Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 100 ja S mallin tila.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Terolle toistan itseäni:

    Kyllä tuo silti eri auto on matka-ajossa kuin t89 ja muutenkin, ainakin jos kuljettajana on normaalikokoinen eli yli 190cm/100kg henkilö. :) Paljon paremmat tilat, istuimet ja äänieristys.
    T89 sport-jakkaran selkänoja loppuu meikäläisellä kainaloiden kohdalle. Kattoluukutettua sedania ajaessa sormi mahtuu pään ja katon väliin, ei siis kannata olla yli 5mm siilitukka. :) Kattoluukutetun coupen ajaminen ei onnistu lainkaan ilman skolioosia. Lisäksi vakiokuosissaan noissa on ratti aivan väärässä paikkaa, c-nepassa saa edes sinnepäin jos on säädettävä pylväs.

    C4 on ikäisistään ainoa, mihin saan mukavan ja rennon ajoasennon ainakin jos ei ole kovin paksupohjaiset kengät. Kyllä, sekin antaa muutaman ratkaisevan sentin lisää. Mainitsinko jo että c4 on myös hiljaisempi kuin pienemmät korimallit? :)

    Comment


    • #32
      Miten mahdut uudempiin, kun niitä joutuu pätkempikin ajamaan pää sivuikkunasta ulkona? Esimerkiksi turvallisen Volvo V70:n kanssa, niin normaalilla kauppareissulla jää pää seitsemän kertaa oven väliin tai kolisee sivupilareissa. Siinä on pää kovilla, jos kaikki arkiajot joutuisi tuollaisella päänkopistimella suorittamaan. Ja joku Toyota, niin pää on kiinni katossa jo 175 senttisellä.

      Comment


        #33
        No sitten pitää hankkia tuollainen citikka. Sinne mahtuisi Terhokin ja jäisi vielä kananmunakorille pään päälle tilaa.

        Alkupään ässäautot alkaa tosiaan olemaan jo sen verran halpoja että joutuu jo ihan itelleenkin perustelemaan että miksi pitäisi ostaa uudempaa. Minä tykkään leluista ja niitä on C5 koriin jo paljon enemmän saatavana.

        Comment


          #34
          Mulla on pari kertaa yrittänyt autokuume nousta. Se on hilliintynyt aika hyvin talodellisten realiteettien kertaamisella ja sillä, etten juuri edes tarvitse autoa. Viime kesänäkin urssi piti laittaa kaapeleilla käyntiin sen seistyä ajamatta liian pitkään :)

          Tuo yksilö on ollut jokseenkin loistava toimintavarmuudeltaan. Se on generoinut äärimmäisen vähän vikoja ja joka ainoa autossa oleva laite ja varuste toimii viimeistä polttimoa myöten. Rahallista arvoa moisella bensakrematoriollahan ei hiton vertaa ole, joten vaihdossa pitäisi uuden maksaminen aloittaa lähes nollasta. Jos sen taas vaihtaisi uudempaan muutaman tonnin vessaan, saisi luultavasti kimpun ongelmia samalla. Tuohan ei edes ruostu, jos vähänkin ylläpitää.

          Kulutus on ihan yks ja sama, ajan alle 5000 km vuodessa. Turvallisuus olisi tietty uudemman sukupolven laitteissa parempi, mutta ajoni on lähinnä joko työmatkaa kaupunkialueella tai sitten kerhon tapahtumien kiertämistä. Suurimman osan siviililiikkumisestani hoidan joka tapauksessa sulan maan aikana moottoripyörällä. Sen mitä autolla ajan, on tuo veekasikoneinen ihan saatanallisen mukava laite ja tikissä olevalla alustalla erinomainen ajettava, paitsi ikäisekseen, myös yleisesti ottaen. Eli ei ole Urschi menossa vaihtoon.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
            No sitten pitää hankkia tuollainen citikka. Sinne mahtuisi Terhokin ja jäisi vielä kananmunakorille pään päälle tilaa.

