Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Kivasti joku varasti minun fillarin. Kesken baarireissun rouva ajoi johonkin rantaan katteleen maisemia, minä jätin pyörän siihen jalalle ja käppäilin 15 metriä pyörätieltä rantaan, hetken päästä joku kohdalle sattunut kelaelätti hyppäs pyörän päälle ja polki vittuun paikalta. Voisin 50€ maksaa jos joku löytää sen pyörän.
-
Mulla vastaavaa kokemusta noista Goodride sa37. Aina kun auto seisoi yön yli pihassa, ekat 10km tuntui kuin ajaisi neliönmuotoisilla renkailla. Vasta 10km maantieajon jälkeen meno tasoittui ja tärinät lakkasi. Aivan kammottavat renkaat.
Leave a comment:
-
Eikö tuo ole Goodride Sport SA-37? Nankangeja minulla on ollut kaksi sarjaa NS2:ia ja niitä en voi kyllä suositella. Ensimmäistä sarjaa ei saanut mitenkään tasapainoon, aina alkoi hetken päästä täristämään. Toinen sarja on kyllä tasapainotuksen suhteen ok, mutta kun pinta vähän kului, alkoi armoton jollotus. Minä jo pelkäsin vaikka mitä laakerivikoja, mutta kun vaihdoin alle talvirenkaat, loppui jollotus siihen.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiViikonloppu meni muissa jutuissa, mutta kiitos. Onnistuin itseasiassa paikallistamaan vian. Meni rengaskin kerta-arvauksella oikein: eturengas, koska tuntui ratissa, ja ounastelin oikeaa, koska tuntui ratissa voimakkaammin oikealle käännyttäessä eikä ulkoreunassa näkynyt mitään kummallakaan puolella. Vanteessa en nähnyt ainakaan silmällä mitään, joten toivotaan että olisi vain renkaan runko pettänyt. Uudet nakit laitoin jo tilaukseen.
Nyt on suorat vanteet, mutta uudet kumit (Goodride sa37) oli sen verran hypyttävät, että vannekorjaaja soitti niitä asentaessaan, ettei valitettavasti niistä saa millään tasaisesti rullaavia. Kaikissa neljässä jotain sanomista ja kahdessa pahasti. Sisäkehälläkin oli niissä kahdessa hämmentävä taitos, josta otti kuvatkin.
No eihän ne tasaisesti pyöri vaan täristäähän ne. Olikohan nyt niin, että tuli liiaksi pihisteltyä renkaiden merkissä...
Edit: Siis Goodride ei Nankang.Viimeksi muokannut jasso; 11.6.2022, 21:02.
Leave a comment:
-
Hetken näin punaista, mutta löytyy madonreikä jatkaa satkun tekemistä. "Sähkö, kaasu ja etanoli ovat käyttövoimia joihin saa muuttaa. Muut (eli käytännössä bensa/diesel) vaativat poikkeusluvan" https://www.finlex.fi/data/normit/46...uuttaminen.pdf
Leave a comment:
-
Hieman vituttaa. Töissä aloin laittaan raskaiden renkaiden asennusvaunua läjään ja pumppasin kapeaksi niin yhtääkkiä helvetillinen kipu peukaloon ja ympyröity osa leikkasi peukolan päästä pienen palasen kun oli ylhäällä ja pääs tippumaan alas ja ensiapuun. Tuloksena ei saatu tikattua kasaan joten kalvo suojaksi ja odotella umpeutumista 4viikon saikun kanssa. Nyt sit samalla viivästy auton kasaus loppuun.
vaikka kipukynnys on kohtalaisen kova niin nyt oli kyl sen verran raju kipu että itkin kun en sattu niin kipeää. Onneksi sairaalassa saa kunnon mömmöjä niin löysin taas iloisuuden ja huumorin vastaanotolla :D
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestijasso. Minulla on Tuusulassa jonkinlainen tasapainoituskone. Tulen käymään todennäköisesti vkl:na siellä ja voit tulla pyörittelemään renkaitasi tallille jos haluat. Jos sattuu olemaan Nokian kumit, niin sitten on luultavasti kudosvika.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Iskihän se covid lopulta, saa nähdä millaiseksi äityy. Onneksi on kaikki piikit alla, eikä tällä viikolla ollut mitään tärkeää menoa (rengashotlassa käynti lutviutuu emännältäkin). Toivottavasti tässä kuitenkin ensi viikoksi toipuu toimintakuntoon.
