Olen antanut itseni ymmärtää dieselautojen kattien olevan romuarvoltaan jopa "arvottomia" verrattuna bensaversioihin. Ilmeisesti näin ei olekaan jos moisia viitsitään anastaa. Ulkomailleko ne viedään vai liekö joku kotimainen romukauppias ilomielin lunastaa kymneniä katalysaattoreita kerrallaan mitään muka epäilemättä? Rajavalvontaa tiukemmaksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Itäeurooppalaisten (myös virolaiset) vuokratyömiesten (mukamas päteviä hitsareita, peltiseppiä ja rakennusmiehiä) joukossa tulee aina muutama mätämuna, tai no ehkä 4/5. Niillä on ihan suunnitelmallista tuo ryöväily.
Monessa autossa ne vaan on heti pakosarjan jälkeen nopeamman lämpenemisen vuoksi.Viimeksi muokannut vV8m5; 17.10.2021, 14:15.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestiAika moniosaajia ja hyvillä varusteilla nuo "nistit" tuntuu olevan, kun muuta "metallitöitä" tekee, kuin fillareita varastelee :) Kun tuolla amfetamiininpääkaupungilla asuu niin ei siellä Suominarkit katteja väännä myyntiin.
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiAinakin suurimmassa osassa 2001 jälkeen tehdyissä saksalaisissa on se esikatti pakosarjan yhteydessä ja auton alla toinen.
Comment
-
Joissain 2000luvun alun audeissa on jo 2 kattia, jopa esim. näissä bensakoneellisissa pikkukakkosissa (vm02.). Vastaavan ikäisissä volkkareissa sitten taas oli vain se yksi siellä pakosarjan yhteydessä, esim. vm03 Bora josta otin vaihtokoneen.
V6 tdi koneisissa b6-korisissa oli myös esikatti ja 2kpl jälkikatteja jo vm.02 autoissa.
Uskoisin että myös saman ikäluokan mersuissa ja bemareissa oli tuplaten katteja päästönormienkin takia, aikalailla käsikädessä noiden premiummerkkien kehitystyö kulki ja samat ominaisuudet löytyi kaikkien malleista.Viimeksi muokannut vV8m5; 18.10.2021, 13:43.
Comment
-
Onhan noita esikatteja keskusteluissa paljon vilahdellut. Veikkaan kuitenkin että rakenne on melko kompaktisti downpipe'ssa, kun auton alta ne jälkimmäiset ei pistä silmään ja moottorin alasuojat peittää näkyvyyttä moottoritilan. Lisäksi taitavat olla hieman kalliimmissa malleissa. Perusautoissa riittää yksikin.
Comment
-
Toimintansa takia ei niitä kovin lähekkäin sijoiteta, joten kahdella katalysaattorilla varustetuissa jälkimmäinen/-set on ihan reilusti auton alla, osittain varmaan tilanpuutteenkin takia. Kai tämä on sitten sitä teknistä etumatkaa näissä premiumeissa, purkamissani pösöissä ja sitikoissa ei tällaisia ole eikä useimmissa kansanvaunu klonkswageneissa.
Pikkukakkosen alkuperäinen putki, toinen katti suurinpiirtein etujalkatilan kohdalla. Sisälmykset oli tuossa irti joten hitsasin siihen uuden motonetin katin.
Viimeksi muokannut vV8m5; 18.10.2021, 14:12.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiJoissain 2000luvun alun audeissa on jo 2 kattia, jopa esim. näissä bensakoneellisissa pikkukakkosissa (vm02.).
Comment
-
Voisiko olla että nuo vanhemmat on säädetty tehtaalta käymään valmiiksi melko rikkaalla ja tarvittu silloisen katalysaattoritekniikan takia toinenkin. A2 1.4 pakosarjan yhteydessä oleva pääkatalysaattori on aivan samanlainen kuin vw:n 1.6ssa, jossa se on ainoa katti.
