Alkuperäinen kirjoittaja Miikka
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT ostamassa.
Collapse
X
-
Väilillä melko rasittava ominaisuus tuon bensatankin läpän jäätyminen, ei pelkästään hytissä olevan napin painaminen riitä, vaan läppää joutuu painelemaan ja nakuttelemaan hetken ennenkuin aukeaa. Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia mk1:ssä tai muissa samantyyppisen läpän omaavien autojen kanssa?
Comment
-
Comment
-
Minkälainen projekti on muuten vaihtaa tasonsäätömoottori valoihin? Itsellä näyttää olevan kuskin puoleinen moottori hajalla. Tuossa ylempänä mainittiin, että golffin moottori toimii. Mikä osanumero ja mistä noita saa parhaiten (muita kuin marmori?).
Umpiot kyllä osaan itse irti ottaa (tehnyt sen jo aikaisemmin muiden remonttien yhteydessä, mutta miten ne moottorit on kiinni umpiossa? Tarviiko sulatella liimoja tms irti?
Comment
-
Tällaisen mä tilasen, mutta jäi käyttämättä, kun sain kolarin yhteydessä uuden umpion. Eli siis löytyy edelleen, jos kiinnostaa yvtä kehiin.
Ei ole mitään merkitystä kumpi puoli. Ainakin itse vaihdoin vanhasta kuskin puoleisesta moottorin pelkääjän puolelle.
http://www.skruvat.fi/Saatoelementti...to-P72779.aspx
Comment
-
No tuollanenhan se on ja oem osanumerokin näyttäsi aikalailla oikealta.
Itselläni oli käytössä hyvät liimat työn puolesta niin tein kylmästi moottorin kohdalle vaan sahalla luukun, vaihdoin mootorin ja liimasin takaseinän palan takaisin. Hienosti toimi, oli tiivis eikä edes näkynyt mihinkään.
Comment
-
En välttis kuumaliima kestä siinä kun se moottori työntää kuitenkin sitä takaseinää. Itse käytin siihen 3M 2k muoviliimaa karhennuksen ja primerin kera. Eli niinkuin puskuri korjattaisiin. Laita siihen jotain vähän parempaa liimaa niin luulisi sen sitten kestävän. Eläkä tee kovin leveää leikkausjälkeä että saat samaan kohti takaisin.Viimeksi muokannut LauriJT; 14.12.2013, 17:09.
Comment
-
Mä purin monta kertaa umpion. Ei se niin kummallista ole. Enkä itse lähtisi leikkelemään...
Tässä ohje http://www.wak-tt.com/mods/angeleyes...o/fittings.htm
Comment
-
Morjes taas, kiireiden takia joutunut siirtämään tuota TT ostoa, mutta nyt on ajankohtainen. Huomenna on rahat taskussa ja sitten vain kaupoille.
Tällä hetkellä Suomessa suhteellisen huono tarjonta syksyyn verrattaessa noiden halvimpien TT:den kanssa. Quattro houkuttelis ja sitä mukaa myös enempi teho, mutta quattro nyt ensikädessä. Virossa tuntuis olevan muutamia varteen otettavia yksilöitä vähillä kilometreillä, hinta tuossa 5000e paikkeilla + verot taitaa noihin quattroihin olla sen 2000-2500e (?). Toki saa tarjota TT:tä jos joltain löytyy edullisesti alta 9000e.
Onhan tuo aiemmin linkkaamani "teini TT" vielä myynnissä, mutta mieluiten ihan orkkis ja sopivilla kilometreillä.
Aiemmin tullutkin listattua jo tärkeimmät vinkit ostoa varten, mutta kyselisin vielä tuosta vagcom (?) laitteesta, että mitä asioita sillä kannattaa tarkastaa, kun luultavimmin saisin kyseisen masiinan ostoreissulle.
Toivotaan, että muutaman viikon sisään on TT pihassa ja tulee täälläkin foorumilla sen myötä sitten pyörittyä enemmän. Jostainhan se "opiskelu" pitää aloittaa kun ensimmäisen Audin ja ylipäätään auton rattiin hyppää.
Edit. Toisaalta eihän tuolla quattrolla ja "vikavetoisella" nyt suurta eroa ole, lähinnä rahareiät vähenee jos etuvetoon päätyy?
Otin myös selvää hieman noista viron TT:stä ja törmäsin huhuun, että melko moni viron kilvissä on "aikapommeja", joissa on ohiteltu vikakoodeja tms. tiedä sitten pitääkö paikkansa.Viimeksi muokannut Effect; 3.3.2014, 22:18.
