Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • SS4
    vastasi
    1 minuutista 3 tuntiin.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Mutta sen verran lyhyesti kerralla ettei tule korvauksia.

    Leave a comment:


  • SS4
    vastasi
    Noin 20 kertaa ollut sähköt poikki 2 kuukauden aikana.Tänään kahdesti.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Tä? Mitä siellä maalla on tapahtunut nyt?

    Leave a comment:


  • SS4
    vastasi
    Sähkölaitos.Meillä maksetaan siitä että sähköä ei tule

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Kaikki pienet asiat menneet perseelleen.
    Ensin uusi tuulilasi kesti 3pv ilman uutta islemää #saatana .

    ​​​​​​Kunnon ensilumet maassa, auton alta liki kaikki pohjamuovit risana. Lisäksi kuskin puolen sisäsuoja ja roiskeläppä päättivät nousta renkaan päälle sillain kivasti.

    Vakkari ei pelaa, koska oven lukko ja etujarrut sökönä ja ja ja ja ....

    Päätä pensaaseen ja remppaa tekemään

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Pysyyhän se noin pidempään ehjänä :D

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    En tiiä painiiko muut saman asian kanssa, mutta ittiä alkaa ottaan jo päähän kun ei uskalla moottorin viimeistä kokoonpanoa tehdä valmiiksi kun pelkää että ryssii jotain. Kaikki kyllä opiskeltu mutta silti epäilee kaikkea. prkl.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Voisiko olla että nuo vanhemmat on säädetty tehtaalta käymään valmiiksi melko rikkaalla ja tarvittu silloisen katalysaattoritekniikan takia toinenkin. A2 1.4 pakosarjan yhteydessä oleva pääkatalysaattori on aivan samanlainen kuin vw:n 1.6ssa, jossa se on ainoa katti.
    B8:ssa taisikin muuttua, esim. B7 S4 ja RS4 vielä auton alla pääkatalysaattorit ja v6 dieseleissä edelleen on toinen katalysaattori dpf:n yhteydessä.
    Mutta kattivarkauksiin liittyen, mitään kyselemättä pitäis ampua nuo Dimitrit ja Vladimirit jotka näitä yrittää rosvota.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Joissain 2000luvun alun audeissa on jo 2 kattia, jopa esim. näissä bensakoneellisissa pikkukakkosissa (vm02.).
    Kahta peräkkäistä kattia taitaa olla lähinnä noissa 2000-luvun alkupään malleissa, esim. B8-korissa ei taida enää olla yhtään bensakonetta tarjolla, jossa pääkatit ei olisi sijoitettu heti pakosarjan/ahtimen jälkeen (1.8 tfsi/2.0 tfsi/3.2 fsi/3.0 tfsi).

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Toimintansa takia ei niitä kovin lähekkäin sijoiteta, joten kahdella katalysaattorilla varustetuissa jälkimmäinen/-set on ihan reilusti auton alla, osittain varmaan tilanpuutteenkin takia. Kai tämä on sitten sitä teknistä etumatkaa näissä premiumeissa, purkamissani pösöissä ja sitikoissa ei tällaisia ole eikä useimmissa kansanvaunu klonkswageneissa.

    Pikkukakkosen alkuperäinen putki, toinen katti suurinpiirtein etujalkatilan kohdalla. Sisälmykset oli tuossa irti joten hitsasin siihen uuden motonetin katin.
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20211018_135648_com.huawei.himovie.overseas.jpg Views:	0 Size:	56,3 Kt ID:	1928197
    Viimeksi muokannut vV8m5; 18.10.2021, 13:12.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Onhan noita esikatteja keskusteluissa paljon vilahdellut. Veikkaan kuitenkin että rakenne on melko kompaktisti downpipe'ssa, kun auton alta ne jälkimmäiset ei pistä silmään ja moottorin alasuojat peittää näkyvyyttä moottoritilan. Lisäksi taitavat olla hieman kalliimmissa malleissa. Perusautoissa riittää yksikin.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Joissain 2000luvun alun audeissa on jo 2 kattia, jopa esim. näissä bensakoneellisissa pikkukakkosissa (vm02.). Vastaavan ikäisissä volkkareissa sitten taas oli vain se yksi siellä pakosarjan yhteydessä, esim. vm03 Bora josta otin vaihtokoneen.
    V6 tdi koneisissa b6-korisissa oli myös esikatti ja 2kpl jälkikatteja jo vm.02 autoissa.
    Uskoisin että myös saman ikäluokan mersuissa ja bemareissa oli tuplaten katteja päästönormienkin takia, aikalailla käsikädessä noiden premiummerkkien kehitystyö kulki ja samat ominaisuudet löytyi kaikkien malleista.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 18.10.2021, 12:43.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
    Aika moniosaajia ja hyvillä varusteilla nuo "nistit" tuntuu olevan, kun muuta "metallitöitä" tekee, kuin fillareita varastelee :) Kun tuolla amfetamiininpääkaupungilla asuu niin ei siellä Suominarkit katteja väännä myyntiin.
    Totta. Taitaa moni olla kuitenkin maan rajojen ulkopuolelta ja melko äkkiä sinne myös palaavat saaliineen, kun ovat riittävän monesta autosta niitä luvattomasti keränneet.