B8:ssa taisikin muuttua, esim. B7 S4 ja RS4 vielä auton alla pääkatalysaattorit ja v6 dieseleissä edelleen on toinen katalysaattori dpf:n yhteydessä.
Mutta kattivarkauksiin liittyen, mitään kyselemättä pitäis ampua nuo Dimitrit ja Vladimirit jotka näitä yrittää rosvota.
Comment
-
Kaikki pienet asiat menneet perseelleen.
Ensin uusi tuulilasi kesti 3pv ilman uutta islemää #saatana .
Kunnon ensilumet maassa, auton alta liki kaikki pohjamuovit risana. Lisäksi kuskin puolen sisäsuoja ja roiskeläppä päättivät nousta renkaan päälle sillain kivasti.
Vakkari ei pelaa, koska oven lukko ja etujarrut sökönä ja ja ja ja ....
Päätä pensaaseen ja remppaa tekemään
Comment
-
Työpaikan toimiston alaslaskettua kattoa remontoititiin muutama neliö, yläpuolella ollut vesiputki vuosi ja pilasi katon. Viime viikon torstaina aloitettiin (ja piti tulla valmista), tänään niukinnaukin ennen klo 12 tuli valmiiksi. Rakennusfirman toiminta ja työmiehet vaikuttivat täysin harrastelijaporukalta. Mitään ei ikinä ollut mukana, kaikki piti hakea erikseen. Jaa ei kittiä? Haetaan. Ei maalia? Haetaan. Jaa pari luukkua pitäis laittaa? Haetaan? Okei tohon tarvis metallilistat, ja ruuveja, haetaan... teippiä tarvis viimeistelymaalaukseen, no vittu ei oo teippiä. Okei jäljet pitäis siivota, no voi vittu ei oo siivousvälineitä, ei teillä olis? (näytänkö mä siivoojalta) Okei haetaan... sit tyyppi siivoaa roskat lattialta metallisella tasoituslastalla ja rätillä :D
1-2 äijää ravas täällä yli viikon saamatta juuri mitään aikaan kerralla. Soitin lopulta tänä aamuna itse suoraan firman toimarille ja kysyin että mitä te säädätte, vastaus oli että "mikä siinä sun mielestä on vielä kesken".....
No mä selvitin mikä on kesken, laitoin listan tekemättömistä hommista ja kuvat kirjallisena. Lopulta saivat valmiiksi hädin tuskin joten kuten. Seuraavaksi selvitän, että millainen soppari tuollaisen tumpelofirman kanssa on tehty, noille ei kyllä kannata maksella siitä, että harjoittelevat työnteon perusasioita asiakkaan piikkiin...
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiTyöpaikan toimiston alaslaskettua kattoa remontoititiin muutama neliö, yläpuolella ollut vesiputki vuosi ja pilasi katon. Viime viikon torstaina aloitettiin (ja piti tulla valmista), tänään niukinnaukin ennen klo 12 tuli valmiiksi. Rakennusfirman toiminta ja työmiehet vaikuttivat täysin harrastelijaporukalta. Mitään ei ikinä ollut mukana, kaikki piti hakea erikseen. Jaa ei kittiä? Haetaan. Ei maalia? Haetaan. Jaa pari luukkua pitäis laittaa? Haetaan? Okei tohon tarvis metallilistat, ja ruuveja, haetaan... teippiä tarvis viimeistelymaalaukseen, no vittu ei oo teippiä. Okei jäljet pitäis siivota, no voi vittu ei oo siivousvälineitä, ei teillä olis? (näytänkö mä siivoojalta) Okei haetaan... sit tyyppi siivoaa roskat lattialta metallisella tasoituslastalla ja rätillä :D
1-2 äijää ravas täällä yli viikon saamatta juuri mitään aikaan kerralla. Soitin lopulta tänä aamuna itse suoraan firman toimarille ja kysyin että mitä te säädätte, vastaus oli että "mikä siinä sun mielestä on vielä kesken".....
