Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Halpa S2

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ostakoon auton kuka tahtoo uskoen, että rekisteröintihetkellä autossa olevien vaihdettujen osien lukumäärä on mainittu 45%. Entä jos autoon onkin jälkeenpäin vaihdettu osia -mistä ei ole mitään faktaa- ja auto joutuu jälkitarkastukseen?
    Tuo auto voi olla hyvinkin laillinen peli, mutta yhden epämääräisen prosenttipelin omistaneena en ottaisi riskiä.

    Comment


      #32
      Tämä on nyt jo vähän tekninenkin kysymys, mutta kuinka iso homma on ollut tehdä etuvedosta neliveto kun kyseessä on sämpyläkupee? Eikös kanttikupeessa mene koko pohjan takaosa uusiksi?

      Tuossa kai vaihdettuja osia on minimissään:
      15,0 % moottori apulaitteineen
      9,0 % vaihteisto ja kytkin
      6,0 % taka-akselisto
      1,2 % etupuskuri
      1,0 % etusäleikkö
      1,6 % valaisimet ja sähköjohdot
      2,2 % lämmityslaite täydellisenä
      1,2 % mittarivarustus
      2,4 % etuistuimet yhteensä
      2,0 % takaistuin
      2,0 % verhoilu
      2,0 % etukansi
      2,0 % etulokasuojat

      Yhteensä 47,6 % ilman muutoksia etuakselistoon (Etuakselisto: Apurunko, akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet ja etuvetorakenteessa vetoakselit.) joka on yhteensä 14,0 % etuvetorakenteessa..

      Vai onko tuossa listassa jotain ylimääräistä?

      Comment


      • #33
        Olikos se nykyään niin, että jarrut, alusta ym. osat sai vaihtaa parempiin ilman prosentteja?
        Joskus tuosta oli puhetta, mutta tuliko se uudistus voimaan..?

        Comment


          #34
          Just satuin lukemaan FFP:ltä seuraavaa:

          Jos 1.8 nuhiksen pysähtyvyyttä parantaa tehokkaamman mallin jarruilla > Ei prosentteja.

          Jos 1.8 nuhiksesta tekee teknisesti tehokkaampaa mallia vastaavan (esim. VR6 = moottori, voimansiirto, jarrut ) > Jarruista prosentit kuten myös muustakin tekniikasta.

          Jos VR6-nuhikseen vaihtaa vielä mallisarjan tehokkaimpia jarruja paremmat pysäyttimet (vaikkapa 6-mäntä Wilwoodit levyineen) > Ei prosentteja.

          Comment


          • #35
            Ajoneuvoharrastajille selkeämmät säännöt ja lisäaikaa rakenteluun

            17.2.2005

            Ajoneuvojen kunnostamista ja rakentelua koskeviin säännöksiin on tulossa muutoksia. Muutos helpottaa erityisesti auto- ja moottoripyöräharrastusta.

            Liikenne- ja viestintäministeriö antoi asiasta asetuksen torstaina 17. helmikuuta. Uudet säännökset tulevat voimaan 1. maaliskuuta.

            Niin sanotusta kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien osuuden laskeminen määritellään nyt asetuksessa aiempaa tarkemmin, mikä selkeyttää ennakoitavuutta ja tulkintaa. Asetusta sovelletaan ajoneuvoihin, joissa vähintään 35 prosenttia osista on vaihdettu.

            Autoverolain mukaan auto on ensirekisteröitävä ja verotettava ensi kertaa käyttöön otettavana uudestaan silloin, kun puolet tai enemmän sen osista on vaihdettu. Käytännössä 50 prosentin rajan ylittäminen rakennelluissa tai korjatuissa ajoneuvoissa on harvinaista.

            Olennainen muutos entisiin säännöksiin on se, että alkuperäisten ohjaus- ja jarrulaitteiden vaihtamista liikenneturvallisuuden kannalta paremmiksi ei lasketa kanta-ajoneuvon osuuteen. Esimerkiksi rumpujarrujen vaihtaminen levyjarruiksi ei pienennä kanta-ajoneuvon osuutta.

            Sama koskee myös kulumisen takia huollossa vaihdettavia osia sekä niin sanottuja kriittisiä osia, joita ilman ajoneuvo ei toimi. Ne voi korjata ilman kanta-ajoneuvon prosenttiosuuden pienenemistä.

            Rakentamisen aikaisempi kahden vuoden enimmäisaika poistuu. Rakentaminen vie usein enemmän kuin pari vuotta, ja määräajan poisto antaa harrastajalle enemmän aikaa määritellä hankkeensa kesto.

            Ulkomailta tuodut ja kotimaiset ajoneuvot asetetaan nyt laissa samaan asemaan. Ulkomailta korjattuina tuotujen ajoneuvojen prosenttiosuuksia ryhdytään laskemaan 35 prosentista ylöspäin, kun aikaisemmin luku oli 25 prosenttia. Samalla ulkomaisen, aiemmin rekisteröidyn rakennetun ajoneuvon rekisteröinti Suomeen helpottuu, kun kanta-ajoneuvo voidaan yksilöidä rekisteröintikatsastuksen yhteydessä.


            Lisätietoja

            liikenneneuvos Kari Saari, puh. (09) 160 28557 tai 050 558 7461
            ylitarkastaja Maria Rautavirta, puh. (09) 160 28577 tai 040 749 6272

            Comment


              #36
              Siis kun 1.8:n jarrut vaihtaa VR6.n vastaaviin, ei prosentteja. Sitten vaihtaa 1.8:n VR6:n myllyyn, niin jarruista ei mene prosentteja kun niitä ei siinä vaiheessa enää tarvitse vaihtaa? Kunhan on katsastanut ne uudet jarrut tuossa välissä? Toisaalta tuo Arin listaama uusi muutoshan vapauttaa joka tapauksessa ne jarrut prosenteista? Kai ne katsastaa tarvii silti? Mutta minä nyt voin siis mennä prosenttivapaasti konttorille kun jarrujen vaihtoprojekti on valmis?

              Comment


              • #37
                Jarrut lasketaan prosentteihin niin kauan kunnes alle 35prosenttia osista on vaihdettu, ja kanta-autotarkistus on tekemäti. Sitten kun on vaihdettu esim 49prosenttia osista ja siinä luvussa on mukana jarrut, ne hyvitetään (saa sitten vaihtaa vaikka penkitkin vielä).

                Comment


                • #38
                  Ööö... Ei tuokaan teksti nyt kovin paljoa helpota näemmä tulkitsemista, tai sitten olen liian väsynyt ymmärtämään täysin.

                  Comment


                  • #39
                    Se on ns virkamieskieltä. Sitä ei ymmärrä kukaan:)

                    OT: taisin lukea jostakin, että joku laki määrää virkamiehet kertomaan selväsanaisesti asian, jotta vastaanottaja sen ymmärtää.

                    Esimerkki tänään Etelä- Saimaan sanomalehden lukijat palstalta:

                    Kyseessä on sähkön hinnan korotus ja asiakas sai tiedotteen jossa mm:

                    "Pätötehomaksun veloitusperusteena on on suurin käyttöpaikkakohtaisesti mitattu 60 min keskitehon liukuvan 12 kk huippu talvikuukausilta (1.11-31.3). Loistetehostemaksun ilmaisosuus on 20 % laskettuna pätötehomaksun veloitusperusteena olevasta tehosta."

                    Comment


                    • #40
                      :-D Voehan prkl... Noh, joka tapauksessa: Artisti maksaa.

                      Comment

                      Working...
                      X