Tämä ruattalaisten ratakireen oloinen A8 projekti sopii tähän ketjuun kuin nakutettu.
Nokalle ovat istuttamassa 2,2 R5 turbokonetta topakalla ahtimella.
Tajusinkohan oikein, että jatkossa tulossa 4.2->4.0 ahdettu v8, mutta 1. kaudeksi tulisi vitonen? Kasiin ilmeisesti tehdään sylinteriputkitus, kun kerran pienenee.
Ei voi kuin äimistellä kuinka paljon on lossi keventynyt eli 800kg :)
Yhden PikesPeak rakennelman olen nähnyt. Koneena oli muistaakseni tuplaturbo V6 josta voimaa otettu jotain 600hp ja sillä on ajeltu taannoin sprinttejä ja ylämäkikisoja. Viime vuosina ymmärrykseni mukaan ollut liikkeellä hyvin vähän.
En yhtään ihmettelisi jos jostain tulisi seuraajiakin.
Sprinttiin on tulossa ilmeisesti yksi IMSA GTO koneella varustettu A4, siitähän saa voimaa tarvittaessa yli 800hp...
Mitehän tuo IMSA:n kone suhtautuu sprint kuristimeen? Mahtaa jonkun verran tehot tipahtaa.. Onkohan tuommoinen A4:n koppa helpompi saada alustaltaan toimivaksi entä kuin nuo vanhat urkit? Ei näytä pysyvän urkeissa kaikki renkaat maassa.
Jaa-a, tekniset ratkaisut selviää kaiketi sitten kun auto ylipäänsä jonnekin katsatukseen ilmestyy. Sekin missä autoa näkyy selviää aikanaan, joskin olen ymmärätnyt kuskin viihtyvän enimmäkseen asvaltilla.
Moottori oli aikaisemmin t89 Coupe korissa ja se taisi olla jo aika väsynyt. Uusi auto on A4, iästä ei tietoa.
Comment