Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuulilasi lehden "merkkien merkki" tutkimus...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuulilasi lehden "merkkien merkki" tutkimus...

    Uudessa Tuulilasi lehdessä numero 5/2006 on taas tulokset lehden tekemästä vuosittaisesta tutkimuksesta.

    Tuulilasi lehti on tehnyt näitä tutkimuksia vuodesta 1998. He tutkivat 20 yleisimmän automerkin yksityskäyttäjiä, jotka kuuluvat 4 eri ryhmään: 1) Autonsa uutena ostaneet, 2) käytettynä autonsa ostaneet, 3) 1-4 vuotiaat autot ja 4) 5-7 vuotiaat autot. Otokseen otettiin yhdeensä 5000 henkilöä mukaan.

    Kokonaistuloksena BMW oli paras 830 pisteellä, toisena Toyta 773, kolmas Audi 769. (Heikoin Fiat 643 ja keskiarvo oli 718 johon Skoda pääsi.)

    Tyytyväisyys omaan autoon: BMW 879, Honda 840 ja Audi kolmantena 839. (Heikoin Citroen 752, keskiarvo 804, johonka Mitsubishi pääsi.)

    Merkin haluttavuusarvo: Ykkösenä Audi, toisena VW, kolmas Volvo, neljäs BMW. Heikoin Fiat.

    Myyntipalvelut: Paras BMW, Audi viidentenä 749, heikoin Fiat 678.

    Huoltopalvelut: Paras Toyota 777, Audi vasta 16:sta 653 pisteellä. Heikoin Seat 629, keskiarvo 695, jossa Ranult ja Honda.

    Sitoutuminen merkkiin: Paras BMW 860, toisena Audi 766. Heikoin Fiat 354, keskiarvo 548, jossa ympärillä Honda ja Chrysler.

    Tästä tutkimuksesta on myös selostus Tuulilasin web-sivulla:

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?s...article=129388

  • #2
    Ikuinen akilleenkantapää tuo huolto Audille, sen kun saisivat nostettua vaikka keskikastiin, niin lopputulos saattaisi vielä parantua pykälällä.

    Comment


    • #3
      Bemaristit mukavan fanaattisia, merkissä pysytään ja kaikille kehutaan koska virheitä ei voida myöntää. =)
      Olin itse yhtenä vastaajana ko. tutkimuksessa, enkä kauheasti kehuja antanut.
      Toyota lienee ihan oikeasti ansainnut kärkisijansa tietyillä osa-alueilla, omistajat kun eivät tunne sanaa fanaattinen.

      Comment


      • #4
        Nyt oli viikonlopun Iltasanomissa (vai -lehdessä, en muista) juttu että yritysjohtajat ajaa mielellään Audilla koska se ei anna vääränlaista imagoa, tyyliin "nousukkaan urheilubemari" tai "ökymersu". Audia ja Volvoa siinä rinnastettiin vähän samantapaisiksi imagoltaan.

        Toisaalta omasta mielestäni Audin nousukasimago saattaa olla jo vienossa nosteessa, mene ja tiedä. Jos Audilla olisi yhtä pitkä tausta urheilullisten autojen valmistajana kuin BMW:llä, olisi tilanne imagon suhteen varmasti hyvin samanlainen. Bemarilla oli jo 70-luvun alusta 3.0 CSL ja 635CSi luksus urheilumallit kun Audilla oltiin päästy vasta neljään tahtiin ja ensimmäinen 100-sukupolvi oli parasta mitä oli tarjolla. Quattron myötä alkoi asiat muuttua 80-luvulla oikeaan suuntaan. Ensimmäinen V8-moottorikin tuli Audilta vasta -88, joten on vauhdilla on tultu kovimpaan premium-luokkaan mukaan.

        Comment


        • #5
          On mielenkiintoista ajatella että mikä olisi Saabin asema tällähetkellä jos tehtaan johtoporras olisi 80 luvun alkuvuosina näyttänyt vihreää valoa ehdotetuille nelikkomalleille. Asiahan oli aikanaan tapetilla, mutta etuvedossa päätettiin sitkeästi pysyä.

          Bemaristit ovat kyllä melkoisen vakuuttuneita autojensa paremmuudesta, lujaa uskoa tosin tarvittiinkin kun Banglen suunnittelemat mallit tulivat taannoin myyntiin ;)

          Comment

          Working...