Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 moot.tehoista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 moot.tehoista

    Kun vertaa Audi 80 moottoreita;

    on 66 kw 2 l -koneita ja 85 kw 2 litran koneita.

    Onko selkeästi pirteämpi tu0 85 kw ajossa ?

    mikä niissä on rakenteessa ero?

  • #2
    85kw on monipisteruisku ja ehdottomasti mukavampi kuin tuo 66kw yksipisteruisku. Jos valita voi, niin ehdottomasti tehokkaampi ja taloudellisempi.

    nimim. molempia joskus omistanut.

    Comment


      #3
      Omasta mielestäni ABT-moottorinen eli 66kw on mukavempi, vaikkei potkua riitä samalla tavalla kuin 85Kw:ssa(ABK). Tosiaan ABK(85kw) on monipisteruiskulla ja ABT 1-pisteruisku. Vika-alttiutta nostattaessa esille voisin melkein todeta, että ABK-moottorinen ilmeisesti hieman vika-alttiimpi, vaikka vähemmän tuo menovettä juopi verrattuna ABT.

      Comment


        #4
        Onkos kukaan verrannut peräkkäin typ89 koristen 1.8E: ja 2.0E:tä? Paperilla koneissa ei ole kuin 3hp ja 8nm ero mutta mitenkäs käytännön ajossa. Tuo "isolohko" näyttäis tarjoavan huippu tehon ja väännön aavistuksen matalammilla kierroksilla kuin pikkuveljensä. Itse en ole ajanut 1.8E:tä etuvetoisessa tai 2.0E:tä nelikossa joten suoraan en osaa verrata.
        Tietenkin näissä vanhoissa koneissa vaikuttaa moottorin historiakin melkoisesti joten sopivan vertailu parin löytäminen on lähes mahdotonta.

        Comment


          #5
          Parin sanan neuvo: Pysykää erossa ABK:sta.

          Perustelut voi surffata vaikka moottorikoodilla tältä foorumilta.

          Comment


          • #6
            Itsekin jättäisin tuon ABK:n suosiolla sivuun jos vielä joku minulle tarjoais..

            Nimim. 2 sellaisella padalla varustettua 80:ä omistanut.

            Comment


            • #7
              Mikäs kone mulla on audissa, kun on monipisteruisku (4) ja KE-jetronic(?), mutta silti vain 66kw?

              Comment


                #8
                1.8E on enempi "kierros" kone ku 2.0E, joka vääntää jo alhaalta.

                Mikäs kone mulla on audissa, kun on monipisteruisku (4) ja KE-jetronic(?), mutta silti vain 66kw?
                KE-jetronic katalysaattorilla varustettuna, moottori koodilla JN. Veikkaan.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Mehtala Näytä viesti
                  Mikäs kone mulla on audissa, kun on monipisteruisku (4) ja KE-jetronic(?), mutta silti vain 66kw?
                  Eikös tuo ole silloin 1.8S mallimerkinnältään, eikä profiilissa oleva 1.8E?

                  Niin ainakin mulla oli, pitkät vaihdevälitykset ja pienellä meni.

                  Comment


                    #10
                    1.8E:tä on myös 66kw ruiskulla, kuten aikaisemmin mainitsin.

                    Comment


                    • #11
                      No jaa, pienestä nyt tiedä niinkään.
                      Kirkkonummi - Alahärmä välille saatiin keskikulutukseksi 7.4l/100km, keskinopeuden huidellessa lähemmäs 110kmh. Näin sekalaisessa ajossa menee sen 12-13l/100km, kun pakkohan tuota on polkea ihan sikana, että se edes johonki kulkis.
                      Kuka apina tuon on edes tehtaalla keksiny, että laitetaan tälläänen kone nelivetoiseen autoon? Ihmettelenpähän vaan... Voihan tuossa olla vähä ponit laitumellakin, kilometrejähän on vain 385tkm.

                      Comment


                      • #12
                        Mä tein oman B3 A80´n 1.8 monoruiskulla olevan audin viimesyksynä uuden motin, lohko ja kampi ABT´stä, 83 porauksella.
                        Vanhassa konessa ei mitän vika ollut, ihna vaan tekemisen iloksi tein uuden motin ja kylla persdynokin huomas eron, niin kuin oike dynokin.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          onhan sitä saanut C4 koppaisen a6:n 1.8i quattrona, koneena siis täysin hengetön 20 venttiilinen 1.8. Omamassa sen yli 1,5t, neliveto ja kierroskone... loistava yhdistelmä, automaattina tuota ei sentään ole saanut :D

                          Comment

                          Working...
                          X