Vaihdapa vaihteistoljyt. Työnnä sinne castrol taf-x:ää ja kerro miltä tuntuu sen jälkeen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 2.7 biturbo
Collapse
X
-
Minkälaista vihellystä tuo vaihdelaatikon ulina teillä on? Itsellä 3 pitää hyvin vaimeaa ujellusta ~1500-2500rpm välillä, ei haittaa. Nyt on vähän ripeämmissä kiihdytyksissä alkanut kuulumaan lähillä 2 vaihteella ääntä. Toisaalta kuullostaa paljon "hammaslääkärin poralta" mutta kun pitäs olla tehdasuudet ahtimet (okkim?) niin suorastaan TOIVON että olisi mieluummin laatikosta johtuva. Lähinnä ääni muistuttaa remmiahtimen ulinaa joka kuuluu korkeammilla kierroksilla. Sen verran miedolla vedätyksellä olen yrittänyt ajaa ettei ahtoja paljoa kerkeis ottaa että saisi selkoa kummasta tulee.
Auttaako ääniin mikään muu kuin purku ja korjaus, esim. uudet öljyt, varsinkin jos öljyä ei ole riittävästi...?
Comment
-
Ei se ääni kyllä turboista kuulu, en millään usko. Varsinkin kun se kuuluu vain parilla vaihteella. Laatikon ääni on sellainen pieni vinkuna, kuvittele pakin ääni paljon vaimempana.
Jos siellä on vain liian vähän öljyä niiin lisäys/vaihto saattaa parantaa asiaa. RVS:ääkin sinne voisi kokeilla.
Comment
-
Pari RVS-käsittelyä niin ulinan saattaa saada hiljenemään merkittävästi. Omassa äänsi ykkösvaihde kaikkein pahimmin ja työnsin lootaan RVS:t. Käsittelyn jälkeen ykkönen hiljeni hieman kakkosvaihdetta vaimeammaksi. Muutenkin laatikon toiminta parani _hieman_. Ei kuitenkaan kannata odottaa mitään ihmeitä, mutta ei nuo aineet aivan motorupin kaltaista humpuukia ole.
Comment
-
Mites se n75 vaikutti ahtoihin?
Ahdot on max 1,1 eikä kuulostaisi olevan enää ahtovuotoa.
Tietääkseni dahlbäckin lastulla pitäisi olla enemmän.
Muita vaihtoehtoja jos ei ole ahtovuotoa?
edit. ahdot siis käy 1,1:ssä hetkellisesti ja putoaa 0,9:siin.
Mun mielestä ahdot pitäisi olla n. 1,5 hetken ja siitä pudota 1,2:een.Viimeksi muokannut Janek; 8.9.2007, 13:06.
Comment
-
Voisikohan tuo sittenkin mennä laihalle, olen huomannut että kun ryyppy on vielä päällä, voimaa tuntuu olevan jonkin verran enemmän. En kylmänä ole kenkinyt, mutta jo ala/keskialueella se tuntuu.
Eli, tuli mieleen ensin se bensapumppu, mutta jos se toimii passatissa miksei tässäkin. Toinen on polttoainesuodatin, ei tullut mieleen vaihtaa sitä, voisikohan se 2.8:n olla huonompi virtaamaan kuin tarvis tässä tapauksessa..
Missä se ylipäätään sijaitsee?
Paikallaan ollessa ei siis mene laihalle, en pysty tarkistamaan ajossa mikä olisi tietysti tärkeämpää..........
Puutuu kuitenkin huomattavasti yläkierroksilla kun antaa leipää.
Suuntaa antavat kommentit ovat siis tervetulleita.
Kokeilin miltä se ajaminen tuntuu kun n75 johto irti, eihän se mihinkään mennyt, meneekö se kerrasta toimintakyvyttömäksi vai voiko tulla lievempiä oireita?Viimeksi muokannut Janek; 8.9.2007, 20:38.
Comment
-
sijoita laajakaistalamdaan niin loppuu arvuuttelu. Dahlbackin lastulla jos on kovasti paukkuu niin vois vaatii enemmän soppaa ja sitä kautta mennä laihalle ja kohta sulla on männässä reikä. Toinen olis et jos se menee laihalle ja alkaa nakuttaa ja nakuanturit hillitsee menoo. Tai sit et sulle ei vaan riitä mikään =). Aja nyt vaan tyytyväisenä puol kaasulla ja käy leimaamassa se vehje. Ihmettele sitten vasta kulkupuolta kun on kestävämpi laatikko.
