Ei siihen kannata eri halkaisijalla olevia renkaita laittaa, ei vaikka ero on pieni. Torsen ei tykkää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi RS4 B5 Avant quattro 2001
Collapse
X
-
Pekka, mietin et laittais eteen 255/30 ja taakse 265/30, eli sama ajatus pykälää kapeampana. Totuus on kuitenkin kuten Mikko tuossa alempana jo sanoikin. (ei torsen varmaan vielä noin pienellä erolla rikki mene, mutta ei se kyllä tykkääkään siitä)
Varmasti on ajettavampi 265/30 koko rundilla, kuin näissä viimeisimmissä sovituskuvissa, joissa edessä on tolokuton veny ja takana ihan neliskanttinen rilla.
Otan muutenkin eteen mielummin enemmän kantavuutta kulmiin painavan sahapukkikutosen alle, ettei sorru rengas alle nopeassa kaarreajossa.
Tässä tuotteessa on 8,5" ja 9,5" vanteet ja joka kulmassa 225/35-18". Ei nuo näytä juurikaan eri kokoisilta esim tässä kuvassa.
Samanlaista venyä näille ei saa, joten otetaan se suurempi veny taakse. Ei tuo 265nen vielä ihan luokille veny 11lla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiRohkenen olla erimieltä.:)
Nimim. taka sisäloksut katosta puhki :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lahis Näytä viestiTulipas bongattua kyseinen menopeli Jyväskylästä Lutakon suunnalta parkista, Hetkeksi piti pysähtyä ihailemaan, on se vaan siisti ;)
Kuka osaisi sanoa varmaksi risan suutinten mitat? Onko o-renkaiden väli 34mm?
Osaisi tilata samanmittaiset kun alkuperäiset.
Comment
-
Tuo ainakin loppuu disinformaatioon. Suutin voi mennä rs4:n imusarjassa liian syvälle ellei sitä pidetä klipsillä kiskossa ja kisko ole tismalleen sopivalla korkeudella. Imusarjassa on suora reikä eikä sen muoto jarruta suuttimen menemistä läpi asti niin että o-rengas killuu imusarjassa eikä tiivistämässä. Sama juttu 1.8t:ssä.
5syl koneissa esim on sellaiset holkit imusarjassa ettei suutin voi mennä liian syvälle.
RS4:ään isomman suuttimen valinta ei ole kyllä ihan suoraviivainen juttu. Niin erikoinen on vakiosuutin ja kisko asettaa sen 45 asteen kulmaan kaiken lisäksi.
Comment
-
Nyt oikeastaan haluaisin alkaa halkoa hiuksia ja selvittää perusteellisesti mitä suuttimen oikeaoppisen asentamiseen tulee koska itse aikoinaan taistelin ahtovuotojen kanssa imusarjan/suuttimen välistä. Jos/kun imusarjassa on suora reikä niin onko sillä mitään väliä millä korkeudella suuttimen alempi O-rengas on kunhan ei tule ulos imusarjaan asti? Ohjeeksi sain asentaa suuttimen imusarjan "pohjaan asti" eli suutin niin syvälle kunnes suuttimen runko ottaa imusarjaan kiinni (ei tule suutin kuitenkaan läpi :D) ja sitten tarvittavan kokoinen spaceri imusarjan/kiskon väliin. Näillä konsteilla ainakin toistaiseksi pysynyt tiiviinä mutta O-rengas on muistaakseni 7mm syvemmällä kuin mitä se orkkissuuttimella menisi, tai näin ainakin olettaisin, koska O-O mitta on 10mm pidempi kuin OE suuttimessa ja 3mm spacerin joutui laitamaan...
Miten suutin pitäisi asentaa oikeaoppisesti?
Tuo 45 astetta ei oikein mulle auennut.??
Comment
-
Mikse enpä usko että muutamalla millillä on juurikaan vaikutusta varsinkin kun suutin on jo vaihdettu ja sen ruiskutuskulma todennäköisesti poikkeaa originaalista.
Johdin varmaan vähän harhaan kun sanoin että tismalleen sopivalla korkeudella. Onhan siinä toleranssia, mutta ei mielettömästi.
