Sinun pitää ostaa rengas kiiltoa. Kumit on niin kuluneen näköiset kuvissa. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B7 2.0 TQ S-Line sdn -06
Collapse
X
-
Heh, kumit kiiltoon ja projekti on valmis !? B-)
Piti käydä muutoskatsastamassa tuo alustasarja vaikka yritinkin oikein Trafi:in poikien kanssa kiäntää ja viäntää asian maalaisjärjellisyyttä, mutta kun noita muuten hyväksyttyjä yhtä paljon kuin alk.p. madaltavia Eibach:in jousia ei ole audiin luokiteltu niin muutoskatsastettava on. :-/ Auto täyttää huomenissa 2 vuotta mun omistuksessa, ajoa eka vuosi 18,5 tkm, tää toinen 17,1 tkm bruton ollessa 77400 km. Kahden viikon päästä pitäis olla 'keisarilla olla uudet kujeet' eli polleja olla muutama kymmentä enemmän.
Comment
-
Aiemmin aprikoidut TSW:t tuli ja ei saatu katetta sanonnalle 'less is more', eli taas kerran speksit tai sitten myyjän tietoisuus petti sillä suoraan sanoen ripitin myyjää tilausvaiheessa että speksien ( 17 lbs= 7,8 kg) on syytä pitää sillä tasolla että käsiini tulee 7,xx vanne , vanteen paino on yli 8 kiloa, tarkemmin 8,4, eli 17 kilon nurkkapainon 'tavoite' jää alittamatta
Autotekistä sain Interlagosista niin järkyttävän tarjouksen, että ennemmin ajan vaikka lyijyvanteilla.
Comment
-
No ei noita voi ihan halvoiksi sanoa, luulenpa että tuossa on joku 'etupiiri'sopimus päällänsä - eli maahantuoja ei myy alle jälleenmyyjien, omat tuli UnderGroundMotorsport:in kautta, jos haluut tietää hinnan jonka itse maksoin niin pistä privaa.
(edit:Olosuhteet ja etenkin kurssit ovat kyllä muuttuneet vuodenvaihteesta, kaikki tuontitavara kallistunut).
Olen ollut noihin kyllä tyytyväinen, nämä seurannevat minua pidemmälle kuin tämä beeseiska.
Putkien ulostuloja pitäisi muokkailla, putkenpalaset jo tehtynä, joku päivä rälläkkä ja hitsi laulamaan, tuossa olisi omaan silmään sopiva stealth lopputulos jota tavoitellaan:
Viimeksi muokannut tontsa; 28.7.2012, 22:46.
Comment
-
Hieman maalia.
Ja valmiina/puhtaana.
Ja kaikki rensselit paikallaan/puhtaana.
Laahasin pahuuttani vanhat romut kotiin tarkistusta varten, kuluneet palat oli n. 200 g uusia kevyemmät ( siis molemmat puolet) mutta kuluneet alk.p. levyt olivat n. 9,6 kg, tästä laskemalla saadaan tulokseksi yli 2 kilon ( 9,6 - 7,4 ECS-levy + 0,1) jousittamattoman
massan häviäminen per nurkka! Koska tuo on ulosmitattavissa sekä kesä- että talvirenkailla voi sen hyödyn tuplata, niin tämän 'muutaman sadan euron' satsaus sai aikaiseksi 8 kilon laskun jousittamattoman massan osalta, sama ei enää olisi ollut mitenkään mahdollista vannevalinnoilla, tai ehkä juu RAHALLA mutta ei oikeasti.
Eli tämä juttu kannatti tehdä. ;)
Vähemmän tätä jousittamatonta hömpötystä seuranneelle tiedoksi että tämän levy-keissin myötä jousittamatonta massaa on oikeilla valinnoilla hävinnyt etupäässä + 8 kiloa / nurkka vs. topiikin alkukuva (= S-Line-vanteistus).Viimeksi muokannut tontsa; 6.10.2012, 23:30.
Comment
-
Nyt ajettu eka testiajo noilla levyillä, välitön tuntuma on että auto herkisty taas inan - hienoa.