Comment
-
Noniin, tuli sitten ostettua -01 etuveto 132kW. Ihan originelli ja hopea. Tuotu Saksasta, mutta rehellisen tuntuinen myyjä oli. Perjantaina haetaan katsastettuna ja kilvissä, sarjanumeron lähetin Audille, että saa varmuuden huolloista jos on liikkeessä huollettu. Kerron lähipäivinä lisää. Tampereella siis nyt yks hopee TT lisää:)
Edit. Hieman heräs epäilykset, kun Audilta tuli vastaus, että huoltohistoria ei ole tiedossa. Toivottavasti ei nyt mikään aikapommi kuitenkaan ole. Taitaa ohjekirja olla saksaksi, joten onko kenelläkään ylimääräistä ohjekirjaa suomeksi/englanniksi tai onko vinkkejä, mistä sais hommattua? Mittarissa tosiaan 159tkm, joten onkohan jakopäähihnan vaihto oleellinen, jos ei löydy vaihdosta tietoa. Mikähän näillä on se vaihtoväli? :)Viimeksi muokannut Effect; 6.3.2014, 15:52.
Comment
-
90tm tai 5 vuotta taisi olla vaihtoväli eli lähtisin vaihtamaan melko pian.
Uudet öljyt koneeseen, vaihteistoon ja perään. Kyllä pärjää jo hetken :)
Comment
-
Jees, kiitos infosta. Hihnan vaihto on varmaankin 500e paikkeilla, riippuen paikasta? Toivotaan että uskaltaa nyt muutamat kilometrit ajella, että saa kerättyä tarvittavat rahat taas kokoon.
Edit. Niin jos nyt jotain huonoa on sanottava, niin ilmastoinnin vasemman puolen säätimestä on pieni pala lohjennut ja alla melko loppuun ajetut nakit, mutta orkkis vanteilla (saa ostaa kesäksi kuitenkin mieleiset vanteet). Alkuperäisestä soittimesta ei tietookaan.
Melko pienet miinukset siis ainakin tähän mennessä, toivotaan että siinä pysyy.Viimeksi muokannut Effect; 6.3.2014, 22:41.
Comment
-
Hetken ajelun jälkeen syttyi moottorinvikavalo(?) oranssilla. Merkitys jäi hieman epäselväksi, sillä ohjekirja on italiaksi. Italia kun ei taitu, niin piti Nissanin kirjasta vilkasta. Diagnoosi oli "vettä polttoainesuodattimessa" tai jotain vastaavaa. Vaikutti melko luontevalta kun uitettu Saksasta ja hetken pihassa seissyt. Voi varmaankin olettaa, että kyseinen diagnoosi pitää myös TT:ssä likimain paikkansa?
Noh, tankki täyteen 98 ja pullollinen moottorin suodattimien puhdistus/veden poisto litkua. Ei ainakaan vielä valo sammunut, joten pitääkö nollata vai sammuuko itsestään? Öljyä oli mutta korkin alla kierteissä vaalean keltaista mössöä, vois varmaan vaihtaa kannentiivisteet? Öljyt menee vaihtoon ensi viikolla.
Jakohihna kuulemma suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta menee kesällä viimeistään vaihtoon, koska varmuutta vaihdosta ei ole.
Tuossa nyt "viat" mitä tässä nyt on ilmennyt. Muuten kehrää todella hyvin :)Viimeksi muokannut Effect; 7.3.2014, 18:58.
Comment
-
Vikavalo ei kerro yhtään mitään. Vikakoodit pitää lukea, esim imuvuodot saa CELin palamaan. Joskus se sammuu ittekseen, mutta vikamuistiin jää silti "sormenjäljet"
Comment
-
Ok, eli jos löytyy läppäri, nii tää heti tilaukseen: http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29
Pääsee parista päänvaivasta eroon ja saa pari lisää..., mutta rahaa säästyy, kun joka pikkuvian takia ei tarvi korjaamolle ajaa.
Comment
-
Ei sen enempää tietoa. Saksassa kuitenkin ollut liikkeessä josta tuotu suomeen. Liikkeen toimesta oli käyty läpi ja vaihdettu jotain pientä osaa. Hyvin siis muuten toimii, tuo valo vaan pisti silmään ja syy tuntematon. Pistän kaapelin tilaukseen kunhan kotiin ehdin. Ensi viikolla saa auton huoltaja kaveri tarkistaa koodit.
Comment
Comment