Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olen antanut itseni ymmärtää dieselautojen kattien olevan romuarvoltaan jopa "arvottomia" verrattuna bensaversioihin. Ilmeisesti näin ei olekaan jos moisia viitsitään anastaa. Ulkomailleko ne viedään vai liekö joku kotimainen romukauppias ilomielin lunastaa kymneniä katalysaattoreita kerrallaan mitään muka epäilemättä? Rajavalvontaa tiukemmaksi.

    Comment


      Niitä pöllii kaikki nistit jotka ei tiedä mistään mitään. Äänenvaimentimiakin pöllitty autoista.

      Comment


        Voin kuvitella nistin olevan innoissaan vaikkapa Toyotan pitkästä ja paksusta etuvaimentajasta, joka on sopivasti siinä etupenkkien kohdalla, jossa katin voisi olettaa olevan. Monessa autossa ne vaan on heti pakosarjan jälkeen nopeamman lämpenemisen vuoksi.

        Comment


        • Aika moniosaajia ja hyvillä varusteilla nuo "nistit" tuntuu olevan, kun muuta "metallitöitä" tekee, kuin fillareita varastelee :) Kun tuolla amfetamiininpääkaupungilla asuu niin ei siellä Suominarkit katteja väännä myyntiin.

          Comment


            Ei niin, oli aiemmin syksyllä varsin virolaisen näköinen jätkä kun ikkunasta bongasin jätkän kurkkivan parkissa olleen A7:n alle.

            Comment


              Itäeurooppalaisten (myös virolaiset) vuokratyömiesten (mukamas päteviä hitsareita, peltiseppiä ja rakennusmiehiä) joukossa tulee aina muutama mätämuna, tai no ehkä 4/5. Niillä on ihan suunnitelmallista tuo ryöväily.

              Monessa autossa ne vaan on heti pakosarjan jälkeen nopeamman lämpenemisen vuoksi.
              Ainakin suurimmassa osassa 2001 jälkeen tehdyissä saksalaisissa on se esikatti pakosarjan yhteydessä ja auton alla toinen. Tuskin ne aina ajattelee mitä sieltä auton alta sahaavat kunhan vaan nopeasti saavat irti ja pääsevät poistumaan paikalta.
              Viimeksi muokannut vV8m5; 17.10.2021, 14:15.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                Aika moniosaajia ja hyvillä varusteilla nuo "nistit" tuntuu olevan, kun muuta "metallitöitä" tekee, kuin fillareita varastelee :) Kun tuolla amfetamiininpääkaupungilla asuu niin ei siellä Suominarkit katteja väännä myyntiin.
                Totta. Taitaa moni olla kuitenkin maan rajojen ulkopuolelta ja melko äkkiä sinne myös palaavat saaliineen, kun ovat riittävän monesta autosta niitä luvattomasti keränneet.

                Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                Ainakin suurimmassa osassa 2001 jälkeen tehdyissä saksalaisissa on se esikatti pakosarjan yhteydessä ja auton alla toinen.
                Äkkiseltään ei tule mieleen yhtään tuoreempaa autoa, jossa olisi katti vielä auton alla. 2-lambdan sieltä voi kyllä bongata. Muutenkin nuo esikatilliset taitaa olla vähemmistössä. Valtaosalle riittää yksi pönttö pakokaasujen puhdistukseen.

                Comment


                  Joissain 2000luvun alun audeissa on jo 2 kattia, jopa esim. näissä bensakoneellisissa pikkukakkosissa (vm02.). Vastaavan ikäisissä volkkareissa sitten taas oli vain se yksi siellä pakosarjan yhteydessä, esim. vm03 Bora josta otin vaihtokoneen.
                  V6 tdi koneisissa b6-korisissa oli myös esikatti ja 2kpl jälkikatteja jo vm.02 autoissa.
                  Uskoisin että myös saman ikäluokan mersuissa ja bemareissa oli tuplaten katteja päästönormienkin takia, aikalailla käsikädessä noiden premiummerkkien kehitystyö kulki ja samat ominaisuudet löytyi kaikkien malleista.
                  Viimeksi muokannut vV8m5; 18.10.2021, 13:43.