Leave a comment:
-
Jokainen on liikaa. Tähän ryssän aiheuttamaan inflaatioon ei tarvita yhtään sen paskamaan ihannointia.
Leave a comment:
-
No, jos siellä on 25 autoa niin se ei paljon haittaa aiheuta liikenteelle ja poliisien määrärahojen käytölle. Samaan aikaan voi olla tyytyväinen että niitä idiootteja on vaan muutamia kymmeniä siellä autoissaan. Olisin huolissani jos määrä olisi vaikka 500 autoa vaan ei ryssän propagandakoneiston Suomen jaoksen budjetti ny riittäny näköjään tuon kummempaan.
Leave a comment:
-
Siat säkkiin ja ilmainen pikarahti itärajan tuollepuolen, Tavjan, Ekin ja muitten kommunistien kanssa :)
Leave a comment:
-
Ottaa. Juuri tuli kehä 1:sellä 20-30auton letka ryssänlipuin ja maalauksin vastaan. Ja samanverran poliiseja edessä ja takana ”turvaamassa” tätä paskaa. Siinä taas verorahoille vastinetta.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janis Petke Näytä viestiEthän jäänyt mersun alle…
Ranteessa ilmeisesti sittenkin jännevamma ja mahdollinen murtuma, nyt magneettikuvattu, kipsi kädessä. Viimeistään tiistaina käsikirurgi soittaa ja tarkentaa jatkot.
Leave a comment:
-
Mersu taas hajosi ja pajalla. Sijaisautona sentään toimiva samanlainen. Noxit ja scr-pönttö taas tai edelleen sökönä. Auton ostosta nyt tasan vuosi ja noin 15 kertaa pajalla. Ei siis vielä tule "iloiset asiat" threadiin viestiä.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Ostamassani hieman laadukkaammassa kamelinpaskasarjassa tuli joku voidepurkki mukana. Tuntuu erikoiselta, että paikka voidellaan, mutta näin se on uskottava ja homma on toiminut.
Rengashan pitäisi aina käyttää pois vanteelta, jos sen paikkaa ja tarkistaa ettei ole mujua sisällä. Harva rengasliike noin kuitenkaan toimii. Toisaalta kamelinpaskallakaan ei kai saisi paikata pysyvästi.
Omasta autosta toki tietää onko rengas käynyt tyhjänä.
jasso. Minulla on Tuusulassa jonkinlainen tasapainoituskone. Tulen käymään todennäköisesti vkl:na siellä ja voit tulla pyörittelemään renkaitasi tallille jos haluat. Jos sattuu olemaan Nokian kumit, niin sitten on luultavasti kudosvika.
Leave a comment:
-
Kamelinpaska toimii kyllä ruuvireikiin ihan hyvin. Itse uskaltaisin tuohon kuvan kohtaan ihan hyvin laittaa sellaisen. Harvemmin niistä rungon raudoitus on pettänyt pienellä ruuvilla ja melkein aina se ruuvi pitää ilmaa niin hyvin, ettei renkaalla ole tyhjänä tullut ajettua. Onnistuneen asennuksen pohjat ovat nimenomaan reiän riittävällä avartamisella raspilla ensin. Ja renkaaseen vastapainetta, ettei anna periksi sitä pökäletta reikään työnnettäessä.
Sen pökäleen dippaus paikkaustiivisteliimaan (tyre sealant) auttaa paikoilleen asentamisessa, mutta en tiedä onko se nyt lopulta järkevää. Voi hyvin olla ns. väärää perinneoppia.
