Päätellen tärähtäneestä kännykamerakuvasta sisätiloista, ei tuota oikeasti ole edes myyty kovin ahkeraan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B8 asiaa (varusteista ym)
Collapse
X
-
Niinpä, eikös nämä autoliikkeen hyllynlämmittäjät ole juuri niitä, joiden mukaan tuollaisen yksityishenkilönä maahantuova joutuu veronsa maksamaan.
Yhdelläkään automyyjällä ei varmaan ole edes halua tuota oikeasti myydä, kun heillä kuitenkin on "lainaoikeus" firman vaihto-omaisuuteen ;)Viimeksi muokannut 8866; 9.10.2010, 15:58. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.
Comment
-
Auto saapui eilen ja ensivaikutelma on kyllä yltiöpositiivinen. Erittäin herkkä tuntuma auton kaikkiin liikkeisiin ja äänimaailma riittävän räyhäkkä. Tehoa sopivasti ja S-Tronic toimii todella hienosti ainakin reilummissa kiihdytyksissä. Rauhallisessa ajossa vaihteenvaihdot hieman teräviä. Vkonlopuksi tienpäälle tutustumaan auton herkkuihin ja keräämään kokemuksia maukkaasta autosta ;)Viimeksi muokannut 8866; 9.10.2010, 15:58. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.
Comment
-
Kiitos onnitteluista.
900 kilsaa takana ja ohessa muutamia fiiliksiä niistä hiluista, joita oikeasti tuli tiellä käytettyä.
ACC, Adaptive Cruise Control:
Loistava varuste. Vakionopeussäätimen kun säätää esim nopeuteen 108 km/h, niin letkassa ajaminen ja ohitukset sujuvat pienen harjoittelun jälkeen ilman jalkapeliä. Letkassa auto seuraa edellä menevän vauhtia erikseen säädettävän turvavälin etäisyydellä. Ohitus tapahtuu käytännössä siirtämällä auto ohituskaistalle, jolloin cruise automaattisesti kelaa vauhdin säädettyyn maksimiarvoon. Letkassa kun palaat ohituksen jälkeen esim letkan keskelle, niin nopeus mukautuu automaattisesti edellämenevän nopeuteen. Näppärää, eikä ohituksen aikaisista ylinopeuksista tule ongelmaa.
Einparkhilfe Advanced, peruutuskamera:
Loistava, kunhan kameran tuottamaan kuvaan oppii luottamaan. Näkee hienosti myös pienet esineet auton takaa ja mikä tärkeintä myös pihan pienet vipeltäjät.
S Sport penkit:
BMW:n jälkeen hieman leveän tuntuiset, eli sellaista tiukkaa syleilyä en saanut säädettyä. Tukea ja säätöjä kuitenkin riittävästi
Audi Drive Select:
Maantieajossa Comfort tuo mukavaa pintapehmeyttä ja dynamic riittävää jämäkkyyttä tiukkoihinkin mutkiin. Näppärää ja Auto -asento haistelee tilanteet kiitettävästi.
Bang & Olufsen:
Ei tullut kuuneltua muutamaa testibiisiä enempää, parempi sinfonia kuuluu pellin alta ;)
MMI & Navi tarjoaa räpyteltävää pitkille rauhallisille taipaleille...
MUUTA:
19" rengastus 255/35 kumeilla on melko äänekäs kuluneella pinnalla. Rengaskoosta huolimatta auto ei vetele urasillakaan pätkillä. Tehoa on runsaasti kaikkiin tilanteisiin ja se tulee ilman viivettä. Edelleen maistuu hyvälle.
En laittanut sitä sinistä, vaan perhemallin ja punaisen ;)Viimeksi muokannut 8866; 9.10.2010, 15:59. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jyrka Näytä viestiMTM:n CanTronic versio tuntuu tällä hetkellä viripuolen vaihtoehdolta, ilmeisimmin se on ns. lisäboxi, jolloin sen asentaminen ja poistaminen on kohtuullisen vaivatonta. Teholuvutkin ihan hyvät:
http://www.mtm-online.de/en/Audi/S4-...T=m3s4333430qm
Lieneekö B8 S4:ssä valmiina joku luukku systeemi putkistossa, eli siis kierrosten myötä tietyssä kierrosluvussa avautuu toiset putket. Eikös tälläinen ollut käytössä ainakin 2003 jonkun sukupolven S4:ssa ?