            Ja sateenvarjolle. Kaverilla oli vastaava kirahvinkuljetin, jossa sateella tuppasi kastumaan. Mutta ongelmaan on ratkaisu. :)
            Viimeksi muokannut audiq; 13.1.2014, 21:59. Perustelu: Lisätty lainaus

            Comment


            • #36
              Muutkin on siis huomanneet tän saman et jos tuollasen haraste kärryn haluaa niin nyt se aika on menossa, itsellä koko ajan hakusesa yksi Urs V8 lisää, kuukausi sitten ostin tosi siistin S-line avant vatron ihan valojen takia kun oli niin etuvalot kun kokopunanen taka paneli uusittu 1 vuosi ennen koneen purkautumista ja jäänyt sitten muutamaksi vuodeksi talliin oottamaan mitä omistaja tekee no nyt sen sai alle 1 etu valon hinnalla koko auton.

              Comment


                #37
                Itellä taas pikkuhiljaa 2kpl UrS4 projekteja, kun kauppakassi versioon tuli hylky päästöistä, eikä ns. normi konstit auttanut.

                Ahtopuoli ja hattu irti, siitäkin joten ei nyt tiedä käykö tässä ohrasesti tämänkin kanssa :)
                No ompahan sitten mihin pennejään upottaa, jos tuo 1. projekti alkaa "valmistumaan". Noh, eipä sitä pelkoa noilla harrastevehkeillä kyllä ole.
                Yritän kokoajan keksiä hyviä syitä, miksei koneeseen vaihtelisi samalla myös veivitkin, kun kerran kansi sai täys remontin, ja jotain viriviriäkin... Järkeehän näissä vanhoissa ässissä ei juuri tietty ole, mutta onhan se mukavaa, kun saa harrastaa ;)

                Comment


                  #38
                  audiq: Ainakin tuohon 4f-koppaiseen mahtuu nipin napin vaikka kattoluukullinen pitikin ottaa, valitettavasti. Oli muuten niin hyvä. Ohjauspylväs tulee polvien tielle enemmän kuin c-neljässä, joten autosta ulostautuminen ja sisäänkäynti ei käy ihan yhtä näppärästi. Myöskään polkimien alle ei ole jätetty ylimääräistä tilaa, joten jalkaterän kääntö polkimien ali juuri autosta nousutilanteessa ei onnistu ja aiheuttaa vähän ylimääräistä voimistelua. Volvolla minun ei ole luojan kiitos tarvinnut ajaa. :)

                  A3 ainakin vanhin koppa on pois laskuista meikäläiseltä, penkki on joka suunnassa liian pieni vaikka autoon noin muuten mahtuukin ihan ok. Uudempia korimalleja ei ole tullut testattua. Uusikoppainen TT on ihan ok kyllä, oikeastaan kaikilta tiloiltaan. Että siltä pohjalta voisi olettaa kolkkiinkin jollain tavoin mahtuvansa.

                  Comment


                    #39
                    Itsehän ostin 700e 335tkm ajetun -95v.sen c4:sen. Koneena ABC. Ässän sisustalla ja viel nelivedolla.
                    Leimattu kesäkuussa.
                    Että ei c4ssa vielä taida ihan hetkeen hinnat nousta

                    Comment


                      #40
                      On tuo C4:n A-pilari melkosen ohut, jos vertaa nykyautoihin. Minä en tosin millään autolla halua ajaa nokkakolaria maantienopeuksissa.

                      Comment


                      • #41
                        Tuohon hintaan oisin minäkin ottanut ilomielin. Ei tuohon mitään järin suuria ylläreitä voi tulla olettaen, että oli myös kova laatikolla, joten ei ole pelkoa yhtäkkisestä hinnan nousustakaan.

