Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ^^BeBe
    vastasi
    Jos asioiden myyminen on vaikeaa, niin ei ostaminenkaan näköjään ole helppoa. Jos selkeästi (25%) ylihinnoiteltua yrität tingata järkevillä perusteilla hyvin asiallisesti, saa vastaukseksi vittuilua eikä minkäänlaista vasta tarjousta. Tämä polkupyörä foorumilta. Nyt neljästä moottorisahasta laittanut viestiä torissa tai facebookissa. Osa ei lue viestejä ja osa lukee, mutta ei vastaa mitään. En edes tinkaa, vaan kysyn leikkuu vehkeiden kuntoa ja mahdollista manuaalin olemassa oloa. Ja koska vois tulla noutamaan. Laitan vielä puhelin numeron siihen että isäntien ois helpompi vaikka soittaa. Pakko varmaan ostaa uusi. Eipä noiden yläkahvasahojen kohdalla edes paljoa säästä ostamalla käytettyä.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Kyllä, näyttää olevan: https://www.helsinginuutiset.fi/paik...R4uRytZo15lP_I

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
    Appiukko kuoli reilu viikko sitten.
    Nyt on sitten ruumiinavaus suoritettu, kun IF ei ole kyennyt tunnustamaan työperäistä ammattisairautta. Sieltä se asbestoosi kuitenkin ilmeni, jonka jo 3 erikoislääkäriä totesi yli 10v aiemmin, mutta IFille se ei kelvannut. On tämä vakuutusyhtiöiden kanssa toimiminen täyttä vittuilua.

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Meni quiafe diffu sivu suun..ei pitäs empiä kun bongaa puoleen hintaan.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Appiukko kuoli reilu viikko sitten. Harmittaa tietenkin, kun oli mukava mies ja tunnettu yli 20v. Tavattiin vieläkin useasti viikossa ja oli aikoinaan hyvä apu taloa rakentaessa. Viime aikoina apu oli sitten minun puolelta. Olisin auttanut vielä pitempäänkin, mutta kohtalo päätti toisin.

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Jannekk tuossa tiivisti hienosti ongelman. Ja jakeluun kun ei mene, että homma toimisi ihan samalla tavalla, kuin vesilaskun tasauksessa.
    Siitä myös taloyhtiö tilittää takaisin tai osakas maksaa lisää riippuen onko ylittänyt vai alittanut ennakkoon sovitun määrän.
    Eli minulle sopisi ihan hyvin maksaa esim 15€/kk vastiketta lisää joka kuukausi latauksesta, joka sitten vuoden lopussa tasattaisiin mittarilukeman perusteella. Prikulleen sama systeemi, kuin jo käytössä vesimaksussa.
    Ja meidän yhtiössä vesimaksun suuruus on määritelty jokaiselle osakkaalle erikseen heidän oman edellisen vuoden kulutuksen perusteella. Samaa voisi tässä hyödyntää, jos ei sähköautoa/hybridiä niin maksu 0€/kk.
    Viimeksi muokannut Cid; 28.3.2023, 17:08.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Kyllä, tuossa tapauksessa se menee taloyhtiön sähkösopimuksen hinnalla ja tässä piilee vastarannakiiskien peruste vastustaa koko hanketta. Taloyhtiön käyttämä sähkö veloitetaan jokaiselta osakkaalta hoitovastikkeessa ja selitäpä tämä sitten niille vastustajille, että heidän ei tarvitse maksaa yhden osakkaan käyttämästä lataussähköstä senttiäkään.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Mun taloyhtiön isännöitsijä sanoi että taloyhtiön sähkösopimuksen mukaisella hinnalla menisi lataussähkö, koska latausasema on kytketty (kysymässäni tapauksessa) taloyhtiön sähköverkkoon. Laskutus esim. valokuva energiamittarista kerran vuodessa.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Ei siihen mitään muuta estettä ole kuin se, että haluaako taloyhtiö lähteä hankkimaan latauspisteitä siitä huolimatta, että osakas on itse valmis maksamaan kustannukset. Ongelmaksi voi kyllä jonkun palveluntarjoajan kanssa hinnoittelu, koska ihan hyvää hyvyyttään operaattorit ei latusinfraa ylläpidä. Osakkaalla ei siten ole kummoisiakaan mahdollisuuksia vaikuttaa latauksen hintaan, operaattori ottaa sen mitä ottaa. Jos latauslaite on osakkaan itsensä maksama, niin silloin sähkönhinta on osakkaan sähkösopimuksesta kiinni.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Niin, työpaikalla, muotoilin kysymyksen vähän ohuesti. Tarkoitin että onko siihen joku juridinen este että taloyhtiö ei voisi toimia niin. "Se vaan ei toimi Suomessa." - argumentti kun on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    hopsis Meillä on työpaikalla latauspisteet, applikaatiolla lataus käyntiin ja veloitus menee luottokortilta. Sähkön hinta on se mitä firma ja palveluntarjoaja ovat sopineet. Kyllä tämä varmasti soveltuu myös taloyhtiöön, sähkön hinta on sitten ihan oma juttunsa.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Eikö taloyhtiöillä ole mahdollisuutta laskuttaa käyttäjiä laturin käytöstä samaan tapaan kuin joka marketin ja huoltoaseman pihassa olevilla julkisilla latureilla? Tägillä lataus käyntiin ja lasku tulee perästä. Luulisi olevan firmoja jotka tarjoaa tähän valmiin paketin. Aina parempi yhtiölle jos asian monetisoi ja perii vielä jonkun hallinnointimaksun, samaan tapaan kuin parkkiruuduista ja lämmitystolpista jo nykyään.