Comment
-
Niin, mutta kun se raha.... Ei oo nyt laittaa edes siihen laajakaistasysteemiin. Jos vain osaatte kertoa mitä voin tutkia ja kokeilla ensin, ois hyvä ennen rahan menoa.
Tarviihan se laihalle meno katsoa vagcomilla ennenkuin se selviää, mutta mä en ole ajanut toista tällaista eli siksi haluaisin tietää että puutuuko se meno ylhäällä n. 5krpm ylöspäin jo, normaalisti lastutetuissa?
Hyppään jo asiassa muuhun, muistanko oikein että 2,8:n lohko on sama kuin 2,7:n?
Jos kuvitellaan tilanne jossa olisi käytettävissä 2.8 moottori johon vaihdettaisiin ensi kesäksi männät, veivit, k.tiivisteet ja imusarja joko omatekele tai valmis, olisiko siinä valmius toimivaan tehokoneeseen? Lisätään tietysti vielä sopivat ahtimet ja m.ohjaus +muut
Vai onko jotain heikkouksia vrt. 2.7?
Mulla ei näemmä ole muuta asiaa täällä kuin kysymyksiä :)
Noh, vanhana sitten tiedetään jotain :)
Comment
-
Toinen on polttoainesuodatin, ei tullut mieleen vaihtaa sitä, voisikohan se 2.8:n olla huonompi virtaamaan kuin tarvis tässä tapauksessa..
Missä se ylipäätään sijaitsee?
Miksköhän sen siellä pitää olla, tulis vaihdettuu useammin kun se olis konehuoneessa.
Comment
-
ainakin 2.8 aah eli 12V koneessa on sama lohko hieman erilaisella koneistuksella. Voi olla että 30V on jo samanlainen , mutta ainakin öljysumu mäntien alle on turbo koneessa jotenkin toteutettu jota vaparin lohkossa ei ole. Samoin laatikon ja lohkon välistä tulee puhaltimien öljynkierron putki jota vaparissa ei myöskään ole. Öljyn paluulle on myös öljypohjassa paikka jota vaparissa ei ja lohkossa on vesitulpissa lähdöt turbon vesikierrolle. Eli periaatteessa on sama mutta monilla pikku muutoksilla. Imusarja ja kannet on eri ja kaikki oikeastaan muu paitsi lohko.
Comment
-
Kyllä se "puutuu" lastulla juuri noilla main. Eli se vääntöhuippu laskee ja tuntuu siltä ettei enää kiihtyisi juuri mihinkään. Mutta meneehän se silti vielä jotenkin, ei vaan niin hyvin. Eli tuon perusteella väittäisin sen toimivan normaalisti.
Ei se ole sama lohko. Ässän lohko on kehitetty 2.8:sta, ja sylinterin halkaisijaa on pienennetty että saataisiin parempi kestävyys. Tiedä sitten miten ratkaisevia nuo erot on, mutta tehdas ainakin on panostanut siihen paljon rahaa, enkä usko niiden tehneen sitä turhan takia. Ja Petri kertoikin hyviä muita eroja.
Bensansuodatin on tankin etureunassa.
Comment
-
Uutta kivaa, eilen olin konepesussa ja pääsi vettä moottorin johtosarjan liittimiin.
Kaasu ei toiminut ollenkaan kun lähdin pesusta vaan tyhjäkäynnillä pääsin pois sieltä, noh räpläsin johtoja ja sitten se toimi 100m normaalisti kunnes sammui eikä enää käyntiin, aloin kuivailemaan, eikä käyntiin. Pitämällä akunkenkää irti se lähti, mutta välillä ei toiminut kaasu, välillä hetken ja heti sammui, tunnin kuluttua pääsin ajamaan kotiin jonka matkan se kävi tosi huonosti.
Illalla n. 5 tunnin kuluttuakaan ei toiminut sen paremmin vaikka kuivailin hiustenkuivaajalla.
Tänä aamuna se tuntui toimivan ihan hyvin ja lähdin promolle jotta saa vag-comilla tietoja, sekä selvitystä aiempaan max 1,1 ongelmaan.
No, ei ottanut ahtoja 0,5:n jälkeen ja sammui kehä 1:llä risteykseen, sama show jatkui vartin kunnes se lähti käymään ja pääsin perille, enää ei ole sammunut, mutta ei ota ahtoja, ja vag-comin mukaan ei pyydäkkään.