                        Comment


                          #42
                          Mulla on niitä lähtöpään C4:sia satkuja ollut nyt kolme tässä viime vuoden aikana, myyntihinnat kaikissa 800-1000€. Etuvetoisia vapareita kaikki vaihtelevilla kilometreillä, nelikkoa tekis mieli mutta niistä saa maksaa järkiinsä sen 1500€, jos joku myy halvemmalla niin kyseessä on yleensä pommi tai harvinainen löytö.

                          Saman 800€ tosin maksoi tuo -02 Citroen kaksi kuukautta vanhalla leimalla joten ei ne autot yleensäkään mitään maksa kun sopivasti osuu kohdalle ja käteisellä pääsee ostamaan.

                          Comment


                            #43
                            Että ei c4ssa vielä taida ihan hetkeen hinnat nousta
                            C4-autoja on tehty niin paljon, että ei ole odotettavissa normimallien hintojen nousua oikeastaan millään aikavälillä. S4:set ja muut erikoismallit on tokia asia erikseen. Toki noita urS4/S6:sia on valmistettu aika runsaasti verrattuna esim. S2:seen ja tämä pitää kakkosten hinnat korkeimpina nyt ja aina sekä tietysti se, että kakkonen on pikkukoppaisena suorituskykyisempi ja luultavasti enempi nuorison suosiossa, kuin "pappamallinen" isokori.

                            Comment


                              #44
                              Suorituskykyä ne ovat ne väljät sisätilatkin... =)

                              Comment


                              • #45
                                Terolle toistan itseäni:

                                Lainaus:
                                Kyllä tuo silti eri auto on matka-ajossa kuin t89 ja muutenkin, ainakin jos kuljettajana on normaalikokoinen eli yli 190cm/100kg henkilö. :) Paljon paremmat tilat, istuimet ja äänieristys.
                                T89 sport-jakkaran selkänoja loppuu meikäläisellä kainaloiden kohdalle. Kattoluukutettua sedania ajaessa sormi mahtuu pään ja katon väliin, ei siis kannata olla yli 5mm siilitukka. :) Kattoluukutetun coupen ajaminen ei onnistu lainkaan ilman skolioosia. Lisäksi vakiokuosissaan noissa on ratti aivan väärässä paikkaa, c-nepassa saa edes sinnepäin jos on säädettävä pylväs.
                                Totuuden sanoja ovat, vaikken itse ole kuin reilu 180 senttinen, niin kattoluukullinen t89 sedan on lievästi ahdistava pään kohdalta. Joskus kun penkki sattuu olemaan liian pystyssä, niin lippiskin häiritsee.
                                Ratin paikka ei ole minua ikinä häirinnyt, mutta äkkinäiset autonlainaajat saattavat siitä huomauttaa. Sporttiratissa on tietty korotuspalikka, joka hieman parantaa ratin paikkaa.

                                Comment


                                  #46
                                  En niinkään tarkoittanut kuljettajan paikan tilaa vaan sitä kuljettajan takana olevaa tilaa, siis takapenkkiä ja tavaratilaa. Typ89 kattoluukullisena on ahdas, tiedän sen ihan omasta kokemuksesta. :)

                                  Alkaa vaan nuo B6:t olemaan jo sen verran edullisia, ja lähemmäs 15 vuotta uudempaa suunnittelua, että itse varmaan katselisin sellaisten perään jos käyttöautoa muutaman tonnin hintaluokasta olisin katsomassa. Toki niitä vikapaikkoja on enemmän kuin C4:ssä mutta on niissä aika paljon enemmän ominaisuuksia ja varusteita, etenkin jos uutena Suomeen myytyjä vertaa keskenään.