    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Ainakin suurimmassa osassa 2001 jälkeen tehdyissä saksalaisissa on se esikatti pakosarjan yhteydessä ja auton alla toinen.
    Äkkiseltään ei tule mieleen yhtään tuoreempaa autoa, jossa olisi katti vielä auton alla. 2-lambdan sieltä voi kyllä bongata. Muutenkin nuo esikatilliset taitaa olla vähemmistössä. Valtaosalle riittää yksi pönttö pakokaasujen puhdistukseen.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Itäeurooppalaisten (myös virolaiset) vuokratyömiesten (mukamas päteviä hitsareita, peltiseppiä ja rakennusmiehiä) joukossa tulee aina muutama mätämuna, tai no ehkä 4/5. Niillä on ihan suunnitelmallista tuo ryöväily.

    Monessa autossa ne vaan on heti pakosarjan jälkeen nopeamman lämpenemisen vuoksi.
    Ainakin suurimmassa osassa 2001 jälkeen tehdyissä saksalaisissa on se esikatti pakosarjan yhteydessä ja auton alla toinen. Tuskin ne aina ajattelee mitä sieltä auton alta sahaavat kunhan vaan nopeasti saavat irti ja pääsevät poistumaan paikalta.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 17.10.2021, 13:15.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Ei niin, oli aiemmin syksyllä varsin virolaisen näköinen jätkä kun ikkunasta bongasin jätkän kurkkivan parkissa olleen A7:n alle.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Aika moniosaajia ja hyvillä varusteilla nuo "nistit" tuntuu olevan, kun muuta "metallitöitä" tekee, kuin fillareita varastelee :) Kun tuolla amfetamiininpääkaupungilla asuu niin ei siellä Suominarkit katteja väännä myyntiin.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Voin kuvitella nistin olevan innoissaan vaikkapa Toyotan pitkästä ja paksusta etuvaimentajasta, joka on sopivasti siinä etupenkkien kohdalla, jossa katin voisi olettaa olevan. Monessa autossa ne vaan on heti pakosarjan jälkeen nopeamman lämpenemisen vuoksi.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Niitä pöllii kaikki nistit jotka ei tiedä mistään mitään. Äänenvaimentimiakin pöllitty autoista.

    Leave a comment:


  • markush
    vastasi
    Olen antanut itseni ymmärtää dieselautojen kattien olevan romuarvoltaan jopa "arvottomia" verrattuna bensaversioihin. Ilmeisesti näin ei olekaan jos moisia viitsitään anastaa. Ulkomailleko ne viedään vai liekö joku kotimainen romukauppias ilomielin lunastaa kymneniä katalysaattoreita kerrallaan mitään muka epäilemättä? Rajavalvontaa tiukemmaksi.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Minua ottaa päähän varaosa-auton alta hukkunut katti.
    Paljonkohan käytetystä A6 C5 2.5 TDI:n (AKE) katista markkinoilla maksetaan?