Putkista omalla listalla oli AWE, APR ja Milltek ja paadyin AWE:n putkiin, kuulosti ainakin omaan kovaa parhaalta noista. Piti vaan ottaa noi Non-Resonated Downpipet veke mitka tilasin, sita dronea ei kestany kukaan motarilla - vakio downpipeilla erittain hyva. Jos kiinnostaa muutema video/kuva on taalla: http://s4.fadainc.com/media.htmlViimeksi muokannut Juhanyman; 1.12.2010, 23:23.
Comment
-
Jos kiinnostaa muutema video/kuva on taalla: http://s4.fadainc.com/media.html
Hieman pisti harmittamaan että itselle tuli samana päivänä (4.9) tämä perhemalli, olisihan sitä voinut tuollaisenkin laittaa :-)
Comment
-
Yritetaan pitaa S4 thredia elossa... pistin ton APR:n Stage II intaken kiinni - superin vinkuna kuuluu vahan paremmin ja tuntuu etta tehojakin olis tullut vahan lisaa: http://jmn.fadainc.com/pictures/Cars...1/DSC00939.JPG
Comment
-
-
C6 A6:n loytyy jo ainakin lastu (http://www.goapr.com/products/ecu_up...tfsi_c6a6.html), veikkaisin etta noi kaikki kamppeet tulee kylla kaikki 3.0TFSI koneisiin...
Visa vinkas taas ja tallaset on nyt tulossa: http://www.purems.com/Products/22836...-Anti-Sway-Kit
Comment
-
No nyt on pihassa c6. Onkos noihin muita lastuja tarjolla? Paikallisesti saisi apr softaa, mutta hinta pistää vähän rauhoittumaan asian suhteen, kun tottunut lastujen hinnoissa siihen 500-700€ haarukkaan.
Paljon lie tuo pulley/hihna lisää tuohon pakettiin? Melkein tekisi mieli pistää kerralla kaikki "kuntoon".
Comment
-
Jos kerralla 'kuntoon' haluat niin Apr:ltä on ilmeisesti tulossa stage 3 kamat jossain vaiheessa. Jenkkifoorumilla löytyy asiasta enemmänkin keskustelua (http://www.audizine.com/forum/showth...o-go-stage-III). Halpaa lysti tuskin tulee kuitenkaan olemaan.
Comment
-
Onko täällä kellään kokemuksia tästä 3-litran kompressoriässästä? Onko tyyppivikoja, kun ei ole ainakaan omiin korviin kantautunut? Ongelmaton ässäaudi kuulostaa jotenkin liian hyvältä ollakseen totta. Tai muuta hankittaessa huomioitavaa. Paljonko kuluttaa normiajossa bensaa ja tarvitseeko öljyä lisäillä huoltovälin aikana?
Comment
-
Nuo taitavat olla tällä hetkellä sen kolmisen vuotta vanhoja ja alle satkun ajettuja kaikki, luulen ettei ihan mahdottomasti ole vielä tyyppiviat päässeet ilmenemään. Kaverilla on tuolla koneella varustettu s5 cabi, ilmeisesti jotain 9-10l luokkaa haukkaa bensiiniä, öljynkulutuksesta ei ole raportoinut. Tosin alle vuoden vanha auto, että erikoistahan se olisi jos kovin öljyä söisi nätissä ajossa. "Mukava" moottori, tuntuu vapaastihengittävältä. Ei yllätä missään vaiheessa, mutta tasaista vetoa alusta loppuun. Tuollainen lastu voisi olla poikaa siihenkin.
Comment
-
Öljynkulutus tuntuu joissakin uusissa koneissa olevan ominaisuus (esim 1.4 TSI-koneet), siksi kyselen. Mitenkähän DSG-loota ja kone sietävät lastua?
Bensankulutus on sinänsä pieni kulu tollaisessa, kiinnostaa silti, että meneekö se suunnilleen sinne yhdistetyn normikulutuksen lukemiin (noin 10) vai onko virallinen kulutus kovastikin kaunisteltu.
Comment
-
Onko täällä kellään kokemuksia tästä 3-litran kompressoriässästä? Onko tyyppivikoja, kun ei ole ainakaan omiin korviin kantautunut? Ongelmaton ässäaudi kuulostaa jotenkin liian hyvältä ollakseen totta. Tai muuta hankittaessa huomioitavaa. Paljonko kuluttaa normiajossa bensaa ja tarvitseeko öljyä lisäillä huoltovälin aikana?
Oljya en ole joutunut kuin kerran lisaamaan vaihtojen valilla (5000 miles), sekin oli ratavisiitin jalkeen, mutta tuolla Audizinen forumilla kun on muutema valittanut etta syo oljya.
Omassa on seuraavat kamat ollut jo yli vuoden eika mitaan ongelmia: APR EMCS Stage 2+ Tune, APR Pulley, APR Stage II Intake, AWE Cat-Back, H&R OE Springs, Hotchkis Sway bars, Frozen Adam's AR Rotors + StopTech SS Lines + Motul 600, Alu Kreuz & RS4 Grille - ja on ollu kohtuu kovaa ajoa, 4 kertaa radalla, autoslalomia jne. Veikkaan kylla etta kytkin ei kestaisi kovinkaan paljoo lisaa tehoja (manuaali). Ei ainakaan nailla paikallisilla audi-forumeilla ole ollut mitaan juttua DSG:n laukeemisisista ja monilla on samat kamat kuin tossa omassa.
Mita kulutukseen tulee, tossa vahan logia: http://www.fuelly.com/driver/jmn/s4
Erittain tyytyvainen kylla olen ollut tohon, ei varmaan jaa viimeiseksi Audiksi.
Comment
-
Kiitos Juha. Tuleeko toi Sportdiff aina Drive Selectin seurana? Iiro tuolla ylhäällä viesti, että nämä kaksi ovat Suomi-autoissa vakiona, mutta ovatko ne naimisissa niissä tuontipeleissä?
Comment
-
Vieras
Samoin Euroopassa. Diffin ja selectin on saanut erikseen, joten uittoautoa kannattaa katsoa tarkasti varusteiden osalta.
Comment
-
Jatketaan pohdintaa. Itsellä olisi kovassa harkinnassa kevään aikana vaihtaa seuraavaksi tähän nykyiseen ässään. Koittanut lueskella jenkkifoorumeita ja kerätä tietoa, kun kotimaisilla foorumeilla ei näistä ihan hirveästi vielä ole ehditty kirjoitella. Tällä hetkellä omiksi kriteereiksi on muodostunut: vm.2009-2010, sedan, s-tronic, S-urheiluetuistuimet (eli ne lisävarustejakkarat), Navi. Tuontiauto Saksasta olisi myös tämänkin kohdalla itsellä kyseessä. Tuota sportdiffiä tässä olen nyt myös miettinyt, kun se ei ole tuontipeleissä lisävarusteena eli ei läheskään kaikissa mukana, että onko se "must have" varuste myös?
vm.2009 sedania stronicilla pääsin pienen testilenkin kokeilemaan ja kyllä se ihan vakuutti ajoltaan. Vertailukohtana nykyinen E92 335i. Kilpailijana itsellä tälle ässälle olisi E90 M3, mutta vaaka on ainakin tällä hetkellä kallistumassa Audin puoleen. Neliveto ja kaksoiskytkinvaihteisto houkuttelevat kovasti. Saa BMW:n toki myös vastaavaa vaihteistoa mutta enemmän kiven alla löytää mitä audeissa.
Comment
-
Suosittelen kovasti tota sport diffia, epailen etta sita paivittaisessa ajossa niinkaan huomaa mutta radalla tai muuten hupia pidettaessa se tulee esiin varsin mukavasti.
Itse kattelin kanssa M3:sta... se lahinna jai sen takia etta normi katukaytossa vaannot oli aika surkeet S4:n verrattuna (paitsi jos polkee sita tonne 8000rpm paikkeille, mutta harvemmin kadulla), AWD (meillekkin tulee lunta tanne aikalailla) ja suurin syy oli se etta S4:lle voi tehda kaikkea kivaa.
Comment
-
Comment
-
Heh, en viela.. saa nahda mita tulee hinnaksi, veikkasin etta menee muitakin palikoita uusiksi jos tollasen moykyn pellin alle pistaa (manuaalissa kytkin ainakin), riippunee mita siita irtoo tehoja - lupaavia numeroita ovat kylla ennustelleet tuolla audizinen ketjussa.
Taa on aika kiva jo tallasena ja sit B9 RS4 huhut soi korvissa...
Comment
-
Vieras
Nyyppä hei, siihen Risan tuloon menee vielä sen verran aikaa, että ens kesänä joku saparo kuski on jo ehtinyt viilaaman mäntää ja tulee ohi vasemmalta ja oikealta. Joten tilaus kehiin! :)
Comment
Comment