                                  Comment


                                    #47
                                    Oma pointtini olikin paljolti siinä, että valitettavasti kuljettajan tilat ja muut tilat kulkevat hyvin usein käsi kädessä. Ainakin tällaisissa arkisemmissa kipoissa. Itselläni ei ole mitään malmifetissiä, että iso auto pitäisi sen takia olla. Mutta tilat + melutaso + miellyttävä moottori-voimansiirtokombinaatio ovat viime aikoina vaatineet isokorisen valitsemista. Varmaan beekuukki voi olla ihan kovakin luu c-neljään verrattaessa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      En minäkään erityisesti minkään takia himoa isoa autoa mut 196cm/100kg vaati omansa ja sitä paitsi onhan tuo C4 pienempi kun esim opel omega aiankin kun farkuja vertasin tuossa kotona ja ihan merkejen piemempiin malleihin ei yleensä kuulu valikoimiin merkin suurimmat moottorit ja mootori saa mielellään olla niin iso kun listalta löytyy :D

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei minulla olisi mitään A1 quattro 4.2BiT comboa vastaan :)

                                        Mitä tuohoon auton kokoon tulee niin ei se korin koko aina takaa autuutta. Oma C5 sähkörecaroilla ja kattoluukulla on minulle (177cm) aika sopiva mutta isommat kokeilijat ovat järjestään valittaneet ahtautta.

                                        Comment


                                          #50
                                          Kyllä esim. ykköskoriseen A3:n menee yli 190 cm kuski helposti, ilman että ahdistaa. Kattoluukku on toki ehdoton nou-nou, ja samoin ne recarot tahtoo vähentää vakiopenkkejä korkeampina pääntilaa myös. Tuskin on suurta eroa vaikkapa juuri C5:n, ainakaan oman kokemuksen perusteella.

                                          Toisaalta taas itselle on 850Ci bemmi kattoluukulla lähes mahdoton ajettava, kun ei vaan kunnolla mahdu sisään. Otsa on katossa ja polvet samanaikaisesti kojelaudassa kiinni.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Omalla kohdalla tuo pääntilan niukkuus vielä korostuu kun välillä hyppää Passatin rattiin jossa ei satu olemaan kattoluukkua.

                                            Comment


                                            • #52
                                              C4 menee tällänen 196cm pitkä pätkä kevyesti jopa pipo päässä oli sit vakio tai sportti penkit tosin ala asentoon tumpattuna.

                                              Comment


                                                #53
                                                Älkääs nyt viittikö, kattoluukulliseen S2 coupeenkin mahtuu 192/100 kuski kypärä päässä... Toki penkkinä kuppi joka "hieman" vakiota matalammalla:)

                                                Kuuntelin juuri uudella kalustolla ajavien arvonalenemisen keskusteluja ja tulin tulokseen, että tällaisen vanhan ässän arvohan pysyy yllättävän hyvin. Eikä arvo voi edes laskea sitä 10te vuodessa, kun käypä arvokaan ei ole enää sitä. No, enpä taida koskaan myydä, vaikka sitä välillä miettiikin.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Itse olen tykästynyt Urssiin käyttöautona erittäin paljon ja ehkä kaikkein parasta on sen hiljainen melutaso ja lötkömäinen pyyteetön kulku. Hyvin usein ensimmäistä kertaa kyydissä olevat ihmettelee/kehuu hiljaiseksi, vaikka nytkin alla rapisee 225/45/18 nastat. Kaksi vuotta vanhassa Golffissa saa keskustelut unohtaa maantienopeuksissa, toki matala rengastus siinäkin osa(oma)syy.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Vaikka urssia kerrostalon pihassa on välillä aivopieruksikin haukuttu, niin paremman käyttöauton löytyminen on ainakin itelle ollut vaikeaa (välillä tulee etittyä). Auto on kuiteski tyylikäs ja tehokas vielä nykymittapuullakin, ja se toimiva neliveto. Taloudelliseksi ei voi sanoa, mutta jos laskee myös arvonaleneman mukaan autoilukustannuksiin, niin ei tule kalliiksi. Ite kuitenkin ajan mielummin tällä kuin uudenkarhealla etuvetoisella pikkuautolla, jonka kokonaiskustannus on sama.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kattoluukulliseen ex C4:ään ja luukuttomaan C5:een menee meikän 197/105 ihan hyvin. Tähän nykyiseen paljon paremmin kun on säädettävä ohjauspyörä. Vanhassa pitkällä matkalla saattoi oikea pohje kipeytyä kun ratin ja keskikonsolin välissä oli tilaa vähän niukasti.

