Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 varkaudenesto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 varkaudenesto?

    Olen kiinnostunut eräästä A8 -03 (D3) autosta ja huomasin netistä auton olleen varastettu viime vuonna. Aloin miettimään kuinka tuon varastaminen on onnistunut, ei varmaan perinteisin keinoin? Luulisi vaativan erikoistaitoja/laitteita, tai sitten liikkeestä pöllitty avaimet.

    #2
    Ei nuo estä missää autossa kunnon ammattilaista, tosin Nipa-Nistit ja Rane-Rattijuopot pitää poissa muiden autoista kivasti.

    Comment


    • #3
      Joku kriittinen osa irti autosta joka kerta tai joku piilotettu fyysinen katkaisija niin alkaa olla jo vähän vaikeampaa. ;) Toki ei sekään estä nostamasta autoa lavalle..

      Comment


      • #4
        Ammattilaisethan vie tosiaan auton kuin auton, mutta mietin miksi pro olisi kiinnostunut 2003 vuoden autosta? Osiksiko oli ajatus laittaa? Lähinnä mietityttää mitä autolle on tehty tuon varkauden aikana, mitä siinä voisi olla hajonnut.

        Comment


          #5
          Itseltäni on nistit yrittäneet viedä 2 audia, joissa ei edes ollut ajonestoa, siinä onnistumatta. Toinen tarvitsi uuden radion (takapenkillä olleet lastenistuimet olisivat olleet arvokkaammat), toinen uuden virtalukon. Onneksi tuo virtalukon tarvinut meni varkausyrityksen piikkiin, lukossa kun oli 2 ruuvia, joista toinen katki -> lukkosylinteri halki. Itse olisin tuosta ennemmin varastanut pelkästään etujarrut ja vanteet :D

          Eipä sopivassa autossa tarvitse välttämättä päästä edes auton sisälle, kun saa sopivan rfid tägin sopimaan sille.

          Ehkäpä tilauskeikka, joko kokonaisena tai varaosina. Itse pyrkisin selvittämään hyvin tarkkaan, että missä kunnossa varastettu on aikanaan takaisin saatu ja sitten siitä päättelemällä kaipaisin tiettyjä dokumentteja korjauksista, jos niitä on edes tarvittu.

          Comment


            #6
            Aika usein uusien autojen varkaustapauksissa on ensin varastettu ko auton avain, silloin ei tarvi rikkoa mtn...

            Comment


            • #7
              D3 A8:sin omat varkauden estothan käsittää perinteisen hälyttimen, ajoneston, sisätilantutkan ja kallistuksen tunnistuksen. Liekö tuo sisätilantutkaki huomaisi myös, mikäli ikkuna rikotaan ja mennään siitä sisään. En tiedä sitten, miten helposti oven lukot avataan vaikka jäätelötikulla tai ruuvimeisselillä.

              Tottahan se on, niinkuin jo sanottukin, etteivät nuo ammattilaisia pidättele. Kyllä niillä keinot on uusiinkin autoihin. Milloin yhdistelevät tiettyjä johtoja yms. Tavallisempaa lienee kuitenkin se, että niillä on ihan mallikohtaiset lisälaitteet ajonestojen sun muiden ohittamiseen. Tietty palikka vaan kiinni oikeisiin johtoihin ja auto ajamalla pois. Eikös jotain 2000-luvun loppupuolen BMW:tä viety pelkällä sormiparistolla? Muistaisin lukeneeni jostain, että oli ainoa mitä tarvitsivat. Paristo oikeisiin johtoihin kiinni ja menoksi.
              Venäjällehän noita autoja katoaa vissiin enimmäkseen. Ja tosiaan katoaa kuin tuhka tuuleen, ei pystytä millään jäljittämään. Tilauskeikkoja varmaankin.

              Vanhalla työkaverilla oli joku 90-luvun alun Honda Accord, mitä vietiin lähes kuukausittain. Kaveri jossain vaiheessä tympääntyi niin, että piilotti ohjaamoon oman katkaisijan bensapumpun virransyötölle. Aina kun auton jätti parkkiin, niin katkaisija OFF-asentoon. Ei auto pitkälle ehdi, kun bensa loppuu koneesta.


              BTW: Mikä tuossa ko. yksilössä niin kiehtoo? Väri, varusteet? Jos ei ole kyseessä mikään harvinaisen hyvin varusteltu malli, niin eikö muita yksilöitä ole tarjolla? Etenkin jos moottori on näitä tavanomaisempia koneita. Tuo 2003:han taitaa vielä olla ensimmäinen vuosi, kun näitä on valmistettu? Vai? Tuohan on pre-facelift malli. Tietty vanhan liiton Audi-ihmiset eivät välttämättä tykkää tuosta Single-Frame maskista, mutta omaan silmään se näyttää mielestäni paremmalta, ainakin nuoremalta, joskaan se vanhemman mallin keulakaan ei mikään paha ole.
              Viimeksi muokannut Tähtikuljettaja; 12.3.2012, 20:59.

              Comment


              • #8
                Tämä auto on kyseessä http://www.nettiauto.com/audi/a8/3640413 ja tässä lyhyt uutinen sen varkaudesta http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/11...yt+naita+.html

                Anyway, hallitus kotona ei anna lupaa hankinnalle lainarahalla, eli ei tule kauppoja nyt. Vuosi tässä pitää vielä kituuttaa mursulla. Harmi, että tuota 4.2FSI moottoria alkaa löytymään vasta 2006 malleista, kuluttaisia hiukan vähemmän matka-ajossa jota pääasiassa teen.

