Voisin tässä nyt avautua hiukan enemmän. Eli kuten arvata saattaa, minulla on vielä puskurit ja umpiot hakusessa. Mietiskelin tässä että kun tuo S2-takapuskurin sedan/farkku-malli on sen verran harvinainen, että miltä näyttäisi 90:n tapauskuri S2-etupuskurin kanssa, vai jääkö liian korkealle?
Hankkimassani konepellissä on skuupin alkua entiseltä omistajalta. Ja nyt kysyn muitten mielipidettä. En ole mitään ralliskuuppia laittamassa, tai mitään muutakaan mautonta, vaan lähinnä mietin että peittäisikö sen lasikuidulla vai, laittasko hillityn "powerhouse"-kuhmun siihen?
Jotenkii toi on sellanen auto että se näyttää parhaalta pienillä yksinkertasilla muutoksilla. Ainakin kaikki tähän mennessä näkemät audi 80 überthyyningit ovat olleet hirveitä ;)
80 on kyllä niin makea ja helppo pilattavaksi. Ei ole montaa hienoa laitettua 80:stä. Ja tosiaan yybertuninkilla sais ampua vesilintua. Ainakin mun auton kohalla! =)
Kuten kuvista näkyy, jarrut ja alusta on vihdoin ja viimein saatu laitettua paikoilleen.
Myös S2-takapuskuria on tultu hieman mallailtua ja samalla siinä huomasinki, että on varmaan helpompi levittää kaaria ku alkaa muokkaan S2-puskureita typ89-kaariin sopivaksi. Pitää vaan pähkäillä, että millä tavalla levittää ja millaset kaaret haluaa. Samalla deletoituu renkaiden tulo kaarien ulkopuolelle.
Ei ole löytyny, etsinnät jatkuu. Jotkut eivät vaan taho myydä, jos ei osta esim. sumareiden kanssa koko puskinta. Muutenkin tuntuu menevän samantien kaikki puskurit ja armeija ei ainakaan helpota sen etsimistä :) Aftermarket-puskuritki on sen verran kauheita että niitä ei edes kannata kuvitella harkitsevansa.
Kuva huijaa, auto on tosi jämäkästi nuiden pölkkyjen päällä ja pohjatyöt alkaa olla myös aika kondiksessa, pakoputken laittoa lukuunottamatta, joten sielläkään ei (toivottavasti) tarvi kauaa makoilla.
Plus vielä tuli semmonen kaari-idea, että miltähän näyttäs mk2 Golfin muovikaaret korinväriin maalattuna typ89:ssä?
Projekti edennyt jonkin verran ja rakentelu-intoaki on ihan kivasti. Oon ajanu itseni umpikujaan enkä osaa päättä etupuskurista. S2-etupuskurin hautasin mm. sen saatavuuden takia. Aluksi mietin jopa RDX:n Single Frame-puskuria, mutta huijaamattoman kuvan nähtyäni se oliski ollu aivan hirveä. Sitten kliseinen Diettrichin RS2-look-puskuri alko kiinnostamaan. Mutta käytyäni CSR:n sivuilla, siellä oli paljon parempi Single Frame-puskuri, mutta sen laittaminen ja hinta on loppujen lopuksi ne suurimmat esteet. Ja pitäähän sitä orkkishenkeeki olla ;D CSR:n sivuilla oli myös RS ja S-lookkien jokin kombinaatiopuskuri. Hyvännäköinen mun mielestä. Ehdotuksia, mielipiteitä?
tuo on kyllä jees, mutta taitaa olla vielä harvinaisempi kuin S2-puskin? Ja sitten kun omistan S2-puskimen sumarit, niin tossa taitaa olla RS2:n sumarit, jotka on pyöreämmät ku S2:ssa. Ja tosiaan tämän takia alkoi himottamaan tuo RS-lookkeri-puskin, vaikka ks. autossa onkin aito.
Osta Carpio miulta nuorisopuskuri, olisi S2:n etupuskuri hommattuna tilalle (pakko oli vähän kääntää veistä haavassa :) ). Sisällä orkkispuskurin runko, käy suoraan orkkiskannakkeisiin ja kestää paikallaan. Jääradalla erittäin kestäväksi todettu ja muutenkin nopeaksi opetettu. :) Ei paikkoja vilkuille ja sumareille, mutta voi halutessaan sellaiset tehdä.
Yli vuosi viimeisestä postauksesta ja onhan sitä tullut autoa päivitettyä. Kaikkia pientä ja vähän isompaaki tehtyä ja tällä hetkellä takapuskuri pitäis saada kiinni ja vänkärin puolen takakaarta pakotettua hieman ulommas ennen pohajöitten alkamista.
Hankin aluksi puskurin, jossa on sumareille paikat. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin ja myin sumarit ja pistin reijät umpeen.