                                                      TTRS:ää en sen sijaan osta. Ahvenistolla kokeilin ja kun hain sopivan ajoasennon, niin tuulilasista en nähnyt kuin konepeltiä. Ja pää oli suunnilleen katossa kiinni.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Muuten ostaisit :)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          C4 korisia on ollut omistuksessa kaksi kappaletta 100-mallia, kumpikin etuvetoja, sitten yksi UrS4 ja A6 quattro. Kyllä C4:t k ajo-ominaisuuksiltaan ja turvallisuudentunteella päihitti omistamani 2 Typ44.t. Mutta Typ44 on niin perinteisellä tavalla "ruma", että se on todella hieno. S2:t ovat kyllä nostaneet arvoaan, jotenkin vaikea uskoa UrS4 nousevan koskaan tuolle tasolle hinnan suhteen.

                                                          Kyllä -80 lopun -90 alun Audeissa laatutaso on korkealla, jos uudempiin autoihin vertaa. Nyt kun tuon TT on ollut omistuksessa, niin yleinen muovisuus ja pikkuviat harmittaa verrattuna vanhempiin rinkuloihin mitä on tullut omistettua.

                                                          Tuossa yhdessä ilmaislehdessä oli juttu autokorjaajasta, joka oli ollut korjaamohommissa useampia vuosikymmeniä... kertoi autojen laatutasojen laskeneen merkittävästi milleniumin jälkeen

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Omassa urs4:ssa takapenkillä on ollu 196 cm pitkä sälli ilman mitään ongelmia. Monet kalareissutkin on heitetty 4 hengen porukalla. Vavat ja viikonlopun ruuat ja vaatteetkin ollu kyydissä. Ei mtn ongelmaa. Mistä näkisi että montako Urs4/6 on Suomessa liikenteessä?
                                                            Niin ja siihen automallin henkiseen tilaan, sanoisin että perusmalleilla on aika ajanut ohi. Erikoismallien huolto on hiukan laiminlyöty tai viritetty liian huonoilla perustiedoilla.
                                                            Viimeksi muokannut Puha; 22.1.2014, 19:30. Perustelu: Lisätty juttua

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              juu, kyllä noissa C4:issa saa tällä hetkellä paljon autoa siihen sijoitettuun rahaan nähden.
                                                              Muutos itsellä C4:esta A4 B5 malliin oli sisätilojen suhteen iso.Hintaluokka 1000e suunnilleen samoissa mutta jäin kyllä kaipaamaan väljempiä sisätiloja ja hiljempaa sisämelua. Muutoinkin laatuvaikutelma on jostain syystä parempi C4:essa kuin A4 B5:essa. C4:et oli Audin kestävimpiä malleja nyt ja tulevaisuudessa.

                                                              Ei ole kyllä itselläkään intoa noihin uudempiin malleihin kun lukee automaattilaatikoiden vioista, jakopään venyvistä ketjuista, dieselien suutinongelmista, tukkeutuvista öljysihdeistä, hajoavista nokka-akseleiden kiristimistä, turboista jne.
                                                              Mitä noista uskaltaa enään ostaa kun vuosimalli menee 2000 luvun puolelle. Pelkästään jakopään osien hintoja kun seuraa niin alkavat järestään pelkät osat maksaan uudempiin autoihin satasia kun perus C4:en 2.0 koneessa selviää vieläkin reilusti alle 100e hinnalla.

                                                              Tai noh, tuleehan noiden 2000 luvun pirssien hinnatkin koko ajan alaspäin joten kun ne A6:et alkaa maksaa 1000e luokkaa niin kai niitä uskaltaa ostaa kun ei enään korkealta putoa vaikka jotain sattuukin hajoamaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X