Vähän alko taas kutittamaan lastutus - mikä muu mod (tai pari) olisi hyvä/fiksua ( ja edullista) tehdä samalla ? Maskin kanssa touhutessa jäännyt mieleen se 'nyrkin' kokoinen välijäähy - onko sen updeittaus suotavaa? Jäi mieleen sen likaisuuden vuoksi - pentele kun en putsannut samaan settiin ( ihan itikoiden täyttämä).
Comment
-
Toikin on vähän kakspiippuinen juttu tuo uritusten suunta .. Jotkut sanoo että urien pitäis mennä samansuuntaisesti kuin tuulilasi eli just toisinpäin kuin sulla.. mutta toiset sanoo että kun urat on noin kuin sulla, niin jarrutusteho on parempi, mutta jarrut saattaa pitää enemmän ääntä :-) ..
Ei noissa levyissä sitten ollut mitään left/right merkintää?
Comment
-
Juu tuo fiitsöri on tiedossa - oma auto kulkee kyllä kuin sukkasillaan 8 kilon (etunurkista) poistamisen jousittamattoman rotaatiomassan myötä ( alk.p. 23,2 kg vannerengaskomb. - nyt alle 17 kg/ 2 kg jarrulevyistä), tuota avittaa myös kaventunut rengas ( nyt 205, oli 235 - mihin tuotakin leveyttä tarvitaan 'työmatka-autossa'?).Viimeksi muokannut tontsa; 15.10.2012, 10:15.
Comment
-
Nyt hieman paremman käsityksen noista jarruista saadessani ( ovat 'vain' yksimäntäiset) on arvon kaartilaisilla tiedossa onko 2-mäntäisiä saatavilla? Itsessään 4- tai 6-mäntäiset ei kiinnosta, tai ehkä sitten jos olisi sopuhintaiset ja alkuperäisiä kevyemmät.
Aika mörskäleet nuo jarrusatulat kyllä ovat, pitänee ottaa n. arvo matkalaukkuvaa'alla levyswapin yhteydessä.
Comment
-
Sunnuntai-iltapäivän tuoksinoissa tuli tehtyä tuo levyswäppi, meinas kyllä loppua ennenkuin alkoikaan sillä 17 mm hylsy antautui toisen vannepultin kohdalla :P , onneksi naapurilta löyty moinen hylsy lainaksi. Jos ei ollut muutenkaan tarkoitus hävittää niin hyvä että oli vanhat levyt tallessa, sain siitä 'adapterin' pitämään jarrusatulaa hetkosen kun uusi siirtyi toiselle puolelle.
Punnitsin matkalaukkuvaa'alla alkuperäisen satulan paloineen, tulos n. 6 kiloa (uudet palat n. kilon) joten eräät harraste 4-mäntäiset/alua alle 3 kilon kuivapainollaan aikaansaisivat n. 2 kilon kevennyksen (tai vain n. 1,5 kilon sillä ne adapteritkin painaa jotakin) jousittamattomaan massaan, en taida ryhtyä siihen projektiin, pitänee vähän märehtiä.
Kattelin ebaystä käytettyjä Porsche:n satuloita, osaakos joku sanoa mistä ne on tehty? Ihan metallista varmaan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viestiTulitkos tänään vastaan auran abc:n kohdalla Tampereelle päin joskus siinä kymmenen maissa?
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiOnkos noissa levyissä millaiset jäähdytyskanavat? urien perusteella näyttää meinaan olevan väärillä puolilla ;)Viimeksi muokannut tontsa; 22.10.2012, 21:58.
Comment
-
Comment
-
Nyt tulee itseopiskeltua tietämystä, virheettömyystakuuta en myönnä.
Ei kyllä voi sanoa mäntien lukumäärästä että onko tehokkaampi vai ei. Tartteis tietää mäntien pinta-alat. Eikä tehokkuus liene oleellista, vakiojarrullakin saa pyörät jarrutettua lukkoon. Lämmönkesto lienee monimäntäsatuloilla parempi kuin yksimäntäisillä.