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Aiheesta löytyy osuva artikkeli: https://www.iltalehti.fi/politiikka/...0-6b060eec055c

    Ainakin minua ottaa pääthän tuo jyrkkä progressivinen verotus.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tuosta päästään vielä toiseen asiaan joka liippaa jo niin läheltä politiikkaa ettei sitä ole syytä ehkä täällä kuitenkaan sen enempää avata. Kun puhutaan keskipalkasta niin äkkiseltään puolet palkansaajista jää sen alapuolelle ja puolet yläpuolelle. Ensimmäiselle puoliskolle, varsinkin mitä kauemmas asteikolla mennään siitä keskipalkasta, polttoaine on suhteessa nettotuloihin kallistunut paljon enemmän. Hyvätuloiselle toki just päinvastoin. Absoluuttinen euromääräinen muutos on sama mutta vaikutus täysin eri riippuen onko kuukauden nettotulot 1500€ vai 2500€.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Tuosta faktaa: https://fi.globalpetrolprices.com/ga...prices/Europe/

    https://autotoday.fi/bensiinin-hinta...ta-prosenttia/

    "Suomalainen ostaa keskimääräisellä nettomääräisellä kuukausiansiolla yhteensä 1 589 litraa bensiiniä, jolla irtosi vertailun 13. sija.
    Koska bensiinin hinta nousi vuoden takaisesta, eikä keskimääräinen palkkojen nousu riittänyt kompensoimaan nousevia hintoja täysimääräisesti, saa keskipalkalla tänä vuonna vähemmän bensiiniä kuin vuotta aikaisemmin.
    Suomi sijoittui vertailussa Pohjoismaista viimeiseksi. Kaikki muut Pohjoismaat sijoittuivat kärkikymmenikköön. Suomi sijoittuu vertailussa samaan ryhmään muun muassa Ranskan, Belgian sekä Iso-Britannian kanssa, jotka löytyvät sijoilta 12, 14 ja 15."

    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Akuutisti taitaa olla epäkuranttia syytellä "viherpiipiäisiä". Polttoaineveroilla on pitkä historia, ja tämä hallitus on tehnyt yhden indeksikorotuksen viime vuonna. Kyllä se siunattu markkinatalous on tämän viimeisen vuoden nousun takana. Otsikkoon liittyen, ketuttaa melkoinen säätäminen tuon kakkosauton kanssa. Puolisokkona höyrähdin ostamaan, nyt sitten fiksaillaan - onneksi myyjän piikkiin, mutta aikaa ja vaivaa ottaa. Tyhmyydestä sakotetaan...

    Leave a comment:


  • Jokke58
    vastasi
    Itse on jotenkin jo tottunut yli 2 euron polttoainehintoihin kun venettä tankkaa kesäisin venesatamissa. Taisi olla 2,15e kalleimmillaan 98e tänä kesänä. 4ke meni menovettä tämän kesän ajoissa. Siihen kun vertaa oman autoilun polttoainekuluja niin sehän on jopa edullista. Tosin omassa autoilussa polttoainekulut ei ole olleet koskaan kallein asia vuotuisista kuluista.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Kyllä autoharrastajankin harrasteauto siirtyi välillä taas seisontaan odottaan että polttoainehinnat vähän järkiintyy tai tekee vaan mieli ajella. Kumpi nyt sattuu ekana tuleen eteen. Ostin työmatkavessaksi 206 pösön. Ei paljon polttoaineiden hinnankorotukset päätä pakota kun tankillisella ajaa kolme kuukautta. Bonuksena sitten verot ja vakuutukset joissa ero on teoriassa noin 100€/kk.

    Teoriassa sinänsä että eihän tommosella pökötillä jaksa kuukautta putkeen ajaa, pakko välillä Cayennella nollata persdynoo.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ehkäpä viherpiipiäiset tajuaa mokanneensa siinä vaiheessa kun höpöheinäkuriirit joutuu nostamaan omia taksojaan tai kun itujen hinnat nousee yli kipurajan. Vai tajuaako sittenkään, seinästähän sitä rahaa saa eikä velkoja tarvii maksaa takaisin.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Muistan Fiat 126:n mainoksen jostain -70/-80 luvulta jossa kysyttiin, että "Millä ajat kun bensiini maksaa 2mk/litra?"

    Jos bensan hinnan suhteuttaa elinkustannusindeksiin, niin 1970 bensa maksoi nykyrahassa 0.8 euroa / litra ja nyt se maksaa 1.8 euroa per litra. Bensa on ollut aina kallista ja tulee olemaankin.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Ihmemies elämä on valintoja, jos tykkää ajaa bensaveekasilla sitten pitää maksaa.

    Leave a comment:

Working...