                  Comment


                    Onhan noita esikatteja keskusteluissa paljon vilahdellut. Veikkaan kuitenkin että rakenne on melko kompaktisti downpipe'ssa, kun auton alta ne jälkimmäiset ei pistä silmään ja moottorin alasuojat peittää näkyvyyttä moottoritilan. Lisäksi taitavat olla hieman kalliimmissa malleissa. Perusautoissa riittää yksikin.

                    Comment


                      Toimintansa takia ei niitä kovin lähekkäin sijoiteta, joten kahdella katalysaattorilla varustetuissa jälkimmäinen/-set on ihan reilusti auton alla, osittain varmaan tilanpuutteenkin takia. Kai tämä on sitten sitä teknistä etumatkaa näissä premiumeissa, purkamissani pösöissä ja sitikoissa ei tällaisia ole eikä useimmissa kansanvaunu klonkswageneissa.

                      Pikkukakkosen alkuperäinen putki, toinen katti suurinpiirtein etujalkatilan kohdalla. Sisälmykset oli tuossa irti joten hitsasin siihen uuden motonetin katin.
                      Click image for larger version  Name:	Screenshot_20211018_135648_com.huawei.himovie.overseas.jpg Views:	0 Size:	56,3 Kt ID:	1928197
                      Viimeksi muokannut vV8m5; 18.10.2021, 14:12.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                        Joissain 2000luvun alun audeissa on jo 2 kattia, jopa esim. näissä bensakoneellisissa pikkukakkosissa (vm02.).
                        Kahta peräkkäistä kattia taitaa olla lähinnä noissa 2000-luvun alkupään malleissa, esim. B8-korissa ei taida enää olla yhtään bensakonetta tarjolla, jossa pääkatit ei olisi sijoitettu heti pakosarjan/ahtimen jälkeen (1.8 tfsi/2.0 tfsi/3.2 fsi/3.0 tfsi).

                        Comment


                          Voisiko olla että nuo vanhemmat on säädetty tehtaalta käymään valmiiksi melko rikkaalla ja tarvittu silloisen katalysaattoritekniikan takia toinenkin. A2 1.4 pakosarjan yhteydessä oleva pääkatalysaattori on aivan samanlainen kuin vw:n 1.6ssa, jossa se on ainoa katti.
                          B8:ssa taisikin muuttua, esim. B7 S4 ja RS4 vielä auton alla pääkatalysaattorit ja v6 dieseleissä edelleen on toinen katalysaattori dpf:n yhteydessä.
                          Mutta kattivarkauksiin liittyen, mitään kyselemättä pitäis ampua nuo Dimitrit ja Vladimirit jotka näitä yrittää rosvota.

                          Comment


                          • En tiiä painiiko muut saman asian kanssa, mutta ittiä alkaa ottaan jo päähän kun ei uskalla moottorin viimeistä kokoonpanoa tehdä valmiiksi kun pelkää että ryssii jotain. Kaikki kyllä opiskeltu mutta silti epäilee kaikkea. prkl.

                            Comment


                              Pysyyhän se noin pidempään ehjänä :D

                              Comment


                                Kaikki pienet asiat menneet perseelleen.
                                Ensin uusi tuulilasi kesti 3pv ilman uutta islemää #saatana .

                                ​​​​​​Kunnon ensilumet maassa, auton alta liki kaikki pohjamuovit risana. Lisäksi kuskin puolen sisäsuoja ja roiskeläppä päättivät nousta renkaan päälle sillain kivasti.

                                Vakkari ei pelaa, koska oven lukko ja etujarrut sökönä ja ja ja ja ....

                                Päätä pensaaseen ja remppaa tekemään

                                Comment


                                  Sähkölaitos.Meillä maksetaan siitä että sähköä ei tule

                                  Comment


                                    Tä? Mitä siellä maalla on tapahtunut nyt?

                                    Comment


                                      Noin 20 kertaa ollut sähköt poikki 2 kuukauden aikana.Tänään kahdesti.

                                      Comment


                                        Mutta sen verran lyhyesti kerralla ettei tule korvauksia.

                                        Comment


                                          1 minuutista 3 tuntiin.

