Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 2.7 biturbo
Collapse
X
-
Muiro
Ei voi olla tykkäämättä tästä hommasta.
Mikäs täällä forumilla on tämä yks heppu jolla Passatissa joku 2,7T-kone, oisko kaverin tiedoista vaikka hyötyä?
Comment
-
Kyllä -pv- on auttanut paljon, samoin -okkim-. Molemmat ansaitsee suuret kehut, vaikka tuskin kyselyni vielä on päättynyt, jotain probleemaa kuitenkin ilmenee.
Ja okkimilta sainkin tänään sähköpolkimen osat, kiitokset siitäkin.
Projekti edennyt hieman tänään, keulaa kasasin ja pikkuveli kasaili kaikenlaista kun olin duunissa.
Comment
-
-
Voimansiirto jää toistaiseksi vakioksi, katsotaan miten se reagoi. Onhan se Jukallakin Passatissa ilmeisesti toiminut, vaikka varoitteli kyllä ettei kannata viritellä liikaa.
Varmaan en kaikkea vaihdettavaa muista, ja vielä voi tulla vastaan yllätyksiä, mutta ainakin tarvitaan 2.7:n kytkintä käyttäessä n. 10mm välipala kaavelin ja koneen väliin joka taitaa 2.7 a6:sta löytyä vakiona. Useat liittimet on erilaisia, mm. ecun alle, vaihteistoon ja hanttarin puolellakin ainakin yksi johonkin+ ainakin yksi ylimääräinen jonka paikkaa/käyttötarkoitusta en vielä tiedä. Ilmastoinnin säiliö piti siirtää n. 50mm taaksepäin coolerin tieltä, ilmastoinnin putki/letku säiliöltä koneen kylkeen on epäsopiva 2.7:ssa, ei todellakaan suoraan asennettava kun laitoin 2.8:sta tilalle. Ja sittenhän on vielä tämä ajoneston ohjelmointi, siitä lisää kun se on tehty. Kunhan vain olisi se ajonesto se immo2. Nyt ei tule muuta mieleen kuin sitten dp ja pakoputkiviritykset jotka saisi kyllä S4:stäkin jos tykkää.
Mutta alkoi eilen askarruttaa tuo 2.8:n bensapumppu, riittääkö se enää?
Comment
-
Osta Walbro:n pumppu maksaa n. 140? suomessa ja ehkä vähän alle jos tilaat itse esim. http://www.apeusa.com/
Comment
-
Joo on sinne vaan keksitty monenlaista kivaa muutosta noihin laitteisiin. Lauhduttimen kennon liitännätkin on erilaiset, mutta taidat käyttää alkuperäistä?
Tuo ilmastoinnin "säiliö" on kuivain oikealta nimeltään. Minulla olisi kyllä kompuralta tulevat ilmastoinnin putket myös ylimääräisenä jos niitä tarvitsee.
Tuli mieleen tuosta IMMOsta että jos niissä on eri versiot mittaristossa ja ECUssa, niin voipi tulla ylitsepääsemätön ongelma. En tosin ole testannut.
Tuo V6 malli on ilmeisesti helpompi muuttaa biturboksi koska laatikkoa ei tarvitse vaihtaa. Vai onko neloskoneen ja kutosen laatikon kiinnitys sama? Jos ei, niin sitten menisi myös vaihtoon laatikko, vetarit, etunavat (kardaani?) ym pientä.
Walbro riittää ainakin, tuosta vakiopumpusta ei ole tietoa.
Comment
-
Käytän alkuperäistä. Epäilinkin ettei se oikealta nimeltään ole säiliö, mutta en muutakaan keksinyt :)
Niin olen mcpeteltä kuullut että voi olla mahdoton juttu jos ovat 2 ja 3, se selviää viikonloppuna.
En tiedä onko laatikot miten paljon erilaisia, luulisi olevan jotain eroa. Tosin sinnehän voisi saada tehtyä välikappaleen kiinnitystä varten 10mm alumiinilevystä jos muuten sopii, kun kerran se tarvii sen paksuisen välipalikan muutenkin.
Tuossa kun on tankin sisäinen pumppu muistaakseni, niin eikös ne voi molemmat olla toiminnassa? Vai aiheuttaako vakio liikaa vastusta? Tuskimpa tuo silti niin paljon enemmän polttoainetta vaatii että siitä olisi haittaa?? Tietty voihan sitä rakentaa säiliön johon laittaisi bensanpaluun, sekä vakion pumppaamaan siihen, ja uusi sieltä koneeseen. Turhaan en kyllä mitään tekisi ajanpuutteen vuoksi.
Comment
-
2.8:n bensapumppu, riittääkö se enää?
EDIT: mut kyllä pumppu varmaan rajoilla on ja riippunee ihan tapauksesta (virityksestä) miten riittää.
EDIT2: muokattu naurunaamaaViimeksi muokannut pv; 6.7.2007, 11:45.
Comment
-
Motonetin yms. tarvike pumput ässään ei vastaa orkkis pumpun tehoja. Naapuri osti URS4 tarvike pumpun ja kävi ajaa laajakaistan kanssa. Huomas et 4000rmp jälkeen menee laihalle eli loppuu tuotto.
Vanhassa 2.8 12V nuhís vaparissa on sama pumppu kuin 3B S2:sessa eli sen perusteella vois olettaa et uudemmassakin olis tarpeeksi tehokas pumppu.
Comment
-
Mulla taas oli S8 pumppu ja tuotto riitti 550cc suuttimille ihan hienosti tehon ollessa jossain 310hv paikkeilla. Ei sinne mikä tahansa ässän pumppu käy. DNSF foorumilla oli mainittu sopivan pumpun sarjanumero. Eikä ollu tarvike vaan ihan alkuperäinen BOSCH. Tehty kylläkin jossain hevonperseessä niin kuin kaikki bosch tavarat nykyään...
Comment
Comment