Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Fenrir
    vastasi
    Juu, ekan dieselin ostin viime vuoden syksyllä niin sillon sitä sai vielä alle 1,20€ täällä etelässä. Ihan hyvä hinnannousu vuoteen.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    98 kanssa kohta myös 2€ tai lähelle. 2€/l perus 80L tankkausoperaatio maksaa 160€. Täysin kuiva tankki 180€. Koronan tultua 2020 keväällä sai muistaakseni satkulla tai alle tankillisen, joten onhan tuo hinta kehittynyt. Olen miettinyt autonvaihtoa, mutta kun tietäis, mitä S8:n tilalle ostaisi. Ehkä vähän rupeaa ottamaan menoveden hinta päähän, en ajatellut, että siitä ihan ton hintaista tulisi näin pian.

    Leave a comment:


  • Fenrir
    vastasi
    Dieselin hinta alkaa olla vähän kohtuuton.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Minulta kerran pakettipojat hukkasi koko lähetyksen. Hyvittivät sen sitten lopulta, sisällön ja rahdin osuuden. Ainoo vaan että maksoivat hyvityksen paypalilla joka käsitteli maksua kuin olisin ollut jonkin tuotteen myyjä ja vetivät välistä omat rojaltinsa. Reklamoin asiasta paypalin aspaan joka sanoi vaan että ei voi mitään. Rahtifirma ei vastannut tähän edes sitä vähää eli omaksi tappioksi meni.

    Asiaa hiukan helpotti että se kertaalleen hukattu tavara oli sitten jossain vaiheessa jostain löytynyt noin viikkoa myöhemmin ja ilmestyi pihaan. Laitoin taas sähköpostia että tulkaa hakeen pois kun ootte nää kerran maksanu vai hävitänkö itse? Eipä kukaan siihenkään viestiin mitään vastannut koskaan. Piti sitten itte hävittää vajaan 300€ saksan viinaksit :)

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    PS Viinilaatikosta tuli korvaus. Koska lähetyksessä oli 5 kollia, joista yksi oli vaurioitunut, niin korvaus oli 1/5 eli 20 % rahdin hinnasta. Shippii siis hyvitti paypalilla ruhtinaalliset 9,39€ tuosta 10 litran punaviinistä. Tuli ilman kuluja, kun kerroin heille transaction ID:n.

    Kun asiaa ajattelee tarkemmin, niin myyjä ei ole vastuussa kuljetusvaurioista, koska minä olen maksanut rahdin suoraan kuljetusyhtiölle. Myyjä vastaa tuotteen laadusta ja pakkaamisesta. Rahtifirma olisi vielä voinut kinastella siitä, että onko myyjä myynyt valmiiksi vuotavan viinin jne, mutta Shippii hoiti homman niin kuin pitääkin. Vastuukysymyksistä tulee sitä mutkikkaampia mitä useampi kokki soppaa hämmentää. Samaan ongelmaan voi törmätä jos ostaa itse varaosat ja asennuttaa ne korjaamolla.

    Tarinan opetus oli, että jos tilaa jotain kalliimpaa, niin kannattaa ottaa erillinen kuljetusvakuutus.

    EDIT: Tuli lopulta myyjältä hyvitys hukkaan menneestä viinistä :)
    Viimeksi muokannut pta; 12.10.2021, 13:38.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Minulla meni kanssa Febin 11137 ylätukivarsi alle 50 000 km ajolla. Alkuperäinen kesti 13 v/240 000 km. Tein reklamaation (Saksaan) ja meinasivat lähettää samanlaisen. Mutisin, että tuleehan mulle kuluja asennuksesta ja uusintakatsastuksesta - ja itse asiassa olin jo ostanut ja asentanut uuden tukivarren, että sain katsastettua auton. Eikä noita kannata yksitellen vaihtaa, kun samalla työllä vaihtaa sen kaverinkin sinne.

    Näillä eväillä sain sitten tingittyä koko "FEBI BILSTEIN 21502 QUERLENKERSATZ" sarjan korvaukseksi. Tuollaisen setin olin autoon silloin vajaa 50 000 km aiemmin vaihtanut. Vanhaa ei tarvinnut lähettää minnekään. Muistaakseni lähetin heille kuvan konttorin hylsypäätöksestä ja vanhasta tukivarresta.