Optimitilanne olisi varmaan tässä se, että uuden satulan mäntien yhteenlaskettu pinta-ala olisi suunnilleen sama kuin vakiosatulan männän pinta-ala, sillä tavalla jarrubalanssi pysyisi suunnilleen samana jos levykin säilyy samana.
Ainoa muuttuja olisi se, kuinka pitkään varteen tulee männän keskipiste. Oletuksena pienemmät männät ovat lähempänä satulan selkää, ja sitä myöten vipuvarsi kasvaa hieman.
Lisäksi, jos etusatulan mäntien pinta-alaa kasvattaa, lisääntyy taakse jakautuva jarrutusvoima. Johonkin pisteeseen asti toivottavaa, mutta jonkinmoista tarkkuutta pitää olla ettei pääse käymään niin, että hätäjarrutuksessa ensiksi lukkiutuu takapyörät.
Comment
-
Kiitos hyvästä ei maksetusta kommentista.
Itsessään tuo jarrutusteho ei ole tuon tuumailuni muutoksen kohde, mielessä etenkin jousittamattoman massan lasku, ja se että monimäntäisissä satuloissa otaksun palojen kuluvan tasaisemmin ( palat juuri vaihdettuani hieman hämmästyin kun männän puoleinen oli aivan loppu siinä missä vastakkainen kuin 'uusi').
Oli tapa toteuttaa asia mikä tahansa(mm. uutta vai käytettyä satulaa) niin tuolle kilon kaksi laskevalle painolla tulee liian kova kilohinta - en taida toteuttaa.
Comment
-
Kiinteällä satulalla tosiaan palat kuluvat tasaisemmin. Mäntien yhteenlaskettu pinta-ala on tosiaan merkitsevää jarrutasapainon takia. Kunhan pysyy järkevissä rosenteissa (stetsonista joku 20% sisällä) niin ongelmia ei tule, B7 kumminkin jo hoitaa tasapainoa ihan itse elektroonisesti.
Toki sitten jo nelimäntäisessä kiinteässä satulassa rupeaa vaikuttamaan sellainen juttu kuin mäntien keskinäinen suhde että pala ottaa tasaisesti jne..
Jousittamattomassa massassa pitää aina muistaa se, että vaikka keventäisit autoa 20kg, niin alusta ei reagoi yhtään sen herkemmin. Pyöriviin massoihinhan tuo satula ei vaikuta, mutta kyllä se alusta helpommalla pääsee kun on keveämpää jousittamatonta. Ei Jaguarilla turhaan ollut ties kuinka pitkään jarrut vetarin sisäpäässä :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
Jousittamattomassa massassa pitää aina muistaa se, että vaikka keventäisit autoa 20kg, niin alusta ei reagoi yhtään sen herkemmin. Pyöriviin massoihinhan tuo satula ei vaikuta, mutta kyllä se alusta helpommalla pääsee kun on keveämpää jousittamatonta.
Comment
-
Huolto tehtynä ja kuittauksen sain kaverilta, samalla katsottiin vikakoodit ja tommonen ilmo pläjähti eteen, mikäköhän ollut vikana?
Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67
69 75 76 77
VIN: WAUZZZ8E66A2xxxxx Mileage: 82640km/51350miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 8E0 910 115 Q HW: 8E0 907 115 D
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
Revision: --H13--- Serial number:
Coding: 01040003180F0120
Shop #: WSC 11300 205 55107
VCID: 2F6704F4BE91976088F
1 Fault Found:
001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit
P0642 - 002 - Low - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Mileage: 80978 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: -40.0°C
Temperature: -40.0°C
Absolute Pres.: 0.0 mbar
Voltage: 0.000 V
Readiness: 0000 0000
Comment
-
Edelleen sarjassamme jarrusatuloiden kehittelyä, olisko tämä vastaus etsittyyn 2-mäntäseen ratkaisuun ?
http://www.ebay.de/itm/VW-PHAETON-3D...item4846abd84a
Pöh, 2-mäntäset juu mutta taitaa ne männät olla samalla puolella. Huti.Viimeksi muokannut tontsa; 12.11.2012, 10:48.
Comment
Comment