                                          Comment


                                            Sataa, ei sada, sataa... Päättäis jo. Just kun pääset ulos hommiin, niin alkaa satamaan ja kun tuut sisälle, niin loppuu.

                                            Comment


                                              Onneksi on edes pimeää taas seuraavan neljä kuukautta kaikki se aika joka päivätöistä jää vapaaksi niin ei tarvi muutenkaan tehdä ulkona mitään.

                                              Comment


                                              • Työpaikan toimiston alaslaskettua kattoa remontoititiin muutama neliö, yläpuolella ollut vesiputki vuosi ja pilasi katon. Viime viikon torstaina aloitettiin (ja piti tulla valmista), tänään niukinnaukin ennen klo 12 tuli valmiiksi. Rakennusfirman toiminta ja työmiehet vaikuttivat täysin harrastelijaporukalta. Mitään ei ikinä ollut mukana, kaikki piti hakea erikseen. Jaa ei kittiä? Haetaan. Ei maalia? Haetaan. Jaa pari luukkua pitäis laittaa? Haetaan? Okei tohon tarvis metallilistat, ja ruuveja, haetaan... teippiä tarvis viimeistelymaalaukseen, no vittu ei oo teippiä. Okei jäljet pitäis siivota, no voi vittu ei oo siivousvälineitä, ei teillä olis? (näytänkö mä siivoojalta) Okei haetaan... sit tyyppi siivoaa roskat lattialta metallisella tasoituslastalla ja rätillä :D

                                                1-2 äijää ravas täällä yli viikon saamatta juuri mitään aikaan kerralla. Soitin lopulta tänä aamuna itse suoraan firman toimarille ja kysyin että mitä te säädätte, vastaus oli että "mikä siinä sun mielestä on vielä kesken".....

                                                No mä selvitin mikä on kesken, laitoin listan tekemättömistä hommista ja kuvat kirjallisena. Lopulta saivat valmiiksi hädin tuskin joten kuten. Seuraavaksi selvitän, että millainen soppari tuollaisen tumpelofirman kanssa on tehty, noille ei kyllä kannata maksella siitä, että harjoittelevat työnteon perusasioita asiakkaan piikkiin...

                                                Comment


                                                  Halvin tarjous voitti.
                                                  Työkuviot ottaa päähän, joku kulkutauti vielä sekoittaa maailman kuviota niin että työpaikan vaihto voi olla nyt vähän takkuista...

                                                  Comment


                                                    TomVi täähän on ihan simppeli juttu. Jos haluat että ei sada ulkohommissa niin sadevaatteet päälle. Sit kun ulkohommat valmiit ja ei haittaa vaikka satais niin pese auto. :)
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 5.11.2021, 20:09. Perustelu: Täggäys kuntoon.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viesti
                                                      Työpaikan toimiston alaslaskettua kattoa remontoititiin muutama neliö, yläpuolella ollut vesiputki vuosi ja pilasi katon. Viime viikon torstaina aloitettiin (ja piti tulla valmista), tänään niukinnaukin ennen klo 12 tuli valmiiksi. Rakennusfirman toiminta ja työmiehet vaikuttivat täysin harrastelijaporukalta. Mitään ei ikinä ollut mukana, kaikki piti hakea erikseen. Jaa ei kittiä? Haetaan. Ei maalia? Haetaan. Jaa pari luukkua pitäis laittaa? Haetaan? Okei tohon tarvis metallilistat, ja ruuveja, haetaan... teippiä tarvis viimeistelymaalaukseen, no vittu ei oo teippiä. Okei jäljet pitäis siivota, no voi vittu ei oo siivousvälineitä, ei teillä olis? (näytänkö mä siivoojalta) Okei haetaan... sit tyyppi siivoaa roskat lattialta metallisella tasoituslastalla ja rätillä :D

                                                      1-2 äijää ravas täällä yli viikon saamatta juuri mitään aikaan kerralla. Soitin lopulta tänä aamuna itse suoraan firman toimarille ja kysyin että mitä te säädätte, vastaus oli että "mikä siinä sun mielestä on vielä kesken".....

