Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90t--->80 20v Tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tänään on projektin kaaria vielä modattu takaa niin, että mahtuu nykyiset renkaat paremmin pyöriin ja ens kesäksi kunnon kiekot alle.
    Tarkoitus parin viikon sisällä myös käydä merkkauttaan otteeseen tehdyt muutokset vuosikatsastuksen ohessa.
    Asensin kojetaululle 10" näytön ja tein läppärille paikan vänkärin penkin alle. Helpottanee säätö-ja tarkkailuhommia.

    Comment


    • Laitappas kuvaa tosta näytön asennuksesta.

      Comment


      • jonkinmoinen kuva lisätty, ei livenä ihan noin ruma. Kesken vielä kojelaudan asennukset eli kyllä vielä siistiytyy.
        Pitäs mallata myös kesä renkaita alle niin näkis sopivatko vai laitanko myyntiin.

        Comment


        • Pari kuvaa nopeasti otin ja laitoin fotkiin tuosta ajatellusta kesävanne/rengaspaketista.
          Linkki:http://public.fotki.com/tupihepi/80tq20v/page3.html
          Pitäs mahtua nyt renkaat pyörimään takasuojien sisällä vaikka raideleveys vähän kasvaiskin.

          Comment


          • Lentoonko meinasit lähtee? ;D Näkyy noita mittareita kohta olemaan sen verran reilusti;)

            Comment


            • Eihän siinä ole kuin vakiot + ahtopaine, bensanpaine ja seos. Eli pakolliset vaan :)
              Ja tuo kojetaulu on taas tänään vähän siistiynyt.

              Comment


              • Sisustan siistiminen jatkunut. Lattiamaton ja kevyesti äänieristettä takaosaan autoa asentelin. Hankala saada siistiä vaikutelmaa jos massattu/maalattu pelti paistaa joka paikasta.
                Ajatuksissa oli myös vaihtaa suoraa peltiä lattiaan , mutta peltiseppä sanoi, että pelti on niin hyvää ettei kannata.
                Täytynee tänään hakea lisää äänieritstettä niin saa viikonloppuna etuosankin valmiimmaksi. Sitten kuviakin. Auton ajattelin myös pestä ja ehkä vahatakin ensimmäistä kertaa.
                Keula edelleenkin mietinnässä. Jos joku haluaa tuon nykyisen puskurin ostaa niin privaa tulemaan.

                Comment


                  Pokatun lattian vs. suoran pellin ero taivutusjäykkyydessä samalla ainesvahvuudella on melkoinen, jos pokattu on reunoiltaan tuettu niin että se ei pääse nurjahtamaan.

                  Comment


                  • Eilen pakokaasumittauksesta läpi huippuarvoin ja tänään vuosi- ja muutoskatsastuksesta leima.

                    Sitten seisontaan, pukeille ja keulan purku. Uusi ilme tarkoitus saada keulaan tässä talven aikana.

                    Comment


                      Juu, suotta sillä ajamaan =)

                      Comment


                      • Mukavampi ajella valmiilla.

                        Comment


                          mutta eihän harraste peli oo ikinä valmis?

                          Comment


                          • kumpikos sulla tupi tuo koppa on, t81 vai t85?

                            Comment


                            • nopeesti vois tosta tupin profiilista päätellä, että kysessä olis t85.

                              "typ85 80 2,2TQ20V"

                              -Pasi

                              Comment


                              • Joo, niin voi mutta onko se koko totuus ;) koska koppa on alunperin ilmeisesti ollut neloskoneella.

                                Comment


                                • Veikkaanpa että tupin auto on mallia -81. Juttelin kanssaan männäviikolla asiasta, ja kertoili jotta oli jo valmiiks muutettu vitosturpolle tuo rapea. Hän itse persoonassaan kertonee lisää tarkennuksia asiaan.

                                  Comment


                                  • Typ 81 seisoo otteessa. Muutoskatsastettu aikoja sitten turbotetulle koneelle. Viikko sitten muutoskatsastin viimeisimmät muutokset.
                                    Viimeksi muokannut tupi; 16.7.2007, 11:04.

                                    Comment


                                      Heh. Tuo "Ei pysty -mies" on jo aika legendaarinen. :) Ei voi kuin arvailla oliko tosissaan vai ei. Ainakin tuo on tehokas keino saada julkisuutta... Kuten tyypin vieraskirjassakin joku mainitsi, onnistunutta suoritusta ei olis muistanu kukaan.

                                      Comment


                                      • Uusia osia alustaan vihdoin löytyi ja uskalsi alkaa purkamaan vanhoja osia pois. Vaihtuu S2 coupen apurungot, vetarit, navat, tolpat sekä tulee lisää vakaajatanko ja koiranluut taakse.
                                        Brembon jarrusatulat eteen kans pistin tilaukseen.
                                        Tekemistä piisaa, mutta helppoja hommia noiden koritöiden jälkeen.

