Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.7 biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.7 biturbo

    A4 2.8 30v quattro Avant-98 ->2.7T
    Linkissä kuvia
    http://www.fotopankki.fi/Sipe/albumit/Audi+2.7
    Viimeksi muokannut Janek; 11.7.2008, 22:27.

    #2
    Raportoihan sitten tänne kaikki oleellinen että mitä pitää vaihtaa, mitä ongelmia oli, mitä katsastukseen vaadittiin ym.

    Nimim. joskus ylimääräinen tekniikka voisi vaihtaa omistajaa ;)

    Comment


      #3
      jonkun verran järkyttävän näköset nuo dp:t...

      Comment


      • #4
        Niin ovat mutta teikäläiseltä ei kukaan kaipaa kommentteja koska ne on aina negatiivisia, kiitos. Nuo saa nyt kelvata. Hinta/laatusuhde on varmasti hyvä verrattuna kaupan tuotteeseen vrt 23e/1500e

        Comment


        • #5
          Hyvät niistä dp:stä tulee, ei muuta kun lämpö nauhat ympärille niin ei paljon saumat näy. Ja ei taida kauheesti muutenkaan jäädä noi dp:t näkyviin paikallaan ollessa. Onnea projektiin!

          Comment


            #6
            Kauneus on sivuseikka, toivottavasti saumat kuitenkin kestävät käyttöä. Nuo kun on melkoisen vittumaisessa paikassa jos (kun) paikkailemaan joutuu.

            Comment


            • #7
              Luultavasti ei ole reikiä, se on hiottu ja vedetty toinen sauma päälle, ja sauman ulkonäköön vaikuttaa huonon taitoni lisäksi melkoisen vanha kemppi.

              Comment


                #8
                Jannuilla on kunnon pajameiningit käynnissä. Tulee mieleen omat rojektit vuosien takaa. Sitten musta tuli liian laiska, mukavuudenhaluinen ja autotkin muuttuivat tylsiksi... Eiks noi dp:t kannattais sutaista yli black satin maalilla?

                Comment


                  #9
                  Eikös katsastukseen vaadita dyno-lappu, eli softaa joutuu muokkaan?
                  312hp arvoilla menee kirkkaasti rajan yli.

                  Comment


                  • #10
                    Toivottavasti dynolappua ei tarvita, kuulemma todiste moottorin alkuperästä riittää.

                    Ja nyt tasasin hitsisaumoja dpeistä hieman, ei niistä ikävä kyllä supersprinttejä vieläkään tullut. Kuvat siellä.

                    Comment


                      #11
                      Saahan sen dynotettua vaikka kuristinholkit turbon imupuolella tai sitten 3/4 kaasulla.

                      Comment


                      • #12
                        Kone on paikoillaan, johtoja on irti mitä pitää tinata ja jotain pientä. Hommaa silti paljon vielä.
                        Putkistokin loppupäätä vaille valmis. Muutama uusi kuva lisätty.
                        Viimeksi muokannut Janek; 5.7.2007, 00:22.

                        Comment


                          #13
                          Ei voi olla tykkäämättä tästä hommasta.

                          Mikäs täällä forumilla on tämä yks heppu jolla Passatissa joku 2,7T-kone, oisko kaverin tiedoista vaikka hyötyä?

                          Comment


                            #14
                            oisko kaverin tiedoista vaikka hyötyä?
                            Toivottavasti jotain apua on ollut.

                            Asenne on projektissa kyllä kohdallaan.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä -pv- on auttanut paljon, samoin -okkim-. Molemmat ansaitsee suuret kehut, vaikka tuskin kyselyni vielä on päättynyt, jotain probleemaa kuitenkin ilmenee.
                              Ja okkimilta sainkin tänään sähköpolkimen osat, kiitokset siitäkin.
                              Projekti edennyt hieman tänään, keulaa kasasin ja pikkuveli kasaili kaikenlaista kun olin duunissa.

                              Comment


                                #16
                                Täytyyhän sitä auttaa jos pystyy, niin ei tarvitse ihan itsekseen pähkäillä.

                                Mites voimansiirto, jääkö se vakioksi? Mitä kaikkea tuossa kaikenkaikkiaan tarvitsee vaihtaa?

                                Comment


                                  #17
                                  jonkun verran järkyttävän näköset nuo dp:t...
                                  Mitä väliä sillä on jos toimii ja kestää. Ei noita kukaan oo kyttäämässä miltä ne näyttää ja ulkonäköhän ei tuo yhtään tehoja lisää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jenkkimiehetkin sanoo niin että jos se ei kulje ni kromaa se!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voimansiirto jää toistaiseksi vakioksi, katsotaan miten se reagoi. Onhan se Jukallakin Passatissa ilmeisesti toiminut, vaikka varoitteli kyllä ettei kannata viritellä liikaa.
                                      Varmaan en kaikkea vaihdettavaa muista, ja vielä voi tulla vastaan yllätyksiä, mutta ainakin tarvitaan 2.7:n kytkintä käyttäessä n. 10mm välipala kaavelin ja koneen väliin joka taitaa 2.7 a6:sta löytyä vakiona. Useat liittimet on erilaisia, mm. ecun alle, vaihteistoon ja hanttarin puolellakin ainakin yksi johonkin+ ainakin yksi ylimääräinen jonka paikkaa/käyttötarkoitusta en vielä tiedä. Ilmastoinnin säiliö piti siirtää n. 50mm taaksepäin coolerin tieltä, ilmastoinnin putki/letku säiliöltä koneen kylkeen on epäsopiva 2.7:ssa, ei todellakaan suoraan asennettava kun laitoin 2.8:sta tilalle. Ja sittenhän on vielä tämä ajoneston ohjelmointi, siitä lisää kun se on tehty. Kunhan vain olisi se ajonesto se immo2. Nyt ei tule muuta mieleen kuin sitten dp ja pakoputkiviritykset jotka saisi kyllä S4:stäkin jos tykkää.