    Se ottaa päähän osuus: Reklamoin suoraan Febille tuosta, kun Profiteilen kanssa asioidessa ei saa muuta kuin harmaita hiuksia. Niille jos erehtyy tekemään reklamaation, niin kannattaa varata sen käsittelyyn vuosi aikaa. Lopputulos on se, ettei enää saa luottokorttifirmaltakaan rahoja takaisin. Esimerkiksi rikkinäinen termostaatti (silmin nähden vääntynyt) piti lähettää heille. Lähettämästäni valokuvastakin näki vaurion. Silti he lähettivät sen edelleen valmistajalle. Valmistaja vastasi, että termostaatti toimii, mutta sen runko on vääntynyt. Ja toimihan se vahapanos, mutta vuoti,kun oli koko ajan raollaan. Profiteile siteerasi valmistajaa: "termostaatti toimii". Arvannette, ettei sieltä tullut senttiäkään takaisin. Mihinkään mailiin he eivät tämän asian suhteen ole sen jälkeen vastanneet.

    Profiteilessa ainoa hyvä puoli on hinta. Siellä tuo setti maksaa 181€ + 20€ postit. Esim. AutoDocissa toi on satasen kalliimpi ja Trodossakin 256€, mutta tulee viikossa. Joka kerta Profiteilesta tilatessani mietin, että olenko aivan järjissäni, mutta halpa hinta koukuttaa ja noista tilastotappioista huolimatta se on yleensä edullisin.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Bilstein-iskarien laatu, takana B4 bilsteinit kesti huimat 1.5v ja reilun 2tkm. Kokeiltava Sachsia seuraavaksi kun tuntunut pakussa kestäneen kovaakin kuritusta kesät talvet.
    Joo Febi/bilstein on nykysin paskalaatua. Kakkosessa on myös Febin tukivarret edessä, saas nähdä kauanko ne kestää.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viesti
    Se tunne kun istahtaa tietokoneen ääreen tarkoituksena osallistua teamsilla palaveriin- ja huomaa että olikin sovittu että tavataan paikan päällä. 72km ja 2 minuuttia......
    Saitko Teamsin kautta tehtyä palaverin kuitenkin loppuun?
    Viimeksi muokannut Kraftwerk; 18.12.2021, 00:27.

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Se tunne kun istahtaa tietokoneen ääreen tarkoituksena osallistua teamsilla palaveriin- ja huomaa että olikin sovittu että tavataan paikan päällä. 72km ja 2 minuuttia......

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    No eihän se mib radio sopinutkaan mk6 korisen liittimeen bolt on tyylillä, vaikka interwebs muuta väittää. Osaako joku täällä purkaa volkkarin komponenttisuojan radiosta?

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Tulli on tehnyt pistotestin?

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa.

    Kuinkas tämä... Siinä piti olla 10 litraa hyvää ja ravitsevaa punaviiniä:
    Click image for larger version  Name:	210920218009.jpg Views:	0 Size:	183,9 Kt ID:	1926496

    Leave a comment:


  • pipo_esa
    vastasi
    2E:n kansi löytys, vaihdossa kiinnostaisi 1.8t pakosarja, maksan väliä :D

    Leave a comment:


  • Hezekiel
    vastasi
    3A kansi saattaa löytyä, lieneekö sopiva? Itselle tulossa ABT kansi joka sopii kaasarin imusarjan kanssa paremmin.

    Leave a comment:


  • To87
    vastasi
    Projekti kakkis saatiin microsquirtin voimalla käyntiin ja lopputulos oli tämä. Rautaa löytyi siivu kepin laakeripinnalta kannen puolelta.

    ​​​​Jos nurkkiin jääny 2.0 8v 2E vastaava kansi saa tarjota.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Voi hemmetti, tuota ei kyllä toivo kenellekään. Toivotaan että tytär pääsee yli näkemästään.

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Tytär löysi koiran ulkoilutuslenkillä ruumiin. Oli jamppa ilmeisesti ampunut itsensä. Näky jota ei toivoisi lapsellensa

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Noi incremental rotary encoderit hajoaa todella helposti ja aina juurikin noin. Tai ei kaikki, mutta ne tietyllä tavalla toteutetut. Erityisesti mikroaaltouuneista löytyy juuri niitä.

    Ja ei, ei ole ominaisuus, vaan viallinen komponentti.

    Leave a comment:


  • pbablo
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja KimmoL Näytä viesti
    Varmaan vanhasta kerrostalosta kyse. Näissä wc tiloissa käytössä kuuman käyttöveden kierrossa olevia lämmityspattereita. Enää niitä ei saa asentaa uusiin rakennuksiin.
    Naulan kantaan. Vieläkin odotellaan juomakelpoista vettä. Testailevat kyllä jo toista kierrosta, joten ehkä viikonlopun aikana...

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Jep, ei ole potikka. Nimeltään tuollainen on [mechanical incremental] rotary encoder. Tässä mikroaaltouunissa on siis mekaaninen versio.
    Vastaavia on noissa C5 Audeissakin esimerkiksi FISin menu ja RNS-D navi plussan molemmat nupit.
    Rullahiiressä näitä on 3 kpl. Niissä olen törmännyt optisiin versioihin.