No mä selvitin mikä on kesken, laitoin listan tekemättömistä hommista ja kuvat kirjallisena. Lopulta saivat valmiiksi hädin tuskin joten kuten. Seuraavaksi selvitän, että millainen soppari tuollaisen tumpelofirman kanssa on tehty, noille ei kyllä kannata maksella siitä, että harjoittelevat työnteon perusasioita asiakkaan piikkiin...
Tämä menisi kai iloisiin asioihin. Piti vaihtaa ulkovesiposti. Sisäpuolen liitos on hankalasti vesivaraajan takana, varaaja täytyisi tyhjentää ja siirtää pois tieltä, joten kerrankin päätin mennä helpoimman kautta ja tilasin LVI-firmasta vaihtotyön. Positiivinen yllätys oli hinta: 3.5 tuntia ja veloitus työstä oli pari sataa. Ulkovesiposti ja sisälle yksi sulkuventtiili olivat niin ikään linjassa sen kanssa, mitä paikallisesta rautakaupasta olisin itse saanut omalla sopimuksellani.
Comment
-
Työkaverit pääkaupunkiseudullla puhuneet että kun päivittäin ajelee omalla autolla töihin saa laskea sen mukaan että n kerran 3 vuodessa kolahtaa. Mulla meni 25 vuotta ekaan kolahdukseen. Seistiin liikennevaloissa, valot vaihtui vihreeksi, 3 ekaa autoa lähti liikkeelle, minun edessäni oleva ei mutta takana oleva kyllä. Nyt mulla sitten ainakin takapuskuri paskana. Vastapuoli vähän sellainen sun tällainen - saa nähdä saako hänen vakuutuksestaan homman hoidettua (vastapuolen "auto" eri omistajan nimissä, kuski ei tiennyt vakuutusyhtiötään, ei ollut kolaroinut ennen eikä oikein tiennyt mitä pitää tehdä etc etc ) Paikan päällä myönsi mokan, katsotaan onko muuttunut maanantaihin mennessä. No oli siitä "kiva" jatkaa firman juhliin
Comment
-
Menin ja ostin syyskuun alussa auton Autolle.com - nimisestä läävästä. Sen jälkeen tapahtunutta:
- talvirenkaiden vanteet (ei olleet nähtävänä etukäteen) törkeästi korroosion syömät - - > korjattu myyjän piikkiin
- muutama ns. tarkastuksen laiminlyömä lommo pelleissä - - > puolet myyjän piikkiin, puomesta ei halua vastata
- auto vuotanut jäähdytysnestettä koko ajan, viikottain täytetty lisää, viikottain käytetty pajalla korjaamassa - - > myyjä korvaa mielestään 60% tavaran virheestä koska se on "asian mukaista". Ei korvaa edes virheen selvittelykuluja eikä uusia jäähdytysnesteitä
- talvirenkaat osoittautuivat sekarengastukseksi, yllätys että ei kerrottu mitään
- myyjä ei vastaa sähköposteihin eikä ota kantaa vaatimuksiin
On muuten sellainen paskapaikka, että en voi ikinä mitenkään suositella kenellekään. Jos olisin tiennyt etukäteen, että on huijarifirma, en olisi ostanut sieltä autoa.
Eli paskaa palvelua ja paskaa vastuunkantoa Autolle. comista.
Comment
-
Eikös etämyynnissä ole 14 vuorokauden palautusoikeus, jota olisi tuossa tapauksessa ehkä kannattanut hyödyntää?
Myyjissä on eroja. Meillä kun renkaat osoittautui sekarengastukseksi ja tein asiasta reklamaation perjantaina iltapäivällä, niin myyjä ilmoitti hetken päästä, että uudet kumit toimitetaan kotiovelle maanantaina klo 9 ja maanantaina klo 9:00 oli mies ovella uusien kumien kanssa.
- 1 like
Comment
Comment