Ketjun aiheeseen liittyen, niin vaihdoin A8:siin kesärenkaat kun viimein ehti, niin joku vanteista ottanut osumaa niin, että ratti tutisee. 20" vanteet, jotka muistaakseni jotkut replikat, ja rengassarjalla nyt ei tätä kesää pidempään todennäköisesti enää aja. Eli viedäkö nyt ensin rengasliikkeseen katsomaan, että heittääkö renkaat, vai yrittää itse selvittää mikä kiero ja viedä oikaistavaksi... Tai sitten vain tyytyä kohtaloon ja kaivaa lompakkoa suoraan uuteen vannesarjaan renkaineen. Mutta kun ei jaksaisi yhtään miettiä uudenlaista vannemallia...Viimeksi muokannut jasso; 5.5.2022, 13:46.
Leave a comment:
-
Meinasin harrastaa liikuntaa, matkalla salille kävi "hassusti"
Diagnoosi tällä hetkellä murtunut isovarvas, kaksi murtunutta kylkiluuta ja mahdollinen nivelsidevamma ranteessa...
Leave a comment:
-
Kyllähän tuon paikkaa vielä, tuohan on kulutuspinnassa, sit jos ois sivuseinåssä ei kukaan suostu.
Leave a comment:
-
Runflat tms vastaavaa rengasta en lähtisi paikkaamaan kamelinpaskalla ensinkään kun ei siitä päällepäin oikein tiedä onko ajettu tyhjänä vai ei ja kuinka pitkään. Runflatti pitäis aina ottaa vanteelta pois ja tarkistaa jos siihen on "nojattu". Sit tavan renkaissa, no, ei se rungon jäykkyys tai profiili vaikuta paljonkaan siihen paljonko kulutuspinta vastustaa. Siinä on vaan semmonen että jos reikä on valmiiksi iso vaikka jostain isosta runkonaulasta niin paikkakin menee melko helpolla samasta lävestä. Vaan jos reikä on orapihlajan piikistä niin se pitää ensin kairata ihan helvetisti isommaksi että siitä saa sen kamelipaikan painettua läpi. Tää on vähän semmonen reverse logic homma ja ite aikanaan rengashommissa lähtöjään teinkin takapaikkahommina kaikki semmoset ihan snadit reiät. Vaan jos se pitää saada vaikka tien päällä paikattua autosta irrottamatta niin eipä siinä oo muuta vaihtoehtoa kun painaa voimalla vaan, ei se mitään ripuliranteen hommaa ole vaan vaatii tosiaan ihan kunnolla painoa taakse.
Leave a comment:
-
Kyllä ainakin Continentalin läpi saa sillä Motonetin kalliimman sarjan T-kahvalla työntää sellaisella voimalla että voisi ottaa päähän jos sellaisen ruuvimeisselikahvaisen työkalun kanssa joutuisi työskentelemään.
Leave a comment:
-
Voipi olla rengastyypistäkin riippuvainen, notta pärjääkö halvalla. Voi tosiaan olla hivenen veemäisempi paikata matalaprofiilisen, jäykkärunkoisen ja/tai varsinkin bemarin runflat renkaan reikä.
Leave a comment:
-
Kyllä on susi paskoja noi halppis paikkaus sarjat. Ei tuu kun paha mieli. Yritä nyt laittaa tinasta tehdyllä työkalulla matoa koukkuun. Ite ostin talvella halvan ja hyvän jälkeen päin kun hyvää ei ollut aiemmin hyllyssä.
Leave a comment:
-
Kyllä tuon saa vielä paikattua, itse tai sitten liikkeessä (minimissään 20e). Vastaavassa kohdassa oli Continentalin kitkarenkaassa ruuvi ja parin vuoden jälkeen paikkauksesta pitää vielä ilmat sisällään.
Leave a comment:
-
Samaa mietin, mutta ainakin kaveri väitti, että kovin reunaan ei pitäisi laittaa paikkaa. Toisaalta eihän tuo vielä taitoksen kohdalla ole, vaan vielä pitoalueella.
Leave a comment:
-
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Merza Näytä viestiMB S205 on ollut kuukauden päästä mulla jo vuoden ja meni eilen yhdettätoista kertaa Veholle. Kaasuläpän runko ahtoputken kiinnityskohdasta murtunut ja ahtoputki sekä sokka risana... Touhutonneja pitäisi olla aina hanskalokero täynnä.
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: