Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pikkuautoa ostamassa (pommia)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pikkuautoa ostamassa (pommia)

    Olen ostamassa vaimolle työmatka-autoa. Jotain tosi pientä, söpöä, vähän kuluttavaa ja halvoilla vakuutuksilla. Hintaluokka tuollaiset 500-1500 (ehdoton minimi ja maksimi). Tarkoitus olisi päästä kesän yli, mutta nälkä kasvaa syödessä ja ajattelin josko huolellisella valinnalla löytäisi sellaisen jolla pääsee vaikka useamman vuodenkin. Mutta hintaluokasta en silti tingi.

    Olen katsellut eri merkkejä, Micraa, Twingoa, Fiestaa, Corollaa, 106 pösöä... Vaimo tykästyi Twingoon (arvaahan sen) mutta hiukan epäilyttää nuo rapeat ranskalaiset. Tietääkö joku niistä ja mitä pitäisi huomioida? Omasta mielestäni Micra vaikuttaa kivalta, ja taitaa olla suht varmaa tekniikkaakin. Jos noista kahdesta pitäisi valita niin mitä suosittelette?

    On muuten ihme juttu, 90-luvun alussa kun sain kortin, sai 500mk:lla katsastettuja autoja kesäkäyttöön ja 3000mk:lla (=500e) sai jo autoja joilla ajoi viisikin vuotta ennenkuin katsastusmies tökkäsi ruuvimeisselin "up in the ass of me"... Muistatteko kun tuohon aikaan jäätiin autoon istumaan kun inssi alkoi paukuttaa pohjaa. :)

    Ainiin, vain yksi kriteeri tuli mieleen, väri ei saisi olla punainen. Kahdesta vaihtoehdosta ostan mieluummin huonomman kuin punaisen. :P Suurin osa potentiaalisista ehdokkaista tuntuu olevan punaisia... mikähän laittaa ihmisen ostamaan punaisen auton?!? Itse en ostaisi edes Ferraria punaisena.
    Viimeksi muokannut Ishtor; 2.3.2010, 16:38.

  • #2
    Selkeesti MK2 golffia kattelemassa...

    Comment


    • #3
      VW Polo III voisi olla noilla määreillä ihan toimiva vaihtoehto.

      Comment


      • #4
        polo vain voi tulla yhtäkkiä kalliiksi, jos sortuu niihin alle 1.6 litrasiin...

        Comment


        • #5
          Jos vaimosta eroon pitää päästä, se kannattaa mieluummin tehdä avioerolla, ei pistämällä rapean ranskiksen rattiin (arvatenkin huonoilla renkailla...). Tai sitten aina varmalla 80-luvun 300-sarjan bemarilla ;)

          Leikki sikseen. Tässä taannoin TM kestotestasi kesäautoja, ja siinä taisi Golf 3 Variant olla journalistille tylsä valinta. Eli toimi kohtuullisen varmasti, toisin kuin testin muut autot (Vulva 740 ja tuollainen teinibemu). Pikaisella silmäyksellä mahtuisi hintahaitariin.

          Comment


          • #6
            Mitä eikös noi ranskalaiset ole kaikki sinkittyjä eivätkä nekään ruostu enää? sfnet.harrastus.auto uutisryhmässä oli tästä juttua. Siinä mainittiin että vuodesta -88 ovat sitikat ja pösöt ainakin sinkittyjä.

            http://groups.google.com/group/sfnet...5760cb97cf660#

            Comment


            • #7
              Kaveri- ja sukulaispiirissä pyörii parikin Micraa eri aikakausilta. Ihan toimivia laitteitahan ne ovat, joskin vanhemmat alkaa hapantua käsiin. Melkoinen surmanloukkuhan Mirkku kyllä on. Eipä sillä, mikä vähänkään vanhempi pikkuauto ei olisi?

              Golf/Jetta II on kyllä vahvoja ja varmoja, samoin Ventot, mutta meneekö ne jo liian isoiksi. Corolla taitaa myös olla aika pommin varma laite. Itse en Puntoon tai Twingoon koskisi edes pitkällä kepillä, ellei siellä ole 10 kg painoa päässä.. =)

              Comment


              • #8
                Meil on pihassa seisomassa Pösön 106:nen, just tolla haarukalla itekin valkannut. Vie sen 4-5l sataselle, vakuutukset on 500e vuodessa osakaskolla, ja yllättävän mukavat penkit. Eihän siinä mtn herkkuja ole, ei edes ohjaustehostinta saati sitten lohkaria, mutta kabiini on lämmin alta viiden minuutin ja ohituksetkin onnistuu 80:ssä kun puskee kolmosen silmään.

                En kyl talviautoksi ihan ekana moista valkkaisi, mut kesällä sil on ihan ok ollut ajella. :D
                Olen ite miettinyt jos sen pitäis piruuttaankin, tekis sille sitten jotain älyvapaita tuunaustestailuja, maalauksia jne. Ei paljoa harmita jos vähän meneekin poskelleen.

                Comment


                • #9
                  Itse ostin pari kuukautta sitten 500e:lla mk2 golfin, 1.3 koneella aika rauhallinen kulkemaan mutta ei se kyllä kulutakkaan. Kilometreistä ei ole tietoa, tällä hetkellä taulussa on 270 000 mutta ohjekirjassa on merkintä vuodelta 2004 340 000km. Ainut osa mitä on tarvinnut 5000 km ajalla vaihtaa niin vilkun poltin. Öljyä ja jäähdytinnestettä ei ole tarvinnut lisätä. Siitä mukava auto kun ei ole mitään ylimääräistä mikä hajoaisi, esim sähkölasit, ohjaustehostin, abs, yms murheita. Viikot joutuu pitämään autoa kadunvarressa ja joka aamu on lähtenyt ekalla käyntiin vaikka pakkasta oli välillä -27c. Varaosatkaan ei maksa paljoa, jakohihna vesipumpun kanssa oli alta 30 euroa. Taitaa olla kestäviä autoja nämä volkkarit. Ja kokemusta löytyy saman ikäluokan corollasta, on golfiin verrattuna hirveä rimpula. Ruostetta joka paikassa ja maantiellä alkoi 80km/h sta ylöspäin pelottamaan sillä ajaminen. Selkään kävi penkit jo 10km ajon jälkeen.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, Golfeja katselin myös, mutta ne on jo vähän turhan isoja, eli pienintä mahdollista nelipyöräistä olen hakemassa. Jo ihan senkin takia että tuo mahtuu pihalle about siihen paikkaan missä kottikärryjä on säilytetty. ;) Sitäpaitsi tuo Micran litrainen mylly ja 5 litraa satasella kaupunkiajossa kuulostaa ihan passelilta. Työmatka on vajaa 10 kilsaa suuntaansa ja 40-60 rajoitusta, melkein menisi mopoautollakin, mutta ne kun on niin pirun kalliita. :)

                    Yllättävän siistissä kunnossa noissa kaikissa ehdokkaissa tuntuu olevan pellit päällepäin melkein poikkeuksetta ja merkistä riippumatta. Vuosimallit pyörivät jossain 88-96 välillä. Tosin ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä tässä tapauksessa, kunhan eteepäin kulkee ja kantavat rakenteet ja pohja on vielä jotain muutakin kuin pelkkää ruostetta. Pohjan hitsaus on hanurista.

                    On muuten melkoinen kulttuurishokki ajaa tuollaisella ropposella, kun en ole viimeisen 8 vuoden aikana ajanut millään Saab 9000:ää pienemmällä autolla, edes tilapäisesti. Ja kun nykyinen ykkösauto on quattro... Tämä tekee sen, että koeajossa on vähän vaikea oikeasti tietää onko autossa jotain vikaa, vai kuuluuko jyrinä, tärinä ja heittelehtiminen asiaan. Kauheaa sutia löi pyörät liikennevaloissa, vaikka tehosta se tuskin johtuu. :)

                    Mutta ei Golfkaan ole täysin poissuljettu vaihtoehto, ne vaan tuntuu olevan tuon hintahaarukan yläpäässä, paljon ajettuja, suht paljon kuluttavia ja päältä rajusti ruosteessa, ja jokaisen teinipojan unelmia, eli vakuutusmaksuissa näkynee. Ja mitä tekniikan luotettavuuteen tulee, eipä nuo 350tkm ajetut Golfitkaan taida olla ihan luotettavuustilastojen kärkipaikoilla. Ok, turvallisia ovat varmaan kyllä.
                    Viimeksi muokannut Ishtor; 2.3.2010, 16:30.

                    Comment


                    • #11
                      Ok, turvallisia ovat varmaan kyllä.
                      Varsin suhteellista ... Varmasti turvallisempia kuin micra tai corolla näillä oletuksilla. :) Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen vielä Renault clio, mikä on omasta mielestä ihan kiva autokin. Senkin kestävyys taitaa tosin olla hieman kysymysmerkki.

                      Comment


                      • #12
                        Kukaan ei ole ehdottanu Ford Ka:ta. Hyvä niin :)
                        Eikä kaikkien täti-ihmisten unelma-autoa Opel Corsaa/Astraa/Kadettia. Hyundai Ponysta tai Teini-civicistä puhumattakaan. Ford Escort, Mazda 121 tai 323HB
                        Ja meinasin unohtaa Seat Ibizan esim tällänen http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/3067993

                        Tuon hintaluokan ja ikäluokan kohdalla ei kannata muuten sitten puhua turvallisuudesta kauhesti :)

                        Comment


                        • #13
                          Tuolla mainitulla 500-1500 euron hintaluokkaan mahtuu Fiat Punto.
                          Idiootti varmaa tekniikkaa. Naisten suosiossa. Helppo itsekin tehdä pikku korjauksia. Puntolla on aivan oma kannattajakuntansa juuri luotettavuuden vuoksi. Mitään luxusta ei Punto tarjoa, mutta halvat vakuutukset ja pienet käyttökustannukset kylläkin.

                          Comment


                          • #14
                            Ka olisi vaimon mielestä "söde", mutta niitä ei ole tässä hintaluokassa kauheasti myytävänä täällä sysirajan takana. Voi olla hyväkin, lienevät jo ruostuneet pois. :)

                            Mutta Mazda 121 tai 323HB tuntuu ihan potentiaaliselta vaihtoehdolta. 121 on kuulemma "suloinen".

                            On ne naiset muuten ihania, kun auton hankinnasta on kyse. Siinä on järki tukevasti narikassa alusta loppuun saakka, mikä on omalla tavallaan aika hellyyttävää. No, samapa tuo minulle, ostan sitten "suloisen auton" jos hän kerran sellaisen haluaa.

                            Mitä tunteella ostamiseen tulee, eipä silti, joskus kun rikastun (luultavasti ehdin kuolla vanhuuteen ennen sitä) aion ostaa Fiat 500:n itselleni ihan nostalgian vuoksi. On selkeästi onnistunein retroauto koskaan. Josta päästiin sujuvasti Puntoon: niitäkin olen katsellut, ja erittäin potentiaalinen vaihtoehto kyllä!
                            Viimeksi muokannut Ishtor; 2.3.2010, 17:06.

                            Comment


                            • #15
                              Jotain tosi pientä, söpöä, vähän kuluttavaa ja halvoilla vakuutuksilla. Hintaluokka tuollaiset 500-1500
                              VW Polo vm 91-94, sikahalpa korjata, halpoja ostaa, vakuutukset halpoja ja on kuitenkin alunperin Audi 50:nen. Lisäksi helppo myydä eteenpäin.

                              Comment


                              • #16
                                Onhan tuo hintahaarukka sellainen, ettei siihen kovin kummoisia kippoja mahdu. Itse arvostan lapseni äidin henkeä ja terveyttä sen verran pitkälle, että en ole valmis ostamaan mitä hyvänsä rotiskoa perheen kakkkoskuljettimeksi. Olenkin vakavasti harkinnut perheen kakkoskulkineeksi leivänpaahdinta. Hinta tosin karkaa tuosta 1500 eurosta hyvästi ylöspäin, mutta uskoisin että se panostus kannattaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja haraldh
                                  Siinä mainittiin että vuodesta -88 ovat sitikat ja pösöt ainakin sinkittyjä.
                                  Jopa tuo meidän 205 projektin koppa vuodelta 86 on sinkitty.

                                  Asiaan:

                                  Jos minun pitäisi hommata alle 2k hintahaarukassa pieni ja taloudellinen kauppakassi, niin myös pugeihin hairahtuneena hakisin 306 1.6 XR:n tai 1.9SRDT:n. SRDT:llä on yleensä ajettu tosin melko kattavasti, kertoo myös niiden pannujen kestosta melkoisesti. 500tkm ei ole kuin näyttää. Oli arvon raati mitä mieltä tahansa, kokemuksen rintaäänellä voin sanoa että kyllä toimivat siinä missä muutkin autot, eivätkä syty palamaan itsekseen.

                                  Tosin tällä palstalla ranskalaisten ehdottaminen on vähän sama kuin homo koittaisi iskeä uusnatsia baarin edustalla...
                                  Viimeksi muokannut Shakal; 2.3.2010, 21:17.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos jotakin autoa en pihaani haluaisi, niin se on punto. Ennemmin olen vaikka suojaamattomassa sukupuoliyhdynnässä HIV-potilaan kanssa. Punton ajo-"ominaisuudet" on mielestäni siihen malliin hengenvaaralliset, että en sellaisia halua pahimmalle vihollisellenikaan, saati sitten omalle perheenjäsenelleni. Melko kevyelläkin kuormalla takajousitus ei kanna lainkaan mitään ja pienemmissäkin heitoissa peräpää pohjaa rajusti ja tekee ihan omia liikkeitään, mikäli nopeutta on yhtäänkään taajamarajoituksia enemmän. Huomasin kyllä, että nurkka-ajoon ollaan autoa hankkimassa, mutta ennemmin tai myöhemmin kun se tilanne tulee, että jostain syystä joutuu pikkuautolla maantielle lähtemään, niin kyllä joku muu vaihtoehto mieluummin! Varmasti voivat jopa toimiakin ja olla sähkövikoja (maadoitus) lukuunottamatta luotettavia, mutta oma mielipiteeni on se, että joku arvo täytyy turvallisuudellekin laskea.

                                    Itsellä on kokemuksia tuon punton lisäksi -94 cliosta 1.2 koneella, mikä oli kyllä muuten kohtuullinen keksintö, mutta kulutus siinä oli yllättävän iso. Se vei lähemmäksi 8 litraa kaupunkiajossa, ainakin talviaikaan. Käsittääkseni ja muistaakseni myös mazda 121 on ollut ihan luotettavan auton maineessa.

                                    Jokainen tehköön itse päätöksensä ja nämä olivat vain omia mielipiteitäni, älkää kukaan vetäkö herneitä, jookos?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                      Onhan tuo hintahaarukka sellainen, ettei siihen kovin kummoisia kippoja mahdu. Itse arvostan lapseni äidin henkeä ja terveyttä sen verran pitkälle, että en ole valmis ostamaan mitä hyvänsä rotiskoa perheen kakkkoskuljettimeksi. Olenkin vakavasti harkinnut perheen kakkoskulkineeksi leivänpaahdinta. Hinta tosin karkaa tuosta 1500 eurosta hyvästi ylöspäin, mutta uskoisin että se panostus kannattaa.
                                      Onko "pikkuisen" kallista... meinaan 7 tonnia 250tkm ajetusta pikkuautosta. Olkoon vaikka kuinka Audi. Tai pitäisikö sanoa, "vielä suuremmalla syyllä!" Saman verran ajettuja Microja saa 500 eurolla. Ja joissain tuon ikäisissä halpamerkeissäkin on jo airbagit ja muut (herkästi vikaantuvat) herkut. Itse koitan jopa välttää noita turvaherkkuja, kun ovat tyyriitä korjata KUN niihin tulee vika. (Itselläni on profiilin autossa juuri tonnin remontti edessä kun airbagin vikavalo palaa. Ei nämä audit näköjään kestä läjässä edes kahtasataa tonnia kun alkaa tulla jo tuollaisia omituisia ja kalliita remontteja...)

                                      Turvallisuus on niin kovin suhteellista... Aikoinaan ajettiin 5-henkisen perheen kanssa kaikki ajot Fiat 600:lla jossa ei ollut turvavöitä edes edessä (eikä ne olisi mitään auttaneetkaan, varsinkin kun moottori oli takana), lastenistuimia ei ollut tuolloin keksittykään, kaupungissa sai ajaa viittäkymppiä ja kaupunkien sisäisillä siirtymäteillä kuutta- tai seitsemääkymppiä. Jos noilla autoilla pysyttiin tiellä (ja silloin oli talvisin luntakin enemmän kuin nyt) niin miksei jollain nykyajan pikkukökkeröllä. On siinä kuitenkin vähintään sata kertaa paremmat ajo-ominaisuudet kuin kusiaisessa tai jossain vanhakoppa-Escortissa. Toki tietysti vastapuoli voi tehdä virheen vaikka itse ajaisi täydellisesti, mutta onko se tuon 6500€:n arvoista riskinhallintaa... Kyllä noita "turvattomia" pikkuautoja vaan kumman paljon liikenteessä on. Kukin tietysti arvioi tilanteen miten itse katsoo parhaimmaksi ja mihin lompakko venyy.

                                      Näillä ajoilla kakkosautolle kertynee vuodessa äkkiä laskien viitisentuhatta km vuodessa, tuskin sitäkään. Voisi ajatella jopa niin päin että tuollainen ajomäärä olisi hyvän auton väärinkäyttöä. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ton turvallisuuden kanssa en lähtis vertailemaan niihin vanhoihin "hyviin aikoihin". Sillon kun sen fiatin kanssa on liikuttu, ei teillä ole liikkunut ensinnäkään niin paljoa, ja toiseksi niin raskasta kalustoa kuin nyt. En välttämättä haluaisi jonkun pikkuromun kanssa kolaroida edes nykyajan henkilöauton kanssa, joka kuitenkin painaa vähän enemmän kuin se fiatti. Anteeksi pieni lipsahdus topikin aiheesta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Meillä on Pösö 106 -92 ja ostin sen 2. autoksi kun Audi meni remonttiin. Tuohon päätymiseen suurin syy oli sinkitty kori. En voi tojotojen jälkeen enää sietää pienintäkään ruskeaa läikkää, ainakaan pellissä.
                                          [mainos]Hyvin on toiminut ja huollot tehty, ajettu 190tkm[\mainos] tulee kohta myyntiin, jos ei kukaan vie käsistä ;). Hieman alle tonnin auto.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Fiesta mk3, 1.3-1.4 koneella ja mielellään viisvaihteisena. Ei kuluta yhtään ja rempat pystyy tekemään itte. Korin kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota enempi ku kilometreihin, jotkut on pommeja, toiset helmiä. Ja eipä noista paljoa pyydetä(riippuu toki vähän kunnosta).

                                            Kaverin kans kävin taannoin sille kakkosautoks hakemassa tollasen, parin pommin jälkeen löytys se "helmi". Korissa ei juur mitään sanomista, kone hiukan kilkatti, mut se on noitten tappikoneiden ominaisuus. Halvemmaks se mahollinen kansiremppa tulee kuin mätien korjailu + maalaus. Kaveri manas suorittamansa koeajon jälkeen et eihän tässä oo ku 4 vaihdetta vaiks 5 piti olla, autoa uuteen kotiin ajellessani soitin kaverille ja sanoin et kyl täs 5 vaihdetta on. Vitonen on vähä hankala saada päälle jos ei tiiä et mistä se löytyy, ja on noissa jokunen tyyppivikakin. Mut ihan riittävästi vastinetta rahoille, jos löytää hyväkuntoisen yksilön. Vakuutuksetkaan ei oo kalliita.

                                            Ainoo miinus tuli penkeistä, ne on mun makuun liian lötköt. Enkä lähes kaksmetrisenä löytäny hyvää ajoasentoa, mikä ei sinänsä oo ongelma sikälimikäli auto tulee emännän käyttöön. Ellei hän oo myös lähes kaks metriä pitkä :D

                                            EDIT: Jos Micra on ajettavuudeltaan läheskään samaa luokkaa ku Sunny ni jättäisin tosissaan väliin. Micralla en oo ajanu metriäkään, Sunnylla olen. Paskempaa alustageometriaa saa hakea...

                                            EDIT 2: 205 Pökötin 1.4 on myös hinta/laatu suhteeltaan ihan OK vaihtoehto.
                                            Viimeksi muokannut Kenda; 3.3.2010, 02:24.

                                            Comment


                                            • #23
                                              205 Pökötin 1.4 on myös hinta/laatu suhteeltaan ihan OK vaihtoehto.
                                              ööö, parempi varmaan kuin fiasko ton sun tekstin perusteella. Kyllä tommosen fiaskon jättäisin ottamatta, jos korin kuntoon kerran pitää kiinnittää huomiota.