    Leave a comment:


  • Jay
    vastasi
    Näitä myös selvittänyt, ei ole yhtiössä helppoa. Taloyhtiön pitää hoitaa myös tolpasta otetun sähkön hinnoittelu, mahdollinen mittarinluenta ja laskutus. Tämä parhaassa tapauksessa, kerrottuna kaikilla mahdollisilla käyttäjillä, yhdenvertaisuuden perusteella.
    Jos muutama paikka riittäisi ja paikat eivät ole nimettyjä - voitaisiinko esimerkiksi kolme paikkaa varustaa latauspisteillä taloyhtiön kustannuksella (etäluennat ym.)?

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Itsehän joutuisin maksamaan pätkitystä lämmityssähköstä 25€/kk, lisäksi autopaikalle olisi yli 500m kävelymatka kotoa.

    Jätän siis edelleen polttomoottori auton tolpan kautta lämmittämättä, koska voin pysäköidä auton tuohon kadunvarteen alle 100m säteelle rapun ovesta hyvinkin helposti.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Menisikö perusteluna läpi että haluat lämmittää autoa kuten muutkin ja siksi lataus johto täytyy pitää kytkettynä? :)

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Sen verran pohjustan kuin edelliseenkin esitykseen. Tottakai, jos tähän lähdetään 11kw latauspisteitä asentamaan, niin tullaan tilanteeseen, että sähköliittymää myöten täytyy päivittää kaikki. Jos edes 3,6kw halutaan kaikille, niin tarve tulee vähintään nousujohdot uusia katoksiin. Tästä syystä ehdotuksessani oli, että 8/10A riittäisi. Mutta ei minulla kiiinnostusta ole lähteä suurempia latauspisteitä "isolla" rahalla päivittämään.
    Tässä tuskin tulee asuttua enää ensivuotta paljon pidemmälle, puhumattakaan että tuon hybridin kanssa en tarvitse tuota 8A nopeampaa latausta kotioloissa.
    Olisin voinut tuohon vaihtaa lämmitystolpan versioon, jossa lämmitys/latausasema samassa. Työn kautta tämän voisin hankkia edukkaasti ja asennuksenkin saisin hoitumaan. Kustannukset olisi jääneet 300-400€.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Asia kannattaa sinne kokoukseen pohjustaa sitten aika hyvin, ja vaikka jo valmiiksi puhua osakkaille jotka mahdollisesti myös olisivat latausta vailla. Jotain kustannusarvion tynkää, millaisen osuuden voi avustusta hommaan jne. Se että voi käyttää sisätilanlämmitintä ei vielä takaa mitään. Meillä on 40 autopaikkaa, sisätilalämmitintä voi käyttää mutta kartoituksessa jos halutaan vähän edes saada voimaa lataukseen ei nykyisillä liitännöillä ja kaapeleilla yli yhdeksää autoa ladata samaan aikaan. Tai siis edellisessä asunnossa tietenkin...

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Ei mitään syytä kerrottu, että vain että kielto pysyy voimassa. Tolpillehan tulee keskuksesta syöttö 25A per tolppa, tolpissa 2x16A sulakkeet ja sisätilanlämmittimen käyttö on sallittua.
    25A perusteella ymmärtäisin kyllä, että rajataan latausvirta 8A tai 10A.
    No vien asian yhtiökokoukseen kesäkuussa, tämä oli myös isännöitsijän ohje asiaan.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Saitko edes faktoihin perustuvaa perustetta kiellolle? Tietysti jos on mitoitettu vain lohkolämmittimille lämmityspaikat niin onhan tuo 8A:kin jo 3-4 kertainen lohkolämmittimeen verrattuna.

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Pistin taloyhtiöön esityksen autojen lataamisen sallimisesta, niin arvattu lopputulos ja hallitus torppasi. Kielto on ja pysyy ja ei saa ladata vaikka olisin omalla rahalla vaihtanut lämmitystolpan latausrasialliseen, jossa sähkömittari.(ja että olisi rajattu vielä latausvirta max 8A tai 10A, ettei tule ongelmia kaapeloinnin kanssa)
    Pitää viedä vielä yhtiökokoukseen asia, mutta taloyhtiön ollessa melko eläkeläispainotteinen, niin lopputulos melkein varmuudella sama.
    No ompahan jatkossa hyvä syy kieltäytyä talkoista: Ei mitenkään ehdi, kun olen lataamassa autoa Prismassa. :)

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Finnair perui huomisen lennon Hampuriin. Toivottavasti korvaava järjestyy.

    Leave a comment:


  • Niko9
    vastasi
    Kyllä nyt potkitaan munille. Ensinä toi passatti 2vk sitten. Toinen nokka ei pyöri mukana eli vika aika selvä. Autotallin subbari sökö ja tänään a6 rengas puhki ja kesärengas tilalle :(

    Leave a comment:


  • Niko9
    vastasi
    Wou tuossa jo selvä vika. Tänään aukasin oman jakopään ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Ajotukset ylä ja alapäässä. Mulla jäi kampuran tunnistin vika silloin kun jäi tien varteen. Pitääköhän vielä avata toinen pää ja kurkata nokka-akselin ketju?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tää tuli vielä omin voimin ajamalla talliin. Samanikäinen paskatti samalla moottorilla.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Niko9
    vastasi
    Passatin 2.0 fsi bensa (05) konerikko. Jakopäästä hampaita kuulema pois rullasta. Ei auta kuin hinata kotia ja alkaa remppaamaan hissukseen :(

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Yes, Hel-vantaa kyseessä. Toki nyt on ikkuna tipahti puoleen väliin oven sisälle ja ovenkarmi vääntynyt sen verran että sormi mahtuu oven ja b-pilarin väliin

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Varaa etukäteen paikka sieltä parkkihallista niin pääset sisään ja ulos ilman ikkunan/oven aukomista. :)

    Oletus että Helsinki-Vantaasta kyse

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Olipa päivä- aamulla oli jotenkin olo että jotain sattuu- Töihin mennessä oli liikenneympyrässä täysperä kasetti yhdistelmä jossa peräkärryn kasetti oli irronut ja osunut vetoautoon. Kotimatkalla kävin kaupassa, pihalle tullessa autostani oli kuskinovi ihan huolella rutussa. Järkyttynyt nuoriruova rauhoitteli pikkulastaan omassa autossan ja myönsi suoraan peruttaneensa minun auton kylkeen. Muuten hyvä mutta oven vivusto ottanut kipeetä eikä ulkokahva toimi. No soitto leaseplanille, sieltä ohjasivat autonvalmistajan tiepalveluun (koska auto 1,5 kuukautta vanha 2400 km mittarissa) No ei sieltä apua saanut:, vie auto huoltoon, täytä syyllisen osapuolen vakuutusyhtiön käyttötarveselvitys (näistä aikaisemmin saman yhtiön osalta todella huonoja kokemuksia, yli 40 päivää oltiin ilman autoa) ja sitten heidän luvallaan sijaisauto alle. Vakuutusyhtiöllä sitten kotisivulla kiva ilmoitus vahinkopalvelun ruuhkasta. Olis vielä hieman kiire töissä eikä oikein aikaa ajella ympäri ämpäri hoitamassa kolariselvittelyä. Jos näette keskivartalolihavan keski-ikäisen miehen joka könyää pieneen valkoiseen Kia:aan pelkääjään puolelta niin saa vapaasti nauraa. Minua toki ei naurata, pitänee vielä tskata aukeeako ikkuna- voi huumorintaju loppua aamukuudelta lentoaseman parkkihallin puomilla jos ei ikkuna mahdu aukeamaan

    Leave a comment:


  • Jago
    vastasi
    Herkälleen myös OEM:it halkeavat, menneenä kesänä tuurissaan huomasin että mk3 TT 20'' alkuperäisvanne halki takanurkassa, mitään tällejä en rekisteröinyt autolla ajavani ennen sitä. Rengaskoko oli tehtaan suositusten mukainen.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Kurjaa jos suorina myyty.

    Kannun puolelta taipuvat helpohkosti kun ottaa hittiä, ainakin kookkaammat. Omasta OEM 20” sarjasta kolme on eri vuosina käynyt suoristettavina kannun puolelta.

    Leave a comment:

Working...