Huhtikuun puolivälissä bongasin nettiautosta mielenkiintoisen yksilön. Lyhyestä ja suppeasta myyntitekstistä sekä vajaista teknisistä tiedoista huolimatta otin puhelimen käteen ja soitin. Puhelun aikana selvisi autossa olevan reilummin varusteita kuin ilmoitus toi esille. Uusien tietojen valossa totesin auton vastaavan 95% omia kriteereitäni, joten lyhyt tuumaus ja myyjälle kysymys "Varaatko iltaan asti, jotta kerkeän paikanpäälle?", myöntävä vastaus tuli ja eikun matkaan.
Kaupat tehtiin ja alkoi paluumatka kotiin, joka sujui pääasiassa mallikkaasti, mitä nyt yksi pytty tippui pelistä. Tämä riski oli toki osittain tiedossa ennakkoon, sillä kyseinen yksilö söi reilumman puoleisesti öljyä. Tiedossa olleesta öljyn syönnistä huolimatta olisi kauppojen sivuuttaminen jäänyt luultavasti vaivaamaan, sillä tämän tyyppistä autoa olen hakenut siitä asti, kun myin punaisen urs4 sedanin joitain vuosia takaperin.
Auton lähtötiedot:
- B8 a4 sedan
- n. 160tkm mittarissa
- punainen
- B&O
- 2.0tfsi ja manuaali
- quattro
- Navi
- sline ulkopaketti ja sisusta
- blackline/ei kromia
- merkitön perä
- drive select alusta ja ohjaus, alusta ilmeisesti vaihdettu coileihin, tarkistetaan kun keretään
- yhdet huonot renkaat
- söi öljyä reilusti.
- kone vaihdettu historiassa ainakin kerran
- syönyt erikoismuroja
- ja varmaan oli jotain muutakin
Pytyn pelistä tippumista lähdin selvittämään muutamaa viikkoa myöhemmin ja loogisesti avasin imusarjan karstanputsaus mielessä. Yllätys olikin suuri kun oli aikalailla puhdasta. Endoskoopilla kurkistin tulpanreijistä sylintereihin ja 4. Pytystä löytyi 2 sormea paksua/leveää pysty suunnassa kulkevaa öljyrantua. Positiivisesti ajateltuna öljynkulutukselle löytyi selkeä syy... tässä kohden auto jä sitten seisomaan lähes kuukaudeksi motivaation keräilyyn.
Viikko takaperin purin koneen irti ja kuukauden tuumailun aikana on alkanut hiljalleen muodostua suunnitelma mitä Audille tulee tapahtumaan tulevaisuudessa. Siitä lisää myöhemmin.
Laitetaan tähän kuitenkin muutama kuva lähtö- ja välitilanteista, sekä yksi joka vihjaa hieman tulevaisuudesta.
Kaupat tehtiin ja alkoi paluumatka kotiin, joka sujui pääasiassa mallikkaasti, mitä nyt yksi pytty tippui pelistä. Tämä riski oli toki osittain tiedossa ennakkoon, sillä kyseinen yksilö söi reilumman puoleisesti öljyä. Tiedossa olleesta öljyn syönnistä huolimatta olisi kauppojen sivuuttaminen jäänyt luultavasti vaivaamaan, sillä tämän tyyppistä autoa olen hakenut siitä asti, kun myin punaisen urs4 sedanin joitain vuosia takaperin.
Auton lähtötiedot:
- B8 a4 sedan
- n. 160tkm mittarissa
- punainen
- B&O
- 2.0tfsi ja manuaali
- quattro
- Navi
- sline ulkopaketti ja sisusta
- blackline/ei kromia
- merkitön perä
- drive select alusta ja ohjaus, alusta ilmeisesti vaihdettu coileihin, tarkistetaan kun keretään
- yhdet huonot renkaat
- söi öljyä reilusti.
- kone vaihdettu historiassa ainakin kerran
- syönyt erikoismuroja
- ja varmaan oli jotain muutakin
Pytyn pelistä tippumista lähdin selvittämään muutamaa viikkoa myöhemmin ja loogisesti avasin imusarjan karstanputsaus mielessä. Yllätys olikin suuri kun oli aikalailla puhdasta. Endoskoopilla kurkistin tulpanreijistä sylintereihin ja 4. Pytystä löytyi 2 sormea paksua/leveää pysty suunnassa kulkevaa öljyrantua. Positiivisesti ajateltuna öljynkulutukselle löytyi selkeä syy... tässä kohden auto jä sitten seisomaan lähes kuukaudeksi motivaation keräilyyn.
Viikko takaperin purin koneen irti ja kuukauden tuumailun aikana on alkanut hiljalleen muodostua suunnitelma mitä Audille tulee tapahtumaan tulevaisuudessa. Siitä lisää myöhemmin.
Laitetaan tähän kuitenkin muutama kuva lähtö- ja välitilanteista, sekä yksi joka vihjaa hieman tulevaisuudesta.
Comment