45 astetta meinaa sitä että rs4-koneessa on eri bensakisko ja siinä liittimet tulevat vinosti sivusta suuttimiin. Ns tavallisissa moottoreissahan liitin on kiskon suunnassa. Viuhkan suunta on siis rs4:n tehdassuuttimessa aika hassu ja vielä hassumpi jos ottaa sähköliittimen suunnan huomioon. Lisäksi suutin on ns pitkänokkainen. RS4:n SSP:ssä on hyvin selvitetty tuo homma.
Myös S4:ssä kiskon suuntainen liitin on ikäänkuin 90 astetta vinossa eli tyypillisen yleismallin suuttimen viuhka on tasan päin helvettiä.
Leikataan tämä keskustelu irti täältä johonkin muualle vähän myöhemmin.
Comment
-
Suutinhommelit on oikeastaan aika handelissa. Jäädään niiltä osin odottamaan kesää ja säätöjä.
Taas on sovitettu eräänlainen rengastus.
Tällä kertaa 265/30-19" Falkenit joka nurkkaan 10" ja 11" vanteille. Nämä istuu omaan silmään huomattavasti paremmin kuin tuo edellinen setti jota testasin viimeksi. Vähän täytyy vaan madaltaa niin a vot.
Nyt on mittaustuloksia siitä, kuinka saman kokoinen rengas käyttäytyy erilevyisellä vanteella.
265/30-19" 10" vs 11" vanteella, korkeusero noin 1-2mm. Ympärysmitta 10" 2002mm ja 11" 2000mm. Muutos minimaalinen.
Ohessa sovituskuvia.
Kuvassa vasemmalla 11" ja 10" oikealla.
Takapää istunee nätisti kun droppaa perää vähän.
Etupäässä oli sovitettaessa 25mm spacer. Allelaitettaessa 30mm jos ja kun ne limput joskus suvaitsee saapua.
Kaaret on tarkoitus rullata allelaiton yhteydessä.
Viimeksi muokannut JAP3; 21.3.2012, 07:15.
Comment
-
Suurin korkeusero tulee varmaan jos vertaillaan renkaaseen jossa sivut ovat aivan pystyssä, vrt. siihen että ne ovat ed. viestin vasemmalla vinossa. Miten nuo ympärysmitat menee kuorman alla olisi kivempi tietää, eli mikä on vanteen reunan korkeus lattiasta venytettynä ja suorana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viestiNyt on mittaustuloksia siitä, kuinka saman kokoinen rengas käyttäytyy erilevyisellä vanteella.
265/30-19" 10" vs 11" vanteella, korkeusero noin 2mm. Ympärysmitta 10" 205cm ja 11" 200cm. Muutos minimaalinen.
Comment
-
Ympärysmitat on mitattu rullamitalla irrallaan olevasta renkaasta. Sama rengaspaine molemmissa. Nyt kun otit puheeksi, niin mittasin renkaat pari kertaa uudelleen.
Korkeusero (pyörien halkaisja) on max 1-2mm. Rengas suorakulman alle seinää vasten.
Ympäryksen mittasin kahdesti. Rullamitta tosi tiukkaan samaan kohtaan renkaan ympäri, eroksi jäi 2mm. Rullamitalla mitattuna heittoa voi tulla milli tai pari helposti, koska mitta voi jäädä osittain koholle renkaan pinnasta.
Mittaukset ei varmastikaan ole mikroskooppisen tarkkoja, joten en ota täyttä vastuuta niiden lopullisesta tarkkuudesta =)
All in all, tuskin tuolla torseeni särkyy.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viestiYmpäryksen mittasin kahdesti. Rullamitta tosi tiukkaan samaan kohtaan renkaan ympäri, eroksi jäi 2mm. Rullamitalla mitattuna heittoa voi tulla milli tai pari helposti, koska mitta voi jäädä osittain koholle renkaan pinnasta.
Comment
-
Comment
-
Täytyy paneutua liitännän kosteuksiin ja hapettumiin.
Mulla EGT on kuskin puolen pakosarjassa ja AFR apparin puolen DPssä katin juuressa.
Näin saadaan vain puoli totuutta pakolämmöistä tai seoksesta, mutta on tuokin parempi kuin ei mitään. Paras olisi anturit molemmille puolille, mutta sitten pitäisi olla tupla määrä mittareitakin. Seuraavaksi tarvittais yksi lisäpari silmiäkin mittareiden seuraamiseen.
Comment
Comment