                                      Mutta alkoi eilen askarruttaa tuo 2.8:n bensapumppu, riittääkö se enää?

                                      Comment


                                        #20
                                        Osta Walbro:n pumppu maksaa n. 140? suomessa ja ehkä vähän alle jos tilaat itse esim. http://www.apeusa.com/

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo on sinne vaan keksitty monenlaista kivaa muutosta noihin laitteisiin. Lauhduttimen kennon liitännätkin on erilaiset, mutta taidat käyttää alkuperäistä?

                                          Tuo ilmastoinnin "säiliö" on kuivain oikealta nimeltään. Minulla olisi kyllä kompuralta tulevat ilmastoinnin putket myös ylimääräisenä jos niitä tarvitsee.

                                          Tuli mieleen tuosta IMMOsta että jos niissä on eri versiot mittaristossa ja ECUssa, niin voipi tulla ylitsepääsemätön ongelma. En tosin ole testannut.

                                          Tuo V6 malli on ilmeisesti helpompi muuttaa biturboksi koska laatikkoa ei tarvitse vaihtaa. Vai onko neloskoneen ja kutosen laatikon kiinnitys sama? Jos ei, niin sitten menisi myös vaihtoon laatikko, vetarit, etunavat (kardaani?) ym pientä.

                                          Walbro riittää ainakin, tuosta vakiopumpusta ei ole tietoa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Käytän alkuperäistä. Epäilinkin ettei se oikealta nimeltään ole säiliö, mutta en muutakaan keksinyt :)
                                            Niin olen mcpeteltä kuullut että voi olla mahdoton juttu jos ovat 2 ja 3, se selviää viikonloppuna.
                                            En tiedä onko laatikot miten paljon erilaisia, luulisi olevan jotain eroa. Tosin sinnehän voisi saada tehtyä välikappaleen kiinnitystä varten 10mm alumiinilevystä jos muuten sopii, kun kerran se tarvii sen paksuisen välipalikan muutenkin.
                                            Tuossa kun on tankin sisäinen pumppu muistaakseni, niin eikös ne voi molemmat olla toiminnassa? Vai aiheuttaako vakio liikaa vastusta? Tuskimpa tuo silti niin paljon enemmän polttoainetta vaatii että siitä olisi haittaa?? Tietty voihan sitä rakentaa säiliön johon laittaisi bensanpaluun, sekä vakion pumppaamaan siihen, ja uusi sieltä koneeseen. Turhaan en kyllä mitään tekisi ajanpuutteen vuoksi.

                                            Comment


                                              #23
                                              Siis walbro tulee alkuperäisen tilalle ja pitäis olla vielä ihan plug'n play eli et tarvi mitään ylimääräistä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ahaa, siis audiin tarkoitettu? Oletin sen olevan niitä normipötkylöitä?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  2.8:n bensapumppu, riittääkö se enää?
                                                  itsellä kanssa vielä 2.8 alkuperäinen bensapumppu. Kyl se näyttäis riittävän: olen silloin tällöin lokittanut vag-comilla lamda-arvoja ja kyl turvallisen rikkaalla näyttäis pysyvän vedoissa. Melko piakkoin kyl joutuu pumpun päivittämään :D

                                                  EDIT: mut kyllä pumppu varmaan rajoilla on ja riippunee ihan tapauksesta (virityksestä) miten riittää.

                                                  EDIT2: muokattu naurunaamaa
                                                  Viimeksi muokannut pv; 6.7.2007, 11:45.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No sitten alkuperäinen pumppu jää toistaiseksi. Silti tilauksessakin menisi niin kauan ettei se ehtisi ennen käyttöönottoa tänne. Parannettavaa tuohon jää varmasti muutakin, pitää ottaa uusi savotta kun tietää mitä pitää parantaa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Walbroa saa suomesta vaikka kuinka monesta puljusta ihan päivän toimitusajalla. Taitaa futurezillakin olla ihan hyllytavarana. Tai sitte motonetista se Ässä audin pumppu vähän yli satkulla

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Walbron pumppu ei mene sinänsä heittämällä, eli se ei ole samanlainen kuin vakio. Mutta ei siinä mitään ihmekikkoja tarvita, pumppu pitää sovittaa jollain paikoilleen sinne koteloon, ja liittää sähköt.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Motonetin yms. tarvike pumput ässään ei vastaa orkkis pumpun tehoja. Naapuri osti URS4 tarvike pumpun ja kävi ajaa laajakaistan kanssa. Huomas et 4000rmp jälkeen menee laihalle eli loppuu tuotto.

                                                          Vanhassa 2.8 12V nuhís vaparissa on sama pumppu kuin 3B S2:sessa eli sen perusteella vois olettaa et uudemmassakin olis tarpeeksi tehokas pumppu.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mulla taas oli S8 pumppu ja tuotto riitti 550cc suuttimille ihan hienosti tehon ollessa jossain 310hv paikkeilla. Ei sinne mikä tahansa ässän pumppu käy. DNSF foorumilla oli mainittu sopivan pumpun sarjanumero. Eikä ollu tarvike vaan ihan alkuperäinen BOSCH. Tehty kylläkin jossain hevonperseessä niin kuin kaikki bosch tavarat nykyään...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X