määrästä kiinni mutta kyllä se kokonaisuus jonka käsitämme auton ja alustan toiminnaksi muuttuu, vai oletko sitä mieltä että auto toimii 'alustaltaan' samalla tapaa sekä 18 kg:n että 50 kg:n vanne/rengaskombinaatiolla ?

                                                      Comment


                                                      • Huolto tehtynä ja kuittauksen sain kaverilta, samalla katsottiin vikakoodit ja tommonen ilmo pläjähti eteen, mikäköhän ollut vikana?

                                                        Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
                                                        Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67
                                                        69 75 76 77
                                                        VIN: WAUZZZ8E66A2xxxxx Mileage: 82640km/51350miles
                                                        -------------------------------------------------------------------------------
                                                        Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
                                                        Part No SW: 8E0 910 115 Q HW: 8E0 907 115 D
                                                        Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
                                                        Revision: --H13--- Serial number:
                                                        Coding: 01040003180F0120
                                                        Shop #: WSC 11300 205 55107
                                                        VCID: 2F6704F4BE91976088F
                                                        1 Fault Found:
                                                        001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit
                                                        P0642 - 002 - Low - Intermittent
                                                        Freeze Frame:
                                                        Fault Status: 00100010
                                                        Fault Priority: 0
                                                        Fault Frequency: 4
                                                        Mileage: 80978 km
                                                        Time Indication: 0
                                                        Freeze Frame:
                                                        RPM: 0 /min
                                                        Load: 0.0 %
                                                        Speed: 0.0 km/h
                                                        Temperature: -40.0°C
                                                        Temperature: -40.0°C
                                                        Absolute Pres.: 0.0 mbar
                                                        Voltage: 0.000 V
                                                        Readiness: 0000 0000

                                                        Comment


                                                          Ross Techin wikistä: linkki.

                                                          Comment


                                                          • Juu tuolta osasin katsoa seuraavaa printtiä, ei tosin kerro mitään sekään meikäläiselle. :-/

                                                            Comment


                                                            • Edelleen sarjassamme jarrusatuloiden kehittelyä, olisko tämä vastaus etsittyyn 2-mäntäseen ratkaisuun ?

                                                              http://www.ebay.de/itm/VW-PHAETON-3D...item4846abd84a

                                                              Pöh, 2-mäntäset juu mutta taitaa ne männät olla samalla puolella. Huti.
                                                              Viimeksi muokannut tontsa; 12.11.2012, 10:48.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X