                                        Nuo puretut osat on sitten joutilaat jos joku tarvii. Vasta katsastettu, niin on esim iskarit, jouset ja jarruosat hyvässä kunnossa.

                                        Comment


                                          Mitkä etutolpat sinulla jäi ylimääräiseksi? Onko ne typ81:n alkuperäiset ja tiedätkö käykö ne etuvetoiseen? Onko niissä kiinteä se ns. nilkkaosa jossa napa on kiinni?
                                          En ole oikein ehtinyt selvittää mutta ajatuksissa on ollut saada hankittua isommat jarrut eteen (nyt 256x20 levyt) mahdollisesti typ89 20V:stä (276X25?) ja kiinnostaisi nuo tolpat jos niistä olisi hyötyä.

                                          Edit: Näyttäs olevan -87 asti samat tolpat, eli myös ekoissa typ89:ssä sekä vajaavedoissa ja quattroissa samalla numerolla.
                                          Nuo 20V:n satulat ei ainakaan suoraan käy. Näyttää olevan noissa uudemmissa tolpissa M12 pultit ja vanhoissa M10.
                                          Ja nyt lopetan offtopicin tähän.

                                          Comment


                                          • Takapäästä purettu nyt apurunko, jarrut ja tolpat jousien ja iskarien kera pois. Löytyi kotiseudulta S2 coupen kalut ja ne hiekkapuhalletaan ja sovitellaan paikoilleen uudelleen maalattuina säädettävien tolppien kera(melkein ostettu). Alustaan vois samalla vaihtaa jämäkämmät puslat.
                                            Brembon(Seat Leon Cupra R) jarrusatulat paloineen eteen tuli tänään ja ne tarkoitus saada paikoilleen myös ennen kevättä. Jarrulevyasia vielä auki. Saa antaa vinkkejä....

                                            Etupään purku kans melkein valmis. Apurunko vielä pois.

                                            Comment


                                              A8:n 323x30 levyt

                                              Comment


                                              • Jotain on taas saatu aikaiseksi. Sain ehjän kojetaulun vaihdettua kokeiluversion tilalle. Mallasin kans uusia kesävanne ehdokkaita alle ja jotain muutakin tuli kokeiltua :)
                                                http://public.fotki.com/tupihepi/80tq20v/page3.html

                                                Comment


                                                  Kerrankin vanne joka näyttää asialliselta eikä semmoiselta lökäpöksyjen pulkka-auton himmelivanteelta. :)

                                                  Comment


                                                  • Vanteet on kyllä nätit! Mutta Rami mitkä on tollaset vanteet "lökäpöksyjen pulkka-auton himmelivanteet"??

                                                    Comment


                                                      No semmoset himmelin näköiset vanteet tietenkin. :)

                                                      http://www.nba.fi/puukausi/peraitta/kuvat/himmeli.jpg

                                                      Comment


                                                      • Alustan osat kohta kaikki hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Uudet puslat tilattu ja osa jo saapunutkin. Pitää vaihtaa puslat ja maalari vetää sitten apurunkoihin ja tukivarsiin uuden värin.
                                                        Mittaristoon pientä muutosta tehnyt ja kohta on valmis sekin. kuva lisätty miitaristosta.

                                                        Comment


                                                        • Kaikki alustan osat puhallettu ja pohjamaalattu. Nestekaasupuhaltimella kuivasin ja lämmitin osat ennen maalausta niin tuli oikein "lammikkoja" osien pinnalle kun huokosista vesi häipyi. Suosittelen tuota toimenpidettä niin pysyy maalit asennusta pidempäänkin osien pinnalla.
                                                          Seuraavaksi painella prässissä vanhat puslat tukivarsista ja apurungoista pois ja maalataan osat ennen uusien puslien asennusta.
                                                          Mittaristossa on nyt hallitsevina tuo Apexin kiekkamittari ja Laajakaistalambdan mittari seosta osoittelemassa. Pitää yrittää filmatakin jossain välissä.
                                                          Nuo jälkimmäiset Fondmetallin vanteet taitaa jäädä itselle, jos mahtuu eturengas kääntyyn -voidaan kyllä uusia etulokareita vielä levittääkin:).
                                                          Jos joku on kiinnostunut noista kuvissa näkyvistä etusuojista vielä hieman modifioituina niin laittaa privaa tai soittelee 0405331100.

                                                          Comment


                                                            Propaani palaessaan ( C3H8 + 5 O2 -> 3 CO2 + 4 H20 ) tuottaa lämpöä, vesihöyryä ja hiilidioksidia. Jos metalliosat on kovin viileitä, niin vesihöyry tiivistyessään... :-) :-P

                                                            Comment


                                                            • No ainakin maali kuivuu nopsaan....

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X