Kerran se saatiin hyppäämään 0,8:iin hetkellisesti, mutta pyytää 0,5.
Olen käynyt kaikki johdot läpi, kaikki mitä olikin kiinni, on kiinni. Mikä vialla?
Limpmodessa se kai on, mutta ei poistu.
Vikakoodit sanoo abs-signaalista, airbag-signaalista ja epc:stä jotain, mutta nuo kaikki on ollut siitä lähtien kun kone on saatu paikoilleen, eli tämä tuskin johtuu niistä. Ja abs johtuu todennäköisesti viallisesta abs-anturista, absit toimii.
EDIT 18.9: Hauskoja juttuja.. Sain tänään hankittua läppärin jotta saa käytettyä vag-comissa useammin ongelman selvittämiseen.. Noh, lähdin käymään ruokakaupassa ennenkuin olen konetta edes kytkenyt mihinkään ja ei hel*e**i, ahdot nousee 1,3:een! En aluksi uskonut että se oikeasti toimii joten lähdin motarille ja kyllä, vaikuttaisi toimivan kuten pitää. Ei kyllä ennen ole lyönyt joka pyörä tyhjää kolmosella! (Mutkassa sadekelillä)Viimeksi muokannut Janek; 18.9.2007, 22:46.
Comment
-
No ei ole pelannut, parista muusta topicista sitä onkin saanut seurata.
Auto on nyt Decatecillä laitettavana, Karalakin siihen jotain puuhastelee, katotaan sitten miten liikkuu viikon loppupuolella.
Olen keräillyt juttuja listaan, mutta moni asia on mennyt sen edelle joten vielä sitä saa odottaa.
Mutta jos jollain on asiasta kysyttävää mikä ei ole selvinnyt muuten niin saa lähettää kyselyä osoitteeseen j.k.ylitalo(ät)hotmail.com
Comment
-
Decatecillä asennettiin uusi ecu kun ei vag-sopeutus onnistunut ollenkaan. Jotain koodausjuttuja tai sellasta josta en ymmärrä mitään siihen tehtiin.
Mutta ei se auto kulkenut kovin hyvin sen jälkeen joten Jyrki "viimeisteli".
Katastus on nyt viimeinkin työn alla kun moottorin toiminta alkaa oleen sitä mitä pitää. Tilasin uudet tukivarret ja katit tarvii vielä lisäksi. Kyllä se vielä tämän vuoden puolella on hoidossa.
Comment
-
Nykyinen tilanne:
Ahtaa edelleen liikaa ja menee vikatilaan.
Vaihdoin n75:n ja menee nyt vielä herkemmin vikatilaan..
Paineistelin tänään hukkaporttien letkua ja ei kertynyt alipainetta.
En löytänyt vuotokohtaa, onko mahdollisesti jossain erityisen altis paikka halkeamalle?
Vai miten helposti ne kellot voi olla rikki?
Comment
-
Pystyykö sen kellon vaihtamaan? Ja vielä ilman koneen irroitusta.....
http://www.avalonmotorsports.com/k04
Katselin että nyt tuo 2695 dollaria noista k04sista ois n. 1800e, tulee ahtoputketkin mukana.
Himottaisi..mutta vaan ei varaa vielä :(
Mitä sen jälkeen tarvitaan jos laittaa säädettävän m.ohjauksen, suuttimet
ja lämpöanturiko?
Niin ja cuulerit ja 3" dp:t.
Ei varmaankaan 2,5" putkisto loppuun asti ole ollenkaan liioittelua myöskään.
Voi voi, vielä kun tulisi rahakkaita työkeikkoja tarpeeksi..Viimeksi muokannut Janek; 26.11.2007, 23:10.
Comment
-
Kyllä kellon pystyy vaihtamaan, mutta sitä ei ilmeisesti saa erikseen alkuperäisenä. Jotain Forgen kelloja muistaakseni tosin saa. Kuskin puolen varmaankin saa vaihdettua purkamatta konetta, toinen puoli saattaa olla mahdoton homma.
Eihän noiden turbojen takia tarvita ihan välttämättä mitään muuta kuin ne imuputket, hyvä on laittaa uusi ohjelma ja suuttimet. Muuta palikkaa sitten lompakon paksuuden mukaan vaikka kuinka paljon.
Comment
Comment