    Jos täytyy osata pyöräyttää oikealla tavalla, niin kyllä silloin on kytkimessä vikaa.

    Tuohon kun pisti A ja B outteihin oskilloskoopin kiinni, niin tuloksena ei ollut kanttiaaltoa. Oli siis kontaktihäiriöitä -> oli siis rikki.
    Mutta nyt kun tietää missä vika on, niin kyllähän se kuntoon tulee. Menee harrastuksen piikkiin. Ei tämän korjaamisessa tuntipalkoille pääse.

    Click image for larger version

Name:	190820217953.jpg
Views:	2414
Size:	117,4 Kt
ID:	1924202
    Tällainen se oli sisuskaluiltaan.

    Leave a comment:


  • J.S.P
    vastasi
    Onko säätönuppi siis "ympäripyörivä"? -Itselläni on ollut parikin laitettta joissa tuollainen "ympäripyörivä säätönuppi ei ole toiminut kunnolla ja on tosiaan pitänyt osata pyöräyttää juuri oikealla tavalla eli kyllä noissa joissakin voidaan ominaisuudestakin puhua.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Oli siinä sopivasti matkan varrella. Tuli yhteensä 2,38 km koukkaus. Nyt jos palauttaisin sen, niin pitäisi ajaa tuo 85 km lenkki.
    Yleensä lasken auton kuluksi vähintään 0,30 €/km, enkä vain pelkkää polttoainetta.
    Eikä tuo tullut omaan kotiin, joten uunin todellisen käyttäjän valintakriteerit olivat vähän erilaiset kuin itselläni.

    Vitosen tavarasta ei tarvitse sanoa, että täysin toimiva tai virheetön. Sitä voi myydä hyvällä omallatunnolla perävalotakuulla. Mielelläni kierrätän tavaraa käyttöön sen sijaan, että veisin Nekalaan kierrätyspisteeseen.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Vitosen tavaraa torista ostavien yksilöiden kanssa kommunikointi se yleensä vasta helppoa ja vaivatonta onkin ":D"

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Eikö kaupasta saa uusia mikroja halvemmalla kuin 85km suuntaansa polttoaineet maksaa? Ei kai tuollaisia perus kodinkoneita kannata juuri käytettynä hommata. Ite oon laittanu yleensä vitosella toriin niin säästyy serriin kuskaamisen vaivalta kun joku hakee vanhat kotipihasta pois.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Ostin *täysin* toimivan mikroaaltouunin. Valintakytkin, mistä säädetään teho, aika, käytetty ohjelma jne ei toimi. Tai siis toimii väärin eli numerot hyppii miten sattuu jos sattuu.
    Myyjä on vastannut reklamaatiooni mm seuraavasti:
    "Joo se pyörylä ei oo koskaan toiminut täydellisesti mutta toimii kuitenkin, sekään ei ole rikki!"
    "Siinä on vaan aina alusta saakka ollut tarkkaa millä tavalla pyörittää... Mutta on siis ominaisuus, ei vika."
    "Autoistakin löytyy ties mitä nippelia ja nappelia eikä myyjä varmasti erittele jokaisen napin toimivuutta, jos ei olennaisesti käyttöön vaikuta. Eli jos auto tekee tehtävänsä, liikkuu paikasta a paikkaan b, ilman että jättää välille niin autoa myydään täysin toimivana!"

    Muuten veisin mikron takaisin, mutta ei huvita ajaa 85 km turhan takia ja hukata siihen 1,5 tuntia.


    Nipotanko turhasta? Onko tuo mielestänne *täysin* toimiva mikroaaltouuni?

    Leave a comment:


  • KimmoL
    vastasi
    Varmaan vanhasta kerrostalosta kyse. Näissä wc tiloissa käytössä kuuman käyttöveden kierrossa olevia lämmityspattereita. Enää niitä ei saa asentaa uusiin rakennuksiin.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Normaalisti ainakin.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Kyllä kai vesipattereissa on suljettu kierto?

    Leave a comment:


  • pbablo
    vastasi
    Nurmijärvellä vedet poikki. Ensiksi heräät keskellä yötä kolinaan ja paukkeeseen, kun vesikiertopatterit tykkäävät kyttyrää. Aamulla sitten vessakäynnin ja kaiken muun unohdettua lähdet kauppaan toteamaan, että maailmanloppuhan tästä taas ihmismieliin tekeytyi. Meininki on kun jenkkilän myymälissä black fridayna.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Sanos muuta. Ja useinmiten vielä syyttömänä. Ehkä mä vaan tungen autoani vääriin paikkoihin.

    Leave a comment:

Working...