Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t S3 pre-facelift ja facelift erot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t S3 pre-facelift ja facelift erot?

    Pientä nelikkokuumetta havaittavissa ja siksi kyselenkin, että onko näillä versioilla muuta eroa kuin kosmeettiset seikat ja 15hv ero tehossa?

    Ilmeisesti tuo 15hv ero syntyy muustakin kuin softasta, koska ainakin Karalan päivityksillä näyttäisi tuo 15hv ero säilyvän lastullakin?

    Kaikki info näistä olisi hyödyllistä! Onko jotain syytä miksi pitäisi välttää esim. pre-faceliftin ostoa?

  • #2
    No ainakin se, että vm. 99:ssä ei ole ESP:tä vakiona. Ilmeisesti vm. 2000 jo oli. En muista, mistä eteenpäin ollut sitten 225hv 210 sijasta.

    Comment


      #3
      Eri suuttimet ainakin on (totesin tämän etsiessäni suuttimia AVJ:n vakiosuutinten tilalle). 210hp versiossa 269g/min @ 3bar, 225hp versiossa samat kuin TT225:ssä (tuottoa en muista).

      Comment


      • #4
        Faceliftejä on myös 210hp koneella niinkuin tämä omakin on, eli kone on AMK. Lastulla ja putkella tuosta koneesta saa kuitenkin sen n. 270hp, eli sen mitä k04:lla turbolla on saatavissa. Saman saa myös 225hp koneesta.

        Itsellä on ollut facelift ja prefacelift, niin aika pieniä eroja noissa on. Sisustassa ja ulkokuoressa pieniä kosmeettisia eroja. Prefaceliftiin ei ole tainnut saada isoa navia lisävarusteena.

        Comment


          #5
          1.8T suutinketjusta ongittu excel sanoo TT225 suuttimien tuotoksi 386 cc/min @ 3 bar. 386*sqrt(4/3) = 443.90 cc/min @ 4 bar eli neljäpyttyisessä noin ~330 hv asti riittäisivät.

          Comment


          • #6
            Kuten arvelinkin, ettei malleilla ole välttämättä ostopäätökseen vaikuttavia eroja. Ehkä toi ESPn puuttuminen voisi olla sellainen. Kosmeettisista eroista suurin on vissiin krominväriset peilit. :)

            No mites S3 muuten, onko hiljainen ajaa, narinoita/kitinöitä? Onko näissä jo täysverinen FIS?

            Comment


            • #7
              Kosmeettisista eroista suurin on vissiin krominväriset peilit.
              Harjattua alumiinia olevat on saanut, mutta nekin ovat olleet lisävarusteet. No on faceliftissä peileihin tullut se muutos että ovat kummallakin puolella samankokoiset. Ulkokuoressa eron huomaa parhaiten valoista. Etuvalot ovat yksiosaiset ja takavaloissa on keskiosa kirkas. Sisustassa on pieniä eroja materiaaleissa ja ilmastoinnin nappulat ja näyttö ovat hieman erilaisen. Eli ei tosiaan mitään kovinkaan isoja eroja.

              Comment


                #8
                Mun mielestä Audi on osannut tehdä faceliftit sen verran hyvin että ainakin itseä kiinnostaa faceliftatut mallit selvästi enemmän (tämä tosin ei koske B6:n "faceliftia eli B7:aa). Pieniä juttujahan ne on ja Teemu tuossa luettelikin varmaan kaikki tärkeimmät näkyvimmät erot mitä 8L mallissa on tullut mutta luulisin että siellä pinnan alla näkymättömissä on sen verran eroja että facelift on parempi ostos. Faceliftia puolustaa mun mielestä sekin ettei tarvitse sitten ostaa erikseen tuuningkaupasta facelift-valoja eteen ja taakse..

                Ulkonäköeroissa on muuten vielä sellainenkin juttu että ovenkahvat ja lokasuojan vilkut on erilaiset. Tosin ovenkahvat taisi vaihtua jo ennen faceliftausta mutta sivuvilkut tuli muistaakseni vähän myöhemmin.

                ESP on sitten se suurin ja tärkein asia. ESP holhoaa mutta mun mielestä ESP on arkiautossa erittäin suositeltava ja fiksu varuste. Tuskin tulee meidän talouteen enää käyttistä ilman ESP:tä. Nyt se on molemmissa autoissa ja toimii hyvin. S3:n ESP on todennäköisesti viritetty siten että se sallii vähän laajempia luistoja kuin A3:n ESP. Kokonaanhan sitä ei saa pois mutta napista pois ottamalla se kyllä sallii vaikka mitä.

                Comment


                • #9
                  Faceliftissä taitaa olla eräs tärkeä (?) varuste vakiona joka omasta pre-faceliftistä puuttui, nimittäin mukiteline/-pidike siinä jossakin ilmastointiyksikön tai soittimen liepeillä. Varsinkin matka-ajossa korvaamaton! Itsellä mukit tai pullot pysyivät aluksi joten kuten siinä penkin ja säädettävän reisituen välissä, mutta myöhemmin hankin ja asensin (jälkiasennettavaksi tarkoitetun?) keskikyynärnojan ja sen sisään kahden mukin telineen, joka ratkaisi kiperän varustepuutteen. :)

                  Comment


                  • #10
                    Onkos tää nyt sit facelift vai pre? Auto pitäisi olla 3/2003..

                    Kuva 1

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Paaki Näytä viesti
                      Onkos tää nyt sit facelift vai pre? Auto pitäisi olla 3/2003..

                      Kuva 1
                      Prefaceliftilta näyttää koska kylmäkone on vanhempaa mallia.

                      Edit: Faceliftin kylmäkoneen ja kojelaudan näät tästä: http://www.fourtitude.com/gallery/al...terior/002.jpg

                      Comment


                      • #12
                        Rattikin näyttäs olevan vanhaa mallia.

                        Comment


                        • #13
                          Kuvaa tarkemmin katottuna, niin ESP ainakin löytyisi. Onkohan tää joku faceliftien sekasikiö?

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Paaki Näytä viesti
                            Kuvaa tarkemmin katottuna, niin ESP ainakin löytyisi. Onkohan tää joku faceliftien sekasikiö?
                            Luulisin kyllä että prefacelift-pikkuässään on saanut ainakin optiona ESP:n. En mene varmaksi sanomaan mutta näin voisin kuvitella.

                            Comment


                            • #15
                              Luulisin kyllä että prefacelift-pikkuässään on saanut ainakin optiona ESP:n. En mene varmaksi sanomaan mutta näin voisin kuvitella.
                              Juuri näin.

                              Comment

                              Working...
                              X