                Comment


                • #9
                  Et kai sä tosiaan oo menny kysymään lupaa?! O_O Virhe. Paha virhe. Niin ei saa ikinä tehdä. Homma menee niin, että joko
                  1) hoidat asiat kaikessa hiljaisuudessa ja menet joku ilta kotiin kukkapuskan kanssa ja aloitat, että "Kulta.. Mulla olis sulle pieni yllätys.." ,tai
                  2) Et puhu mitään, ja kun se tulee kysymään että "Kenen auto seisoo meidän pihalla?" Niin vastaat vaan rauhallisesti katsetta sanomalehdestä nostamatta tyyliin "Jaa.. Se on meidän. Vaihdoin sen vanhan pois, kun sillä oli jo ajettu niin paljon/siinä oli niin paljon jo vikaa.."

                  Eikö? ;)


                  BTW. Mikä vika on Mersuissa?? Mullakin oli. (Ennen ku se meni rikki.. Ja nyt on sit Diudi)

                  Comment


                    #10
                    Mikä vika on Mersuissa??
                    Ei mitään, jos on eläkeikänen tai ajaa taksia ;)

                    Comment


                    • #11
                      Avain (alkuperäinen tai kopio) on ollut pelissä varmaan varkautta tehdessä. Kadonneen avaimen voi tosin kuolettataa auton kannalta. Ovet aukeaa mekaanisesti muttei lähde käyntiin kuoletetulla avaimella. Varkaudenesto menee D3:ssa "pyhässä kolminaisuudessa" jossa yhteydessä toisiinsa on Access unit J518 (kuskin penkin alla lattialla), Ohjaustanko ja siinä oleva elektroniikka (lukko vain osa sitä, ei mekaaninen lukko vrt keyless go) sekä mittaristo. Jos yhteenkin osaan kosketaan niin muut komponetti-lukittuu (Auto-check näyttö muuttuu kokonaan punaiseksi eikä ja mikään reakoi mihinkään ennenkuin tilanne on palautettu).

                      Mistäkö tiedän? Minulla meni J518 rikki ja Keyless Go ei toiminut. Nuo kolme osaa pitää olla myös ohjelmistotasoisesti harmoniassa toisiinsa eli yhden osan rikkoutuminen saattaa vaatia kaikkien osien vaihtoa, koska vanhempia ohjelmistotasoja (osaversioita) ei ole uutena enää saatavilla. Lasku tällöin yli 4.000,-.

                      Jos jokin noista kolmesta vaihdetaan rikkoutumisen vuoksi. VAG:COM ei riitä laitteeksi sen kertomiseen että yksi osa vaihdetaan, vaan auton pitää olla kytketty VAG:n suljettuun WAN verkkoon ja yhteydessä Saksan tehtaan koneisiin joissa kolmion osapuolet määritellään uudelleen ja auto taas toimii sekä lukitus vapautuu näille osille. Näin se minulla tehtiin kun löysin saksasta kolariautosta sopivan J518 yksikön joka koodattiin autooni sopivaksi marmorilla. Yritin vaihtaa sitä ensin itse mutta auto lukittui. Vapautui kun vaihtoin vanhan osa takaisin.

                      Estää siis tehokkaasti sen että auto varastetaan ja vaihdetaan "joitain osia". Ei onnistu niin.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Tähtikuljettaja Näytä viesti
                        Et kai sä tosiaan oo menny kysymään lupaa?! O_O Virhe. Paha virhe. Niin ei saa ikinä tehdä. Homma menee niin, että joko
                        1) hoidat asiat kaikessa hiljaisuudessa ja menet joku ilta kotiin kukkapuskan kanssa ja aloitat, että "Kulta.. Mulla olis sulle pieni yllätys.." ,tai
                        2) Et puhu mitään, ja kun se tulee kysymään että "Kenen auto seisoo meidän pihalla?" Niin vastaat vaan rauhallisesti katsetta sanomalehdestä nostamatta tyyliin "Jaa.. Se on meidän. Vaihdoin sen vanhan pois, kun sillä oli jo ajettu niin paljon/siinä oli niin paljon jo vikaa.."

                        Eikö? ;)


                        BTW. Mikä vika on Mersuissa?? Mullakin oli. (Ennen ku se meni rikki.. Ja nyt on sit Diudi)
                        Olen kerran tehnyt aikaisemman A4 1.8TQ MTM oston yhteydessä tuon yllätyksen ja kuulen siitä vielä tänä päivänäkin. Ja voi sitä "lepytys" kenkien ostomäärää...
                        Ei mursussa mitään "vikaa" ole, tasaista kyytiä ja liikahtaakin [ame]http://www.youtube.com/watch?v=w2yshjBpXik[/ame]. Mutta kun se on karu verrattuna A8:siin. Sama juttu mersun E-sarjan kanssa (oon miettinyt myös E500-mallia). Tuon A8:sin kojelauta, keskikonsoli ja ulkomuoto on vaan pirun hienot mun mielestä, unohtamatta V8 konetta.

                        Comment

                        Working...
                        X