                                                      No mä selvitin mikä on kesken, laitoin listan tekemättömistä hommista ja kuvat kirjallisena. Lopulta saivat valmiiksi hädin tuskin joten kuten. Seuraavaksi selvitän, että millainen soppari tuollaisen tumpelofirman kanssa on tehty, noille ei kyllä kannata maksella siitä, että harjoittelevat työnteon perusasioita asiakkaan piikkiin...
                                                      Kuullostaa sille, että tekivät tuntitöinä.

                                                      Tämä menisi kai iloisiin asioihin. Piti vaihtaa ulkovesiposti. Sisäpuolen liitos on hankalasti vesivaraajan takana, varaaja täytyisi tyhjentää ja siirtää pois tieltä, joten kerrankin päätin mennä helpoimman kautta ja tilasin LVI-firmasta vaihtotyön. Positiivinen yllätys oli hinta: 3.5 tuntia ja veloitus työstä oli pari sataa. Ulkovesiposti ja sisälle yksi sulkuventtiili olivat niin ikään linjassa sen kanssa, mitä paikallisesta rautakaupasta olisin itse saanut omalla sopimuksellani.

                                                      Comment


                                                        Työkaverit pääkaupunkiseudullla puhuneet että kun päivittäin ajelee omalla autolla töihin saa laskea sen mukaan että n kerran 3 vuodessa kolahtaa. Mulla meni 25 vuotta ekaan kolahdukseen. Seistiin liikennevaloissa, valot vaihtui vihreeksi, 3 ekaa autoa lähti liikkeelle, minun edessäni oleva ei mutta takana oleva kyllä. Nyt mulla sitten ainakin takapuskuri paskana. Vastapuoli vähän sellainen sun tällainen - saa nähdä saako hänen vakuutuksestaan homman hoidettua (vastapuolen "auto" eri omistajan nimissä, kuski ei tiennyt vakuutusyhtiötään, ei ollut kolaroinut ennen eikä oikein tiennyt mitä pitää tehdä etc etc ) Paikan päällä myönsi mokan, katsotaan onko muuttunut maanantaihin mennessä. No oli siitä "kiva" jatkaa firman juhliin

                                                        Comment


                                                          Oma henkilö auto oli paikallisen scanian merkkiliikkeen portin pielessä, yön aikana joku sankari vei lisävalon. Ei ollut kallis valo, mutta silti.

                                                          Comment


                                                          • Menin ja ostin syyskuun alussa auton Autolle.com - nimisestä läävästä. Sen jälkeen tapahtunutta:
                                                            - talvirenkaiden vanteet (ei olleet nähtävänä etukäteen) törkeästi korroosion syömät - - > korjattu myyjän piikkiin
                                                            - muutama ns. tarkastuksen laiminlyömä lommo pelleissä - - > puolet myyjän piikkiin, puomesta ei halua vastata
                                                            - auto vuotanut jäähdytysnestettä koko ajan, viikottain täytetty lisää, viikottain käytetty pajalla korjaamassa - - > myyjä korvaa mielestään 60% tavaran virheestä koska se on "asian mukaista". Ei korvaa edes virheen selvittelykuluja eikä uusia jäähdytysnesteitä
                                                            - talvirenkaat osoittautuivat sekarengastukseksi, yllätys että ei kerrottu mitään
                                                            - myyjä ei vastaa sähköposteihin eikä ota kantaa vaatimuksiin

                                                            On muuten sellainen paskapaikka, että en voi ikinä mitenkään suositella kenellekään. Jos olisin tiennyt etukäteen, että on huijarifirma, en olisi ostanut sieltä autoa.

                                                            Eli paskaa palvelua ja paskaa vastuunkantoa Autolle. comista.
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 10.11.2021, 23:07. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                                                            Comment


                                                            • Eikös etämyynnissä ole 14 vuorokauden palautusoikeus, jota olisi tuossa tapauksessa ehkä kannattanut hyödyntää?
                                                              Myyjissä on eroja. Meillä kun renkaat osoittautui sekarengastukseksi ja tein asiasta reklamaation perjantaina iltapäivällä, niin myyjä ilmoitti hetken päästä, että uudet kumit toimitetaan kotiovelle maanantaina klo 9 ja maanantaina klo 9:00 oli mies ovella uusien kumien kanssa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X