                                              Comment


                                              • #24
                                                205:sta olisin ehdottanut muuten, mutta oletan että vaimo halutaan pitää hengissä. Sen kanssa kun kolaroi, ei varmasti jää kuin muisto.

                                                Sen johdosta ehdotinkin 306:sta, koska se on valovuoden edellä 205:sta kolariturvallisuutta ajatellen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hyviä vaihtoehtoja on tullut esiin, ja esim tuo 106 pösö vaikuttaa ihan kiinnostavalta, pitääkin käydä katsomassa yhtä tässä lähistöllä.

                                                  Onko kellään kokemusta Twingoista? En tiedä mutta joku tuossa kiinnostaa... Nyt olisi yksi n. 150tkm ajettu Twingo -96 kiikarissa. Ainakin ulkoisesti siistissä kunnossa, ajamaan en ole vielä päässyt kun omistaja on poissa kaupungista. Lieneekö herkkiä ruostumaan? Kuulemma Relluissa (yleisesti) on jotain pikku sähkövikoja yleensä talvisin, kesällä korjaantuvat itsestään, mutta miten tekniikka muuten?

                                                  Tällä hetkellä olisi ehkä kymmenkunta sekalaista autoa kiikarissa tässä lähistöllä ja kauempana olisi lisää. Jos esim. asuisin pääkaupunkiseudulla niin luultavasti kävisin hakemassa tämän pois: http://www.nettiauto.com/3076653

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko "pikkuisen" kallista... meinaan 7 tonnia 250tkm ajetusta pikkuautosta. Olkoon vaikka kuinka Audi. Tai pitäisikö sanoa, "vielä suuremmalla syyllä!" Saman verran ajettuja Microja saa 500 eurolla. Ja joissain tuon ikäisissä halpamerkeissäkin on jo airbagit ja muut (herkästi vikaantuvat) herkut.
                                                    Varsinkin ... Kun usein nuo airbagit pitäisi myös vaihtaa uusiin n. 10 vuoden ikäisinä. Siinä alkaa auto mennä kierrätykseen kun 6 bagiakin pitäisi vaihdattaa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Yleisesti: Turvallisuudentunne on aika subjektiivinen asia.

                                                      Vaaditaan liikenteessä 100% turvallista autoa, joka sitten ulosmitataan joko asenteella tai vain hemmetin huonolla tuurilla. Pitää olla bagiä, epsiä ja muuta nintendoa, ei uskalleta poiketa siitä safety hypetyksestä joka on vian niin keskiluokkaisen turvallista vouhottaa.

                                                      Jos painotus tässä on turvallinen, halpa, kohtuulliset käyttökulut, ja ottaa pienen riskin teknisiltä osin, ehdottaisin aiemman Polon sijaan sitten type 44:sta lötköä. Todennäköisesti 98% autoista sallii "vakavan" henkisen menetyksen kun juopunut naapurin rekkakuski tulee mutkassa väärällä kaistalla vastaan. Turvallisuuteen vedoten ihmisille myydään vaikka kuu taivaalta, kun se tärkein mikä pitää muistaa on kuitenkin se suhteellisuudentaju ja asenne. :-/

                                                      Kotiinkaan ei voi jäädä, siellä sattuu paljon tapaturmia.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Minullakin tulee kauppakassi-kakkosauton osto lähiaikoina eteen. Mites noi 90-luvun alun vokkelot (Polo, Golf tms), ovatko kovin ruosteherkkiä keksintöjä vai onko noissa jo sinkkikori yms?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jos lähtö tulee, niin se tulee. Mutta kivahan se olisi ettei se lähtö tule automaattisesti kun ajat edelläolevan perään 60:n vauhdista. :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Minullakin tulee kauppakassi-kakkosauton osto lähiaikoina eteen. Mites noi 90-luvun alun vokkelot (Polo, Golf tms), ovatko kovin ruosteherkkiä keksintöjä vai onko noissa jo sinkkikori yms?
                                                            Mun Golffissa ei mitään isompaa ruosteongelmaa ole ainakaan. Pohja on massattu kyllä. Jos on päässyt maali irtoamaan, niin on hieman pintaruostettakin tietysti tullu.
                                                            Kakkoskoppasista en tiedä, mutta ne lienee pahempia ruostumaan?

                                                            Comment

                                                            Working...