Aloin vain miettimään, että kun pohjatöitä tekee, niin pitää ottaa peilit pois, niin samalla kiinnostaisi sovitella modernimpia peilejä samalla. Porschen peilejä ei hintansa vuoksi, enkä halua tästä mitään etuvetoista wannabe RS2-sedania. A1 peilit olis jees, mutta niissäkin hinta ja saatavuus tulevat kynnyskysymyksiksi. Joten olen pitkä etsinnän jälkeen alkanut pohtimaan uudempien Seatien peilejä. Sen verran olen jo kysellyt, että onko kyseisten peilien kanta samaa kokoluokkaa kuin Audin peilinkannan reikä ja ainakin erään purkamon mukaan on.
Ekat olis sirommat, eikä niin silmään pistävämmät, toiset reilusti isommat mutta ehkä 80:n muotoihin paremmin sopivammat. Epäselvistä purkamokuvista päätellen peileissä on liitännällinen ero, jos tuo on totta, niin prefaceliftin peilit on helpommin asennettevat + saatavuus on parempi. Ruotista olen noita katellut, joten hintaeroa mallien välillä ei ole paljoa, tosin Suomessa uudempia peilejä ei edes ollut ainakaan varaosahaun perusteella. Välillä Typ89:n peilit näyttää ihan hyviltä, toisinaan ei. En osaa päättää. Toki moinen peilirulijanssi pitkittäisi taas projektin valmistumista.
Corradon peilit olis muuten jees, mutta ainaki vanhoja topikkeja lueskellen, 80:n reikä on liian iso Corradon kannalle. Helpompihan se aina on ottaa peltiä pois ku laittaa lisää, tosin nuo Seatinki peilit on vähän niin ja näin kantojen muodon puolesta, pitäisi käytännössä päästä koittamaan niitä, kun ei viitsi toista sataa euroa lyödä peileihin, kun yhteensopivuus on lukujen varassa.
Olen kysynyt parilta purkamolta, missä on sekä 80:n ovia, että jompia kumpia peilejä, että voisivatko koittaa peiliä oveen ja kuvailla sovitusta. Eipä ole tullu vastausta. Pitää spämmätä lisää.
Tällä hetkellä ärsyttää S2:n takapuskuri. Ei meinaa sitten millään istua kunnolla. Typ89:n omat kiinnikkeet tulevat liian ulos, kumma sinänsä, ku etupuskurin kohalla tätä ongelmaa ei ole. Tietääkö kukaan, että onko mitkään olemassa olevat sivukiinnikkeet hyvät, vai pitääkö alkaa muokkaamaan tai taikomaan tyhjästä?
Voisinpa kuvitella etteivät purkaamoilla ala asioikseen tuollaisia kokeiluita tekemään. Kannattaa mennä itse paikan päälle, uskoisin että pääsee kokeilemaan kun nätisti pyytää.
Kyllä informaatiota saa kun tarpeeks yrittää. Paikalle voisin mennä, mutta kaikki tuntuu olevan toisella puolella Suomea, niin ei kovin huvita.
"Reikä liian pitkä ja kapea. Eli peilin runko pituuden puolesta sopisi aukkoon ja ehkä nippinappi peittäisi sen, mutta paksuuden puolesta runko varmaan n.0.5cm liian paksu."
Menee vähän niin ja näin että kannattaako. Vaikka RS2-peilienkin sovituksessa pitää leikata peltiä pois, pitää oikeasti itse nähdä toi tilanne, joten taidan tehä niin, että lykkään myöhemmäksi peilien sovittelua.
Eihän siinä takapäässä mitään kummaa ole, korihan on aivan erilainen takapäästä. Tässä näkyy puskurien kiinnikkeet, jotka menevät koriaisojen sisään. Siis niiden, mitä t89:ssä ei ole.
Uskoisin, että S2:n muovikiinnikkeet saattavat sopia jotenkin. Taitavat maksaa reilun kympin kipale, joten yhden voi vaikka ostaa kokeeksi.
Peilihommasta pitää sen verran kommentoida, että tuollaiseen kantikkaamman muotoiseen autoon sopii omasta mielestä kuitenkin vähän kantikkaampi peili paremmin. Miksi muuten RS2:n peilit eivät sovi suoraan, vaikka ovi on samalla varaosanumerolla?
Kantikkaammat kyllä kiinnostaa, mietin vain, kun ne mahtaa olla aika isot ja onhan Possun peilitkin pyöreet. Mutta sen päätin, että lykkään peilin vaihtamista myöhemmäksi.
Jostain luin muistaakseni, että Possun peilejä varten oven reikää pitää suurentaa, taisin nähdä ihan kuvilla dokumentoidun projetkinki. Tais olla saksalainen S2-foorumi, saatan toki olla väärässäkin.
Viime ajat on sitten muovihitsattu, paklattu ja (vesi)hiottu paikkoja maalausta varten. Deadline olis seuraava lauantai, eikä maalaria saatu täksi viikoksi, joten katsotaan mitä keksitään.
Comment